Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.11.2016, 16:38:48
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Da, asa este. (ma refer la mesajul prim al userului Omul care rade)
Eu observ asta si la medicii care trateaza boli trupesti.
Mereu m-am intrebat de ce sunt atat de duri, de ce nu inteleg durerea (fizica si psihica) a pacientului, teama lui.
Si m-am intrebat ce sunt ei invatati la facultate.
Probabil ca li se preda un mecanism de autoprotectie ca sa spun asa.
Sunt invatati sa fie duri, sa considere numai corpul pacientului cumva.
In general nu stiu sa discute cu pacientul, mai ales sa le spuna diagnostice mai grele.
Nu stiu ce se intampla cu medici care lucreaza in domenii grele, de viata si moarte. Au un psiholog, un coaching. Una este sa lucrezi la maternitate si aduci copii pe lume, in oftalmologie etc si alta la urgente, terapie intensiva, oncologie etc.
Ce este in medicul ala care in fiecare zi stie ca ii va muri un pacient, ca nu-l poate salva?

Exista insa pericolul sa devii prea inuman si sa faci mai mult rau pacientului, decat bine. Trebuie un echilibru.

Am auzit ca exista multi psihiatri care se imbolnavesc in timp din cauza mediului (pacienti) in care lucreaza.
Imi inchipui ca un terapeut care sta si asculta problemele oamenilor, nu poate totusi ramane intact, il influenteaza si pe el.

Si totusi cred ca si medicii si terapeutii de suflete trebuie sa si inteleaga pacientul, sa-l asculte, sa-i inteleaga problema, teama. Si sa nu uitam si pe apropiatii lui.
Ca medicul are zilnic multi pacienti si cazuri grele, este ceva obisnuit. Dar pacientul si insotitorii lui este ingrozit/sunt ingroziti de diagnostic, de tratament, de urmari.

Eu sincer nu prea inteleg cand spune Ioan ca el nu a cunoscut pacientii, atunci cand a lucrat cu ei, nu vroia sa stie despre ei, ci doar anumite parti. Ca terapeut nu este posibil asa ceva.
Pentru ca trebuie sa intelegi pacientul pe ansamblu. Totul poate influenta suferinta omului: temperamentul lui, o trauma din copilarie, o greseala de gandire, sensibilitatea lui etc.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape

Last edited by sophia; 23.11.2016 at 17:05:02.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 23.11.2016, 18:14:02
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Eu sincer nu prea inteleg cand spune Ioan ca el nu a cunoscut pacientii...
...:) Dragă Sophia, a cunoaște un om înseamnă altceva pentru mine decât pentru alții. Aș vrea să îți vorbesc mult, foarte mult pe tema asta dar nu e posibil acum...:)
UIte, îți spun deocamdată atât: spre deosebire de cunoașterea fizicalistă (clasică), unde obiectul cunoașterii e văzut ca distinct/exterior față de cunoscător, în relația terapeutică avem de-a face cu o cunoaștere participativă. E același tip de intercunoaștere dintre om și Dumnezeu, o lucrare plină de taină...
În psihologie nu "epuizăm" cognitiv obiectul cunoașterii, ci îi sporim zările, nesfârșitul, libertatea dumnezeiască...:) O, astea sunt experiențe extraordinare, pe care doar practicîndu-le poți să te dumirești un pic. Iertare, nu știu cum să îți spun acum.
P.S. Când iubești un om, cu tot sufletul, spune-mi: ce poți să spui că "cunoști" din el? Nu ai văzut că e o mirare continuă și o sărbatoare? Ei, cam așa e și în relația psihoterapeutică.
Iar ceea ce poți stabili relativ ușor (sunt niște indici concreți, niște date ușor de diagnosticat și evaluat) face parte doar din preambulul relației, din reperele cele mai simple, de început. Aventura abia începe... Omul e o taină. Iubirea are multe, nesfârșite trepte și provocări. E mereu o renaștere, o înviere și multă, foarte multă durere și chiar confuzie... Dacă nu ar fi Dumnezeu să ne poarte de grijă, noi am sfârși cu toții în tentativa de a iubi, umplînd iadul.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 23.11.2016, 23:19:02
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Ioane, pana la urma pacientii te-au imbolnavit, sau de ce?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 24.11.2016, 03:47:08
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Ioane, pana la urma pacientii te-au imbolnavit, sau de ce?
Sunt mai sănătos ca oricînd.
Toate cele bune!
Reply With Quote
  #5  
Vechi 24.11.2016, 07:17:23
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan67 Vezi mesajul
Sunt mai sănătos ca oricînd.
Toate cele bune!
ioan67
Senior Member
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.088
Citat:
În prealabil postat de AlinB
Ioane, intr-un sistem democratic, vointa poporului e suficient sa fie majoritara, baga la cap si lasa fantasmele Klausiene care sustine ca poate impaca si capra si varza astfel incat si varza sa ramana intreaga si capra sa nu moara de foame.
Adevarul e ca sunt cam multi care ar vrea capra taiata, si varza poate fi un bun pretext.
Îhî....
Hai noroc!
Hîk!
P.S.
Eu n-am gura, dara spui tutulor cusurul ce are si nimeni nu se supara pe mine.
(OGLINDA)
*
Copaie peste copaie
La mijloc carne de oaie.
(SCOICA
*
Tartacuta neagra
Preste cimp alearga.
(OCHII)
*
Apa de frunza, funie de lemn si putul de pamint.
(TUTUNUL, CIUBUCUL SI LULEAUA)
*
Nuia
Vijiia
Ocolii tara cu ea;
Mai ramase un crimpei
De-l facui obor de miei.
(GINDUL)
*
in padure crescui, in padure nascui,
Acasa daca m-aduse
Hora-mprejuru-mi se puse.
(MASA)
*
Ma dusei in munte sa-mi caut caii. Caii nu-i gasii, dara vazui vintul rasturnind pamintul.
(PLUGUL)
*
Siciita, vai de ea,
sade-ntr-un virf de nuia.
(ALUNA)
*
Dobra suptirica
imi umple ulcica.
(CANDELA)
*
Moara ferecata; cioara spirciietoare; doi luceferi; doua brazde trase pe o poienita, s-o claie darimata.
(CAPUL)
*
Suna tuna, jos rasuna,
Negrele s-aduna.
(CALUGARITELE CE VIN LA BISERICA CIND TOACA)
*
Striga gagiul din padure si gajgura din gura.
(LAUTARUL SI VIOARA)
*
Cu coarne ca boul, cu sa ca un cal, se urca pe copaci ca un sarpe.
(MELCUL)
*
Buturuga bulbura,
sade jos si tulbura.
(PUTINEIUL)
*
Ate-ntinse
Gheme strinse.
(PEPENELE)
*
Oala de bou, varza de oaie si carne de roman.
(CIZMA, INCALTATA CU CIORAPUL DE LINA)
*
Retevei de tei
Limba de balaur.
(SABIA)
*
Am o fata trentaroasa
sade cu voda la masa.
(VARZA)
*
Sunai friul in curte si auzi murgul din munte.
(CLOPOTUL)
*
Doua merg si doua stau,
Doua judecata n-au.
(SOARELE SI LUNA
CERUL SI PAMINTUL
FOCUL SI APA)
*
In padure nascui,
In padure crescui,
Acasa daca m-aduse,
Vataf de curte ma puse.
(PRAGUL)
*
Cerbii zbiara, ciutele s-aduna.
(CLOPOTUL)
__________________
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 24.11.2016, 08:53:15
Jennyy
Guest
 
Mesaje: n/a
Smile

Din experienta proprie:

Psihologul, imi spune. Doamna, boala dar si medicamentul se afla in mintea d.vstra. Trebuie sa ganditi pozitiv. Trebuie sa va concentrati si sa spuneti in gand, eu sant bine..eu sant bine..
Eu ii raspund: Doamna, eu nu pot gandi pozitiv pentru ca Raiul se castiga nu cu ganduri pozitive ci cu jertfa. Eu nu doresc sa ma fac bine decat daca voia Lui Dumnezeu este sa ma fac bine. Caci ce folos aduce un trup sanatos cu un sufletul bolnav? Hristos a primit Crucea nu a "pasat-o" cu ganduri pozitive.

Psihologul are intr-adevar capacitatea de a aduce o oarecare mangaiere dar iertarea ce aduce dupa sine pacea si chiar prietenia cu boala, o aduce DOAR duhovnicul. Duhovnicul asa cum frumos spunea parintele Rafail Noica, este un telefon. Prin el, vorbim cu HRISTOS Cel care sta la capatul celalat al firului.
Am vazut oameni sanatosi trupeste dar atat de bolnavi sufleteste ca au ajuns sa fie dependenti de medicamente depresive ani de zile. Si oameni cu metastaze dar chipul lor radia de iubire si multumire.
Nu vreau sa ma contrazic cu Ioan, departe de mine!
Insa, eu cred ca psihologul ar trebui sa lucreze mana in mana cu preotul si sa conduca pe om/pacient la Hristos. Ori lucrul acesta eu una inca nu am intalnit. Inca nu am gasit un cabinet psihologic care sa arate ca o mica capela.. Am gasit doar cabinete care au canapele si pe pereti mesaje de genul "fii pozitiv'! "Puterea este in tine". "cunoaste-te pe tine insuti"..
Ori acestea sunt foarte departe de smerenie, jertfa, dragoste..
Reply With Quote
  #7  
Vechi 24.11.2016, 12:26:59
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jennyy Vezi mesajul
Psihologul are intr-adevar capacitatea de a aduce o oarecare mangaiere dar iertarea ce aduce dupa sine pacea si chiar prietenia cu boala, o aduce DOAR duhovnicul. Duhovnicul asa cum frumos spunea parintele Rafail Noica, este un telefon. Prin el, vorbim cu HRISTOS Cel care sta la capatul celalat al firului.

Insa, eu cred ca psihologul ar trebui sa lucreze mana in mana cu preotul si sa conduca pe om/pacient la Hristos. Ori lucrul acesta eu una inca nu am intalnit. Inca nu am gasit un cabinet psihologic care sa arate ca o mica capela.. Am gasit doar cabinete care au canapele si pe pereti mesaje de genul "fii pozitiv'! "Puterea este in tine". "cunoaste-te pe tine insuti"..
Ori acestea sunt foarte departe de smerenie, jertfa, dragoste..
Eu sunt de acord cu ce spuneti.
Si sa stiti ca sunt cabinete unde un crestin se poate simti ca acasa. Adica este intampinat de sfintii din icoane, de o Biblie pusa la indemana, de o mica biblioteca duhovniceasca etc.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 24.11.2016, 14:18:08
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jennyy Vezi mesajul
Din experienta proprie:

Psihologul, imi spune. Doamna, boala dar si medicamentul se afla in mintea d.vstra. Trebuie sa ganditi pozitiv. Trebuie sa va concentrati si sa spuneti in gand, eu sant bine..eu sant bine..
Eu ii raspund: Doamna, eu nu pot gandi pozitiv pentru ca Raiul se castiga nu cu ganduri pozitive ci cu jertfa. Eu nu doresc sa ma fac bine decat daca voia Lui Dumnezeu este sa ma fac bine. Caci ce folos aduce un trup sanatos cu un sufletul bolnav? Hristos a primit Crucea nu a "pasat-o" cu ganduri pozitive.
Încerc să notez câteva gânduri în marginea postării dvs., cu rugăciune ca Bunul Dumnezeu să fie aproape...
Primul gând este ca eu să nu ating, cumva, prin vreo nedelicatețe relația dvs. cu psihologul. Neștiind ce fel de legătură aveți și dacă ea mai continuă sau a fost întreruptă, sper doar că tot ce scriu e în afara experienței dvs. cu psihologul.
De ce așa?
Pentru că o experiență de consiliere sau psihoterapie este, pentru mine, ca un ou în care crește puiul sau ca o mămică gravidă...:) Se cuvine să ne apropiem cu infinită delicatețe de ou sau de mămică, atunci când în acel "înlăuntru" gestează viața, noua viață...:)
Dealtfel, chiar puiul își dorește asta, deoarece el are nevoie de ocrotire deplină, de protecție, pentru a crește și a se dezvolta.
În concluzie, prin ce voi comenta, caut să nu aduc nici o atingere procesului care se desfășoară acolo, în relație, sau procesului care, poate, s-a încheiat deja.

*
M-aș bucura să folosiți în viitor o regulă importantă pentru o eventuală relație terapeutică: faceți și desfaceți toate ale relației înlăuntrul ei, nicidecum în afară. Dacă aveți o nelămurire legată de proces, spuneți asta psihologului! Nu altora... Dacă aveți un motiv întemeiat să întrerupeți relația sau să o modificați în vreun fel, iarăși zic: discutați asta cu psihologul.
Multe din întâmplările care se petrec în cabinet, în relația de întrajutorare dintre doi oameni, reprezintă tocmai terapia de care avem nevoie. Adică, în relația cu un psi reluăm, de fapt, alte relații cu persoane semnificative din viața noastră (părinți, colegi, frați etc.) și avem prilejul să reînvățăm anumite moduri de a gândi, simți și acționa, în folosul nostru și al semenilor.
E înțelept, așadar, să fim onești și deschiși cu psihologul căruia îi cerem, nu-i așa, să ne ajute. Dacă avem ceva de spus, indiferent cât de neplăcut ne-ar părea că este, o spunem cum se cuvine, într-un fel sau altul și așteptăm să vedem cum răspunde consilierul nostru la asta. Căutăm, deci, să ne folosim cât mai mult de relația în care suntem parte prezentă, fără ascunzișuri sau "desconspirări" în afară, pentru a nu scădea intimitatea necesară unui travaliu de bună calitate.

Câteva cuvinte despre gândirea pozitivă în postarea următoare.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 24.11.2016, 14:41:46
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jennyy Vezi mesajul
Din experienta proprie:

Psihologul, imi spune. Doamna, boala dar si medicamentul se afla in mintea d.vstra. Trebuie sa ganditi pozitiv. Trebuie sa va concentrati si sa spuneti in gand, eu sant bine..eu sant bine..
Eu ii raspund: Doamna, eu nu pot gandi pozitiv pentru ca Raiul se castiga nu cu ganduri pozitive ci cu jertfa. Eu nu doresc sa ma fac bine decat daca voia Lui Dumnezeu este sa ma fac bine. Caci ce folos aduce un trup sanatos cu un sufletul bolnav? Hristos a primit Crucea nu a "pasat-o" cu ganduri pozitive.
Despre gândirea pozitivă s-au spus multe, vrute și nevrute, după cum a înțeles fiecare...
În ce mă privește, înțeleg prin gândirea pozitivă mai întâi acea cugetare orientată spre fapte (positivae, în latină, înseamnă faptă), spre acțiuni folositoare într-o situație dată. Deci înțeleg o gândire care caută soluții, rezolvări ale unei situații problematice, ieșirea dintr-un impas. O astfel de cugetare mobilizează și adună laolaltă resursele noastre sanogene. Ea participă la viață, urmărește rodirea, este stenică și optimistă, arată și sprijină nădejdea omului în depășirea impasurilor. Cu atât mai mult ea este pozitivă (faptă încununată de succes) când omul își pune nădejdea și în Dumnezeu, în puterea Lui nesfârșită și blândă, în Pronie.
În al doilea rând, gândirea este pozitivă atunci când măcinăm la moara ei gânduri bune și ne ferim să hrănim răul. A da atenție neajunsurilor și neplăcerilor în mod constant, mai degrabă decât a ne centra ochii minții pe resurse și pe recunoștință, este dăunător pentru noi și pentru cei cu care conviețuim.
Iată, este cu adevărat gândire pozitivă aceea care nădăjduiește la ajutorul lui Dumnezeu, mai degrabă la nepăsarea sau ostilitatea Lui. Este pozitivă gândirea care ne spune să facem răbdare și să ne vedem de treabă, în timp ce ne și rugăm cu tărie unui sfânt sau Preasfintei Născătoare. Este pozitivă gândirea care ne îndrumă să avem încredere în oameni chiar dacă uneori ne mai rănim între noi. Este pozitivă cugetarea care ne însoțește pentru a dezvolta abilități noi decât jelanie tristă și neputincioasă.
Avm atât de multe motive să dăm mulțumită lui Dumnezeu pentru toate! Este pozitivă gândirea noastră când se pune la treabă pentru a descoperi aceste motive și când ne însoțește în cultivarea concretă a recunoștinței, prin fapte bineplăcute Domnului.

Iarăși este pozitivă, acea gândire care ne îndrumă în acțiunile care ni se par jertfelnice. Discernământul, consultarea cu un om de încredere (de exemplu duhovnicul) atunci când traversăm actul jertfei nu înseamnă altceva decât gândire pozitivă.
Gândirea pozitivă este constructivă. De aceea, chiar în situații dificile, ea este însoțită de un sentiment plăcut al sensului, al lucrului bine făcut, al satisfacției vieții și al bucuriei că suntem robii lui Dumnezeu.

Chiar dacă trupul nostru este bolnav, gândirea pozitivă gasește semnificațiile valoroase ale acestui fapt și face, într-un fel tainic și minunat, să primim boala ca binecuvântare. Devenim mai înțelepți, atunci, adică mai puțin dispuși să luăm totul ca lejer sau în răspăr sau în alte forme de ușurătate. Ne putem scruta cu mai multă pătrundere viața, comportamentul, atitudinile, credința. Ne putem descoperi greșelile, autoînșelările, micile sau marile trădări față de noi, de semeni, de Dumnezeu. Devenim mai lucizi, mai puțin dispuși la autosabotare, mai curajoși. Într-un anumit sens, ne voim curățiți și îndreptați.
Iată, aceasta este o gândire pozitivă, slujitoare a însănătoșirii noastre sufletești, mai întâi, și care ne apropie de Gândul lui Dumnezeu.

Vă mulțumesc, soră, că mi-ați prilejuit aceste reflecții. Deie Domnul să ne fie de folos amândorura și, poate, altora care au prilejul să mediteze la aceste lucruri și să înmulțească dialogul nostru cu roade încă mai bune.
Doamne ajută!
Reply With Quote
  #10  
Vechi 25.11.2016, 14:41:22
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.384
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jennyy Vezi mesajul
Din experienta proprie:
Psihologul, imi spune. Doamna, boala dar si medicamentul se afla in mintea d.vstra. Trebuie sa ganditi pozitiv. Trebuie sa va concentrati si sa spuneti in gand, eu sant bine..eu sant bine..
Eu ii raspund: Doamna, eu nu pot gandi pozitiv pentru ca Raiul se castiga nu cu ganduri pozitive ci cu jertfa. Eu nu doresc sa ma fac bine decat daca voia Lui Dumnezeu este sa ma fac bine. Caci ce folos aduce un trup sanatos cu un sufletul bolnav? Hristos a primit Crucea nu a "pasat-o" cu ganduri pozitive.
Gândirea pozitivă nu treubie pusă în antiteză cu jertfa, după cum nici psihologul cu duhovnicul.
Jertfa e tot ce poate fi mai pozitiv, pentru că înseamnă dăruire a ta, a vieții tale lui Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu să trăiască în tine. A gândi pozitiv înseamnă, cred, a te îndrepta către un sens, a-ți pune viața pe un făgaș care să te ducă în cele din urmă la Dumnezeu. A gândi pozitiv înseamnă să vezi ca finalitate Viața, iar nu moartea. Să ieși din boală și să dorești din toată inima sănătatea; a duhului întâi de toate, și a sufletului.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
Răspunde