Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.09.2015, 01:30:16
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional Vezi mesajul
2. Ma intreb insa, daca pentru ortodocsi icoana este doar un "mijloc ajutator", sau se considera ca icoana, la fel ca si moastele sau lemnul crucii, este plina de Duhul Sfant si credinciosul se poate inchina ei.
Este o intelegere gresita din teologia protestanta. Noi cand spunem "plin de Duhul Sfant" ne referim intotdeauna la har, o energie necreata. Altfel ar insemna ca acea persoana sau obiect e chiar Dumnezeu. Asadar, o icoana poate sa fie plina de har. Si de aceea ne inchinam la moaste, pentru ca sunt pline de har, altfel ar putrezi, ca toti mortii.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 16.09.2015, 09:54:16
Penticostalul Traditional Penticostalul Traditional is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.02.2015
Mesaje: 1.636
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Noi cand spunem "plin de Duhul Sfant" ne referim intotdeauna la har
Daca intotdeauna are acest sens, de ce sa nu zici simplu "plin de har"? Intotdeauna.

Iar daca transformi si in Sfanta Scriptura "plin de Duhul Sfant" in "plin de har" aceasta este o actiune nepermisa. Nu ai acest drept, oricine ai fi.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 16.09.2015, 10:37:10
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Orice traducere este, pana la urma, inevitabil duce la anumite modificari.

Sigur, trebuie sa credem in intentiile cele mai bune puse in aceasta operatiune dar ramane loc de destule controverse, mai ales cand anumite pasaje sunt folosite de cate o secta pentru a-si fundamenta pozitia doctrinara pentru masa de creduli ignoranti.

Si apoi interpretarile sectare, sunt iarasi o forma de modificare a Sf. Scripturi, dar nu pare nici unul dintre bibliolatri sa sesizeze lucrul asta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 16.09.2015 at 10:40:35.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 16.09.2015, 11:02:29
Penticostalul Traditional Penticostalul Traditional is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.02.2015
Mesaje: 1.636
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Orice traducere este, pana la urma, inevitabil duce la anumite modificari.
Sigur, trebuie sa credem in intentiile cele mai bune puse in aceasta operatiune
Dar a insera totdeauna în loc de "€žplin de Duhul Sfânt"€, €"plin de har"€ NU mai t›ine de traducere ci de transformare voita a textului.
Insa este o falsa problema. Traducerea ortodoxa a Bibliei nu face aceasta modificare.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 16.09.2015, 11:07:19
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Da, e o falsa problema, eu cel putin nu ma reusit sa inteleg exact ce vrea sa zica sau unde vrea sa ajunga cu asta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 16.09.2015, 11:09:10
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Este o intelegere gresita din teologia protestanta. Noi cand spunem "plin de Duhul Sfant" ne referim intotdeauna la har, o energie necreata. Altfel ar insemna ca acea persoana sau obiect e chiar Dumnezeu. Asadar, o icoana poate sa fie plina de har. Si de aceea ne inchinam la moaste, pentru ca sunt pline de har, altfel ar putrezi, ca toti mortii.
Eu cred totusi ca ai vrut sa spui altceva.

Careva sa zica tu incerci sa sustii ca Dumnezeu salasluieste in obiecte sau trupuri moarte?

Care e diferenta intre tine si un panteist oarecare?

Duhul Sfant, poate ai uitat, e una din PERSOANELE Sf. Treimi. Este o Persoana si Dumnezeu ceea ce tu pari sa nu stii, facand confuzie intre Persoana lui Dumnezeu si energiile sale.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 16.09.2015, 14:21:00
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Cred că vrea să spună că Dumnezeirea (Duhul Sfânt) Se exprimă și lucrează în obiectele sfințite prin har. Persoana Se manifestă, Se implică și Se îngemănează cu creația, prin har. Astfel Persoana îndumnezeiește zidirea - atât obiectele cât și persoanele care conlucrează cu harul, prin credință și nevoință.
Eu asta am înțeles că vrea să spună Cătălin. Și sunt de acord.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 16.09.2015, 16:41:57
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Eu cred totusi ca ai vrut sa spui altceva.

Careva sa zica tu incerci sa sustii ca Dumnezeu salasluieste in obiecte sau trupuri moarte?

Care e diferenta intre tine si un panteist oarecare?

Duhul Sfant, poate ai uitat, e una din PERSOANELE Sf. Treimi. Este o Persoana si Dumnezeu ceea ce tu pari sa nu stii, facand confuzie intre Persoana lui Dumnezeu si energiile sale.
Cred ca nu ai citit cu atentie mesajul meu, eu am scris exact invers, am scris impotriva acestei idei. Eu am scris "Altfel ar insemna ca acea persoana sau obiect e chiar Dumnezeu.", adica ce sustine penticostalul.
Despre acest lucru am dat de mai multe ori citatul din catehism, sa vad daca il mai gasesc.
http://catehism.ortodoxiatinerilor.ro/?p=361
"Chiar persoana Duhului Sfant e aceea prin care vedem pe Hristos si ne unim cu El?
Nu. Daca ar fi chiar persoana Sfantului Duh, atunci ea s-ar face o proprietate a noastra, sau noi ne-am face una cu Duhul Sfant. Unde se vorbeste de Duhul, e vorba de lucrarea Duhului. Dar intrucat unde e lucrarea e si cel ce lucreaza, se poate spune ca Duhul insusi e in noi si lucreaza in noi, fara ca lucrarea insasi sa fie persoana Lui. Lucrarea aceasta se numeste harul dumnezeiesc. "
Reply With Quote
  #9  
Vechi 16.09.2015, 21:28:59
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Igore, unde scrie în Biblie că oamenii se închinau prosoapelor ? Sau toiegelor ?
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman.

"Laudato si, mi Signore, per frate Uento
et per aere et nubilo et sereno et onne tempo,
per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento"
- Sfântul Francisc de Assisi
Reply With Quote
  #10  
Vechi 17.09.2015, 10:39:31
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cred ca nu ai citit cu atentie mesajul meu, eu am scris exact invers, am scris impotriva acestei idei. Eu am scris "Altfel ar insemna ca acea persoana sau obiect e chiar Dumnezeu.", adica ce sustine penticostalul.

Despre acest lucru am dat de mai multe ori citatul din catehism, sa vad daca il mai gasesc.
http://catehism.ortodoxiatinerilor.ro/?p=361
"Chiar persoana Duhului Sfant e aceea prin care vedem pe Hristos si ne unim cu El?
Nu. Daca ar fi chiar persoana Sfantului Duh, atunci ea s-ar face o proprietate a noastra, sau noi ne-am face una cu Duhul Sfant. Unde se vorbeste de Duhul, e vorba de lucrarea Duhului. Dar intrucat unde e lucrarea e si cel ce lucreaza, se poate spune ca Duhul insusi e in noi si lucreaza in noi, fara ca lucrarea insasi sa fie persoana Lui. Lucrarea aceasta se numeste harul dumnezeiesc. "
Intr-adevar, am mai citit o data si asa este, formularea e corecta.

Este vorba de o enegie, lucrare, prezente in obiect/om nu de insasi Persoana Lui Dumnezeu.

Cel mai evident si biblic exemplu este chiar Chivotul Legii, dar din pacate, tocmai cei care se bat cu Biblia in piept nu sunt capabili sa se raporteze la ea pentru o intelegere mai buna a crestinismului Nou Testamentar si sunt victima unor traditii nebiblice prin prisma carora interprereaza Sf. Scriptura.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 17.09.2015 at 10:42:01.
Reply With Quote
Răspunde