![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
272.- Părinte, cât timp ține lehuzia, când poate să intre lehuza în Biserică și când e bine să vină lehuza la Biserică pentru moliftă și pentru a închina pruncul?
-Lehuza (femeia care a născut), timp de 40 de zile din ziua când a născut se consideră necurată și ca atare nu are voie să intre în Biserică și să umble printre lume. La molifta de curățire nu poate veni înainte de a împlini cele 40 de zile. Nu i se poate face molifta de către preot nici măcar cu o zi înainte de a se împlini cele 40 de zile. Am auzit că unii preoți citesc o rugăciune (nu cunosc să existe o astfel de rugăciune) după care îi dă voie lehuzei de a intra în Sfânta Biserică înainte de împlinirea celor 40 de zile. Este foarte greșit și în același timp un mare păcat, se necinstește și se întinează Locașul cel Sfânt a lui Dumnezeu (Biserica) pentru care va răspunde atât preotul cât și lehuza care a cerut așa ceva. Biserica trebuie renovată și chemat episcopul locului s-o resfințească, așa spun canoanele. Închinarea pruncului se face tot la 40 de zile de la naștere odată cu molifta mamei. Nu se poate închina pruncul nebotezat. Trebuie să fie foarte atent preotul și să întrebe pe mamă dacă a botezat pruncul și numai după ce s-a asigurat că pruncul a fost botezat poate ca preotul să-l închine. Parintele Ilarion Argatu. (complet aici: http://www.parinteleilarionargatu.ro...hovnicesti--L/) [/COLOR] |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Perioada de 40 de zile de lauzie este data ptr curatia si intremarea femeii. Dar a spune ca o lauza in 39 de zile spurca biserica si aceasta ar trebui resfintita, ca atunci cand se comit crime in ea mi se pare deja o mare aberatie. Femeia lauza nu e murdara, curatia ei este pur fiziologica(si nu dureaza mai mult de 3-4 saptamani). Sunt uimita sa vad cum unii considera curatia aceleia care a adus pe lume un om o spurcaciune. Cum la fel de uimita sunt sa aflu ca sunt persoane care interzic femeii lauza sa se atinga de pruncul sau nou botezat sau sa-l alapteze pana le trece "spurcaciunea." Acum alt aspect pe care nu il inteleg: cum sa imbisericesti pruncul care a fost botezat, miruit cu sf si marele mir si si impartasit. Adica nou botezatul se bucura de 3 sfinte taine ale Bisericii si abia apoi se face imbisericirea, adica intrarea in Biserica. PAi cand se boteza in numele Sfintei Treimi sau cand se impartasea cu Trupul si sangele lui Histos era in afara Bisericii? Botezul reprezinta suprema imbisericire. Cum poti imbiserci pe cel imbisericit? Pai e ca si cum nu i-ai da voie unui catehumen sa intre in biserica si sa se inchine sfintelor icoane decat dupa ce s-ar boteza, pana atunci l-ati tine in pridvor sau in curtea bisericii. Cred ca nu ar strica parerea unui liturgist. Acum on topic, femeia nu poate intra in Biserica, poate asista doar din pridvor. In biserica se intra doar la implinirea perioadei de lauzie, de 40 de zile. Acum fie iarna, iar usile bisericii fiind inchise, mamica nu prea are sansa sa vada nimic.Fie se conformeaza, fie asteapta pana implineste cele 40 de zile.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Va multumesc pentru raspunsuri. Am incredere in ce mi-ai scris Lore, mai ales ca sotul tau este preot si cunoaste mai bine aceste lucruri.
Pentru Laura: Din cate am citit despre Parintele Argatu (pentru care am tot respectu) a fost uneori criticat pentru pozitiile mult prea radicale. Si despre femeia in perioada menstuatiei spunea ca trebuie sa stea la sapte metri distanta de Biserica, lucru pe care nu l-am mai intalnit la alti Parinti. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
100% de acord cu Lore!
De unde or scoate sarmanii monahi aceste canoane??? Spurcata ca a nascut?spurca biserica?wooow...oare cine a avortat sau a jefuit sau inselat nu spurca?? Vai de noi si de ce.i invatam pe bietii oameni! Femeia la ciclu are voie, da!!!dar nu saruta icoanele, nu se impartaseste!!!ataaat . In rest poate canta si la strana!!! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ma gandesc ca poate gandesc asa si din ura fata de femei si din ignoranta, ei necunoscand femei defel. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Intrebarea cheie pentru acest topic dezgropat este urmatoarea: este sau nu este in activitate canonul privitor la neintrarea in biserica in perioada lauziei ? Daca este in activitate, atunci orice familie ortodoxa trebuie sa il respecte. Fiind un canon in materie disciplinara si nu dogmatica, preotul poate da pogoramant (ca pentru un post), dar nu noi insine, fiindca nimeni nu se poate dezlega pe el insusi. Nici un laic pe altul, neavand puterea cheilor. Iar daca acest canon nu este in activitate, prezinta interes doar pentru cei care cerceteaza istoria Bisericii.
Asadar, este o simpla intrebare de drept canonic, la care canonistii sunt chemati sa raspunda.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 15.05.2016 at 22:07:01. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Canoane si iar canoane...specialisti peste specialisti...doctori in teologie, iar Biserica noastra este din ce in ce mai "bolnava"!!!
Adica tipic, tipic, si la inima nimic... Clar ca femeia trebuie protejata dupa nastere, clar ca biserica a randuit sprea a o ajuta!!!sunt in sistem din 92 si ma scot din minti exagerarile acestea canonice care mai mult indeparteaza...parca tineam legea dragostei!!! O femeie care naste e spurcata...intineaza???de ce??ca asa era la evrei, perioada de 33 de zile dupa nastere parca...pai suntem evrei, sau crestini???sa nu intre in Biserica pentru ca intineaza si trebuie chemat episcopul sa resfinteasca???inventii canonice nene...sa nu se dea cu mir, cu nimic altceva decat apa aceea(care e o aghiazma mica)...daca o femeie care naste, implineste porunca divina, spurca, una care avorteaza sau traieste in desfrau, ar trebui sa fie anatema???mai mama, ce dumnezeu gen bau-bau...da, cu "d" mic, ca nu e al nostru!!!al nostru Dumnezeu iubeste femeia!!!daca murea in timpul nasterii, e martira, implinind porunca divina!!!daca naste e spurcata si intineaza???mai gandim si noi??? Copilul nebotezat nu are voie sa intre in biserica...de ce??nu e un neofit, care urmeaza a fi botezat???cei ce se boteaza mai mari, nu intra???cum era randuiala pt cei ce urma a fi botezati??pt cei pregatiti pt luminare??chiar nu mai gandim??luam radio șanț drept canon?? Iertat sa.mi fie, nu este adevar in asa ceva!!! |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Reglementarea curăției în lăuzie
12 Domnul i-a zis lui Moise: 2 „Spune-le israeliților: «Când o femeie rămâne însărcinată și naște un băiat, să fie considerată necurată timp de șapte zile; să fie necurată, la fel ca în zilele necurăției ei. 3 În cea de-a opta zi băiatul să fie circumcis. 4 Femeia va mai rămâne încă treizeci și trei de zile, ca să se curețe de sângele ei; să nu atingă vreun lucru sfânt, nici să nu vină în Lăcaș până nu se împlinesc zilele curățirii ei. 5 Dacă naște o fetiță, femeia să fie considerată necurată timp de două săptămâni, ca în zilele necurăției ei; ea va mai rămâne încă șaizeci și șase de zile, ca să se curețe de sângele ei. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|