![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Daca la nivel oficial nu se face ceva..nu se va intampla nimic.
Statul Roman are suficiente cai de actiune, romanul din strada nu prea.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
si crezi ca ii pasă statului roman?
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Chiar deloc, dar ar trebui cat de cat sa raspunda la presiunea strazii.
Numai ca tot amana sa raspunda, crezand ca romanii vor uita sau se vor plictisi de proteste. Ceea ce e posibil sa se intample. N-ar fi rau sa se transforme in colectiv #2, ceva mai autentic de data asta, indoielnic, dar nu se stie. Oricum, ziaristul e mereu la datorie. O noua telenovela in care ziaristii fac teologie ![]() Cum âsusțineâ Biserica Ortodoxă familia. Povestea de âiubire mixtăâ între un german și o româncă, interzisă de BOR http://adevarul.ro/locale/targu-jiu/...x.html?ref=yfp Deci daca BOR nu accepta casatoriile religioase mixte, e impotriva "iubirii" si a familiei. Si asta e doar un mic "preview". O sa traim vremuri si mai interesante de atat .. Ma intreb cat o sa mai treaca pana un ziarist de doi bani o sa apese pedala si pe chestii de genul "de ce in facultatea de Teologie se invata ca celelate culte crestine sunt "secte" ) Sau se mai invata asa ceva? Mai este manualul/cursul ala "Sectologie" sau se intelege ca "sectele" erau ceva de acum o mie si ceva de ani, au disparut de mult, au ramas doar crestini pursange cum crede nenea ziaristul ![]()
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 18.02.2016 at 11:06:40. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aici sunt doua aspecte. Unul este cel lumesc , uman. Daca doi oameni- un barbat si o femeie (maturi, care sa nu fie rude de sange)- se iubesc cu adevarat si isi doresc sa fie impreuna toata viata si sa se casatoreasca civil (la primarie), indiferent de ce rasa sau etnie sau nationalitate ar fi unul sau altul, indiferent de ce religie , convingeri politice, filozofice, , ar aveea unul sau altul, este absolut normal sa se casatoreasca si sa fie impreuna toata viata. Ori Biserica Ortodoxa nu se opune la acest lucru. Al doilea aspect este cel canonic si dogmatic. Daca un om isi exprima dorinta de a se casatori si religios, in fata unui preot ortodox, atunci evident ca trebuie sa respecte si canoanele Bisericii Ortodoxe! E absolut logic si normal, ca atunci când vrei sa faci parte dintr-o organizatie (prin vointa liber exprimata), sa respecti regulile valabile in aceea organizatie! Ori Biserica Ortodoxa nu poate si nu trebuie sa schimbe Sfanta Traditie si canoanele sale pentru x sau y! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Atunci de ce te gândești că ar putea fi prost? "Eu însă vă spun vouă: Că oricine se mânie pe fratele său vrednic va fi de osândă; iar cine va zice: nebunule, vrednic va fi de gheena focului." (Matei 5, 22) Citat:
Biserica Ortodoxă, una sau mai multe, poate cădea în erezie oricând. Dar niciodată Ortodoxia. Pentru că Ortodoxia e însăși creștinismul, e Însăși Hristos. Tradiția și Canoanele nu le poate schimba nimeni. Niciodată. Ele pot fi doar aplicate/împlinite sau nu. Fiecare e liber să aleagă.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 18.02.2016 at 12:40:41. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nu inteleg ce ati vrut sa spuneti prin asta! Eu am criticat ce a scris acel ziarist!
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Și ca să nu rămânem în litera Scripturii, "pentru că litera ucide, iar duhul face viu." (II Corinteni 3, 6), la versetul de la Matei 5, 22 se referă la a nu te mânia, fiindcă atunci când te mânii pe cineva, ajungi să îl jignești, ajungi să îl urăști, ajungi să îl ucizi, fiindcă nu îți place ce face, fiindcă nu face ca tine, nu-i în tiparul tău. Creștinii iubesc pe toți păcătoșii, fiindcă sunt și creștinii păcătoși, dar creștinii ajută pe păcătoși, să lepede păcatul, să fie pe placul Domnului, cum și creștinul face și se luptă. Iar când păcătosul nu vrea să asculte, atunci îl lași în pace, să-și continue viața așa cum vrea el, Domnul va face cum vrea EL, în iubirea Lui. Deci poți să "jignești" pe cineva, poți să-i spui și prostule, dar cu multă iubire, cu durere pentru păcatul lui, poți să-i spui tolomacule, sau chiar pui de viperă, cum a spus Hristos, dar să fi răstignit în inima ta pentru el, să-ți pese cu adevărat de el, fie el ziarist, boschetar sau președintele unui ceva, să-l iubești ca tine însuți și chiar mai mult decât pe tine, cum ne-a iubit Hristos. Atunci nu vei greși, când îl vei "jigni", și el va simți iubirea ta, iar dacă va vrea să lepede mândria și autosuficiența, egoismul și aroganța, nu se va supăra pe tine, că îi spui prost, va înțelege dojana ta, te va iubi și se va îndrepta și vă veți mântui unul pe altul. Aceasta e una din cele mai mari virtuți și din cele mai grele: discernământul. Dar niciodată să nu spui vreun cuvânt de dojană, despre alt om, când acel om nu e de față, decât dacă ești îndumnezeit, că atunci cel despre care vorbești simte și îl influențează, dar asta-i altceva, alt subiect. Deci să nu vorbești despre cineva de rău, dacă nu-i de față, iar dacă-l vorbești de bine, fă-o cu admirație și nu cu milă, că și mila în cazul bârfei, vine din egoism și prea plinul de noi înșine. Deci ziaristul n-a fost de față, și ai vorbit urât despre el, și sincer, s-a simțit în cuvintele tale instalarea părerii de sine și aroganței în inima ta, pentru opinia părută corectă, față de un om care are și el la rândul lui păreri, slujind stăpânului său, în părerile sale. Să iubim deci, dragul meu frățior Florin. Să iubim cât mai fierbinte posibil, împlinind poruncile Domnului. Istoria oricum se repetă, dar sub alte forme, are vrăjmașul creației grijă de asta. Deci, să devenim, să fim și să rămânem creștini. Hristos în mijlocul nostru. Și încă ceva: ce ți-am vorbit mai sus, ar trebui să vină de la sine, natural, din ființa ta, fără să-ți mai explice cineva de ce și pentru ce, dar asta numai când vei iubi. Fierbinte, în Hristos când vei iubi. Așa e natura dragostei. Atunci vei avea și har și vei lucra cu el și vei știi ce înseamnă durerea, când vrei pierde harul. Dar asta numai prin iubire. Iar ce ți-am spus, e Patristică aplicată, cum am înțeles eu, din ce am citit la oamenii îndumnezeiți, Sfinții.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 18.02.2016 at 14:49:51. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu este de loc o gluma cum cred multe romance. Ele se indragostesc de BANII strainului. Iar preotul stie aceasta. Romance care isi aduc copiii maturi in germania, pe la 14 ani, la care neamtul ii pune pe copii sub tensiune. Asa cum neamtul stie, sa puna un copil de origine inferioara sub presiune psihica. Apoi copiii acestia incep sa bea si apoi apuca cu drogurile. Iar apoi ajung prin camine de copii. Un ortodox care se va castori cu un strain este intodeauna in ochii strainului un inferior. Mai ales datorita religiei noastre care este dupa chipul si asemanarea lui Isus Christos, adica o religie a bunatatii. |
#9
|
|||
|
|||
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca iubesti cu adevarat pe cineva (indiferent ce religia ar aveea aceea persoana, indiferent de convingerile sale politice sau filozofice), in mod logic si normal, nu ai cum sa o consider pe aceea persoana (si inclusiv pe copii ei- pentru un barbat care accepta sa se casatoreasca cu o femeie care are deja copii din alte relatii sau casatorii) ca fiind inferioara tie, ci o tratezi ca pe egala ta, cu care esti impreuna si la bine si la rau, si cu care imparti si bucuriile si necazurile vietii. Pe de alta parte, nu neg ca s-au intamplat si cazuri descrise de dumneavoastra. Dar in acele cazuri nu vorbim de iubire adevarata pentru o persoana, ci de interese materiale sau de a obtine o anumita pozitie sociala. Ori atunci când un om sta impreuna sau alege sa se casatoreasca cu cineva pentru bani sau pentru a ajunge la o anumita pozitie sociala, trebuie sa-si asume si consecintele acestui lucru. Mai degraba le consider vinovate pe romance care aleg sa se casatoreasca cu straini pentru banii care i au acestia (de multe ori strainii respectivi fiind si mult mai in varsta), decat pe strainii respectivi! |
|