![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Dincolo de orice explicatii filosofice, Adevarul ne este revelat prin har, indiferent de scolile pe care le urmam, de educatia pe care o primim, sau legile omenesti carora ne supunem. Adevarul poate parea intuitiv, dar el ne este transmis prin har, si nu are nevoie de explicatii intrucat nimeni nu se poate indoi de el decat prin... indaradnicie si neacceptare. Sunt cazuri multe cand oameni nestiutori de carte, si traitori in pustiu, departe de orice fiinta omeneasca, stapaneau Sf. scriptura mai bine decat carturarii recunoscuti ai societatii respective. Sunt nenumarate cazuri la noi cand o persoana a ajuns sa fie "scanata" prin har in cateva secunde, si sa i se ofere raspuns unor intrebari pe care nu le formulase niciodata, desi era framantata de ele! Citat:
Biserica nu impune si nici macar nu sugereaza doctrine. De toate astea se ocupa Dumnezeu, prin har. Care nu poate fi manipulat, dupa interesele politice, dupa ratacirile unor "unsi", sau reactiile mass-media! Religia NU demonstreaza Adevarul si nu demonstreaza nimic in sine. Doar credinta face diferenta. Iar credinta are foarte multe nuante. Daca ne intoarcem la ce sustineam la inceput: "Iisus = Calea, Adevarul si Viata", e OK. Daca schimbam "o iota", Adevarul se risipeste.
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Instrumentul psihologic este in mod necesar o paradigma, un set de rationamente care construiesc si ranforseaza paradigma. Crestinismul ofera propriul sau instrument pentru gasirea adevarului, un tip particular de abordare psihologica. Acesta polarizeaza toate valorile intr-o singura denominare personalizata; conceptualizeaza o singularitate ca sursa pentru orice forma de bine - Iisus. Este fibra acestui mod de gandire. In persoana Iisus sunt absolutizate toate virtutile. Este Dumnezeu. Crestinismul de masa nu este interesat de natura adevarului, nu isi pune problema acestuia. Termenul generic de "persoana" este suficient. Nu analizeaza procesul de constientizare a fenomenului "persoana". Aceasta nu inseamna ca nu functioneaza, ca nu are efecte profunde. Ingredientul necesar este credinta, adica disponibilitatea de a experimenta, de a cauta avand feelingul existentei unei realitati ultime ca fundament a ceea ce apare simturilor.
__________________
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Primul pas inafara Adevarului este... parerea de sine!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Inchinarea este un topic care merita toata atentia, trebuie analizat cu grija.
Ce inseamna "inchinare"? Unii oameni se inchina la Iisus si sunt persoane oneste, altii se inchina tot la Iisus dar ucid, mint, fura... Evident ca nu este suficient doar acelasi numen, proces de imputare a Lui Dumnezeu. Doar inchinarea la Iisus nu este suficienta, este nevoie de un anumit duh de intelegere, de o anumita traire. Acest duh se educa, se formeaza prin intelegerea si practicarea virtutilor. Respectul presupune recunoasterea unor calitati. Inchinarea presupune recunoasterea unor calitati/capabilitati extraordinare - capacitatea de a da/prezerva viata. Insa la cine/ la ce ne inchinam? Inchinarea la un fenomen (fie fenomen persoana) presupune constientizarea unei identitati care detine in mod intrinsec aceste calitati supreme. Cum insa este stabilita identitatea? Crestinul ortodox spune ca se inchina in fata unei icoane dar nu se inchina in fata unei pietre sau unei flori de pe camp. Daca o icoana poate fi folosita ca suport pentru o accesare mai profunda realitatii de ce nu ar putea fi folosita si o floare. Spre deosebire de icoana, floarea are si viata in ea. Ambele amintesc de Dumnezeu. Fiecare fir de praf aminteste de Dumnezeu. Fiecare fiinta... om, pasare sau insecta. Cel intelept intelege ca toata realitatea este o Icoana. Sfintenia se gaseste pretutindeni daca o gasesti in inima ta.
__________________
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Fa-ti bre o Liga, sa fii sef! |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Cum vrei tu, Ioane. Ia seama sa nu cazi de mana cu Remus Cernea. Deocamdata voi sunteti cei ce va proclamati "liderii" unor idei straine neamului nostru ortodox!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
|