Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.04.2017, 21:00:40
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.353
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Vad ca ai inteles gresit ce a spus IPS Bartolomeu, In niciun caz parintele nu spune aici ceea ce ai crezut, ca toate religiile sunt bune, adica o conceptie care tine de new-age, nu de ecumenism. Parintele spune ca si cel de alta religie crede sincer in ceea ce face, nu e un farseur. De aceea credinciosii nu fac caricaturi cu Mahomed, doar ca se distreze. La asta se refera.
Până să-ti răspundă Lancelot, constat că iarăsi reinterpretezi felul în care întelegem noi ceea ce cităm. Nu stiu ce a înteles el, însă n-am văzut decât un citat în care Părintele arată cum trebuie să-i privim pe cei de alte credinte, a cărui concluzie nu este că toate sunt bune.

Iar la mesajul meu, iarăsi răspunzi la altceva decât am afirmat. Eu am scris că botezul nu s-ar repeta (sau nu l-ar fi repetat atunci, părintele Galeriu si probabil Anania) pentru catolici, respectiv nici pe al protestantilor dacă era făcut în numele Sfintei Treimi. Iar că pe catolici i-ar fi recunoscut ca Biserică dacă acestia ar fi renuntat la dogmele adăugate după sinoadele ecumenice.

N-am înteles, însă, cum vezi tu revenirea catolicilor la ortodoxie? Rebotezându-se toti? Repetând slujba cununiei cei căsătoriti? Rehirotonindu-se preotii?
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.04.2017, 21:04:26
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Până să-ti răspundă Lancelot, constat că iarăsi reinterpretezi felul în care întelegem noi ceea ce cităm. Nu stiu ce a înteles el, însă n-am văzut decât un citat în care Părintele arată cum trebuie să-i privim pe cei de alte credinte, a cărui concluzie nu este că toate sunt bune.

Iar la mesajul meu, iarăsi răspunzi la altceva decât am afirmat. Eu am scris că botezul nu s-ar repeta (sau nu l-ar fi repetat atunci, părintele Galeriu si probabil Anania) pentru catolici, respectiv nici pe al protestantilor dacă era făcut în numele Sfintei Treimi. Iar că pe catolici i-ar fi recunoscut ca Biserică dacă acestia ar fi renuntat la dogmele adăugate după sinoadele ecumenice.

N-am înteles, însă, cum vezi tu revenirea catolicilor la ortodoxie? Rebotezându-se toti? Repetând slujba cununiei cei căsătoriti? Rehirotonindu-se preotii?

Nu bre. Renunta Papa la ceea ce ortodocsii considera a fi inovatii si gata.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 24.04.2017, 21:05:11
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.353
Implicit

@iuliu: Păi nu asta ziceam si eu? Dar nu stiu dacă e Cătălin de acord.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 24.04.2017, 21:07:14
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
@iuliu: Păi nu asta ziceam si eu? Dar nu stiu dacă e Cătălin de acord.
Pai cum sa nu fie de acord ? Doar ce a spus ca ar dura doar o zi.
Sa-i vezi pe urma pe ultrasii lor cum se ingradesc de ereziile Papei si-l acuza ca a renuntat la dogmele catolice. :)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 24.04.2017, 21:35:39
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.353
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Pai cum sa nu fie de acord ? Doar ce a spus ca ar dura doar o zi.
Sa-i vezi pe urma pe ultrasii lor cum se ingradesc de ereziile Papei si-l acuza ca a renuntat la dogmele catolice. :)
Păi dacă el e de acord, tu esti de acord, eu sunt de acord... din partea noastră unirea e ca si făcută. Numai dacă nu are Antonia ceva împotrivă.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 24.04.2017, 21:38:33
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Până să-ti răspundă Lancelot, constat că iarăsi reinterpretezi felul în care întelegem noi ceea ce cităm. Nu stiu ce a înteles el, însă n-am văzut decât un citat în care Părintele arată cum trebuie să-i privim pe cei de alte credinte, a cărui concluzie nu este că toate sunt bune.
Tocmai, eu am scris despre ce a inteles Lancelot, nu despre ce ai inteles tu din citat. Daca si tu ai inteles ca parintele nu spune ca ar fi buna vreo alta religie e foarte bine, asta spunema si eu.
Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Iar la mesajul meu, iarăsi răspunzi la altceva decât am afirmat. Eu am scris că botezul nu s-ar repeta (sau nu l-ar fi repetat atunci, părintele Galeriu si probabil Anania) pentru catolici, respectiv nici pe al protestantilor dacă era făcut în numele Sfintei Treimi. Iar că pe catolici i-ar fi recunoscut ca Biserică dacă acestia ar fi renuntat la dogmele adăugate după sinoadele ecumenice.
Eu am inteles exact ce ai scris, faptul ca ortodocsii recunosteau botezul si tainele catolice si pe Papa ca episcop, ca orice episcop. Daca ai vrut sa spui altceva nu aveam cum sa stiu, asa scria acolo in mesaj.
Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
N-am înteles, însă, cum vezi tu revenirea catolicilor la ortodoxie? Rebotezându-se toti? Repetând slujba cununiei cei căsătoriti? Rehirotonindu-se preotii?
Dar eu n-am contestat niciodata iconomia, dimpotriva, am scris tot timpul despre ea. Biserica poate aplica iconomia sau acrivia, niciuna din ele nu este gresita. Sau se poate aplica in unele zone iconomia si in altele acrivia, cum se intampla si acum (din cate stiu grecii nu aplica iconomia, ii boteaza si pe catolici). Cred ca s-a inteles ca iconomia nu inseaman ca se recunosc tainele din afara ortodoxiei.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 24.04.2017, 21:42:19
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.353
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cred ca s-a inteles ca iconomia nu inseaman ca se recunosc tainele din afara ortodoxiei.
Tocmai asta nu pot întelege. Tu spui, cu alte cuvinte, că se recurge la un compromis: Adică n-aveti taine, nu vă recunoastem botezul, dar suntem îngăduitori cu voi si vă primim asa, vă trecem cu vederea. Ne vom purta cu voi ca si cum ati avea har, însă în sinea noastră stim că nu aveti.

Iconomia si acrivia tin de aplicarea mai îngăduitoare sau mai strictă a canoanelor. Însă în privinta Sfintelor Taine, ele ori sunt, ori nu sunt; n-ai cum să faci iconomie.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)

Last edited by CristianR; 24.04.2017 at 21:45:22.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 24.04.2017, 22:33:40
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Tocmai asta nu pot întelege. Tu spui, cu alte cuvinte, că se recurge la un compromis: Adică n-aveti taine, nu vă recunoastem botezul, dar suntem îngăduitori cu voi si vă primim asa, vă trecem cu vederea. Ne vom purta cu voi ca si cum ati avea har, însă în sinea noastră stim că nu aveti.

Iconomia si acrivia tin de aplicarea mai îngăduitoare sau mai strictă a canoanelor. Însă în privinta Sfintelor Taine, ele ori sunt, ori nu sunt; n-ai cum să faci iconomie.
Nu spun eu, asa spune invatatura Bisericii, chiar si in cadrul sinoadelor ecumenice. Si, asa cum am mai dat, Sfantul Vasile explica in canonul sau chiar despre aceste lucruri. Despre iconomie sunt articole si explicatii. Botezul are ca scop primirea harului (si iertarea pacatelor pentru cei care sunt botezati la o varsta mai mare). Se considera ca se primeste harul prin celelalte Taine, de aceea nu se repeta in cazul iconomiei. Dar trebuie ca cel convertit sa accepte invatatura ortodoxa si sa o respinga pe cea gresita.
E mai usor de inteles prin faptul ca un Botez nu poate fi repetat, e canon apostolic. Nimeni n-ar putea reboteza un catolic daca botezul la catolici ar fi considerat valabil de catre ortodocsi. E simplu.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 25.04.2017, 21:56:58
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.353
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
E mai usor de inteles prin faptul ca un Botez nu poate fi repetat, e canon apostolic.
Nimeni n-ar putea reboteza un catolic daca botezul la catolici ar fi considerat valabil de catre ortodocsi. E simplu.
O fi simplu, dar dacă facem rabat de la logică. În prima frază spui că botezul nu poate fi repetat. Așa este, deci dacă nu se repetă înseamnă că este botez în toată regula.

În a doua frază spui că un catolic se rebotează dacă vine la ortodocși, dacă înțeleg bine. Prin urmare botezul lor nu e veritabil.

În cazul în care s-ar întoarce toți catolicii atunci nu s-ar (re)boteza, iar dacă se întoarce câte unul, atunci se (re)botează?

E aiuritoare argumentația, iartă-mă. Mi se pare evident că nu există altă soluție logică decât admiterea oricărui botez făcut în numele Sfintei Treimi.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)

Last edited by CristianR; 25.04.2017 at 21:59:13.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 25.04.2017, 22:02:09
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
O fi simplu, dar dacă facem rabat de la logică. În prima frază spui că botezul nu poate fi repetat. Așa este, deci dacă nu se repetă înseamnă că este botez în toată regula.

În a doua frază spui că un catolic se rebotează dacă vine la ortodocși, dacă înțeleg bine. Prin urmare botezul lor nu e veritabil.

În cazul în care s-ar întoarce toți catolicii atunci nu s-ar (re)boteza, iar dacă se întoarce câte unul, atunci se (re)botează?

E aiuritoare argumentația, iartă-mă. Mi se pare evident că nu există altă soluție logică decât admiterea oricărui botez făcut în numele Sfintei Treimi.
Asta e tot vina ortodoxiei pentru ca nu exista o practica unitara. Plus, avem o gramada de teologi care in lipsa de alte preocupari, ne spun ei cum ar trebui facut pe baza a ce a spus sfantul X sau Y. Chiar zilele astea a aparut un articol pe tema asta pe un portal de mare succes. :)
Reply With Quote
Răspunde