![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
În fine, trec peste moment, creștinii nu bagă cu tolceru' credință în căpșorul nici unui eretic sau nici unui mai slab credincios, ci caută să poarte neputințele. Revin. Dacă acea haină, pe care și Pavel o numește felon, cum și azi numim Felon, piesa din veșmintele preoților lui Hristos, cum aveau și preoții templului iudeilor în vechime, deci dacă acea haină, nu ar fi fost veșmânt liturgic cu adevărat, nu ar fi amintit-o Pavel, nu ar fi cerut-o așa insistent. Ăsta nu-i argument al meu, e un fapt real, gândit logic, rațional, fără să apelez la credință. Trebuie să fi complet ilogic în gândire, să crezi că dacă Felonul NU era un veșmânt liturgic, Pavel, totuși să-l fi menționat spre ai fi adus și totuși să-l fi cerut așa de insistent. Ei bine, materiale textile avea, putea să-și facă alt Felon, nu? Putea. Dar de ce nu a vrut să-și facă alt felon? Fiindcă acel felon, nu-i o haină oarecare, nu-i o pelerină, nu e ceva obișnuit și uzual, că atunci nu l-ar mai fi cerut lui Timotei, ci acel Felon, e veșmântul liturgic, cu care Pavel slujea Liturghia. Ce Liturghie? Aia scrisă de Sfântul Apostol Iacov, prima liturghie creștină, care ținea 5 ore și pe care Sfinții 3 Ierarhi: Vasile, Grigorie și Ioan, au prescurtat-o, făcând-o la 2 ore. Citat:
Dacă acele cărți și pergamente, de care amintește Pavel, când cere Felonul, dacă acelea erau cărți și pergamente obișnuite, poate hârtii goale, putea să găsească altele, nu? Sigur că putea. Dar fiindcă acelea nu erau cărți și pergamente obișnuite și uzuale, și nu erau hârtii goale, ci avea rugăciunile scrise pe ele, avea Sfânta Liturghie scrisă pe ele, Liturghie pe care o practicau deja creștinii începând din Ierusalim, pe când Pavel îi prigonea și îi ucidea, când era Saul. Acea Liturghie care am spus că ținea 5 ore, și era scrisă de Sfântul Iacov, același care a lăsat și o epistolă scrisă în Noul Testament. Pentru acelea erau de folos acele cărți și pergamente: pentru Liturghie, pentru slujbe, Utrenie, Vecernie, ierurgii, și altele. Nu putea sluji Liturghia aia de 5 ore, a lui Iacov, fără felon și fără să aibă propriu-zis, textele-rugăciune ale Liturghiei. Iar faptul că nu aveau Noul Testament, nu are nicio legătură cu Liturghia slujită de Pavel și de toți de după el, și nu are legătură nici cu Felonul și veșmintele bisericești, fiindcă Liturghia a fost înaintea Noului Testament, era practicată de creștinii înaintea scrierii Evangheliilor și Epistolelor. Dar ăsta-i alt subiect. Vă doresc să scrieți aici pe forum, mereu cu simplitate, cu dragoste față de toți, cu blândețe nețărmuită și cu durere în inimă pentru neputințele oamenilor. Și cu măcar o simplă rugăciune, precum un: "Doamne miluiește", care să o aveți ca rugăciunea pogorâtă în inimă, să vă rugați neîncetat, cum ne învață Duhul Sfânt prin Pavel.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 28.10.2015 at 00:14:47. |
|
#2
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Mai intaii judeci un om si pe urma ii spui ca nu-l judeci. Citat:
1. E al tau si doar al tau, nimeni nu a mai venit cu interpretarea asta "geniala". 2. Este ilogic si irational. Adica ce vrei sa zici, presupunand ca ar fi fost haine de cult, hainele alea de cult erau unicat? Daca mergea in alta parte, nu gasea acolo alta haine de cult? Imi pare rau pentru tine, dar disonanta ta cognitiva e mult mai profunda decat pare chiar si pentru cei care te cunosc cat de cat. Citat:
Atat. Citat:
Cu miile si zecile si sutele de mii. Nu stai sa-ti vina una de la capatul pamantului. Adica vrei sa zici ca n-ar mai fi slujit luni bune, pana nu ii venea haina, aia si nu alta? Serios, serios? Citat:
Singura explicatie pentru care le-ar fi vrut pe alea si nu altele, erau unicitatea lor. Ori, cartile de cult nu sunt unice, cum bine stim. Fiecare biserica le are.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#3
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Ști ce e un exeget? E un medic chirurg al textului. Operație deschisă pe text, în lumina și energia necreată a Duhului Sfânt. Nu oricine poate asta, că aplicăm II Petru 3, 16 și Efeseni 4, 11. Asta au fost și sunt Sfinții Părinți. Cum și Apostolul Pavel, a fost unul din primii Sfinți Părinți, conform I Corinteni 4, 15. Deci ai citit frăția ta, exegeză la Sfinții Părinți? Ai citit versetul ce l-am pus în postul anterior, mai sus? Efeseni 5, 11 ? Redau ce scrie acolo: "Și nu fiți părtași la faptele cele fără roadă ale întunericului, ci mai degrabă, osândiți-le pe față." Și-acum deci frate, spune-mi te rog, știi care-i diferența între a judeca un om și a osândi faptele întunericului ? Exegeza, operația chirurgilor în Duhul Sfânt, Sfinții Părinți, explică detaliat. Îți redau pe scurt: A judeca înseamnă a pune etichete, a condamna, a da verdicte care se realizează întâi în inima omului, apoi omul caută să le pună în aplicare, fizic. Iar a osândi faptele întunericului ce le face un om, este a arăta ce fapte anume trebuie evitate de oameni, de creștini, a învăța pe creștini să evite faptele acelor oameni și pe acei oameni ai întunericului și nebuniile lor, fără a-i condamna însă cu nimic. (aici se aplică treptele de la Matei 18, 15-17). Deci cu ce te-am judecat eu, frate? Cu ce am fost incoerent și pervers? Că am spus că ești complet înafara Ortodoxiei, când spui că Felonul nu-i un veșmânt liturgic și cărțile și pergamentele nu erau defapt cărți de slujire? Da, ești înafara Ortodoxiei. Sunt pervers când spun că mă doare sufletul? Nu, nu sunt pervers, chiar mă doare sufletul pentru nebunia minții tale. Vezi? Tu mă judeci, când îmi pui etichete și mă condamni. Iar eu n-am făcut decât să osândesc pe față faptele nebuniei tale asupra Bisericii și mădularelor ei, mădulare a lui Hristos, fără să te judec, ci chiar să te plâng, cu durere vie și reală a inimii, după depărtarea ta. Citat:
Ce contra-argument aduci la cuvintele mele? Cum dovedești că felonul nu e Felonul ca veșmânt liturgic? Spunând că ce spun eu e ilogic și irațional? Cum dovedești că e ilogic și irațional ce spun? Nu spui tu oare, numai vorbe-n vânt? Și-atunci cum aș putea să te las să crezi că spui mântuitor ceea ce spui, când tu din neștiință, din nesiguranță, din nevoia de exprimare, smintești? De ce nu vrei mai bine să te smerești și să zidești Biserica lui Hristos, și să numai participi niciodată cu cei ce o lovesc și vor să o demoleze? Spune Hristos Iisus: "Cine nu este cu Mine este împotriva Mea și cine nu adună cu Mine risipește." (Matei 12, 30) Oare prin îndoială, aduni cu Hristos? Prin nesiguranță? Prin negare și respingerea Adevărului? Nu, dacă faci așa, ajungi în erezie, precum atâtea tipuri de culte de neo-protestanți, rupți de Biserică și de mântuire. Să nu fie. Să nu fie ca ei, Aline. Ai grijă de tot ce spui și de orice faci, că vom da socoteală pentru fiecare cuvințel rostit în decursul vieții (inclusiv scris la tastatură). Citat:
Te strecori ca un lup în mijlocul oițelor. Crezi că Sfântul Apostol Pavel, avea personalitatea unui om slab cu sentimentalisme? Crezi că Pavel își lipea inima de vreun lucru material? Nu, nu își lipea inima de nimic material. Avea nevoie de Felon ca să slujească Sfânta Liturghie cu el, cea scrisă Sfântul Apostol Iacov, primul episcop al Ierusalimului, cum spune Biblia, felonul alături de cărțile și pergamentele pe care le cere amintindu-le imediat după felon. Dacă felonul era un obiect cu "încărcătură sentimentală" și nu cu încărcătura Duhului Sfânt, precum sunt "încărcate" Sfintele Icoane, atunci, Pavel ar fi spus ceva de genul: "aduceți-mi felonul, că mult l-am iubit și îndrăgit, l-am primit de la Xulescu și îl prețuiesc mult." Și nu ar mai fi amintit și de cărți și de pergamente. Dar de ce fix cărțile și pergamentele și fix lângă felon? Ca să slujească Sfânta Liturghie cu ele, de aceea. Oare nu avea alte hârtii și cărți acolo? Ba da avea, dar nu avea nevoie de ele. Fiindcă nu erau cele care avea Liturghia scrisă pe ele. Sau oare erau hârtii goale? Dacă erau goale, cerea și un instrument de scris. Și nu le-ar mai fi pus conexe cu Felonul. Iar dacă felonul era o pelerină sau o haină obișnuită, oare nu își putea face alta, acolo unde era? Sigur că putea, doar a stat 2 ani de zile cu făcătorii de corturi, Acvila și Priscila, bunii creștini, Sfinții și frații noștrii, care se roagă pentru noi, chiar și acum. Dar nu a vrut să-și facă alt felon, pentru a sluji cu el Sfânta Liturghie, pentru că atunci, până în secolul 5, un preot și un episcop, avea brodat numele lui, pe veșmintele sale de slujire, alături de alte broderii manuale de Sfinte Cruci, de heruvimi cu 6 aripi, de Sfinte Icoane și alte simboluri creștine. Și îl purta până se rupea și era inutilizabil, apoi se ardea, pentru a nu fi pângărit, fiind un obiect liturgic sfânt, la fel ca și chivotul legii, de exemplu. Abea din secolul 6, când s-a mai dezvoltat bogăția Bisericii, episcopii, preoții și diaconii aveau mai mult rânduri de veșminte, și nu își mai brodau numele lor pe ele și le putea da, de la unii la alții, spre a sluji cu ele. Citat:
Și da, Sfântul Apostol Pavel, nu a putut sluji, până nu a primit felonul și cărțile de slujbă. Și nu, nu a făcut luni de zile. De la Troada (Troia) unde ajungea Timotei, ca să ia Felonul de la Carp, și cărțile și pergamentele, până la Roma, unde era Pavel, era cale de 3 săptămâni. Deci o lună jumate ambele drumuri. Citat:
În secolul 1? Ești sigur că te-ai rugat Domnului și ai cerut rugăciunile Sfinților, înainte să scrii aceste cuvinte? Unicitatea lor, de care spui, le face să fie atât de dorite. Anume, conținutul din ele: comoara Sfintei Liturghi. Deci nu erau substituibile sub nicio formă, ai grijă să nu te contrazici, frate drag. Pe atunci nu erau încă descoperite industriile, precum cea a tiparului, apărută abea 1800 de ani mai târziu. Chiar în anii 1850, în țara romînească, prima Biblie ce s-a tipărit vreodată în limba romînă, de până atunci, cea tipărită în 1688, se cumpăra pe atunci, în 1850, cu 50 de oi. Atât trebuia să dai, ca să primești atunci de la tipar, o Biblie. Sigur că își permiteau doar boierii, restul oamenilor, memorau pe de rost, slujbele și Evangheliile și Apostolii ce se citeau. Iar în secolul 1, ca să ai cărți și pergamente, trebuia să fi aristocrat, patrician, sau profesor la școlile vremii, foarte puține și de renume mare. Iar Pavel, pentru că a studiat la picioarele înțeleptului Gamaliei, el, Pavel, a fost la rândul lui, unul din acei profesori, deși evreu, era cetățean roman, cel mai școlit dintre Apostoli, de aceea avea cărți și pergamente, și a scris epistolele către comunitățile de creștini (se crede că mai multe de 14, dar s-au mai și pierdut), și își scria învățăturile cele prin viu grai și mai ales, desigur, avea scrise Sfintele slujbe, precum Sfânta Liturghie ce ținea 5-6 ore, prima Liturghie, scrisă de Sfântul Apostol Iacov. Dumnezeu să te întărească, să-ți îngustezi calea, ca să te poți mântui. Iertați-mă și "rugați-vă neîncetat" (I Tesaloniceni 5, 17)
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Adicatelea, frate Igor, textul acela (Sfanta Scriptura!) e un corp bolnav?, care trage sa moara? si, hop!, vine doctorul cutarescu/exegescu si taie Scriptura cu briciul mintii lui ca sa o salveze de la moarte??....:))))
Igor, tu chiar crezi ca exegetul salveaza Scriptura? Sau, mai degraba, Scriptura salveaza pe exeget....:) P.S. Fara suparare, asculta te rog imnul din semnatura mea. Ca sa nu mai scri prostiii. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu, argumentul acesta cu valoarea sentimentala nu cred ca i se potriveste Apostolului. Dimpotriva, pentru un misionar de talia lui Pavel cred ca totul se cere inteles prin prisma activitatii lui de capatai. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Care binenteles, era facuta cu o pasiune rece, pur cerebrala.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
...:)
Nu, Alin, nu asa. Dimpotriva, ceea ce vreau sa spun e ca viata Apostolului, dupa evenimentul de pe Drumul Damascului, trebe inteleasa in alti termeni. De ce vrei tu sa rastignesti pe Apostol pe axa lumeasca, bipolara, a extremelor emotionale? Eu cred ca viata induhovnicitului Pavel este in alte coordonate decat acestea. Deci sa renuntam la acesti termeni lumesti si la aceste continuturi ale omului ordinar, cand cutezam sa privim la Pavel Apostolul. Viata lui sufleteasca este, cred, radical diferita de a lui Saul. |
|
|