Citat:
În prealabil postat de iuliu46
Pentru ca in alte tari este debandada. De asta profita nepomenitorii aia, profita ca foarte mult timp si-au facut de cap fara ca nimeni sa le faca nimic. In plus e vorba si de iconomie de la caz la caz - poate un preot sau calugar important se inseala in legatura cu un ierarh dar caterisirea lui ar insemna o pierdere mai mare decat daca il lasa sa-si revina. Dar acum vorbim despre o situatie in care sunt acuzati toti.
Ce sa se discute ? De ce nu au vrut discutii aia inainte sa se "ingradeasca" ? E ca si cum eu te impusc dar nu te omor si tu scoti pistolul si deschizi focul asupra mea si eu zic ca ar trebui sa stam la discutii. Pai nu puteam cere sa discut inainte sa trag ? :)
|
Eu ma mir de ce nu au avut loc discutii mai ample cu prilejul caterisirii. Nu în sensul ,,Fa ca mine!" , ci pentru statornicirea adevărului. Cine greseste îsii cere iertare si se corectează. Pentru ca s-a comunicat cu preotii nepomenitori doar ca de la stăpân la slugă, nu a fost un dialog real.
Atunci despre ce fel de lupta si mărturisire vorbeste I P S Vlachos? Cum sa lupti cu un sinod care se aliază cu politicul împotriva crestinilor? Sau problema cu lupta era doar o vrajeala! În schimb, întreruperea pomenirii e un ,,gest pripit" care impune sanctiuni drastice? Cine si pentru ce are voie sa lupte? S-ar întelege ca doar sistemul are voie sa lupte pentru impunerea ecumenismului...