![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ma gandesc ca poate gandesc asa si din ura fata de femei si din ignoranta, ei necunoscand femei defel. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Intrebarea cheie pentru acest topic dezgropat este urmatoarea: este sau nu este in activitate canonul privitor la neintrarea in biserica in perioada lauziei ? Daca este in activitate, atunci orice familie ortodoxa trebuie sa il respecte. Fiind un canon in materie disciplinara si nu dogmatica, preotul poate da pogoramant (ca pentru un post), dar nu noi insine, fiindca nimeni nu se poate dezlega pe el insusi. Nici un laic pe altul, neavand puterea cheilor. Iar daca acest canon nu este in activitate, prezinta interes doar pentru cei care cerceteaza istoria Bisericii.
Asadar, este o simpla intrebare de drept canonic, la care canonistii sunt chemati sa raspunda.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 15.05.2016 at 21:07:01. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Canoane si iar canoane...specialisti peste specialisti...doctori in teologie, iar Biserica noastra este din ce in ce mai "bolnava"!!!
Adica tipic, tipic, si la inima nimic... Clar ca femeia trebuie protejata dupa nastere, clar ca biserica a randuit sprea a o ajuta!!!sunt in sistem din 92 si ma scot din minti exagerarile acestea canonice care mai mult indeparteaza...parca tineam legea dragostei!!! O femeie care naste e spurcata...intineaza???de ce??ca asa era la evrei, perioada de 33 de zile dupa nastere parca...pai suntem evrei, sau crestini???sa nu intre in Biserica pentru ca intineaza si trebuie chemat episcopul sa resfinteasca???inventii canonice nene...sa nu se dea cu mir, cu nimic altceva decat apa aceea(care e o aghiazma mica)...daca o femeie care naste, implineste porunca divina, spurca, una care avorteaza sau traieste in desfrau, ar trebui sa fie anatema???mai mama, ce dumnezeu gen bau-bau...da, cu "d" mic, ca nu e al nostru!!!al nostru Dumnezeu iubeste femeia!!!daca murea in timpul nasterii, e martira, implinind porunca divina!!!daca naste e spurcata si intineaza???mai gandim si noi??? Copilul nebotezat nu are voie sa intre in biserica...de ce??nu e un neofit, care urmeaza a fi botezat???cei ce se boteaza mai mari, nu intra???cum era randuiala pt cei ce urma a fi botezati??pt cei pregatiti pt luminare??chiar nu mai gandim??luam radio șanț drept canon?? Iertat sa.mi fie, nu este adevar in asa ceva!!! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pentru cei ce vor a intelege aceasta implinire a vechiului intru noul testament, sunt sumedenie de scrieri explicate!!!
Legea iubirii completeaza legea v.t., chiar si decalogul a fost sintetizat de Hristos,NU INLOCUIT, cand a fost intrebat care este cea mai mare porunca din lege!!!si tot legea iubirii ramanea... Acele precepte ale legii v.t. erau pt poporul evreu, care se stie cat de greu era tinut in frau!!!se stie cum era femeia considerata la evrei, se stie cat muncea, si iata de ce era perioada dupa nastere asa lunga La fel, dupa cum s.a scris mai sus, la ciclu femeia ARE VOIE SA INTRE SI SA ASISTE!!!nu se putea opri scurgerea sangelui complet, de aceea nu se dadea voie!azi avem tot ce ne trebuie!!!Este ceva dat ei tot de Dumnezeu, nu isi provoaca ea... Se vorbea mai sus de pogoramant...n.as numi pogoramant "a gandi" la nivelul timpurilor in care traim!!! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Reglementarea curăției în lăuzie
12 Domnul i-a zis lui Moise: 2 „Spune-le israeliților: «Când o femeie rămâne însărcinată și naște un băiat, să fie considerată necurată timp de șapte zile; să fie necurată, la fel ca în zilele necurăției ei. 3 În cea de-a opta zi băiatul să fie circumcis. 4 Femeia va mai rămâne încă treizeci și trei de zile, ca să se curețe de sângele ei; să nu atingă vreun lucru sfânt, nici să nu vină în Lăcaș până nu se împlinesc zilele curățirii ei. 5 Dacă naște o fetiță, femeia să fie considerată necurată timp de două săptămâni, ca în zilele necurăției ei; ea va mai rămâne încă șaizeci și șase de zile, ca să se curețe de sângele ei. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
După cum se poate vedea 40 de zile respectiv 80 de zile sunt zilele cât timp Moise a stat pe munte cu Dumnezeu pentru a primi tablele legii. Astfel prin zilele de curățire ale mamei fiecare copil avea în mama sa un început bun al vieții sale, 40 sau 80 de zile de curățire a mamei de sângele ei, adică de egoism, devenind un copil al legii-dreptății Domnului crescut de o mamă curată. În Creștinism, prin botezul ei și prin Credința ei în Hristos, femeia creștină care a născut nu mai e socotită de Dumnezeu necurată după naștere încât nu există pentru ea zile de curățire a femeii de sângele ei. Hristos care locuiește în inima mamei creștine sfințește trupul și sângele ei precum și copilul din pântec și mama după naștere nu mai e obligată de vreo lege să se curețe de sângele ei 40 sau 80 de zile. Copilul cât a fost legat ombilical de mama sa este creștin asemenea mamei sale însă după ce el a fost născut și i s-a legat buricul va trebui botezat căci cât timp rămâne nebotezat el nu poate fi socotit creștin.
__________________
”-Simone, fiu al lui Iona, Mă iubești tu pe Mine? -Da Doamne........te iubesc. -........” |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
E Vechiul Testament nene.
"Dupa ce se vor implini zilele curatirii ei, pentru fiu sau pentru fiica, va aduce preotului, la intrarea cortului marturiei, un miel de un an ca ardere-de-tot si un pui de porumbel sau o turturea ca jertfa pentru pacat, " Cate femei ai vazut la usa bisericii aducand miei ardere de tot si pui de porumbei si turturea? N-ai vrea sa vezi o lista completa cu ritualurile din VT nu doar cele legate de nastere si perioada de "necuratie" a femeii? Alea de ce nu sunt in picioare?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
a fost pana Hristos. Citat:
|
|