Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.05.2017, 14:12:34
Lancelot Lancelot is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2017
Mesaje: 545
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Le si amesteci si nici nu intelegi despre ce e vorba. Ai doar o idee (fixa) sa aperi catolicismul si oricine spune ceva gresit e rau, toate sursele sunt false, etc. Tu spui de cruciat, dar tu esti cruciat pornit sa apere catolicismul cu orice pret, chiar atins de un fel de fanatism.
Un lucru bun, vad ca ai realizat ca e adevarat ce spuneam si ne-am pierdut timpul, ca Sfantul Bonifaciu a avut treaba si cu Biserica din fosta Galie. Sfantul n-a facut convertiri fortate, dimpotriva, a fost el insusi omorat de unii din regiunea unde voia sa converteasca. Nu se faceau convertiri sub amenintarea sabiei. Confunzi apoi martiriul, moartea pentru crestinism cu omorarea pentru crestinism.
Discutia era despre faptul ca ambele parti au gresit in cazul Schismei. Ce am scrsi eu erau doar completari, pentru ca se stie ca Schisma s-a datorat in primul rand invataturii Filioque, invatatura sustinuta de franci, care au impus-o in toata Biserica Apuseana. Asta se stie deja. Eu aratam doar ca francii si-au impus si conceptiile lor, pe care le regasim la catolicii de dupa schisma si pe care le observam in acea scrisoare si convertirea fortata din timpul lui Carol cel Mare. Legat de reformarea Bisericii Franciei, ca ai pus aceasta problema, in continuarea articolelor scrie ca a reusit doar partial sa faca asta : "Cu toate ca Bonifaciu nu a reusit sa reformeze total Regatul Franc, a obtinut un lucru extrem de important si anume: unirea francilor cu Biserica Sf. Petru." si "Although Boniface was not able to safeguard the church from property seizures by the local nobility, he did achieve one goal, the adoption of stricter guidelines for the Frankish clergy, which often hailed directly from the nobility. After Carloman's resignation in 747 he maintained a sometimes turbulent relationship with the king of the Franks, Pepin; "
E evident ca discutia e pierdere de timp.
evident ca e pierdere de timp, pentru ca bati campii, nu ma mai feresc s-o spun.
deci, am intervenit pentru ca ai facut referiri repetate la galia si regatul franc, regat in care sf bonifaciu nu avea niciun fel de jurisdictie. francia din dreapta rinului nu exista ca atare, in sensul unui regat consolidat, pana la charlemagne. crestinarile facute la est de rin de sf bonifaciu au fost facute si cu sabia, nu le-au luat gatul ca saxonilor mai tarziu, dar exista sabia acolo, daca iti place sa crezi altceva sa fii sanatos!
nu stii ce insemna feudalismul, taticu, daca pepin ii spunea sfantului sa sara in sus 2 metri fii sigur ca facea tot posibilul sa reuseasca.

in concluzie, si chiar inchei cu asta, ca ma obosesti, daca sfantul bonifaciu a reformat biserica franca asa cum spui inseamna ca tot ceea ce sustii ca au facut aia rau mai tarziu i se datoreaza! punct! adica bati campii.

si daca ma mai enervezi cu filioque incep sa-ti pun ce am gasit scris despre asta, sunt o multime de sfinti acceptati de ortodoxie care vorbesc despre filioque, o multime. de fapt un papa latin a fost cel care s-a opus doctrinei, acceptata atunci in bizant. nu filioque a fost cauza schismei, nu era considerata o problema de nesurmontat la ora aia, cauza a fost politica, laica.

Last edited by Lancelot; 09.05.2017 at 14:27:55.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 09.05.2017, 16:29:16
flying's Avatar
flying flying is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.03.2010
Locație: MIGREZ PRIN DIFERITE LOCURI ALE INIMII IN CAUTAREA LUI DUMNEZEU
Religia: Ortodox
Mesaje: 867
Arrow

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
evident ca e pierdere de timp, pentru ca bati campii, nu ma mai feresc s-o spun.
deci, am intervenit pentru ca ai facut referiri repetate la galia si regatul franc, regat in care sf bonifaciu nu avea niciun fel de jurisdictie. francia din dreapta rinului nu exista ca atare, in sensul unui regat consolidat, pana la charlemagne. crestinarile facute la est de rin de sf bonifaciu au fost facute si cu sabia, nu le-au luat gatul ca saxonilor mai tarziu, dar exista sabia acolo, daca iti place sa crezi altceva sa fii sanatos!
nu stii ce insemna feudalismul, taticu, daca pepin ii spunea sfantului sa sara in sus 2 metri fii sigur ca facea tot posibilul sa reuseasca.

in concluzie, si chiar inchei cu asta, ca ma obosesti, daca sfantul bonifaciu a reformat biserica franca asa cum spui inseamna ca tot ceea ce sustii ca au facut aia rau mai tarziu i se datoreaza! punct! adica bati campii.

si daca ma mai enervezi cu filioque incep sa-ti pun ce am gasit scris despre asta, sunt o multime de sfinti acceptati de ortodoxie care vorbesc despre filioque, o multime. de fapt un papa latin a fost cel care s-a opus doctrinei, acceptata atunci in bizant. nu filioque a fost cauza schismei, nu era considerata o problema de nesurmontat la ora aia, cauza a fost politica, laica.
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk
Reply With Quote
  #3  
Vechi 09.05.2017, 19:30:49
Lancelot Lancelot is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2017
Mesaje: 545
Implicit

stii, ma flying, ce ma gandeam cu ceva timp in urma? de ce dintre toate chestiile mojice cu care ai fi incercat sa ma jignesti tu te-ai gandit tocmai la mancare? si la una grasa si nesanatoasa pe deasupra? pai eram in timpul postului mare!!! asta doreai tu! haleala, nene, la asta ti-era tie gandul! la costita, la porc, la unsoare! hmmm, ca sa vezi...
dar nu-i nimic, stii tu, ramane cum am stabilit!

decat post ca tine mai bine deloc, ma!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 09.05.2017, 20:42:50
suslik suslik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.045
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
stii, ma flying, ce ma gandeam cu ceva timp in urma? de ce dintre toate chestiile mojice cu care ai fi incercat sa ma jignesti tu te-ai gandit tocmai la mancare? si la una grasa si nesanatoasa pe deasupra? pai eram in timpul postului mare!!! asta doreai tu! haleala, nene, la asta ti-era tie gandul! la costita, la porc, la unsoare! hmmm, ca sa vezi...
dar nu-i nimic, stii tu, ramane cum am stabilit!

decat post ca tine mai bine deloc, ma!
Like! zburacila e un evlavios nesimtit.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 09.05.2017, 21:32:40
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
evident ca e pierdere de timp, pentru ca bati campii, nu ma mai feresc s-o spun.
deci, am intervenit pentru ca ai facut referiri repetate la galia si regatul franc, regat in care sf bonifaciu nu avea niciun fel de jurisdictie. francia din dreapta rinului nu exista ca atare, in sensul unui regat consolidat, pana la charlemagne. crestinarile facute la est de rin de sf bonifaciu au fost facute si cu sabia, nu le-au luat gatul ca saxonilor mai tarziu, dar exista sabia acolo, daca iti place sa crezi altceva sa fii sanatos!
nu stii ce insemna feudalismul, taticu, daca pepin ii spunea sfantului sa sara in sus 2 metri fii sigur ca facea tot posibilul sa reuseasca.
Desi toate link-urile pe care le-ai dat sustineau exact ce spusesem si eu (fie ca erau in romana sau engleza), tu inca sustii versiunea ta. Pari partenerul ideal de discutie. :) Si oricum, discutia pornise de la scrisoarea Sfantului Bonifaciu catre Papa Zaharia, ceea ce s-a intamplat dupa era doar o completare. Crestinarile facute de Sfantul Bonifaciu nu au fost facute nici macar sub amenintare, pentru ca nu se faceau crestinari in acest fel, e o onoare sa faca cineva parte din Biserica, nu se aduce cu forta, se da examen. In primele secole cei ce doreau sa devina crestini erau urmariti un timp, sa se vada daca merita sa faca parte din Biserica si sa fie botezati. Carol cel Mare a facut convertiri fortate pentru ca scopul era politic, se spune ca nu prea era mare evlavios.
Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
si daca ma mai enervezi cu filioque incep sa-ti pun ce am gasit scris despre asta, sunt o multime de sfinti acceptati de ortodoxie care vorbesc despre filioque, o multime. de fapt un papa latin a fost cel care s-a opus doctrinei, acceptata atunci in bizant. nu filioque a fost cauza schismei, nu era considerata o problema de nesurmontat la ora aia, cauza a fost politica, laica.
Stiu destul de multe despre acest subiect, mai ales ca am discutat de multe ori cu catolici pe tema asta, inclusiv pe acest forum. Un singur sfat a scris despre Filioque, Fer. Augustin (desi unele surse spun ca nu e foarte sigur ca asta a vrut sa spuna). Probabil de aici l-au luat vizigotii, apare prima data la un sinod la lor de la Toledo, sfarsitul sec. VI. Il preiau francii, care il impun in teritoriile care ajung sub stapanirea lor. Dupa inceputul conlucrarii cu Roma tin doua sinoade in care este adoptata aceasta dogma. Cand vor sa-l introduca in Crez Papa Leon III tipareste pe portile bisericii crezul in latina si greaca, fara Filioque. In scurt timp afla si bizantinii ca francii raspandesc crezul cu Filioque, are loc mica schisma din timpul sfantului Fotie cel Mare, se impaca la sinodul din 879, cand papa Ioan VIII da vina pe franci pentru impunerea Filioque si cearta cu rasaritenii. Apoi vine anul 1014, restul am scris mai sus.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 10.05.2017, 09:08:26
Lancelot Lancelot is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2017
Mesaje: 545
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Desi toate link-urile pe care le-ai dat sustineau exact ce spusesem si eu (fie ca erau in romana sau engleza), tu inca sustii versiunea ta. Pari partenerul ideal de discutie. :) Si oricum, discutia pornise de la scrisoarea Sfantului Bonifaciu catre Papa Zaharia, ceea ce s-a intamplat dupa era doar o completare. Crestinarile facute de Sfantul Bonifaciu nu au fost facute nici macar sub amenintare, pentru ca nu se faceau crestinari in acest fel, e o onoare sa faca cineva parte din Biserica, nu se aduce cu forta, se da examen. In primele secole cei ce doreau sa devina crestini erau urmariti un timp, sa se vada daca merita sa faca parte din Biserica si sa fie botezati. Carol cel Mare a facut convertiri fortate pentru ca scopul era politic, se spune ca nu prea era mare evlavios.

Stiu destul de multe despre acest subiect, mai ales ca am discutat de multe ori cu catolici pe tema asta, inclusiv pe acest forum. Un singur sfat a scris despre Filioque, Fer. Augustin (desi unele surse spun ca nu e foarte sigur ca asta a vrut sa spuna). Probabil de aici l-au luat vizigotii, apare prima data la un sinod la lor de la Toledo, sfarsitul sec. VI. Il preiau francii, care il impun in teritoriile care ajung sub stapanirea lor. Dupa inceputul conlucrarii cu Roma tin doua sinoade in care este adoptata aceasta dogma. Cand vor sa-l introduca in Crez Papa Leon III tipareste pe portile bisericii crezul in latina si greaca, fara Filioque. In scurt timp afla si bizantinii ca francii raspandesc crezul cu Filioque, are loc mica schisma din timpul sfantului Fotie cel Mare, se impaca la sinodul din 879, cand papa Ioan VIII da vina pe franci pentru impunerea Filioque si cearta cu rasaritenii. Apoi vine anul 1014, restul am scris mai sus.
pai se vede ca nu stii, papa leon ia decizia si impotriva patriarhului de la constantinopole, si ala si insusi imparatul erau de acord cu filioque. nu e deloc asa cum crezi, pentru ca tu adaptezi istoria la puncte de vedere contemporane, cauti in istorie argumente cu care sa validezi teorii de astazi, in loc sa te pui in locul celor care au trait in perioada respectiva.
doctrina filioque e veche, de dinainte de sinodul de la niceea, pe timpul ala nu a insemnat mare lucru, dar inseamna astazi.
la fel faci si cu francii si se pare ca la fel faci in orice problema.

edit.la fel a fost si cu monotelismul, erezie acceptata in bizant si oprita de papi, diferenta este ca mai tarziu latinii au adoptat filioque. dar este vorba despre sute de ani!!! ai tendinta, comuna, de altfel, de a comprima istoria, sute de ani inseamna enorm.

ps. :) parca vorbesti din carti, domne... te asigur ca printre saxoni toate crestinarile au avut si sabia lui damocles in zona.

later edit:si mi-am adus aminte, vezi ca nici papa cu excomunicarea, de la schisma din 1054, nu era franc. era, probabil, aleman, astia ii urau pe franci si i-au urat inca vreo 500 de ani de-atunci incolo. dar tu da-i 'nainte cu francii, baga mare!

Last edited by Lancelot; 10.05.2017 at 15:08:32.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 10.05.2017, 17:40:38
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
pai se vede ca nu stii, papa leon ia decizia si impotriva patriarhului de la constantinopole, si ala si insusi imparatul erau de acord cu filioque. nu e deloc asa cum crezi, pentru ca tu adaptezi istoria la puncte de vedere contemporane, cauti in istorie argumente cu care sa validezi teorii de astazi, in loc sa te pui in locul celor care au trait in perioada respectiva.
doctrina filioque e veche, de dinainte de sinodul de la niceea, pe timpul ala nu a insemnat mare lucru, dar inseamna astazi.
la fel faci si cu francii si se pare ca la fel faci in orice problema.
Niciodata n-au avut treaba rasaritenii cu Filioque, dimpotriva, de fiecare data cand au vazut-o la apuseni au luat pozitie. Au avut alte erezii, dar nu Filioque.
Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
edit.la fel a fost si cu monotelismul, erezie acceptata in bizant si oprita de papi, diferenta este ca mai tarziu latinii au adoptat filioque. dar este vorba despre sute de ani!!! ai tendinta, comuna, de altfel, de a comprima istoria, sute de ani inseamna enorm.
Da, asta a fost aceasta erezie in rasarit. A luptat impotriva ei Sfantul Maxim Marturisitorul, care a cerut sprijinul Papei Martin I. In primul mileniu au fost mai multe erezii in rasarit, episcopii Romei au pastrat invatatura ortodoxa, pana au ajuns sub influenta francilor. Iar alierea cu francii s-a facut tot din cauza ca bizantinii ii presau pe episcopii Romei, in acea perioada era iconoclasmul. Au crezut ca e mai sigur asa.
Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
ps. :) parca vorbesti din carti, domne... te asigur ca printre saxoni toate crestinarile au avut si sabia lui damocles in zona.
Sabia era doar deasupra capului misionarilor, pentru ca oricand puteau fi omorati. Asa cum a fost omorat si Sfantul Bonifaciu si insotitorii sai. Din cate imi aduc aminte si in teritoriul saxonilor au fost omorati misionari, inainte de cucerirea lor de catre Caril cel Mare.
Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
later edit:si mi-am adus aminte, vezi ca nici papa cu excomunicarea, de la schisma din 1054, nu era franc. era, probabil, aleman, astia ii urau pe franci si i-au urat inca vreo 500 de ani de-atunci incolo. dar tu da-i 'nainte cu francii, baga mare![
Eu am spus franco-germani. Am spus ca francii si-au extins influenta si conceptiile in teritoriile cucerite. Si germanii adoptasera Filioque.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 11.05.2017, 11:33:57
Lancelot Lancelot is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2017
Mesaje: 545
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Filioque.
mai bine nu ma apucam... citesc si ma inspaimant, in momentul asta am impresia ca ortodoxia este o interpretare greceasca a crestinismului, practic nu exista nimic dinainte de conciliul de la niceea, e ca si cum n-ar fi existat crestinism pana atunci pentru greci si, nota bene, e o perioada in care arianismul era la putere in constantinopole.

atata lupta, secole de-a randul, atata munca... mai bine sa nu stiu nimic, avem tot ce ne trebuie in Biblie si in mesajul de acolo, iubire si curatenie. eu renunt sa mai citesc vreun "teolog" si sa mai aflu vreo dogma, sa se ia da gatleje altii, sa se urasca altii pe chestiuni religioase. adevarata credinta este in sufletul fiecaruia dintre noi, restul e desertaciune.

am citit un volum al sf augustin, aparut la humanitas, cam 250 de pagini, jumate, renunt la restul. m-au intrigat unele referiri ale sf ioan damschin si am vrut sa vad la sursa. dar, gata, nu-mi mai trebuie. este pur si simplu o evolutie, e ca si cum construiesti un esafodaj de-alungul a doua mii de ani, punand cate-o treapta asa cum ti-a convenit si asa cum iti convine, totul e artificial, se pierde prin asta ceea ce vrea Isus de la noi. eu asa cred acum.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 11.05.2017, 19:39:19
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
mai bine nu ma apucam... citesc si ma inspaimant, in momentul asta am impresia ca ortodoxia este o interpretare greceasca a crestinismului, practic nu exista nimic dinainte de conciliul de la niceea, e ca si cum n-ar fi existat crestinism pana atunci pentru greci si, nota bene, e o perioada in care arianismul era la putere in constantinopole.

atata lupta, secole de-a randul, atata munca... mai bine sa nu stiu nimic, avem tot ce ne trebuie in Biblie si in mesajul de acolo, iubire si curatenie. eu renunt sa mai citesc vreun "teolog" si sa mai aflu vreo dogma, sa se ia da gatleje altii, sa se urasca altii pe chestiuni religioase. adevarata credinta este in sufletul fiecaruia dintre noi, restul e desertaciune.

am citit un volum al sf augustin, aparut la humanitas, cam 250 de pagini, jumate, renunt la restul. m-au intrigat unele referiri ale sf ioan damschin si am vrut sa vad la sursa. dar, gata, nu-mi mai trebuie. este pur si simplu o evolutie, e ca si cum construiesti un esafodaj de-alungul a doua mii de ani, punand cate-o treapta asa cum ti-a convenit si asa cum iti convine, totul e artificial, se pierde prin asta ceea ce vrea Isus de la noi. eu asa cred acum.
Eu asta ti-am si zis, sa nu citesti ce ti-au recomandat, e o greseala sa se apuce cieva de citit carti mai grele de teologie, cand nu a citit despre invatatura de credinta. Exact cum am zis, n-o sa intelegi prea multe si o sa intelegi gresit. Eu am citit Biblia si vietile sfintilor la inceput.
Reply With Quote
Răspunde