![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Nici el :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Nu am vrut sa fac nici o recenzie. Doar i-am zis lui Dragos ca merita citit articolul. Si nu vreau sa-i stric placerea. Este un articol interesant. In 2 minute poate sa treaca prin el.
carcotasi mai sunteti. Mersi pentru rautati Alin.Articol: Cum întârzie instrucÈia academică timpurie dezvoltarea intelectuală Foarte pe scurt experimentul: Ca parte a planului, le-a cerut profesorilor să dedice acel timp, pe care l-ar fi petrecut în mod normal cu aritmetica, discuÈiilor cu clasa, în care elevii să fie încurajaÈi să vorbească despre orice subiecte care i-ar fi interesat â orice ar fi dus la o comunicare autentică Èi animată. Aceasta, credea el, le va îmbunătăÈi abilităÈile de raÈionare Èi comunicare logică Èi va fi plăcută. Experimentul a fost pe o perioada de 5 ani. La începutul clasei a 6-a, copiii din clasele experimentale, cărora nu li se predase aritmetică, au avut rezultate mult mai bune decât cei din clasele tradiÈionale la probleme sub formă de poveste care puteau fi rezolvate prin bun simÈ Èi o înÈelegere generală a numerelor Èi măsurătorilor. Desigur, la începutul clasei a Èasea, cei din clasele experimentale s-au descurcat mai prost decât cei din cele tradiÈionale la testele standard de artimetică, unde problemele erau exprimate în maniera Ècolară obiÈnuită Èi puteau fi rezolvate numai aplicând algoritmi învăÈaÈi pe de rost. Dar până la sfârÈitul anului, cei din clasele experimentale recuperaseră diferenÈa Èi erau încă mult înaintea celorlalÈi la problemele prezentate sub formă de poveste. Si concluzia: Ce descoperire! Benezet a arătat că cinci ani de instrucÈie plicticoasă (Èi pentru unii, dureroasă) puteau fi pur Èi simplu eliminaÈi, iar prin eliminarea lor copiii să se descurce mai bine, în clasa a Èasea, decât cei care au îndurat cinci ani de instrucÈie anterior. Eu zic ca e gresita/incompleta concluzia si ca de fapt problema este lipsa unor astfel de ore de "discutii si problematizare", care ar trebui sa completeze si sa nu inlocuiasca aritmetica. Problema experimentului este tocmai ca a fost facut doar partial. Multumiti Alin/Dragos? Last edited by gpalama; 18.04.2016 at 14:46:17. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Nu. Schimbă panarama aia care nu e în stare să pună diacriticile cum trebuie.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Hm, cum acuzam noi pe altii de maruntisuri care ne stau in ochi. Si nu mai putem de ele. La judecata lui Hristos o sa ma acuzi ca nu am scris cu diacritice? Si pe toti cei de pe forum? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
La urma toată nu e atît de greu să înveți cele 5 taste din dreapta sau să folosești tasta AltGr+{a,i,s,t} dacă optezi pentru stilul programatorilor de a scrie cu diacritice.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Copy/Paste putea sa dea si un robot :)
Ideea de baza e ca ai educat o grupa de copii pentru a rezolva probleme infatile de tip A si o grupa cu probleme mai serioase de tip B. Si surprizantor(!!!), cei educati cu tipul A rezolva mult mai usor problemele infantile de tip A decat rezolva pe cele serioase cei educati cu tipul B. Nimic despre capacitatea celor cu educatie de tip A de a rezolva probleme serioase de tip B. Ca sa nu mai vorbim ca nu poti compara grupe diferite de copii decat daca te asiguri ca statistic, performantele lor intelectuale sunt aprox. similare. Concluzia: sa invete copilul sa citeasca daca are chef sa citeasca, altfel nu-l obliga. Sa invete matematica cand si daca are chef sa invete matematica pana atunci ofera-i o numaratoare si ghicitori. Sa mearga la socala cand si daca are chef, poate pe la 20 ani asa. Poate. Altfel, placa care o stim deja: scoala strica pe om. Inchide-l in turnul de fildes pana lpe la 20 si ceva cu caite de desenat si creioane colorate, pe urma fa-i vant in lume. Sub stricta supraveghere, desigur. Sigur, sistemul educational "oficial" are lacune, daca te astepti sa faci vant copilului in scoala si sa iasa de acolo un geniu, fara sa te ocupi personal de el - nu o sa se intample. Pe de alta parte, daca esti parinte responsabil si constientient cat de cat (rar, desigur) hibele se pot depasi. N-ai sa-i ceri sa ia 10 la istorie sau geogarfie unde trebuie sa fie un reobot memorator, dar poti sa-l incurajezi sa ia note mari la limbi straine, matematica, fizica, chimie, gramatica, sa gandeasca liber la limba romana, sa inteleaga anatomia, etc. si binenteles sa citeasca cat mai mult - ceea ce e cam greu in ziua de azi cu tv, calculator, tableta, internet, etc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 18.04.2016 at 16:27:04. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Statisticile nu spun nimic relevant, nici eu nu am încredere în ele. Singurul mod în care poți compara performanțele unui copil / grup este unul imposibil, anume dacă același copil / grup ar fi făcut matematică 5 ani și dacă ar fi învățat în ultima perioadă materia ca să ia examenul cu notă acceptabilă.
Este de fapt metoda studențească, nu treci un semestru pe la curs după care în sesiune faci rost de cursuri și dacă te ajută intelectul iei 10 la examen după 5 zile de învățat. Acum cîtva timp mi-au căzut în mînă testele de olimpiadă la mate sau nu știu ce evaluare națională din clasa I. Erau compuse de parcă se căutau genii printre copiii de 7 ani. Acum aflu că fracțiile care pe vremea noastră se predau într-a V-a acum s-au băgat în programa de-a II-a. Latină într-a V-a șamd. Păi nici așa, nici să învețe tabla înmulțirii sau la 16 ani. După ce ani la rîndul am fost nevoit să trec prin matematici superioare, după o pauză considerabilă am uitat cum se rezolvă ecuația de gradul 2. Mi-a luat ceva pînă mi-am amintit de delta și de formula rădăcinilor. Cînd am termitat facultatea nu am avut vreo 3 ani de lucru și mi-am căutat orice, indiferent ce. Și la un interviu pentru un job de vînzător la un dealer de telefoane am fost întrebat cum se extrage TVAul dintr-un preț. Și nu am știut. Mi-a zis omul că a întîlnit absolvenți de științe economice care nu au dat un răspuns corect. Chiar, fără ajutor de niciunde și presupunînd că nu vă amintiți de la școală pentru cei care-au termita ISE: Avem un produs care costă 100 de lei, TVAul este de 24%; cît costă produsul fără TVA? Nu scrieți răspunsul aici, nu ăsta e scopul întrebării. Este un exemplu simplu care ne poate pune pe gînduri, că ”matematica de supraviețuire” e mai importantă decît operatorul Nabla, distibuțiile Dirac și transformatele Fourier. Și da, matematica de bază se poate învăța și mai tîrziu, dar nu prea tîrziu.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
AFIR fractiile erau totusi la invatamantul primar.
Si latina inceapea in cl. V -a dar am auzit ca s-a scos sau urmeaza sa se scoata de tot. Problema e ce ai spus tu chiar la inceput. Majoritatea invata in alea 5 zile dinainte de examen, deci e normal sa nu se prinda/ramana nimic. Normal ca se invata matematica care te ajuta sa extragi tva -ul, problema este ca nu ti se spune "asta te va ajuta sa deduci tva -ul". Si chiar daca i s-ar spune asta unui copil de 10-12 ani, crezi ca va retine lucrul asta, ii pasa de tva -ul tau? Chiar si un adult, ce ii pasa in viata de zi cu zi sa calculeze tva -ul cand oricum il plateste? Atat timp cat nu esti motivat personal sa tii minte ceva, nu ai sa tii minte decat cel mult, daca il folosesti des. Si cum nu-l mai folosesti, uiti. Cred ca cel mai mare defect al invatamantului de stat, este faptul ca se pune enorm de mult accentul pe memorie. Trebuie sa inveti sute de formule pe de rost (matematica, fizica, chimie) faptul ca stii sau nu sa le folosesti cade in planul doi. Conteaza sa inveti pe de rost critica literara cat mai elaborata, nu capacitatea de a procesa personal literatura. Foarte putine materii sunt cu adevarat utile profesional, in loc sa se puna accentul pe dezvoltarea gandirii in acele domenii, exista presiunea "mediei". Toate se invata sub presiune, un copil nu intelege la ce ii este util si nici nu i se explica, nu este motivat corespunzator sa o faca ba mai mult, unii parinti il forteaza sa o faca, el gaseste cai de a se eschiva si tot asa. Pe urma, nu exista cu adevarat formare profesionala pana la facultate. Mai sunt licee cu unele specialitati, dar foarte putine. Iar facultatile acum iarasi, sunt mai mult teoretice, in putine domenii (gen medicina, informatica) absolventul stie ceva util. Restul, in mare majoritate, bantuie piata muncii concurand pentru salariul minim pe economie sau mai trag de tip cu un masterat la fel de inutil. Parintii ar trebui sa-i gaseaca copilului o meserie inca din invatamantul primar si sa pun accent pe pregatirea in domeniul respectiv. Si nu ma refer strict la pregatirea intelectuala ci sa-i trezeasca afinitati pentru meseria respectiva. De altfel la noi nici n-ar fi greu, sunt foarte putine domeniile care dau randament financiar. Daca are memorie de elefant si logica de fier - dreptul. Memorie de elefant si rabdare din partea parintilor vreo 10 ani pana iese doctor - medicina. Logica, perspicacitate - informatica. Restul sunt meserii de umplutura, hazard total. Mai sunt parinti care zic "sa faca ce-i place, asta e important". Dar nu stiu cat o sa le mai placa ceea ce fac atat timp cat sunt cvasi-muritori de foame cu meseria respectiva sau mai mult, nu-si gasesc de lucru si trebuie sa presteze o munca necalificata ca sa se intretina cat de cat.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 18.04.2016 at 17:50:19. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Tva-ul e 20%.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Nu contează, regula de trei simplă nu a fost incă indexată :D
|
|
|