![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Daca un sportiv s-ar dopa cu testosteron, ar avea putine sanse de castig in fata comisiei de disciplina explicand ca e firesc sa iei hormoni sexuali. Daca eu as prescrie doi hormoni, sa zicem tiroxina si adrenalina la o tanara pacienta care nu are nici cea mai mica problema endocrina, daca as face asta ani de zile, Colegiul Medicilor nu numai ca mi-ar lua dreptul de practica, dar m-ar indruma spre colegii psihiatri. Si ar avea dreptate. Hotarat lucru: nu, ceea ce se preda la orele de educatie sexuala nu are nici cea mai mica legatura cu firescul. Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mda... Cam asa ceva cred si eu, Mihnea.
O singura precizare: azi nu mai suntem ca in secolele acelea de care scriai. Se intampla lucruri noi si cred ca trebuie tinut cont de asta. O adaptare la lumea noastra, o regandire a modului concret in care se face educatia copiilor cred ca se impune. Altminteri, picam tocmai in ideologie, de data asta stindardul ideologic fiind tocmai frumoasele lumi apuse. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Este tot ideologizare sa faci teoria genderului si sa transformi Biserica si valorile familiale in lumi apuse pe care sa le mai si combati, cum fac multi dintre initiatorii programei . Pana in 2016 tinerii au trait in afara actualitatii sau ce ? Discutia intreaga e o farsa atat timp cat nu se vor a se cuantifica rezultatele acestei educatii, ea se facea oricum, au existat consilieri scolari si medici si pana acum. Doar ca de acum standardul sexual general va fi coborat prin permisivitate sexuala de la varste tot mai mici iar astfel de ore sunt prilejul perfect pentru marginalizare a celor care nu se „adapteaza” trendului. Daca vor ramane la acelasi nivel sarcinile sau chiar vor creste, nimeni nu-si va asuma acest esec. Citat:
Biserica a fost inlaturata de la aceste ore, iar cei pro-life dati la o parte deci nu se accepta decat o singura voce care nu pune in prim plan castitatea si fidelitatea ci explorarea sexuala - Deci totalitarism si ideologie pura. Este necesar ca 12 ani de zile sa se faca educatie sexuala, chiar asa pentru ce ? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cu aproape 40 de ani in urma (iar nu acum 10-15 ani) am fost unul dintre copiii care au beneficiat de lectura dintr-o carte numita chiar asa: "Educatie sexuala". O tin minte, era cat un caiet, avea coperti caramizii si cateva desene (anatomie). Ne-a adus-o diriga; era profa de biologie si sotia preotului din sat. Pasajul citit in acea ora de dirigentie se referea la masturbatie. Noi baietii am intampinat prima fraza a textului cu rasete si comentarii pe sub banca. Eram si amuzati si rusinati, stiam noi de ce... Fetele erau mai retinute si, daca nu ma insel, mirate de acel subiect. In ciuda rasetelor si a susotelilor, treptat forta textului s-a impus. Un medic sexolog dadea unele lamuriri despre functionarea corpului si, treptat, veselia noastra s-a transformat in ascultare atenta. Devenisem interesati! Era liniste, diriga citea mai departe, treptat aflam lucruri nebanuite. Ne dumiream, lucrurile incepeau sa capete un nou contur, alte sensuri se iteau in mintea noastra frageda... La sfarsit am aflat si de ce nu e folositoare masturbatia, am aflat ce complicatii fiziologice si psihologice pot surveni ca urmare a onaniei indelungate (aceea devenita viciu). Textul nu era moralizator. Ba, mai mult, din capul locului autorul a subliniat ca masturbatia nu e in primul rand o problema de etica sau morala ci o alternativa la o conduita fireasca, naturala (adica abtinere sau practica activitati sexuale firesti, in cadrul casatoriei). O alternativa, insa, pe care ne-a avertizat sa o vedem asa cum e de fapt: inselatoare. Ne-a propus sa o investigam (prin lectura atenta si dezbateri) si, dupa ce o intelegem, sa o abandonam cu hotarare. Multi ani mi-a fost de folos acea lectie, acel text. Masturbatia nu mi s-a mai parut un subiect tabu sau de cancan. Nu mai gaseam nimic de ras, precum nu gaseam ca-i de plans. A devenit o simpla problema psiho-fiziologica pe care oamenii nu o cunosc, in general. Si pe care ar fi bine sa o investigheze, cu ajutorul parintilor si ai scolii, mai intai. Aveam sa aflu, ulterior, ca e privita si ca pacat. Deja, era o alta perspectiva. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Picate pe mana moralistilor de serviciu, adica a celor care au ei, mai intai, grave carente in educatia sexuala si in viata privata, textele puse de antonia mai sus lasa impresia ca scoala voieste sa strice copiii. Paranoia tot mai larg raspandita de catre adeptii conspiratiilor de tot felul, arunca noroi peste orice demers al pedagogilor.
Sa ma fac mai bine inteles. Voi sustine ca textul criticat in acel poster nu este defaimator, dezumanizant si cu potential patogen. Dimpotriva, modul in care a fost prezentat este nesanatos si nu ajuta pe nimeni. 1. Se vorbeste despre o educatie sexuala a copiilor de gradinita. Despre placerea pe care copilul o resimte atunci cand isi atinge propriul corp, organele genitale. Despre masturbatia la copilul mic. Ei bine, este adevarat ca mai toti copiii experimenteaza placeri felurite cand iau contact pe cale tactila cu propriul corp. E adevarat ca se masturbeaza de mici, de foarte mici. Este o evidenta ca functionarea anatomica a copilului starneste si emotii placute la atingerea organelor genitale. Nu putem nega functionarea corpului omenesc, decat daca suntem rauvoitori sau complet ignoranti. Ce-i de facut in acest caz? Cel mai bun lucru este, dupa opinia mea si, precum vad, dupa opinia autorilor acelui text, sa ii vorbim copilului despre ce i se intampla. Ii putem explica cum se numeste ceea ce el traieste, de ce se intampla, ce are de facut. Cu tact, cu pricepere, cu blandete, copilul poate fi ajutat sa devina constient de lumea experientelor lui si sa le conduca in mod folositor. Nu recomandam copiilor sa se masturbeze. Ii ajutam sa priceapa ce li se intampla si ii indreptam spre alternative. Copilul care isi intelege corpul si functionarea psiho-fiziologica nu se va mai masturba sau, daca o face in virtutea unor frustrari, va cere ajutor de la adultii in care are incredere. Dimpotriva, cel caruia i se ascunde "fructul oprit", va persista in alegerile lui transformindu-si experientele inocente in probleme psihologice, uneori de o mare gravitate. Dovada, mai intai, miile de studii de caz pe adulti care au dezvoltat o boala sau alta din pricina modului dezastruos in care au fost abordati, pe cand erau copii, in chestiuni legate de functionarea genitala. 2. Copiii de scoala sunt orientati asupra altor aspecte ale sexualitatii. Paleta preocuparilor largindu-se, inevitabil, pe masura ce copilul cunoaste tot mai mult lumea in care traieste, iata ca si tematica cursului de educatie sexuala se largeste pe masura. Foarte bine! Noi provocari apar inaintea copilului, pe masura ce el aude, vede, citeste despre alegerea partenerului sexual, despre anomalii precum homosexualitatea, lesbianismul etc. Ei bine, aceste lucruri trebuie iarasi si iarasi dezbatute. Copiii, agresati deja de perversiunile celor din jur, au nevoie vitala sa inteleaga ce sunt acele practici si idei care ii asalteaza. Este imperios sa discuti cu fiul sau cu fiica ta despre mizeriile pe care oamenii le cultiva in relatii dintre ei. Speri ca viitorul tanar si adult va intelege de ce raul e rau si cum e de fapt bine. Nu poti sa ii ascunzi, prin tacere sau negare, o realitate de care copilul e deja coplesit. Speri ca nu doar tu, mama sau tata, sa il ajute pe copil, ci si scoala. Iar daca esti crestin, speri ca la predica se va gasi un moment prielnic ca omul lui Dumnezeu, preotul, sa vorbeasca cu autoritatea si harul sau si despre aceste orori la care sunt supusi copiii crestini. In definitiv, o cateheza buna se face nu doar listind aceleasi povestioare duioase pe care, la o adica, le poate insira si bunicuta. O cateheza buna consta in a aborda cu pricepere si in duh crestin orice provocare pe care lumea bantuita de himere o adreseaza necontenit celor care ravnesc la Vesnicie si Dragoste. Iar astazi, copiii sunt expusi mai mult ca oricand atat seductiei placerilor sexuale si ale aberatiilor de tot felul, cat si interdictiilor castratoare ale unor fanatici frigizi dar pofticiosi care, netratindu-se de prostie si nefericire, au impresia ca se sfintesc prostindu-i pe altii. Ferindu-l de pudibonderie, de moralisme gretoase, de interdictii care de care mai stupide si mai blocante pentru dezvoltare precum si de libertinaj, perversiune si pornografie, ferindu-l asadar de aceste doua fete ale aceleiasi monezi, copilul poate fi condus pe calea stramta a unei vieti curate, intelepte, in acord cu provocarile vremurilor si cu Intelepciunea Bunului Dumnezeu. Un ajutor pentru acest demers este si educatia sexuala. Facuta de oameni priceputi si responsabili, care pastreaza inca, in ei, harul invatatoresc. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Inca o data, subiectul discutiei nu este despre cum ne dorim noi sa fie ora de educatie sexuala ci de cum este ea de fapt impusa de la centru.
Atat timp cat nu s-a tinut cont de propunerile psihopedagogilor, medicilor si preotilor crestini la intrunirile de la Guvern, acestia au dreptul cetatenesc sa-si retraga copiii de la astfel de ore fara sa fie catalogati in mod agresiv. Tu ai impresia ca un doctor sau alti parinti cu studii superioare au nevoie de activisti sexuali care sa le educe copiii ? Programa pentru educatie sexuala a fost castigata deja de niste activisti care nu au in curs notiuni de morala, pentru ei relatiile bisexuale nu sunt anomalii, poliamoria nu e imorala, cel mai probabil orele de educatie sexuala nu vor decurge cum doresti tu si cum ti-a predat profesoara de biologie iar tu ca parinte nu vei avea niciun control asupra programei. Nu se vor incuraja teme precum, castitate, casatorie, nu se vor incuraja doar relatiile heterosexuale, nu va fi prezentata bisexualitatea ca anomalie. Totul va gravita in jurul placerii cu conditia sa fie protejat, atat si nimic mai mult nu se va face incurajare pentru viata de familie, fidelitate si juraminte si este logic din moment ce oamenii pro-familie si Biserica sunt inlaturati din aceasta ecuatie. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Ce e asa greu de inteles ca o programa politic corecta nu poate critica orientarea sexuala din contra incurajeaza experimentarea.
Atat timp cat nu se opereaza cu notiuni de pacat, morala, castitate, deviatii, rezultatul nu poate fi altul, nu trebuie sa fi prooroc pt asta. Nici pentru familie nu se va face educatie pentru ca in invatatura oengistilor familie e si familia monoparentala si parteneriatele civile si a promova familia monogama si patriarhala ar putea afecta/discrimina zic ei, pe cei care nu fac parte din ea. Acest argument a fost folosit si rasfolosit chiar in campania pentru introducerea in Constitutie a definitiei casatoriei unde mai ca se incerca culpabilizarea celor care erau din familii traditionale. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Scoala este o institutie aflata la intersectia multor axe. Nu este un sistem inchis ci un element al unui sistem mai mare, care face schimburi (de informatie, economice, de resurse umane etc.) cu alte institutii si persoane.
Scoala este libera (dar si constransa) sa stabileasca relatii si cu Politia si cu Armata si cu Biserica si cu Sanatatea si cu ONG-uri si cu oricine gaseste ea (scoala) ca e de folos pentru a-si atinge obiectivele educationale, asa cum sunt prevazute ele in documentele cu rol reglator al activitatilor scolare. Daca scoala vrea sa primeasca asociatii atee ca sa faca educatie sexuala, e treaba scolii si raspunderea ei. Daca voieste sa primeasca episcopi, pentru acelasi scop, iarasi e treaba si raspunderea ei. In final, prin dialogul dintre institutiile scolare, parinti si elevi, precum si cu alte institutii, se pot lua unele hotarari. Elevii pot accepta sau refuza anumite oferte, atat personal cat si prin parinti sau alti reprezentanti. Iar sa spui, asa cum sustineti voi, ca educatia sexuala trebuie scoasa din scoli, mie imi arata ca fie habar nu aveti ce se intampla in scoli, fie nu va pasa, fie aveti alte interese (pe care le gasesc daunatoare elevilor). Educatia sexuala trebuie sa aiba loc in scoli. Este mai important decat oricind, deoarece agresiunea asupra minorilor a devenit mai presanta ca oricind. Singura problema este: cine si cum va face educatie sexuala. Aceasta trebuie negociat mereu si sper ca se va ajunge la o solutie in folosul elevilor. Consider ca medicii, psihologii (chiar si psihiatrii) si preotii ar trebui sa aiba cuvantul cel mai greu de spus in aceasta chestiune. Iar programele scolare pe care le-am rasfoit pana acum nu prezinta, din punctul meu de vedere, nimic daunator pentru sufletul si viata copiilor. Dimpotriva, ele au rolul de a informa corect si sanatos. Dar sunt si oameni inclinati spre libertinaj, perversiuni, etc. - ei bine, asta e cu totul alta discutie. In mod normal ei nu ar trebui sa faca parte din corpul profesoral. Sa ne intrebam, totusi, si asa: cati dintre profii de diverse discipline (mate, fizica, chimie, biologie, romana, istorie etc.) nu sunt de fapt oameni cu probleme, uneori grave, in planul sexualitatii? Dar parintii si fratii nostri cum stau la capitolul asta? Dar preotii, calugarii si maicutele evlavioase care ne tin noua discursuri moralizatoare?... Dar noi, noi mai intai, noi care scriem aici? Inainte de a ne grabi sa vrem educatie impecabila, haideti sa ne uitam la noi insine si la oamenii din jurul nostru, care de fapt ne si educa, deja: la dascalii pe care i-am avut incepind cu gradinita si terminind cu doctoratul, la oamenii de pe strada si din media, la unii oameni intalniti chiar la biserica (ma silesc sa nu dau amanunte!) si, in sfarsit, la cei din propria familie. Iar mai intai, la noi insine, astia care ne dam de ceasul mortii pe aici... Sunteti siguri ca scoala si programele ei de educatie sexuala fac mai mult rau decat ceilalti, enumerati mai sus? Sunteti siguri ca perversiunea e prezenta doar prin unele programe scolare oficializate? Eu cred ca, de fapt, stricaciunea e difuza, e prezenta peste tot si ca e o magarie cand "hotul striga hotul". Si binele si raul sunt pretutindeni. Nu exista institutii si programe "bune" sau "rele". Nu exista, sub soare, oameni "buni" sau "rai". Perversiune, homosexualitate, pornografie, indemnuri la avort se afla din belsug nu doar pe strada, in discoteci sau in scoli. Ci pretutindeni unde sunt oameni. Chiar si acasa, chiar si in biserici, acestea fiind comunitati alcatuite din oameni. Ba chiar in noi insine, mai intai! E mincinos acela care nu recunoaste evidenta. Sau, ma rog, o fi posesorul fericitei, sfintei inocente... Last edited by ioan67; 22.08.2016 at 16:02:28. |
|
#10
|
|||||||
|
|||||||
|
Citat:
Din alte parti unde chestiile astea s-au implementat deja, ce mesaje sunt? Eu nu am auzit nimic de genul de a indrepta atentia copiilor dinspre masturbare. Dimpotriva, dupa cum sunt deja semnale media, mesajul ar fi exact opus. Ca ar fi ceva rau e mentalitate de evul mediu, nu ca nu e daunator ba chiar ar fi sanatos si bine si etc. Citat:
Mai ales la 4-6 ani. Citat:
Vorbim de familii sanatoase in care singura problema ar fi fost abordarea gresita a sexualitatii? Sau mai avem acolo cazuri si de un parinte abuziv, sau alcoolic, sau, sau.. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Teoretic, in linii mari, sunt de acord cu tine, se poate face educatie sexuala la varsta potrivita si cu atitudinea potrivita, insa in practica se cauta un anumit gen de educatie sexuala si promovarea unui set de pseudo-valori in contradictie flagranta cu morala crestina. Ramane de dezbatut ce e mai bine, sa se respinga educatia sexuala sau sa se ceara o forma conforma cu morala crestina si o varsta potrivita?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 22.08.2016 at 00:28:06. |
|
|