![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Cu cuvintele tale, Florin, despre ce este vorba?
Că n-am chef să dau click pe niciunul dintre acele link-uri decât, poate, după ce mă pui tu cât de cât în temă. Mersi.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#2
|
||||
|
||||
|
E interesant si merita citit si stiut, e educativ pentru un parinte sa stie ce zice experimentul, orice parinte ar trebui sa faca in particular asta cu propriul copil.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Felcitări pentru recenzie.
N-am înțeles nimic.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Nici el :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Nu am vrut sa fac nici o recenzie. Doar i-am zis lui Dragos ca merita citit articolul. Si nu vreau sa-i stric placerea. Este un articol interesant. In 2 minute poate sa treaca prin el.
carcotasi mai sunteti. Mersi pentru rautati Alin.Articol: Cum întârzie instrucÈia academică timpurie dezvoltarea intelectuală Foarte pe scurt experimentul: Ca parte a planului, le-a cerut profesorilor să dedice acel timp, pe care l-ar fi petrecut în mod normal cu aritmetica, discuÈiilor cu clasa, în care elevii să fie încurajaÈi să vorbească despre orice subiecte care i-ar fi interesat â orice ar fi dus la o comunicare autentică Èi animată. Aceasta, credea el, le va îmbunătăÈi abilităÈile de raÈionare Èi comunicare logică Èi va fi plăcută. Experimentul a fost pe o perioada de 5 ani. La începutul clasei a 6-a, copiii din clasele experimentale, cărora nu li se predase aritmetică, au avut rezultate mult mai bune decât cei din clasele tradiÈionale la probleme sub formă de poveste care puteau fi rezolvate prin bun simÈ Èi o înÈelegere generală a numerelor Èi măsurătorilor. Desigur, la începutul clasei a Èasea, cei din clasele experimentale s-au descurcat mai prost decât cei din cele tradiÈionale la testele standard de artimetică, unde problemele erau exprimate în maniera Ècolară obiÈnuită Èi puteau fi rezolvate numai aplicând algoritmi învăÈaÈi pe de rost. Dar până la sfârÈitul anului, cei din clasele experimentale recuperaseră diferenÈa Èi erau încă mult înaintea celorlalÈi la problemele prezentate sub formă de poveste. Si concluzia: Ce descoperire! Benezet a arătat că cinci ani de instrucÈie plicticoasă (Èi pentru unii, dureroasă) puteau fi pur Èi simplu eliminaÈi, iar prin eliminarea lor copiii să se descurce mai bine, în clasa a Èasea, decât cei care au îndurat cinci ani de instrucÈie anterior. Eu zic ca e gresita/incompleta concluzia si ca de fapt problema este lipsa unor astfel de ore de "discutii si problematizare", care ar trebui sa completeze si sa nu inlocuiasca aritmetica. Problema experimentului este tocmai ca a fost facut doar partial. Multumiti Alin/Dragos? Last edited by gpalama; 18.04.2016 at 14:46:17. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Nu. Schimbă panarama aia care nu e în stare să pună diacriticile cum trebuie.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Hm, cum acuzam noi pe altii de maruntisuri care ne stau in ochi. Si nu mai putem de ele. La judecata lui Hristos o sa ma acuzi ca nu am scris cu diacritice? Si pe toti cei de pe forum? |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Copy/Paste putea sa dea si un robot :)
Ideea de baza e ca ai educat o grupa de copii pentru a rezolva probleme infatile de tip A si o grupa cu probleme mai serioase de tip B. Si surprizantor(!!!), cei educati cu tipul A rezolva mult mai usor problemele infantile de tip A decat rezolva pe cele serioase cei educati cu tipul B. Nimic despre capacitatea celor cu educatie de tip A de a rezolva probleme serioase de tip B. Ca sa nu mai vorbim ca nu poti compara grupe diferite de copii decat daca te asiguri ca statistic, performantele lor intelectuale sunt aprox. similare. Concluzia: sa invete copilul sa citeasca daca are chef sa citeasca, altfel nu-l obliga. Sa invete matematica cand si daca are chef sa invete matematica pana atunci ofera-i o numaratoare si ghicitori. Sa mearga la socala cand si daca are chef, poate pe la 20 ani asa. Poate. Altfel, placa care o stim deja: scoala strica pe om. Inchide-l in turnul de fildes pana lpe la 20 si ceva cu caite de desenat si creioane colorate, pe urma fa-i vant in lume. Sub stricta supraveghere, desigur. Sigur, sistemul educational "oficial" are lacune, daca te astepti sa faci vant copilului in scoala si sa iasa de acolo un geniu, fara sa te ocupi personal de el - nu o sa se intample. Pe de alta parte, daca esti parinte responsabil si constientient cat de cat (rar, desigur) hibele se pot depasi. N-ai sa-i ceri sa ia 10 la istorie sau geogarfie unde trebuie sa fie un reobot memorator, dar poti sa-l incurajezi sa ia note mari la limbi straine, matematica, fizica, chimie, gramatica, sa gandeasca liber la limba romana, sa inteleaga anatomia, etc. si binenteles sa citeasca cat mai mult - ceea ce e cam greu in ziua de azi cu tv, calculator, tableta, internet, etc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 18.04.2016 at 16:27:04. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Statisticile nu spun nimic relevant, nici eu nu am încredere în ele. Singurul mod în care poți compara performanțele unui copil / grup este unul imposibil, anume dacă același copil / grup ar fi făcut matematică 5 ani și dacă ar fi învățat în ultima perioadă materia ca să ia examenul cu notă acceptabilă.
Este de fapt metoda studențească, nu treci un semestru pe la curs după care în sesiune faci rost de cursuri și dacă te ajută intelectul iei 10 la examen după 5 zile de învățat. Acum cîtva timp mi-au căzut în mînă testele de olimpiadă la mate sau nu știu ce evaluare națională din clasa I. Erau compuse de parcă se căutau genii printre copiii de 7 ani. Acum aflu că fracțiile care pe vremea noastră se predau într-a V-a acum s-au băgat în programa de-a II-a. Latină într-a V-a șamd. Păi nici așa, nici să învețe tabla înmulțirii sau la 16 ani. După ce ani la rîndul am fost nevoit să trec prin matematici superioare, după o pauză considerabilă am uitat cum se rezolvă ecuația de gradul 2. Mi-a luat ceva pînă mi-am amintit de delta și de formula rădăcinilor. Cînd am termitat facultatea nu am avut vreo 3 ani de lucru și mi-am căutat orice, indiferent ce. Și la un interviu pentru un job de vînzător la un dealer de telefoane am fost întrebat cum se extrage TVAul dintr-un preț. Și nu am știut. Mi-a zis omul că a întîlnit absolvenți de științe economice care nu au dat un răspuns corect. Chiar, fără ajutor de niciunde și presupunînd că nu vă amintiți de la școală pentru cei care-au termita ISE: Avem un produs care costă 100 de lei, TVAul este de 24%; cît costă produsul fără TVA? Nu scrieți răspunsul aici, nu ăsta e scopul întrebării. Este un exemplu simplu care ne poate pune pe gînduri, că ”matematica de supraviețuire” e mai importantă decît operatorul Nabla, distibuțiile Dirac și transformatele Fourier. Și da, matematica de bază se poate învăța și mai tîrziu, dar nu prea tîrziu.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Stii ce zice Hristos Alin? Zice asa: esti ce scoti din tine.
Si tu scoti din tine numai rautati. Ironii, jigniri, cearta. Asta esti tu. Pus pe harta si contre si rautati. Citeste si tu ce scoti din tine, pentru ca exact asta esti tu ca om. Si mai zice Hristos asa: vindeca-te pe tine doctore, inainte sa vindeci pe altii. Dpmdv in momentul asta nu ai cum sa-i inveti nimic pe altii atata timp cat tu esti in patimi sufletesti, in dezechilibru. Pentru ca de fiecare data reusesti un singur lucru: sa provoci cearta si sa dezechilibrezi situatia. Si lumea iti zice pe fiecare thread sa stai departe, sa taci din gura. Si culegi roadele scandalului tau peste tot pe unde treci. Si nu pentru ca ai fi vreun profet pus pe mari adevaruri si indreptari de moralitate. Ci pentru ca esti pus pe scandal. Asta esti tu, astea sunt vorbele tale si asta sunt roadele tale. Masoara-te pe tine inainte de a masura pe altii, judeca-te si te vindeca pe tine inainte sa-i judeci si sa-i "vindeci" (aliniezi la patimile tale) pe altii! Iar legat de copy/paste. Nu sunt angajatul forumului sa fac recenzii, am pus cateva pasaje si pentru altii, si mai am si alte indatoriri pe langa. Si cele cateva pasaje sunt suficiente pentru cei care nu au bunavointa sa deschida o pagina. |
|
|