![]() |
![]() |
|
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca ne dam seama ce lucrare are Pavel intre neamuri, apoi gasim ca el propovaduieste pe Hristos, Evanghelia - iar nu faptu ca-i besica si spurcaciune. Esti de acord? Cat despre faptul ca, silit de imprejurari (precum zice) se refera si la sine folosind acea exprimare, asta o face tocmai pentru ca vrea sa invete despre lauda. iar prin asta, ca de obicei, despre cum sa intelegem lucrarea Domnului. Despre smerenie vorbeste, despre nimicul care e omul fara iubirea lui Dumnezeu... In fine, tocmai pentru ca Pavel vrea sa arate care e semnul/garantia pentru cei care-L urmeaza pe Hristos, el enumera prigonirile, suferintele, slabiciunea si le arata sensul: jertfa, mucenicia. Puterea transfiguratoare a celui care se daruieste lui Dumnezeu o subliniaza Pavel, iar nu vreun defect in sine! In nici un caz Pavel nu se lauda cu slabiciunea doar de dragul slabiciunii. Subiectul discursului sau nu e slabiciunea omeneasca, ci puterea. Anume, Puterea Dumnezeiasca! Nu lauda defectul/nedesavarsirea, ci lauda pe Hristos Care lucreaza in slabiciunea omului smerit de aceasta. Intrucat lumea pagana vedea in slabiciune si lipsa de putere lumeasca doar o rusine. Valorizarea slabiciunii era negativa iar Pavel vine sa arate in ce sens poate fi ea pozitiva si necesara. In orice caz, eu nu inteleg mesajul paulin ca pe o morbida defaimare de sine, ci ca pe o explicatie si marturisire duhovniceasca imposibil de mimat. Ca sa vorbesti ca Pavel despre tine, tre sa fii ca Pavel. Altminteri suna fals, nepotrivit. |
|
|