![]() |
![]() |
|
#41
|
|||
|
|||
![]()
Mi se pare un pic fortata aceasta conceptie, ca sa nu zic naiva. Nu e subiecul topicului, insa nu pot sa nu ma intreb cine a creat principiul mortii, al suferintei? Caci legile, spirituale sau materiale, nu au aparut de la sine, ci au avut un initiator, un definitor al legii.
__________________
https://www.youtube.com/watch?v=GdANl5mPdNY |
#42
|
||||
|
||||
![]()
nici nu pun problema intre parinte si copil, acolo exista iubire dintru inceput.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#43
|
||||
|
||||
![]() Citat:
aici este, caci iubirea este limitata, la un numar de persoane, 5 10, frati surori, bunici prieteni, ma rog, depinde, insa la modul general? iata necunoscutul care te mutileaza, spre exemplu. si aici extindem. intai pocainta, apoi iertarea tuturor si iubirea tututor de pe pamant.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#44
|
||||
|
||||
![]()
voi limitati iertarea la cei dragi ai nostri. dar daca ne sunt dragi si ii iubim se mai pune la indoiala iertarea?
adevarata iertare este atunci cand iti ierti vrasmasii. poti asta? cum? nu pocaindu-te? off. editez. daca discut de iertarea celui drag, atunci oare il iubesc eu cu adevarat?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 14.02.2016 at 23:11:24. |
#45
|
||||
|
||||
![]()
ati citit treptele iubirii de vrasmasi a Sf. Serafim de Sarov, parca? spre ca imi amintesc bine.
Iertarea este una din treptele iubirii. ati vazut acolo cum inainteaza omul spre iubire? e un intreg proces de constiinta, de analiza, de vindecare , daca pot spune asa.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#46
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Copilul iarta cel mai mult pentru ca el, imi pare, e plin de iubire. Copilul crede in iubire, imi spun, fara prea multe socoteli. A iubi e firesc in copil. * Ma intreb si daca poate fi iertare si pocainta fara harul acestora. Imi pare acum ca Dumnezeu ne da harul iertarii si al pocaintei. Nu stiu in ce ordine... Nu stiu in ce relatie cauzala, poate ca determinismul acesta il pune mintea noastra, obisnuita sa functioneze determinist... Nu stiu... * Iar daca e un har al iertarii si al pocaintei, la care omul raspunde mai mult sau mai putin, atunci e si taina. Unde e har si e suflet de om, atunci cred ca e si taina... Iar daca e taina, atunci imi e cu atat mai greu sa pun o ordine cauzala intre iertare si pocainta. Poate ca taina nu se supune unei relatii cauzale stricte... Poate ca e ca o imbratisare - nu stii cine a inceput-o, nu banuiesti cand se termina... * Acum imi spun doar sa ne ajute Dumnezeu sa ramanem in taina iertarii si a pocaintei, ori a pocaintei si a iertarii. Sa ne tina Domnul in puterea de a ierta si de a lucra pocainta, prin Mila Lui! |
#47
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Trebuie sa vina Dumnezeu sa prefaca , sa trezeasca, sa schimbe sa puna iubire si deci si iertare. Oricum, frumos spus. Bine, accept. pocainta si iertarea si in consecinta si iubirea vin deodata sub lumina Harului dumnezeiesc.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#48
|
|||
|
|||
![]()
Adică, pare forțat a spune că "fără pocăință nu există iertare". Poate mai corect ar fi fost "fără iubire nu există iertare".
Zic și eu, iertare. :) |
#49
|
|||
|
|||
![]()
Iertati si voi, sora si frate!...:)
Toate cele bune! |
#50
|
|||
|
|||
![]()
Hai să recapitulăm puțin:
Totul e taină când vorbim despre Dumnezeu în sine sau în raport cu altceva/altcineva, fiindcă El Însuși e Taina Tainelor. După ce Dumnezeu s-a întrupat, răstignit, înviat și înălțat la dreapta Tatălui, Duhul Sfânt a început să-i învețe pe oamenii credincioși tâlcuirea tainelor, dar fără să le epuizeze înțelesurile sau să le înțepenească, prin birocratizare rituală și juridicizări rigide, în tot felul de ideologii mumificate. Acești oameni se numesc mistagogi și datorită lor putem astăzi să ne antrenăm în discuții pasionante despre lucruri aflate la veacuri-lumină de înțelegerea noastră. Pe topicul de față Misuar încearcă să ne arate, cu temei scripturistic, că au existat oameni care au mâncat păpară (omletă) fără să spargă oă: călăii Mântuitorului, de la vlădică la opincă. Altfel spus: cineva a primit iertare fără pocăință. Silogismul din subtext vrea să conducă la concluzia că este mântuire și pentru puturoși/nesimțiți incurabili. Desigur, era oportun să-l întrebăm pe Misaur ce înțelege prin pocăință, cu această ocazie întrebându-ne fiecare pe sine ce înțelege. Dacă înțelegem că este o pasă nevrotică de autoculpabilizare, impusă de tradiție pentru obținerea iertării sacramentale, nu greșim prea tare.... doar îi spunem unei găleți de apă din ocean tot ocean. Mergând mai la originea patristică a conceptului, vedem lucrurile la altă dimensiune și orizontul semantic se lărgește cât toată zarea și poate chiar mai mult decât atât. Nu am eu competența să explic ce înseamnă metanoia ca realitate duhovnicească și cine sunt rudele sale proxime fără de care ar fi de neînțeles. Recomand tatonări culturale responsabile și solide, dar așa, ca să ne facem o idee generală. Cel mai bine ar fi să cunoaștem din proprie experiență, deși asta ar atrage primejdii mortale, inclusiv căderea într-un soi de trufie care-i anulează lucrarea.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 15.02.2016 at 00:19:41. |
|