![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Nu stii. Dar macar incerci. Si tot e ceva.
Citat:
Dar nu se mantuiesc, vezi tu? Pentru asta neoprotestantii cred in mantuirea prin credinta. Nu prin fapte, ca sa nu se laude nimeni. Last edited by Penticostalul Traditional; 11.07.2016 at 13:33:54. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Uite-așa scoate din context orice eretic, orice năstrușnicie din mintea lui zburdalnică de ied.
Citat:
Creștinul (nu ereticul de orice soi de neo-protestantism) știe în Duhul Sfânt că pentru mântuire trebuie 3 "elemente": credința fără erezie (singura care mai e azi fără erezie, e numită Ortodoxă), apoi harul care este adus și vino odată cu Duhul Sfânt peste creștinii care apoi în harul Duhului Sfânt fac faptele cele bune și mântuitoare, pentru el și pentru semeni.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 11.07.2016 at 16:06:31. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Repet: nu avem treabă cum anume ajungem să vedem pe Hristos. Normal că nu prin Persoana Duhului Sfânt vedem pe Persoana Hristos, ci prin harul Duhului Sfânt, care nu vine separat de Duhul Sfânt. Dar subiectul e cu totul altul: harul ca energie necreată și Duhul Sfânt care izvorăște harul sunt același lucru? Dacă nu sunt același lucru, poate să fie, să vină, să existe, harul fără Duhul Sfânt? Și-acum subiectul nostru: Spui că harul s-a pogorât peste Apostoli sub forma limbilor de foc? Asta chiar devine oficial erezie apuseană, împotriva Duhului Sfânt, care contrazice Scriptura. Deci iată ce spune: 1) "Și li s-au arătat, împărțite, limbi ca de foc și au șezut pe fiecare dintre ei. Și s-au umplut toți de Duhul Sfânt" - Faptele Apostolilor 2, 3-4. Spune acolo clar: s-au umplut de Duhul Sfânt, nu de har. Faptul că Duhul Sfânt nu poate să lucreze în omul limitat, creația mărginită decât prin har, asta-i altceva. Unde este și intră Duhul Sfânt, este și intră harul, adică energia necreată a Duhului Sfânt, cu care El lucrează. 2) "Dar Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe Care-L va trimite Tatăl, în numele Meu, Acela vă va învăța toate și vă va aduce aminte despre toate cele ce v-am spus Eu." - Ioan 14, 26. Deci cine ne învață și ne aduce aminte? Harul? Nu, ci Duhul Sfânt. Normal că nu putem să cuprindem Ființa Duhului Sfânt Dumnezeu care e infinit, dar mai e normal că Duhul Sfânt lucrează asupra omului prin har, altfel omul fiind limitat și fiind creație și creatură, nu Creator, nu poate înțelege nimic fără har, dar harul nu există separat, detașat sau înafara Duhului Sfânt, ci Duhul Sfânt este Cel care lucrează asupra omului și în om, prin harul Său, care-i revelează, care-i explică, îndrumă, arată, pe om, prin har. Le fel obiectele cu care Duhul Sfânt lucrează asupra creației, este prin harul care-l au obiectele, dăruit de Duhul Sfânt care este și în obiecte și în afara lor în același timp, dar în obiecte asupra oamenilor se dăruiește și lucrează prin har. 3) "Iar când va veni Mângâietorul, pe Care Eu Îl voi trimite vouă de la Tatăl, Duhul Adevărului, Care de la Tatăl purcede, Acela va mărturisi despre Mine." - Ioan 15, 26. Poate Duhul Sfânt să vorbească? Nu, că este Duh. Atunci cum va vorbi și cum vorbește Duhul Sfânt? Cum "Acela", deci Duhul Sfânt, va mărturisi despre Hristos? Prin harul cu care lucrează asupra oamenilor, așa vorbește Duhul Sfânt. Prin revelațiile date Apostolilor și apoi tâlcuirile date Sfinților Părinți, așa vorbește Duhul Sfânt, prin oamenii prin care lucrează, așa învață și mărturisește Duhul Sfânt despre Hristos. Ia seama ce faci și ce înveți, că te apropii de rătăcire. Iar când mai dai citate din Catehism, dă citatul întreg și fi cu foarte mare trezvie la ce subiecte te referi și cât de mult ți s-a dat să stăpânești învățătura mântuitoare.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Și în Sfintele Icoane, Sfintele Moaște, prosoapele lui Pavel, umbra lui Petru, șarpele de aramă, toiagurile lui Moise și Aaron și toate zecile de exemple celelalte, precum și în însăși trupul omenesc, nu poate intra doar "razele soarelui" fără "soare", deci nu poate intra harul fără Duhul Sfânt care izvorăște harul, iar prin har, Duhul Sfânt lucrează. Și spun mai mult : Harul este "gândit" de Duhul Sfânt să fie folosit de om, în alegerea și voia liberă a omului de a se îmbunătății prin urmarea poruncilor Domnului, harul sunt energiile și darurile cele necreate izvorâte din Duhul Sfânt pentru oamenii ce se sfințesc, îi curățesc, în har îi luminează și văd pe Hristos în Persoană, sau fără să vezi pe Hristos, să vezi Lumina cea Necreată, ca Pavel pe drumul Damascului care a văzut și Lumina și pe Hristos în Lumină, prin har îi îndumnezeiesc, harul schimbă proprietățile materiei, schimbă lemnul în șarpe, schimbă veninul din corpul celor mușcați și căzuți înaintea șarpelui de aramă, în sânge firesc, și veninul din corpul lui Pavel, când a fost mușcat de viperă, în drumul spre Roma, harul intră în trupurile Sfinților Domnului, ca să le facă mărturie că acel om a fost altfel decât toți și a ajuns sfânt și fiindcă harul Duhului Sfânt nu lucrează niciodată egoist, minunile nu se petrec niciodată doar între om și har, ci între har-om-om sau har-obiect-om, fiindcă harul unește, aduce pacea, aduce comuniunea, că nu spune: "cel ce este bolnav între voi, să se roage", ci spune "cel ce este bolnav între voi să cheme preoții Bisericii, care rugându-se și ungându-l cu untdelemn se va vindeca" și de aceea omul nu rămâne însărcinat prin el înșuși, ci este nevoie de doi, de femeie și bărbat, fiindcă Duhul Sfânt ne învață a ne dărui, ne învață comuniunea și harul este cel care aduce viața în embrionul uman sau animal. Și este har, fiindcă peste tot este Duhul Sfânt care aduce harul. De aceea neo-protestanții sau orice învățătură care resping această împreună-lucrare, comuniune, sunt în înșelare, în minciună, sau numit teolog, în erezie, fiindcă nu poți tu prin tine însuți să faci nimic, să invoci nimic, să vindeci nimic, să primești nimic, decât cu un singur scop, prin alții, primești, numai pentru a dărui, tot ce ai primit. Cu cât dăruiești mai mult, cu atât vei primi mai mult. Cu cât dăruiești mai puțin, cu atât singur îți închizi robinetul tot mai mult, al harului Duhului Sfând și a orice faptă mântuitoare și deschizi robinetul întunericului dulceag ce imită harul, "harul satanist" îi spun eu, care te face să crezi precum satana, că poți să fi creator, poți să faci prin tine însuți tot, respingi grupul, fiindcă vrei ca grupul să-ți fie sclav, să te adore cu uimire și să fi stăpân peste ei. Dar Domnul e venit să slujească spune, nu să fie slujit, și mai spune că celor ce vor birui cu Domnul, prin Sfinți și prin obiecte, categoric, ni se va da dacă biruim, să împărățim cu Domnul, să stăm pe scaunul Său de domnie... Ce Dumnezeu minunat avem ! Cum să nu te bucuri și să nu cânți de bucurie, atunci ? Cum să nu vrei să dai tot ce ai, când știi că de la El sunt toate ? Cum să spui că numai tu singur dacă ridici mâninile sus la cer, este de ajunsă rugăciunea ta să primești har și Duhul Sfânt. Cum să nu vezi că Hristos și-a ales Apostoli, care alegeau episcopi, preoți, diaconi, tocmai ca să arate că numai ÎMPREUNĂ cu Sfinții din Ceruri, cu Maica Domnului, cu Apostolii, cu Biserica din Cer și Biserica de pe pământ, se mântuiesc oamenii... Oh, că aș scrie fără să mă mai opresc zile în șir, săptămâni la rândul... Dar nu fac decât să amintesc ce s-a scris înainte și ceea ce oricine, în harul Duhului Sfânt, i se descoperă, când devine luminat, atunci devine cu adevărat creștin, i se arată și știe în Duhul Sfânt, că Biserica este ce se numește politic și trunchiat, Ortodoxia. Dar ea este, da Ortodoxia, este Biserica, și prin această învățătură, prin această comuniune de oameni care se sfințesc, omul se pune pe calea spre mântuire și dacă rabdă până la sfârșit se mântuiește, din mila Domnului, pentru rugăciunile Preacuratei și a Sfinților Săi. Doamne miluiește...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 13.07.2016 at 01:15:24. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Efectiv nu ai cu cine, caz fara speranta.
Ia zi Emliane si tu ai soarele in casa? Ca unde e lumina, musai si soarele,.logic coane Fanica.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Am scris de soare, cu razele de soare, că l-am citat pe Cătălin, el a spus primul exemplul acesta frumos și sunt de acord cu el.
Iartă-mă dacă te-am supărat, frate Aline...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Serios acum e atît de greu să vedem că s-a trecut de la simplitatea cultului la complexitatea lui în 150-200 ani? Adică nu existau Liturgii în primul secol, aÈa cum au loc astăzi, nici pe departe, la început. Însă pe vremea edictului de la Milan, deja existau Liturgii, preoti, episcopi, diaconi&diaconite, cu slujiri foarte asemănătoare celor de astăzi. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu mai e doar politic numita? |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Biserica Ortodoxă, este denumită politic Ortodoxă, ca să fie diferențiată politic și social de alte grupuri de oameni, ce au și ei pretenția să fie numiți biserică și creștini, dar învață învățăturile demonilor, hristoși mincinoși. Noi creștinii spunem că ceea ce se numește Ortodoxă, e impropriu spus, noi suntem Biserica ! Și altă Biserică nu există, decât noi, Biserica. Alte grupări ce se numesc biserici sunt minciuni, deși ei se numesc creștini, sunt eretici. Acesta e Adevărul. Și altul nu există.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|
|