![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Este o intelegere gresita din teologia protestanta. Noi cand spunem "plin de Duhul Sfant" ne referim intotdeauna la har, o energie necreata. Altfel ar insemna ca acea persoana sau obiect e chiar Dumnezeu. Asadar, o icoana poate sa fie plina de har. Si de aceea ne inchinam la moaste, pentru ca sunt pline de har, altfel ar putrezi, ca toti mortii.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar daca transformi si in Sfanta Scriptura "plin de Duhul Sfant" in "plin de har" aceasta este o actiune nepermisa. Nu ai acest drept, oricine ai fi. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Orice traducere este, pana la urma, inevitabil duce la anumite modificari.
Sigur, trebuie sa credem in intentiile cele mai bune puse in aceasta operatiune dar ramane loc de destule controverse, mai ales cand anumite pasaje sunt folosite de cate o secta pentru a-si fundamenta pozitia doctrinara pentru masa de creduli ignoranti. Si apoi interpretarile sectare, sunt iarasi o forma de modificare a Sf. Scripturi, dar nu pare nici unul dintre bibliolatri sa sesizeze lucrul asta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 16.09.2015 at 10:40:35. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Insa este o falsa problema. Traducerea ortodoxa a Bibliei nu face aceasta modificare. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Da, e o falsa problema, eu cel putin nu ma reusit sa inteleg exact ce vrea sa zica sau unde vrea sa ajunga cu asta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Careva sa zica tu incerci sa sustii ca Dumnezeu salasluieste in obiecte sau trupuri moarte? Care e diferenta intre tine si un panteist oarecare? Duhul Sfant, poate ai uitat, e una din PERSOANELE Sf. Treimi. Este o Persoana si Dumnezeu ceea ce tu pari sa nu stii, facand confuzie intre Persoana lui Dumnezeu si energiile sale.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Cred că vrea să spună că Dumnezeirea (Duhul Sfânt) Se exprimă și lucrează în obiectele sfințite prin har. Persoana Se manifestă, Se implică și Se îngemănează cu creația, prin har. Astfel Persoana îndumnezeiește zidirea - atât obiectele cât și persoanele care conlucrează cu harul, prin credință și nevoință.
Eu asta am înțeles că vrea să spună Cătălin. Și sunt de acord. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Despre acest lucru am dat de mai multe ori citatul din catehism, sa vad daca il mai gasesc. http://catehism.ortodoxiatinerilor.ro/?p=361 "Chiar persoana Duhului Sfant e aceea prin care vedem pe Hristos si ne unim cu El? Nu. Daca ar fi chiar persoana Sfantului Duh, atunci ea s-ar face o proprietate a noastra, sau noi ne-am face una cu Duhul Sfant. Unde se vorbeste de Duhul, e vorba de lucrarea Duhului. Dar intrucat unde e lucrarea e si cel ce lucreaza, se poate spune ca Duhul insusi e in noi si lucreaza in noi, fara ca lucrarea insasi sa fie persoana Lui. Lucrarea aceasta se numeste harul dumnezeiesc. " |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Igore, unde scrie în Biblie că oamenii se închinau prosoapelor ? Sau toiegelor ?
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este vorba de o enegie, lucrare, prezente in obiect/om nu de insasi Persoana Lui Dumnezeu. Cel mai evident si biblic exemplu este chiar Chivotul Legii, dar din pacate, tocmai cei care se bat cu Biblia in piept nu sunt capabili sa se raporteze la ea pentru o intelegere mai buna a crestinismului Nou Testamentar si sunt victima unor traditii nebiblice prin prisma carora interprereaza Sf. Scriptura.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 17.09.2015 at 10:42:01. |
|