Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.02.2017, 12:04:00
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit

Citat:
În prealabil postat de suslik Vezi mesajul
Adica BOR e erotica?! Nu ti-e rusine? Atunci ce cauti la "furat" cele sfinte din BOR? Adica de ce "furi" Tainele?!
Cara-te la stilisti sau la altii!
Da, nu vorbesc vreodata asa cu o doamna. Dar cineva care arunca cu pietre in Biserica, indifferent ca la propriu sau figurat, nu este domn sau doamna, ci un ratacit/o ratacita ce provoaca sminteala, si eu asa ceva nu respect.
nu spun eu asta ci sfintii apostoli ,voi care mai scrieti pe aci mai citit si evanghelia,noul testament..ooooofffff
CANONUL 45 apostolic ( OPRIREA COMUNIUNII CU ERETICII)

Episcopul sau presbiterul sau diaconul, dacă numai s- a rugat împreună

-cu ereticii, să seafurisească; iar dac ă le a permis acestora să săvârșească

ceva ca clerici (să săvârșească celesfinte), să se caterisească.

(10, 11, 46, 64 ap.; 2, 4 sin. UI ec; 6, 9, 32, 33, 34, 37 Laod.; 9 Tim. Alex.)

Faptele Sfinților Apostol Capitolul 20

________________
28. Drept aceea, luați aminte de voi înșivă și de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi episcopi, ca să păstrați Biserica lui Dumnezeu, pe care a câștigat-o cu însuși sângele Său.
29. Căci eu știu aceasta, că după plecarea mea vor intra, între voi, lupi îngrozitori, care nu vor cruța turma.
30. Și dintre voi înșivă se vor ridica bărbați, grăind învățături răstălmăcite, ca să tragă pe ucenici după ei.
__________________
Reply With Quote
  #2  
Vechi 02.02.2017, 12:05:43
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit Ce spun canoanele Bisericii despre ascultarea față de ierarhii care au apostaziat la

Un preot român din Grecia demontează diversiunea ereziarhilor ecumeniști care susțin că oprirea comuniunii cu ierarhii care, în Creta, au semnat documente în contradicție cu învățătura Bisericii Ortodoxe nu ar fi o măsură canonică de reacționare la impunerea ereziei, ci schismă.
Chiar dimpotrivă, canonistul ortodox din România, arhidiaconul prof. univ. dr. Ioan N. Floca de la Sibiu, în explicația dată canonului 15 de la sinodul I-II din Constantinopol (861) arată că aplicația acestui canon nu e o schismă, ci o măsură canonică necesară. Acesta spune ca în cazul în care erezia ierarhului este vădită, preotul are, nu doar dreptul, ci chiar datoria, sa ia o astfel de pozitie: “în cazul în care superiorul propovaduiește în public, în biserică, vreo învatatură eretică, atunci respectivii au dreptul și datoria ca imediat să se despartă de acel superior. În acest caz nu numai ca nu vor fi sanctionați, dar vor fi apreciați, pentru ca au osândit legal pe cel vinovat și nu s-a răsculat împotriva acestuia”. (prof. Marian Vanca)
Canonul 15 de la Sinodul I-II din Constantinopol spune: “Cele ce sunt randuite pentru prezbiteri, episcopi si mitropoliti, cu mult mai vartos se potrivesc pentru patriarhi. Drept aceea daca vreun prezbiter, sau episcop, sau mitropolit, ar indrazni sa se departeze de comuniunea cu propriul sau patriarh, si nu ar pomeni numele acestuia, precum este hotarat si randuit in dumnezeiasca slujba tainica, ci mai inainte de infatisarea in fata sinodului si de osandirea definitiva a acestuia, ar face schisma, Sfantul Sinod a hotarat ca acela sa fie cu totul strain de toata preotia, daca numai se va vadi ca a facut aceasta nelegiuire. Si acestea s-au hotarat si s-au pecetluit pentru cei ce sub pretextul oarecaror vinovatii se departeaza de intai statatorii lor, si fac schisma si rup unitatea Bisericii. Caci cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu intaiul statator al lor pentru oarecare eres osandit de sfintele sinoade, sau de Parinti, fireste adica, de comuniunea cu acela, care propovaduieste eresul in public, si cu capul descoperit il invata in Biserica, unii ca acestia nu numai ca nu se vor supune cercetarii canonicesti, desfacandu-se pe sinesi de comuniunea cu cel ce se numeste episcop (mitropolit, patriarh –n.n.)chiar inainte de cercetarea sinodiceasca, ci se vor invrednici si de cinstea cuvenita celor ortodocsi, caci ei nu au osandit pe episcop(mitropolit, patriarh –n.n.), ci pe pseudoepiscopi(pseudomitropolit, pseudopatriarh –n.n.) si pe pseudo invatatori, si nu au rupt cu schisma unitatea Bisericii, ci s-au silit sa izbaveasca Biserica de schisme si dezbinari.”
Oprirea pomenirii Episcopului Locului: Schismă? Erezie? Protest?
Unii afirmă sus și tare că a opri pomenirea Ierarhului la Sfânta Liturghie pe motiv de erezie (că predică erezia în public sau e în comuniune cu erezia) ar fi schismă. Dar acești oameni se pare că nu au noțiunea de ce însemnă schisma, pe care după cum spune Sfântul Vasile cel Mare „nici sângele muceniciei nu îl poate spăla”. Schisma înseamnă depărtare de Hristos și de Biserica Lui, înseamnă lipsa Harului și a Mântuirii. Cine e în schismă nu mai are nici Har, nici Taine, nici Mântuire. Dar oare a opri pomenirea episcopului în caz că învață erezia e schismă? Canonul 15 de la Sinodul I-II Constantinopol din Pidalion ne spune că cei (Preotul) care opresc pomenirea pentru că episcopul e în erezie, atunci acei preoți nu numai că nu se fac vinovați de schismă, ci și de mare cinste sunt învredniciți, ca unii care au ferit Biserica de schismă, tocmai prin oprirea pomenirii și îngrădirea de Episcopul ce învață erezia.
Iată că prin oprirea pomenirii, Preotul și credincioșii se îngrădesc de erezia propagată prin episcopul respectiv, la fel și Episcopul se îngrădește de mitropolit, mitropolitul de sinod, sinodul de patriarh, Biserica Autocefală de altă Biserică Autocefală, etc.
Dacă cei care au întrerupt pomenirea episcopului pe motiv de erezie și numai pe acest motiv ar fi schismatici (rupți de Biserică) ar însemna că Sfântul Maxim Mărturisitorul a murit schismatic, Sfântul Teodor Studitul a murit schismatic, Sfântul Marcu al Efesului a murit schismatic, etc. Să nu fie!
Pleiada de sfinți ai Bisericii s-au îngrădit pe ei înșiși de erezie prin întreruperea pomenirii canonice a Episcopului locului.
Toți Sfinții după ce au întrerupt pomenirea episcopului (numit de canoane pseudo-episcop, saumincino-episcop – din moment ce nu înfierează erezia) au continuat să slujească Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie și toate Tainele Bisericii, rămânând în deplină comuniune cu Biserica Ortodoxă, dar îngrădindu-se de numitul Episcop de care aparținea. În momentul în care un episcop se leapădă public de erezie și mărturisește ortodox, se reia și pomenirea lui de către preoți.
Din momentul încetării pomenirii nicio caterisire nu îi atinge pe cei ce au întrerupt pomenirea, pentru că Episcopul care se află în erezie nu are puterea de a caterisi pe nimeni. Sfântul Ignatie Teoforul spune că nu poate exista Biserică fără episcop și fără preoți, iar episcopul este ca o chitară, iar preoții sunt corzile chitării. Dar tot Sfântul Ignatie Teoforul spune că, în cazul în care Episcopul este în erezie, trebuie să te desparți de el, ca de un lup în blană de oaie, iar Sfântul Ioan Hrisostom spune că trebuie să fugim de ei și să ne delimităm de ei.
Iată că sintagma: „Biserică fără Episcop nu există” e valabilă numai în vreme de pace pentru Biserică, dar dacă un Sinod devine tâlhăresc, atunci se schimba situația, nu mai suntem datori a asculta de Episcopul ce are părtășie cu Sinodul Tâlhăresc, iar preotul în deplinătatea Preoției harice ce o are de la Hristos, nu de la Episcop, care este doar organul prin care se dă Harul Preoției, slujește în continuare până ce se adună un Sinod al Ortodocșilor care va anatematiza pe acei episcopi eretici și sinoadele lor.
Am expus pe scurt învățătura ortodoxă despre îngrădirea de erezie. Așa a procedat si Sfântul Munte Athos pe timpul Patriarhului de tristă amintire Athenagoras, dar și Mitropoliți din Biserica Greacă ce au oprit pomenirea Patriarhului Athenagoras în istoria recentă.
În situația dată, legat de întreruperea pomenirii Patriarhului Chiril, consider că pomenirea lui Chiril trebuia întrerupta nu de acum, ci trebuia întreruptă pomenirea Patriarhului Alexei a toată Rusia, Românii trebuiau să întrerupă pomenirea Patriarhului Iustinian Marina si Grecii pomenirea Patriarhului Athenagoras, pentru că acești Patriarhi au băgat Biserica Ortodoxa în WCC (Consiliul Mondial al Bisericilor). Iată că e puțin cam tardivă oprirea pomenirii, dar, în fine, mai bine mai târziu decât niciodată. De Mănăstirile din Sfântul Munte ce să mai vorbesc… sunt mulți Ieromonahi care nu mai pomenesc demult la Chilii si Mănăstiri athonite pe Patriarhul Bartolomeu al Constantinopolului. Ucenicul Cuviosului Efrem Katunakiotul ne-a confirmat că la el la chilie niciodată nu a fost pomenit numele Patriarhului Bartolomeu. Nici Mitropolitul Augustin de Florina în ultimii 30-40 de ani nu a pomenit pe niciunul dintre Patriarhii ecumeniști ai Constantinopolului. Slavă lui Dumnezeu! Creștinii se cern. Numai cei răuvoitori și ignoranți îi vor numi schismatici pe cei care se îngrădesc de eretici și erezie…
Ascultarea este până la erezie, iar ruperea comuniunii nu este față de Biserică, ci, față de Episcopul, Preotul sau Patriarhul care învață erezia, conform Sfinților Părinți și Canonului 15 al Sinodului I-II de la Constantinopol (vezi Pidalion).
Unii au impresia greșită că dacă nu mai pomenesc Episcopul, s-au rupt de Biserică. Biserica esteHristo-centrică, nu Episcopo-centrică. Dacă Episcopul învață ortodox, atunci el păstrează Ierarhia și Succesiunea Apostolică, dacă însă nu învață ortodox, nu mai are niciun rol, numit fiind minciuno-episcop (Canonul 15 al Sinodului I-II de la Constantinopol). Sf. Ierarh Marcu Evghenicul a murit în afara comuniunii cu Patriarhia Constantinopolului, rupându-se de ea, și a cerut ca la înmormântarea lui să nu vină vreun Episcop sau vreun cleric care semnase unirea cu papistașii.
Mulți sfinți mari (Sf. Teodor Studitul, Sf. Maxim Mărturisitorul, Sf. Ioan Damaschin, etc.) au întrerupt comuniunea cu episcopii eretici, iar după mintea unor „teologi” ar însemna că acești sfinți nu sunt sfinți, ci „schismatici” și „rupți de Biserică”. Nu este vorba de „revoltă” sau de „repulsie” față de un om sau Patriarh, ci e vorba de îngrădire față de erezia promovată de acel om sau Patriarh.
Întreruperea pomenirii este pedagogică, este o delimitare față de idei și mustrare față de persoană (grup de persoane). Întreruperea pomenirii nu este același lucru cu anatema, ci este un mod de a atrage atenția unui frate ortodox ce a alunecat pe căi greșite (înșelări și erezii) și de delimitare față de ce nu este ortodox în ideile sale sau faptele sale.
Preot Matei Vulcănescu – Sfânta Mitropolie a Pireului (Grecia)
__________________
Reply With Quote
  #3  
Vechi 02.02.2017, 12:16:47
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
nu spun eu asta ci sfintii apostoli ,voi care mai scrieti pe aci mai citit si evanghelia,noul testament..ooooofffff
CANONUL 45 apostolic ( OPRIREA COMUNIUNII CU ERETICII)

Episcopul sau presbiterul sau diaconul, dacă numai s- a rugat împreună

-cu ereticii, să seafurisească; iar dac ă le a permis acestora să săvârșească

ceva ca clerici (să săvârșească celesfinte), să se caterisească.

(10, 11, 46, 64 ap.; 2, 4 sin. UI ec; 6, 9, 32, 33, 34, 37 Laod.; 9 Tim. Alex.)

Faptele Sfinților Apostol Capitolul 20

________________
28. Drept aceea, luați aminte de voi înșivă și de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi episcopi, ca să păstrați Biserica lui Dumnezeu, pe care a câștigat-o cu însuși sângele Său.
29. Căci eu știu aceasta, că după plecarea mea vor intra, între voi, lupi îngrozitori, care nu vor cruța turma.
30. Și dintre voi înșivă se vor ridica bărbați, grăind învățături răstălmăcite, ca să tragă pe ucenici după ei.

Imi pare rau pentru ignoranta ta, dar ar trebui sa fi aflat pana acum: canoanele nu le apuca mireanul sofiaiuga sau popa Sapca de la Cucuietii din Deal.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 02.02.2017, 12:40:53
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Imi pare rau pentru ignoranta ta, dar ar trebui sa fi aflat pana acum: canoanele nu le apuca mireanul sofiaiuga sau popa Sapca de la Cucuietii din Deal.
TE CONTRAZICE DR.AL.KALOMIROS
Iată ce spune Dr. Alexandros Kalomiros: ”Biserica este acolo unde Adevărul este mărturisit, iar acolo unde ecumenismul este mărturisit, acolo nu este nici Biserică și nici Hristos. În Biserică noi mărturisim credința noastră prin numele Episcopului pe care îl pomenim. Ortodocșii pomenesc pe Arhiereii ortodocși, arienii pomenesc pe episcopii arieni, monofiziții pomenesc pe episcopii monofiziți, iconoclaștii pe episcopii iconoclaști, uniații pe episcopii uniați, iar ecumeniștii pomenesc pe episcopii ecumeniști. Este posibil ca orice lucru să pară a fi ortodox în Biserica; cu toate acestea, episcopul care este pomenit de către preot ne va arăta nouă unde ne aflăm cu adevărat. În „biserica” uniata (greco-catolică), toate lucrurile par a fi ortodoxe… dar preotul uniat pomenește un episcop uniat, care la rândul lui pomenește pe Papa de la Roma.” (Al.Kalomiros – Piatra de poticnire).
MITROPOLITUL AUGUSTIN DE FLORINA
Prin predică, oral și în scris, mă lupt să trezesc conștiința religioasă a credincioșilor și săînțeleagă că au drepturi și în societate, și în Biserică. Trebuie să învețe, spre exemplu, că au dreptul să ceară ca clericii și mai ales episcopii să fie aleși prin votul clerului și al poporului.
Să învețe că au dreptul și datoria de a striga «nevrednic»la hirotonia unui nevrednic. Să conștientizeze că în spațiul Bisericii creștinii nu sunt o masă mută de oi necuvântătoare, ci au cuvânt în alegerea păstorilor lor și în administrarea Bisericii. Să învețe că trebuie să îi combată pe trădătorii credinței și să se lupte pentru curățirea Bisericii.Creștinii laici pot încă să afurisească sinoade locale și ecumenice, când sinoadele acestea nu exprimă adevărul Credinței Ortodoxe.Avem mari sinoade locale și ecumenice care au fost afurisite de poporul credincios ca tâlhărești.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Vechi 02.02.2017, 12:52:11
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
TE CONTRAZICE DR.AL.KALOMIROS
Iată ce spune Dr. Alexandros Kalomiros: ”Biserica este acolo unde Adevărul este mărturisit, iar acolo unde ecumenismul este mărturisit, acolo nu este nici Biserică și nici Hristos. În Biserică noi mărturisim credința noastră prin numele Episcopului pe care îl pomenim.
Hopa..aici s-a rupt firul pentru voi, de fapt voi singuri vi l-ati taiat.

Ce inseamna sa dai copy/paste ca papagalul si de fapt sa fii analfabet :))
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 02.02.2017, 12:54:28
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
TAvem mari sinoade locale și ecumenice care au fost afurisite de poporul credincios ca tâlhărești.
Pai sa vedem "poporul" vostru.

Cateva zeci de semnaturi pe o petitie online?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 02.02.2017, 13:08:50
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Pai sa vedem "poporul" vostru.

Cateva zeci de semnaturi pe o petitie online?
vor mai fi si altii pt.ca DUMNEZEU NU S-A LASAT BATJOCORIT NICIODATA
__________________
Reply With Quote
  #8  
Vechi 02.02.2017, 13:29:07
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
vor mai fi si altii pt.ca DUMNEZEU NU S-A LASAT BATJOCORIT NICIODATA
Stim, stim, prosti da' e multi - daca va bazati doar pe zicala asta, nu o sa faceti multi ciraci.

Aia prosti nu citesc tonele voastre de prostii ca ii doare capu..de fapt nici tu nu le-ai citit

Dar poate pe petiti online aveti sanse mai multe.

Uite, daca vrei, iti fac rost de 1000 semanturi pe petita aia online in 24h
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 02.02.2017 at 13:35:04.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 02.02.2017, 14:33:02
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
TE CONTRAZICE DR.AL.KALOMIROS
Citatul este din cartea lui Kalomiros, "Împotriva falsei uniri bisericești.", o carte cunoscuta in ortodoxie, mai putin cunoscuta la noi. Totusi, Kalomiros a devenit apoi stilist, s-a rupt de Biserica. Apoi a scris lucrarea pentru care e mai cunoscut, despre evolutionismul teist.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 02.02.2017, 14:53:35
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit CITITI CUM S-A DESFASURAT SINODUL DIN CRETA,in amanunt

http://prieteniisfantuluiefrem.ro/wp...-nou-sinod.pdf

ai nostrii au semnat documentele in limba straina ,netraduse....halal....ce sa mai zicem ....n-am cuvinte...
__________________
Reply With Quote
Răspunde