![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
12 Pământul a odrăslit verdeață: iarbă purtătoare de sămânță după felul și asemănarea ei, și pom roditor care după felu-i să dea rod cu sămânță'n sine pe pământ. Și a văzut Dumnezeu că este bine. 13 Și a fost seară și a fost dimineață: ziua a treia. 14 Și a zis Dumnezeu: „Să fie 'ntru tăria cerului luminători care să lumineze pământul l, să despartă ziua de noapte și să fie ei spre semne m și spre anotimpuri și spre zile și spre ani, 15 și să fie ei întru tăria cerului luminători să lumineze pământul!“ Și a fost așa: 16 Dumnezeu i-a făcut pe cei doi luminători mari: luminătorul cel mai mare spre stăpânirea zilei și luminătorul cel mai mic spre stăpânirea nopții, și stelele. 17 Și le-a pus Dumnezeu întru tăria cerului, ca să lumineze pământul, 18 să stăpânească ziua și noaptea și să despartă lumina de întuneric. Și a văzut Dumnezeu că este bine. 19 Și a fost seară și a fost dimineață: ziua a patra. Unde se arată că în ziua a treia pămîntul era plin de iarbă cu sămînță cu tot și în ziua a patra au fost create Soarele și Luna. Explicația fiind... care?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mai întâi, iată din Introducerea la Pentateuh, un scurt fragment (preluat din Studiul Vechiului Testament pentru seminarii, 1983):
„Pentateuhul nu face nici cosmogonie, nici geogonie. Acestea sunt numai chestiuni atinse pentru justificarea fondului însuși. Pentateuhul, în realitate, este istoria întemeierii neamului omenesc. Cuprinsul lui principal este «Legea dată de Dumnezeu».” Interpretarea literală nu este de folos, după mine. Nu e atât de importantă cronologia evenimentelor cosmice sau concordanța lor științifică. Cartea este scrisă de Moise. Nu se știa pe vremea aceea de planete, pământul era considerat nici măcar plat, ci probabil nesfârșit. Pământ era numit nu planeta, ci uscatul rezultat prin retragerea apelor. Mai mult, în primul verset „cerul și pământul” desemnează întreaga creație materială (Sf. Vasile cel Mare) sau, după alți Sfinți Părinți, lumea îngerească și cea materială.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 22.07.2016 at 12:16:37. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
În ce-l privește pe Părintele Galeriu, e un topic aici, unde găsești predicile scrise sau/și audio. Una deosebit de frumoasă e la Umblarea pe mare. Potolirea furtunii (postarea nr. 36 din topicul respectiv). Sau Schimbarea la față (29). Predicile toate se găsesc și pe arhiva-ortodoxa, la secțiunea 2.audio, respectiv 4.document.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Oare nu este scris de Hristos că o cirtă sau o iotă din lege și din porunci și din scripturi nu va trece pînă nu se vor înplini? Toate vor trece dar Cuvîntul lui Dumnezeu va rămîne! Deci orice intepretarea are o interpetare strict literală ca o bază, ca o fundație la o casă iar pe ea se ridică prin zidire și nu prin dărîmare o construcție care în interior poate avea taine și sensuri mai frumoase și el foarte Adevărate dar care nu exclud sau neagă sau relativizează interpretarea corect literală. Și oare chiar, te citez: ''Nu e atât de importantă cronologia evenimentelor cosmice sau concordanÈa lor ÈtiinÈifică.'' ??? Citat:
Să fim serioși! Citat:
Citat:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
„De altfel, nimic nu l-ar fi împiedicat pe Moise să alcătuiască o astfel de operă monumentală. Arta scrierii era cunoscută cu cel puțin o mie de ani înaintea lui, nu numai la Babilonieni, dar și în Egipt, țara în care el s'a format încă din pruncie și din al cărei tezaur cultural va fi asimilat tot ceea ce putea să-și împroprieze un tânăr crescut și educat în mediu princiar. Înainte de a fi devenit un vas al descoperirilor dumnezeiești el era, desigur, un inițiat al intelectului, iar revelația s'a altoit pe o vastă experiență interioară, ceea ce avea să facă din el covârșitoarea personalitate pe care o cunoaștem. Conducător, legiuitor și profet prin excelență, Moise avea să rămână atât de viu în conștiința generațiilor, încât contemporanii lui Iisus erau ispitiți să-l creadă reînviat în uluitorul Nazarinean, ceea ce L-a făcut pe Acesta să Se delimiteze în momentul schimbării la față: Moise era altcineva decât Iisus, mai mic decât El, dar prietenul cu care Domnul ședea de vorbă.” Dumnezeu nu i-a dictat, ci i-a revelat. A lucrat prin și în mintea lui, fără a-i anula personalitatea și cunoștințele. „Revelația s-a altoit”, zice părintele Bartolomeu, ceea ce înseamnă că rădăcina omenească nu a fost anulată, ci păstrată. Dumnezeu ne comunică adevărurile Sale, fără a ne anula personalitatea, cunoștințele, gândirea proprie, ci îmbogățindu-le cu înțelesurile Sale veșnice și mântuitoare. Nu ne dă cunoștințe științifice, pur și simplu pentru că n-am fi în stare să le pricepem. Ne lasă în continuare ca ființe întrebătoare, să căutăm mereu și să-L aflăm pe El în toate răspunsurile pe care le primim.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Trimisul; 22.07.2016 at 16:18:13. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Trimisule, tu ești maestru în a-i pune omului mintea pe bigudiuri, vrând să-i coafezi pe toți cum ești tu.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu însă sunt abea un maistru de piulițe și șaibe, în așa ceva, eu pun piulițele la loc și strîng șurubul care lipsește, maeștrii sunt alții. Dar nu mi-ați răspuns cum interpretați voi textul zilei 4 dacă nu prin faptul că Soarele și Luna sunt semisferice, soarele dă spre pămînt în jos lumină și căldură iar Luna dă spre jos în sens invers (față de noi spre mai sus de soare) întuneric și frig... căci altfel cum ar putea ele să stăpînească Lumina și Întunericul și să despartă Lumina de Întuneric? Citat:
Last edited by Trimisul; 22.07.2016 at 16:50:15. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|