Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.09.2015, 14:33:56
centesimusvicesimusoctavus's Avatar
centesimusvicesimusoctavus centesimusvicesimusoctavus is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.12.2014
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 293
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Ok, am inteles, ii spunem "acompaniament" in loc de "asistare" si iata magia intamplandu-se: ceea ce in mod ordinar condamnam la altii, folosim noi insine.
Am condamnat eu vreodată isonul? Dar nu despre asta era vorba...
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 14.09.2015, 14:40:22
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Ba despre asta era vorba: folosirea obiectelor in procesul de inchinare.
Ori ca "ison", "acompaniament" sau "asistare", sunt sau ba?

Daca sunt la noi, de ce ne dam puritani in dreptul altora, dl. adventist?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 14.09.2015, 15:00:11
centesimusvicesimusoctavus's Avatar
centesimusvicesimusoctavus centesimusvicesimusoctavus is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.12.2014
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 293
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Ba despre asta era vorba: folosirea obiectelor in procesul de inchinare.
Ori ca "ison", "acompaniament" sau "asistare", sunt sau ba?

Daca sunt la noi, de ce ne dam puritani in dreptul altora, dl. adventist?
Hai să explic ca la grădiniță: Topicul este despre icoane (în cadrul temei generale despre erezii), nu neapărat despre obiecte.
Și ca să lămurim și problema acompaniamentului: noi când ne rugăm nu folosim instrumentele muzicale, ele sunt folosite doar pentru muzică. Acum ai înțeles?
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 14.09.2015, 17:43:18
Penticostalul Traditional Penticostalul Traditional is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.02.2015
Mesaje: 1.636
Implicit

M-am hotarat sa mai complic si eu putin peisajul.
1. Nu stiu cum sunt folosite instrumentele in biserica adventista, am fost doar de cateva ori la serviciile lor de inchinare. Stiu insa cum e la noi. Da, noi folosim instrumentele muzicale in inchinare.
Dupa cum vad eu lucrurile, cantarea poate fi folosita si ca un mesaj catre auditoriul uman dar poate fi si o rugaciune adresata lui Dumnezeu. Atunci cand eu cant o cantare de chemare celor care au venit la o evanghelizare, NU ma inchin. Dar atunci cand cant Domnului un imn, de exemplu Tie Isuse tie ma-nchin, este inchinare, desigur.
O inchinare pe care eu, macar ca ma acompaniez de instrumente, o consider adusa in duh si in adevar.

2. Ma intreb insa, daca pentru ortodocsi icoana este doar un "mijloc ajutator", sau se considera ca icoana, la fel ca si moastele sau lemnul crucii, este plina de Duhul Sfant si credinciosul se poate inchina ei.
Din câte știu, in lumea evanghelica, a refuza sa canti la un instrument nu constituie chiar nicio problemă.
În lumea ortodoxă se pare că nu e tot la fel. Un credincios care refuza sa se inchine icoanei este tratat la fel cu ceilalți? Eu am citit pe un site ortodox că „a respinge cinstirea icoanei înseamnă a nesocoti întreaga lucrare de mântuire a neamului omenesc.”
Chiar este similitudine intre inchinarea la icoane s™i inchinarea cu instrumentele? Sau...
Reply With Quote
  #5  
Vechi 14.09.2015, 17:59:15
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Cinstire d'le, cinstire, nu inchinare.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 14.09.2015, 18:55:20
centesimusvicesimusoctavus's Avatar
centesimusvicesimusoctavus centesimusvicesimusoctavus is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.12.2014
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 293
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Cinstire d'le, cinstire, nu inchinare.
Punem pariu că 90% dintre ortodocsi nu sesizează diferenta între cinstirea icoanelor si închinarea la icoane? Ca să nu mai amintim că a te târî în genunchi, a săruta cu evlavie, a face cruce, a aprinde candelă și a tămâia icoana, numai a ”cinstire” nu arată. E închinare în toată regula!
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 14.09.2015, 19:44:09
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Punem pariu că 90% dintre ortodocsi nu sesizează diferenta între cinstirea icoanelor si închinarea la icoane? Ca să nu mai amintim că a te târî în genunchi, a săruta cu evlavie, a face cruce, a aprinde candelă și a tămâia icoana, numai a ”cinstire” nu arată. E închinare în toată regula!
Lui Dumnezeu, desigur, lui Dumnezeu! Care Se arată și lucrează în sfinții Lui.
Nu știu de ce faceți așa o ruptură și o prăpastie între Dumnezeu și omul lui Dumnezeu. Sau între obiectele sfințite și Cel Sfințitor. Noi le vedem în legătură, ca să spun simplu, fără pretenții.
Oare frăția voastră nu se gândește că Harul este întrepătruns cu sufletul (ființa) în care lucrează? Ori cu obiectul asupra căruia Se așază? Cum concepeți relația creației cu Ziditorul? O alăturare mecanică, obiectualistă?.....
Așa cum nu putem despărți, decât prin lama rece a unui exercițiu analitic, sufletul de corp (acestea două fiind îngemănate organic în om, deși natura lor e radical diferită), așa nu putem despărți (decât dacă ținem morțiș) Harul de zidirea pe care o modelează neîncetat.
Că nu putem spune explicit cum se face legătura aceasta, că nu putem explica, e una. Dar să negăm faptul acesta evident pe care ni-l dezvăluie ochii credinței și suspinul inimii, e deja altceva.
Sfântul și icoana lui ne sunt trepte vii în drumul sufletului spre Dumnezeu ori, poate, sunt (iertați-mi metaforele neputincioase) ca un cordon ombilical cu Maica noastră din Ceruri, Biserica (Maică din care fac parte, ca un fel de "organe" ale Ei, și sfinții la care ne închinăm).
Harul din sfânt și din icoană ne poartă mintea și inima în atmosfera Împărăției - reculegere, căință, nădejde, simțământul păcătoșeniei și nimicniciei proprii, uimire, cutremur, bucurie ...... și alte minunate daruri lăsate nouă prin toate cele ale Bisericii lui Hristos.
Poate că și dvs. aveți astfel de trăiri și experiați asemenea stări și daruri. Dvs. o faceți fără bogăția la care noi ne alipim. Poate că, în definitiv, v-ați obișnuit cu sărăcia, într-un fel curios de asceză. Ei da, noi ne bucurăm, mărturisesc, de un anumit soi de voluptate! Unul foarte aparte.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 15.09.2015, 14:47:33
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Punem pariu că 90% dintre ortodocsi nu sesizează diferenta între cinstirea icoanelor si închinarea la icoane?
Si cine ar trebui sa rezolve pariul asta? Dumnezeu la Judecata? :))

La fel de bine ai putea poate sa pui pariu ca nu f. multi crestini se mantuiesc..si s-ar putea sa castigi.

Citat:
Ca să nu mai amintim că a te târî în genunchi, a săruta cu evlavie, a face cruce, a aprinde candelă și a tămâia icoana, numai a ”cinstire” nu arată. E închinare în toată regula!
Ai dreptul la doza ta de subiectivism dar pe baza asta nu se poate construi un dialog.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 15.09.2015, 23:39:58
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Punem pariu că 90% dintre ortodocsi nu sesizează diferenta între cinstirea icoanelor si închinarea la icoane?
Adica ei cred ca bucata aia de lemn este Dumnezeu? Cati ai intalnit din cei 90% de care spui, ca eu n-am auzit pe vreunul. E ca si cum ne-am gandi ca cineva se uita la o poza cu un Lamborghini si chiar crede ca acea poza e un Lamborgini, se pregateste sa deschida usa.

Last edited by catalin2; 16.09.2015 at 02:37:09.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 14.09.2015, 18:07:02
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional Vezi mesajul
2. Ma intreb insa, daca pentru ortodocsi icoana este doar un "mijloc ajutator", sau se considera ca icoana, la fel ca si moastele sau lemnul crucii, este plina de Duhul Sfant si credinciosul se poate inchina ei.
Cinstire d'le, cinstire, nu inchinare.
E drept ca acest cuvant, "inchinare" este in practica ambivalent, dar invatatura de credinta spune clar: inchinare exclusiv lui Dumnezeu, restul (unde e cazul) cinstire.


Citat:
Din câte știu, in lumea evanghelica, a refuza sa canti la un instrument nu constituie chiar nicio problemă.
În lumea ortodoxă se pare că nu e tot la fel. Un credincios care refuza sa se inchine icoanei este tratat la fel cu ceilalți? Eu am citit pe un site ortodox că „a respinge cinstirea icoanei înseamnă a nesocoti întreaga lucrare de mântuire a neamului omenesc.”[/indent]
Mi se pare normal, daca duhovniceste nu am evlavia necesara, nu o fac, nu vreau sa fiu un ipocrit care imita pe altii (desi probabil multi o fac in felul asta, imitand, ca un gest de politete cvasi-reflex).

Problema este ca cei care nu o fac, probabil in cele mai multe cazuri nu o fac din onestitatea descrisa ai sus, ci de faptul ca dpdv dogmatic sunt corupti de influente neoprotestante, mai exact de proasta intelegere tipica neoprotestantului, a acestei chestiuni, diferenta intre inchinare si cinstire, etc.
Si asta e o problema si inca una serioasa.
Erezia, este un pacat si inca unul de moarte iar omul il poate avea chiar si daca nu il manifeste formal prin trecerea cu surle, trambite si baitza in public la cine stie ce secta.

Citat:
Chiar este similitudine intre inchinarea la icoane s™i inchinarea cu instrumentele? Sau...
Ca utilizare da, reprezinta folosirea a ceva material pentru inchinarea "in Duh si Adevar".

Din punct de vedere sacru, exista o diferenta si asta iarasi tine de doctrina.
Probabil dpdv neoprotestant, lumea materiala cazuta nu e cu nimic diferita in substanta sa de cea de dinainte de cadere si exista o prapastie imensa intre Dumnezeu cel imaterial si lumea materiala.

Ori, dpdv ortodox, Dumnezeu isi face simtita prezenta printr-o "energie a sacrului" pe care chiar parti a lumii materiale o pot manifesta sau ..nu.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 14.09.2015 at 18:09:40.
Reply With Quote
Răspunde