Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 10.10.2015, 08:36:40
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Haideți să vedem se spune Sfântul Teofilact al Bulgariei despre felon:

"Felonul acesta ce zice Pavel aicea e o îmbrăcăminte și cere să i-o aducă Timotei, care îmbrăcându-o, să nu aibă trebuință a lua dela altul, fiindcă dumnezescul Apostolul acesta totdeuna și pretutindenea poartă grijă și se păzește a nu avea trebuință a lua dela alții ceva, nici argint, nici pâne, nici haină ! Iar unii zic că felonul acesta era o prostire, întru care erau cărțile învechite; dar ce trebuință avea Pavel de cărți, în vreme ce el urma să se ducă către Dumnezeu în mucenicie ? Răspundem, că îi trebuia pentru ca să le lase hristianilor celor ce crezuse în Roma, ca să le aibă mângâere în locul lui Pavel. Poate că memvranele acestea aveau oare-cari învățături mai folositoare scrise decât cele în cărți și pentru acestea le cerea Apostolul cu mai mult dor".

Reproducerea este, evident, dintr-o ediție veche, de unde și limbajul arhaic (de pildă, memvrane în loc de pergamente).

Nicio mențiune despre felon ca veșmânt liturgic; este o haină, iar insistența cu care cere Pavel să îi fie adusă se explică prin aceea că nu vrea să se îndatoreze a lua o haină de la altul.

Cărțile și pergamentele, la fel - nicio mențiune că ar cuprinde texte liturgice, ci "învățături". Care urmau să fie "lăsate" ca "mângâiere în locul lui Pavel".
Minunat ! Mă bucur mult să văd că cercetezi.
Ăsta e unul din cele două citate care vroiam să le dau și eu.

Dacă iubim Biserica lui Hristos, privim cu ochi duhovnicești cuvintele Sfântului Teofilact al Bulgariei, nu gândim mai mult rațional, ci mai mult duhovnicesc, cu dragoste creștină nefățarnică.

Când privești cu ochi duhovnicești, acea haină nu e o haină oarecare, simplă și uzuală, de zi cu zi, care trebuia să o îmbrace Pavel, pentru că fiind atât de specială acea haină, o cere expres la ucenicul său Sfântul Părinte Episcop Timotei și nu avea trebuință de la altul de ea, adică nu vroia să primească felonul altui om, tocmai că e atât de specială, nu poate fi decât haină-veșmânt, altfel nu ar fi cerut-o așa insistent.

Dacă era o simplă pelerină, sau o simplă haină, nu ar fi cerut-o așa de special, ci își făcea alta, își fabrica, confecționa alta, că doar dexteritate de croitor avea, că a stat 2 ani cu făcătoriii de corturi, Acvila și Priscila.

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Apare și posibila interpretare (pe care o regăsim și la Sf. Ioan Gură de Aur) că felonul menționat de Pavel ar fi putut fi un fel de învelitoare pentru cărți.
Aici te contrazic. Sfântul Ioan Gură de Aur, e Sfântul meu preferat cel mai de suflet, din primul mileniu creștin și citesc destul de mult din tâlcuirile Sfântului.

Deci al doilea citat pe care vroiam și eu să-l dau, pe lângă cel al Sfântului Teofilact al Bulgariei, e de la Sfântul Ioan Gură de Aur:

"Despre felon, Pavel vorbește aici ca de o haină, iar unii vorbesc de lădița în care erau cărțile. Dar de ce mai avea nevoie de cărți, dacă urma să călătorească către Dumnezeu? Mai cu seamă avea nevoie, ca să le încredințeze credincioșilor și să le aibe în locul învățăturii sale. Era firesc ca toți credincioșii să simtă atunci mare durere, mai ales cei de față, durere de moartea sa, cei care se bucuraseră de el până atunci. Felonul îl cere însă ca să nu fie luat de alții. Îl vezi pe Apostolul Pavel cât de multă vorbă face de acesta, spunând în altă parte, pe când grăia către cei din Efes: "Voi înșivă știți că mâinile acestea au lucrat pentru trebuințele mele, și ale celor ce erau cu mine. ...mai fericit este a da decât a lua" (Faptele Apostolilor 20, 34-35)".
(Sfântul Ioan Gură de Aur, Tâlcuiri la Epistola a doua către Timotei, editura Nemira, 2005, pag. 112-113.)

Deci dacă mai fericit este a da decât a lua, oare Pavel nu putea să-și dea felonul la alții?
Doar era o simplă haină, nu?
Dar n-a vrut să fie lăsat felonul la alții, cum spune Sfântul Ioan Gură de Aur.
Și dacă "voi înșivă știți că mâinile (lui Pavel) acestea au lucrat pentru trebuințele mele și ale celor ce erau cu mine", atunci nu putea să-și facă altă "haină", deci alt felon?
Nu, nu putea.
Pentru că nu e o simplă haină, am spus deja, dexteritate avea, a stat cu făcătorii de corturi Acvila și Priscila. Tocmai fiindcă felonul nu e o simplă haină, nici o simplă pelerină, și tocmai pentru că îl pune conex și de nedespărțit cu cărțile și pergamentele "de învățătură" spun Părinții, eu sunt de acord căci și rugăciunile sunt învățături, atunci, deducem că Felonul lui Pavel, era veșmânt liturgic, așa cum au și astăzi preoții lui Hristos în Sfânta Mireasă a Sa, Ortodoxia: felon, epitrahil, stihar, mânecuțe, brâu.

Da, parțial sunt de acord că unele veșminte au fost încă din primul secol creștin, precum Felonul, iar celelalte veșminte care le avem azi în Ortodoxie: stihar, epitrahil, mânecuțe, brâu, au apărut mai târziu, în secolele 2 și 3, tocmai pentru a fi mai autentică slujirea lui Hristos din Biserică, atât în catacombe cât și la suprafață, când a primit libertate Biserica să fie mai apropiată slujirea față de veșmintele de slujire din Cortul Legământului și din Templu, veșminte care le aveau leviții evrei. Doar că ei aveau pietre prețioase veritabile, și fir de aur adevărat, iar noi azi, avem doar simboluri, făcute din plastic și fir din material textil, pentru că ceea ce contează e simbolistica, însăși lumea fiind doar simbolistică, că aici suntem "ca prin oglindă, ca prin ghicitură" (I Corinteni 13, 12)

Mai departe... cine vrea să considera Felonul o simplă haină și mai grav, o pelerină, n-are decât. Nu mie îmi dă socoteală pentru (ne)credința lui, ci lui Hristos și Sfinților care vor judeca toată lumea și care vor judeca și pe îngeri.

Dar eu și mulți ca mine slavă Domnului, considerăm Felonul ca fiind veșmânt liturgic, din motivele care le-am spus mai sus, foarte logice, argumentate, de bun simț, cred eu, spre slava Domnului și a Bisericii a cărui mădular sunt și eu, trup din trupul lui Hristos, cum spune același Pavel: "Iar voi sunteți trupul lui Hristos și mădulare fiecare în parte." (I Corinteni 12, 27) și nu sunt dat satanei, ca și ereticii: "Dintre aceștia sunt Imeneu și Alexandru, pe care i-am dat satanei, ca să se învețe să nu hulească." (I Timotei 1, 20)

Dumnezeu să ajute pe mulți, pe cât mai mulți, să dobândiți cunoașterea Bisericii celei adevărate și vii, Ortodoxia și să faceți parte din ea, ca să vă puteți mântui.
Iar nouă tuturor (cine vrea) ce am scris, în micimea mea de suflet, să ne fie spre mântuirea mult dorită și spre dobândirea unei mai mari iubiri către Domnul Dumnezeu, Preacurata și Preasfânta Sa Maică, și ale tuturor Sfinților, Prietenii și Casnicii Împărăției Lui.

Iertați-mă.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Teoria ta, sectara ca si a lui Emilian.

In Sf. Scriptura nu exista teoria ca "sfintii plang in Rai".

Daca ar fi cum spuneti voi, ar trebui sa planga o vesnicie pentru chinurile celor din Iad.
Frate... frate; dă argumente; arată gândirea ta și argumentale tale; biblice, istorice, dogmatice, patristice; cele din ființa ta plină de iubire de Dumnezeu și de aproapele; și cu rugăciune ridică-te alături de Hristos și luptă. Luptă frate; alături de Biserică; contra domniilor, stăpâniilor și puterilor întunericului (Efeseni 6, 12)

Că nefăcând astfel, în lipsa de argumente și citate și versete și gândirea ta cea curată și plăcută Domnului în lupta contra întunericului, atunci eu te acuz pe tine, pe bună dreptate că ești sectar și ai o gândire protestantă.

Eu n-am spus că sfinții din Rai, și de lângă noi, atunci când vin lângă noi din Rai, cum a venit și Moise cu Ilie, alături de Hristos, la schimbarea la față, n-am spus niciodată că plâng pentru cei din iad. Pentru că cei din afara iadului nu au acces la ce se petrece înăuntrul iadului, cum spun Sfinții Părinți, ci între iad și Rai, este o prăpastie de netrecut, că altfel s-ar topi de durere, în dragostea lor cea mare, Sfinții din Rai, pentru cei ce sunt arși de respingerea iubirii lui Dumnezeu din iad.

Citește frate din Părinți, Sfinții îndumnezeiți, citește, înainte să deschizi gura preaplinului harului tău.

Ia seama ce faci frate... ce spui, cum ajuți turma cea mică a lui Hristos sau cum o smintești.

Hristos a înviat; frate.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 10.10.2015 at 09:31:46.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 10.10.2015, 13:49:23
The Willful One
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Cred sincer ca adevarul e intotdeauna la mijloc. Doar Dumnezeirea este Bine si Adevar la scara absoluta, fara pic de intuneric al coruptiei sau indoielii.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 10.10.2015, 21:16:16
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Chiar si o haina de cult este inlocuibila, deci "logica" lui Emilian prin care cu disperare incearca sa demonstreze ca e haina de cult (pentru ca ar fi chipurile, de neinlocuit) e gaunoasa rau.

La fel si cu asa zisele "carti de cult", pe vremea respectiva nu exista nici macar "Noul Testament" ce sa mai zici de "carti de cult" insa chiar si asa, trebuie sa fi fost niste "carti de cult" tare unice (ceea ce le descalifica ca si carti de cult), altfel la fel de bine, puteau sa fie inlocuite.

Si uite asa mr. Emilian cu o avalansa de cuvinte goale incearca sa ne convinga ca a lui "talmacire" e mai valida decat cea a Sfântul Teofilact al Bulgariei prezentata de GMihai.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 27.10.2015, 21:07:09
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Chiar si o haina de cult este inlocuibila, deci "logica" lui Emilian prin care cu disperare incearca sa demonstreze ca e haina de cult (pentru ca ar fi chipurile, de neinlocuit) e gaunoasa rau.
Îți repet. Cu durere adâncă. Fie că crezi sau nu: tu n-ai nicio treabă cu Ortodoxia, pentru puțina ta smerenie, multa nesupunere, neascultare și mândrie exagerată deseori... Nu te judec, ci osândesc faptele cele cu roadă a întunericului minții tale, minte care stă la marginea prăpastiei ereziei (Efeseni 5, 11) Pentru tine, Biblia, e același lucru cu însăși cuvintele lui Dumnezeu, ca la protestanți, de parcă o stat Dumnezeu și o șoptit la ureche autorilor Bibliei, ce să scrie. :) De parcă Dumnezeu ar avea cuvinte și înțelesuri create, ce se rostesc și se arată în lumea mărginită, și Dumnezeu le rostește ca și noi, pentru noi... :)

În fine, trec peste moment, creștinii nu bagă cu tolceru' credință în căpșorul nici unui eretic sau nici unui mai slab credincios, ci caută să poarte neputințele.

Revin.
Dacă acea haină, pe care și Pavel o numește felon, cum și azi numim Felon, piesa din veșmintele preoților lui Hristos, cum aveau și preoții templului iudeilor în vechime, deci dacă acea haină, nu ar fi fost veșmânt liturgic cu adevărat, nu ar fi amintit-o Pavel, nu ar fi cerut-o așa insistent.

Ăsta nu-i argument al meu, e un fapt real, gândit logic, rațional, fără să apelez la credință.

Trebuie să fi complet ilogic în gândire, să crezi că dacă Felonul NU era un veșmânt liturgic, Pavel, totuși să-l fi menționat spre ai fi adus și totuși să-l fi cerut așa de insistent.
Ei bine, materiale textile avea, putea să-și facă alt Felon, nu? Putea. Dar de ce nu a vrut să-și facă alt felon? Fiindcă acel felon, nu-i o haină oarecare, nu-i o pelerină, nu e ceva obișnuit și uzual, că atunci nu l-ar mai fi cerut lui Timotei, ci acel Felon, e veșmântul liturgic, cu care Pavel slujea Liturghia. Ce Liturghie? Aia scrisă de Sfântul Apostol Iacov, prima liturghie creștină, care ținea 5 ore și pe care Sfinții 3 Ierarhi: Vasile, Grigorie și Ioan, au prescurtat-o, făcând-o la 2 ore.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
La fel si cu asa zisele "carti de cult", pe vremea respectiva nu exista nici macar "Noul Testament" ce sa mai zici de "carti de cult" insa chiar si asa, trebuie sa fi fost niste "carti de cult" tare unice (ceea ce le descalifica ca si carti de cult), altfel la fel de bine, puteau sa fie inlocuite.

Si uite asa mr. Emilian cu o avalansa de cuvinte goale incearca sa ne convinga ca a lui "talmacire" e mai valida decat cea a Sfântul Teofilact al Bulgariei prezentata de GMihai.
Frățior... Dumnezeu te ajută, dar tu de ce respingi mereu ajutorul Lui?

Dacă acele cărți și pergamente, de care amintește Pavel, când cere Felonul, dacă acelea erau cărți și pergamente obișnuite, poate hârtii goale, putea să găsească altele, nu? Sigur că putea. Dar fiindcă acelea nu erau cărți și pergamente obișnuite și uzuale, și nu erau hârtii goale, ci avea rugăciunile scrise pe ele, avea Sfânta Liturghie scrisă pe ele, Liturghie pe care o practicau deja creștinii începând din Ierusalim, pe când Pavel îi prigonea și îi ucidea, când era Saul.
Acea Liturghie care am spus că ținea 5 ore, și era scrisă de Sfântul Iacov, același care a lăsat și o epistolă scrisă în Noul Testament. Pentru acelea erau de folos acele cărți și pergamente: pentru Liturghie, pentru slujbe, Utrenie, Vecernie, ierurgii, și altele. Nu putea sluji Liturghia aia de 5 ore, a lui Iacov, fără felon și fără să aibă propriu-zis, textele-rugăciune ale Liturghiei.

Iar faptul că nu aveau Noul Testament, nu are nicio legătură cu Liturghia slujită de Pavel și de toți de după el, și nu are legătură nici cu Felonul și veșmintele bisericești, fiindcă Liturghia a fost înaintea Noului Testament, era practicată de creștinii înaintea scrierii Evangheliilor și Epistolelor. Dar ăsta-i alt subiect.

Vă doresc să scrieți aici pe forum, mereu cu simplitate, cu dragoste față de toți, cu blândețe nețărmuită și cu durere în inimă pentru neputințele oamenilor. Și cu măcar o simplă rugăciune, precum un: "Doamne miluiește", care să o aveți ca rugăciunea pogorâtă în inimă, să vă rugați neîncetat, cum ne învață Duhul Sfânt prin Pavel.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 27.10.2015 at 23:14:47.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 28.10.2015, 15:39:26
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Îți repet. Cu durere adâncă. Fie că crezi sau nu: tu n-ai nicio treabă cu Ortodoxia, pentru puțina ta smerenie, multa nesupunere, neascultare și mândrie exagerată deseori... Nu te judec,
Incoerent si pervers, cum ne-am obisnuit :)
Mai intaii judeci un om si pe urma ii spui ca nu-l judeci.

Citat:
Dacă acea haină, pe care și Pavel o numește felon, cum și azi numim Felon, piesa din veșmintele preoților lui Hristos, cum aveau și preoții templului iudeilor în vechime, deci dacă acea haină, nu ar fi fost veșmânt liturgic cu adevărat, nu ar fi amintit-o Pavel, nu ar fi cerut-o așa insistent.

Ăsta nu-i argument al meu, e un fapt real, gândit logic, rațional, fără să apelez la credință.
Eroare:

1. E al tau si doar al tau, nimeni nu a mai venit cu interpretarea asta "geniala".

2. Este ilogic si irational.
Adica ce vrei sa zici, presupunand ca ar fi fost haine de cult, hainele alea de cult erau
unicat? Daca mergea in alta parte, nu gasea acolo alta haine de cult?

Imi pare rau pentru tine, dar disonanta ta cognitiva e mult mai profunda decat pare chiar si pentru cei care te cunosc cat de cat.

Citat:
Trebuie să fi complet ilogic în gândire, să crezi că dacă Felonul NU era un veșmânt liturgic, Pavel, totuși să-l fi menționat spre ai fi adus și totuși să-l fi cerut așa de insistent.
Singurul motiv pentru care putea sa-l ceara atat de insistent era faptul ca reperezenta ceva unicat, adica avea o incarcatura sentimentala.
Atat.

Citat:
Ei bine, materiale textile avea, putea să-și facă alt Felon, nu? Putea. Dar de ce nu a vrut să-și facă alt felon? Fiindcă acel felon, nu-i o haină oarecare, nu-i o pelerină, nu e ceva obișnuit și uzual, că atunci nu l-ar mai fi cerut lui Timotei, ci acel Felon, e veșmântul liturgic, cu care Pavel slujea Liturghia.
Geniule, si hainele de cult, tot "se fac". Se fac, se sfintesc si astea sunt.
Cu miile si zecile si sutele de mii.

Nu stai sa-ti vina una de la capatul pamantului.
Adica vrei sa zici ca n-ar mai fi slujit luni bune, pana nu ii venea haina, aia si nu alta? Serios, serios?


Citat:
Dacă acele cărți și pergamente, de care amintește Pavel, când cere Felonul, dacă acelea erau cărți și pergamente obișnuite, poate hârtii goale, putea să găsească altele, nu? Sigur că putea. Dar fiindcă acelea nu erau cărți și pergamente obișnuite și uzuale, și nu erau hârtii goale, ci avea rugăciunile scrise pe ele, avea Sfânta Liturghie scrisă pe ele, Liturghie pe care o practicau deja creștinii începând din Ierusalim, pe când Pavel îi prigonea și îi ucidea, când era Saul.
La fel si cu cartile de cult, sunt substituibile.
Singura explicatie pentru care le-ar fi vrut pe alea si nu altele, erau unicitatea lor.
Ori, cartile de cult nu sunt unice, cum bine stim.
Fiecare biserica le are.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 29.10.2015, 22:30:23
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Incoerent si pervers, cum ne-am obisnuit :)
Mai intaii judeci un om si pe urma ii spui ca nu-l judeci.
Frate...
Ști ce e un exeget?
E un medic chirurg al textului. Operație deschisă pe text, în lumina și energia necreată a Duhului Sfânt. Nu oricine poate asta, că aplicăm II Petru 3, 16 și Efeseni 4, 11. Asta au fost și sunt Sfinții Părinți. Cum și Apostolul Pavel, a fost unul din primii Sfinți Părinți, conform I Corinteni 4, 15.

Deci ai citit frăția ta, exegeză la Sfinții Părinți?
Ai citit versetul ce l-am pus în postul anterior, mai sus? Efeseni 5, 11 ? Redau ce scrie acolo: "Și nu fiți părtași la faptele cele fără roadă ale întunericului, ci mai degrabă, osândiți-le pe față."

Și-acum deci frate, spune-mi te rog, știi care-i diferența între a judeca un om și a osândi faptele întunericului ?
Exegeza, operația chirurgilor în Duhul Sfânt, Sfinții Părinți, explică detaliat. Îți redau pe scurt:

A judeca înseamnă a pune etichete, a condamna, a da verdicte care se realizează întâi în inima omului, apoi omul caută să le pună în aplicare, fizic.
Iar a osândi faptele întunericului ce le face un om, este a arăta ce fapte anume trebuie evitate de oameni, de creștini, a învăța pe creștini să evite faptele acelor oameni și pe acei oameni ai întunericului și nebuniile lor, fără a-i condamna însă cu nimic. (aici se aplică treptele de la Matei 18, 15-17).

Deci cu ce te-am judecat eu, frate? Cu ce am fost incoerent și pervers?
Că am spus că ești complet înafara Ortodoxiei, când spui că Felonul nu-i un veșmânt liturgic și cărțile și pergamentele nu erau defapt cărți de slujire?
Da, ești înafara Ortodoxiei.
Sunt pervers când spun că mă doare sufletul? Nu, nu sunt pervers, chiar mă doare sufletul pentru nebunia minții tale.
Vezi?
Tu mă judeci, când îmi pui etichete și mă condamni.
Iar eu n-am făcut decât să osândesc pe față faptele nebuniei tale asupra Bisericii și mădularelor ei, mădulare a lui Hristos, fără să te judec, ci chiar să te plâng, cu durere vie și reală a inimii, după depărtarea ta.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Eroare:

1. E al tau si doar al tau, nimeni nu a mai venit cu interpretarea asta "geniala".

2. Este ilogic si irational.
Adica ce vrei sa zici, presupunand ca ar fi fost haine de cult, hainele alea de cult erau
unicat? Daca mergea in alta parte, nu gasea acolo alta haine de cult?

Imi pare rau pentru tine, dar disonanta ta cognitiva e mult mai profunda decat pare chiar si pentru cei care te cunosc cat de cat.
Iată fapta ta din nou fără roadă a întunericului. Pot să nu intervin? Oare pot să te las să smintești turma lui Hristos?

Ce contra-argument aduci la cuvintele mele? Cum dovedești că felonul nu e Felonul ca veșmânt liturgic?
Spunând că ce spun eu e ilogic și irațional?
Cum dovedești că e ilogic și irațional ce spun?
Nu spui tu oare, numai vorbe-n vânt?
Și-atunci cum aș putea să te las să crezi că spui mântuitor ceea ce spui, când tu din neștiință, din nesiguranță, din nevoia de exprimare, smintești?
De ce nu vrei mai bine să te smerești și să zidești Biserica lui Hristos, și să numai participi niciodată cu cei ce o lovesc și vor să o demoleze?
Spune Hristos Iisus: "Cine nu este cu Mine este împotriva Mea și cine nu adună cu Mine risipește." (Matei 12, 30)
Oare prin îndoială, aduni cu Hristos? Prin nesiguranță? Prin negare și respingerea Adevărului?
Nu, dacă faci așa, ajungi în erezie, precum atâtea tipuri de culte de neo-protestanți, rupți de Biserică și de mântuire. Să nu fie. Să nu fie ca ei, Aline. Ai grijă de tot ce spui și de orice faci, că vom da socoteală pentru fiecare cuvințel rostit în decursul vieții (inclusiv scris la tastatură).

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Singurul motiv pentru care putea sa-l ceara atat de insistent era faptul ca reperezenta ceva unicat, adica avea o incarcatura sentimentala.
Atat.
Iată necredința ta.
Te strecori ca un lup în mijlocul oițelor.

Crezi că Sfântul Apostol Pavel, avea personalitatea unui om slab cu sentimentalisme?
Crezi că Pavel își lipea inima de vreun lucru material?
Nu, nu își lipea inima de nimic material. Avea nevoie de Felon ca să slujească Sfânta Liturghie cu el, cea scrisă Sfântul Apostol Iacov, primul episcop al Ierusalimului, cum spune Biblia, felonul alături de cărțile și pergamentele pe care le cere amintindu-le imediat după felon.

Dacă felonul era un obiect cu "încărcătură sentimentală" și nu cu încărcătura Duhului Sfânt, precum sunt "încărcate" Sfintele Icoane, atunci, Pavel ar fi spus ceva de genul: "aduceți-mi felonul, că mult l-am iubit și îndrăgit, l-am primit de la Xulescu și îl prețuiesc mult." Și nu ar mai fi amintit și de cărți și de pergamente.

Dar de ce fix cărțile și pergamentele și fix lângă felon? Ca să slujească Sfânta Liturghie cu ele, de aceea.
Oare nu avea alte hârtii și cărți acolo?
Ba da avea, dar nu avea nevoie de ele.
Fiindcă nu erau cele care avea Liturghia scrisă pe ele.
Sau oare erau hârtii goale?
Dacă erau goale, cerea și un instrument de scris. Și nu le-ar mai fi pus conexe cu Felonul.
Iar dacă felonul era o pelerină sau o haină obișnuită, oare nu își putea face alta, acolo unde era? Sigur că putea, doar a stat 2 ani de zile cu făcătorii de corturi, Acvila și Priscila, bunii creștini, Sfinții și frații noștrii, care se roagă pentru noi, chiar și acum.

Dar nu a vrut să-și facă alt felon, pentru a sluji cu el Sfânta Liturghie, pentru că atunci, până în secolul 5, un preot și un episcop, avea brodat numele lui, pe veșmintele sale de slujire, alături de alte broderii manuale de Sfinte Cruci, de heruvimi cu 6 aripi, de Sfinte Icoane și alte simboluri creștine. Și îl purta până se rupea și era inutilizabil, apoi se ardea, pentru a nu fi pângărit, fiind un obiect liturgic sfânt, la fel ca și chivotul legii, de exemplu.
Abea din secolul 6, când s-a mai dezvoltat bogăția Bisericii, episcopii, preoții și diaconii aveau mai mult rânduri de veșminte, și nu își mai brodau numele lor pe ele și le putea da, de la unii la alții, spre a sluji cu ele.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Geniule, si hainele de cult, tot "se fac". Se fac, se sfintesc si astea sunt.
Cu miile si zecile si sutele de mii.
Nu stai sa-ti vina una de la capatul pamantului.
Adica vrei sa zici ca n-ar mai fi slujit luni bune, pana nu ii venea haina, aia si nu alta? Serios, serios?
Și da, primele secole creștine, până nu avea felonul lui, un preot sau episcop, oricine ar fi, nu putea sluji.
Și da, Sfântul Apostol Pavel, nu a putut sluji, până nu a primit felonul și cărțile de slujbă.
Și nu, nu a făcut luni de zile. De la Troada (Troia) unde ajungea Timotei, ca să ia Felonul de la Carp, și cărțile și pergamentele, până la Roma, unde era Pavel, era cale de 3 săptămâni. Deci o lună jumate ambele drumuri.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
La fel si cu cartile de cult, sunt substituibile.
Singura explicatie pentru care le-ar fi vrut pe alea si nu altele, erau unicitatea lor.
Ori, cartile de cult nu sunt unice, cum bine stim.
Fiecare biserica le are.
Cărțile și pergamentele, erau substituibile?
În secolul 1?
Ești sigur că te-ai rugat Domnului și ai cerut rugăciunile Sfinților, înainte să scrii aceste cuvinte?
Unicitatea lor, de care spui, le face să fie atât de dorite. Anume, conținutul din ele: comoara Sfintei Liturghi.
Deci nu erau substituibile sub nicio formă, ai grijă să nu te contrazici, frate drag.
Pe atunci nu erau încă descoperite industriile, precum cea a tiparului, apărută abea 1800 de ani mai târziu.

Chiar în anii 1850, în țara romînească, prima Biblie ce s-a tipărit vreodată în limba romînă, de până atunci, cea tipărită în 1688, se cumpăra pe atunci, în 1850, cu 50 de oi. Atât trebuia să dai, ca să primești atunci de la tipar, o Biblie.
Sigur că își permiteau doar boierii, restul oamenilor, memorau pe de rost, slujbele și Evangheliile și Apostolii ce se citeau.

Iar în secolul 1, ca să ai cărți și pergamente, trebuia să fi aristocrat, patrician, sau profesor la școlile vremii, foarte puține și de renume mare. Iar Pavel, pentru că a studiat la picioarele înțeleptului Gamaliei, el, Pavel, a fost la rândul lui, unul din acei profesori, deși evreu, era cetățean roman, cel mai școlit dintre Apostoli, de aceea avea cărți și pergamente, și a scris epistolele către comunitățile de creștini (se crede că mai multe de 14, dar s-au mai și pierdut), și își scria învățăturile cele prin viu grai și mai ales, desigur, avea scrise Sfintele slujbe, precum Sfânta Liturghie ce ținea 5-6 ore, prima Liturghie, scrisă de Sfântul Apostol Iacov.

Dumnezeu să te întărească, să-ți îngustezi calea, ca să te poți mântui.

Iertați-mă și "rugați-vă neîncetat" (I Tesaloniceni 5, 17)
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #7  
Vechi 01.02.2016, 13:31:48
ahilpterodactil
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Ști ce e un exeget?
E un medic chirurg al textului.
Adicatelea, frate Igor, textul acela (Sfanta Scriptura!) e un corp bolnav?, care trage sa moara? si, hop!, vine doctorul cutarescu/exegescu si taie Scriptura cu briciul mintii lui ca sa o salveze de la moarte??....:))))
Igor,
tu chiar crezi ca exegetul salveaza Scriptura? Sau, mai degraba, Scriptura salveaza pe exeget....:)

P.S. Fara suparare, asculta te rog imnul din semnatura mea. Ca sa nu mai scri prostiii.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 01.02.2016, 09:30:28
ahilpterodactil
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Singurul motiv pentru care putea sa-l ceara atat de insistent era faptul ca reperezenta ceva unicat, adica avea o incarcatura sentimentala.
Atat.
Acuma, sa fiu iertat, dar nu stiu cat de sentimental mai era Pavel, cel care murise pentru a via in el Insusi Domnul.
Nu, argumentul acesta cu valoarea sentimentala nu cred ca i se potriveste Apostolului.
Dimpotriva, pentru un misionar de talia lui Pavel cred ca totul se cere inteles prin prisma activitatii lui de capatai.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 01.02.2016, 10:57:55
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ahilpterodactil Vezi mesajul
Nu, argumentul acesta cu valoarea sentimentala nu cred ca i se potriveste Apostolului.
Dimpotriva, pentru un misionar de talia lui Pavel cred ca totul se cere inteles prin prisma activitatii lui de capatai.
Care binenteles, era facuta cu o pasiune rece, pur cerebrala.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 30.10.2015, 10:52:46
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik
Deci al doilea citat pe care vroiam și eu să-l dau, pe lângă cel al Sfântului Teofilact al Bulgariei, e de la Sfântul Ioan Gură de Aur:

"Despre felon, Pavel vorbește aici ca de o haină, iar unii vorbesc de lădița în care erau cărțile. Dar de ce mai avea nevoie de cărți, dacă urma să călătorească către Dumnezeu? Mai cu seamă avea nevoie, ca să le încredințeze credincioșilor și să le aibe în locul învățăturii sale. Era firesc ca toți credincioșii să simtă atunci mare durere, mai ales cei de față, durere de moartea sa, cei care se bucuraseră de el până atunci. Felonul îl cere însă ca să nu fie luat de alții. Îl vezi pe Apostolul Pavel cât de multă vorbă face de acesta, spunând în altă parte, pe când grăia către cei din Efes: "Voi înșivă știți că mâinile acestea au lucrat pentru trebuințele mele, și ale celor ce erau cu mine. ...mai fericit este a da decât a lua" (Faptele Apostolilor 20, 34-35)".
(Sfântul Ioan Gură de Aur, Tâlcuiri la Epistola a doua către Timotei, editura Nemira, 2005, pag. 112-113.)

Deci dacă mai fericit este a da decât a lua, oare Pavel nu putea să-și dea felonul la alții?
Doar era o simplă haină, nu?
Dar n-a vrut să fie lăsat felonul la alții, cum spune Sfântul Ioan Gură de Aur.
Și dacă "voi înșivă știți că mâinile (lui Pavel) acestea au lucrat pentru trebuințele mele și ale celor ce erau cu mine", atunci nu putea să-și facă altă "haină", deci alt felon?
Nu, nu putea.
Pentru că nu e o simplă haină, am spus deja, dexteritate avea, a stat cu făcătorii de corturi Acvila și Priscila. Tocmai fiindcă felonul nu e o simplă haină, nici o simplă pelerină, și tocmai pentru că îl pune conex și de nedespărțit cu cărțile și pergamentele "de învățătură" spun Părinții, eu sunt de acord căci și rugăciunile sunt învățături, atunci, deducem că Felonul lui Pavel, era veșmânt liturgic, așa cum au și astăzi preoții lui Hristos în Sfânta Mireasă a Sa, Ortodoxia: felon, epitrahil, stihar, mânecuțe, brâu.
Sf. Ioan Gura de Aur spune ca Apostolul Pavel ar fi dorit sa lase cartile comunitatii : "Mai cu seamă avea nevoie, ca să le încredințeze credincioșilor și să le aibe în locul învățăturii sale "
Deci nu le cerea pentru sine, ca sa slujeasca el nu stiu ce liturghie. Ci ca sa le lase celor de acolo pentru vremea cand el nu va mai fi printre ei. Este mai mult ca sigur vorba despre carti cu caracter religios..
Iar despre haina spune ca o cerea pentru ca nu vroia sa ia alta haina de la altcineva. Traducerea de acolo se pare ca e gresita. De asta spune chestia cu mainile care au lucrat pentru trebuintele lui.

Uite cum e in arhiva catolica de pe internet :

"But the cloak he requires, that he might not be obliged to receive one from another. For we see him making a great point of avoiding this; and elsewhere, when he was addressing those from Ephesus, he says, "You know that these hands have ministered to my necessities, and to those that were with me" Acts 20:34-35; and again, "It is more blessed to give than to receive."
Dar haina o cere pentru a nu fi obligat sa primeasca alta de la altcineva. Pentru ca-l vedem cum incearca sa se fereasca de acest lucru; Si altundeva atunci cand se adreseaza celor din Efes el spune : " Voi înșivă știți că mâinile acestea au lucrat pentru trebuințele mele, și ale celor ce erau cu mine" si iar " E mai fericit a da decat a lua" .

Restul sunt inchipuirile tale. Nu spune nicaieri ca haina ar fi nu stiu ce vesmant liturgic sau ca i-ar fi trebuit ca sa slujeasca nu stiu ce liturghie. E urat ca le dai palme altora si pretinzi ca le plangi de mila. E mult mai cinstit unul care iti spune pe fata ca bati campii. Si tu de obicei ii bati de-i lasi lati.
Reply With Quote
Răspunde