Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Cultura, Arta, Stiinta > Teologie si Stiinta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.08.2015, 12:07:50
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Pe langa asta, dialogul dl. avocat cu Pelerinul seamana izbitor de tare, ca paradigma si pledoarie, cu anumite scene din Fratii Karamazov. Conversatii dintre Aliosa si Ivan.
O paralela foarte nimerita. Unii critici sustin ca cei doi frati reprezinta lupta interioara din sufletul genialului romancier. Pana la urma insa, atat romanul cat si viata lui Dostoievski se termina cu victoria lui Aliosa.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #2  
Vechi 26.08.2015, 13:41:05
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Nu-i deloc doar un nucleu de roman, intr-adevar. Chiar e o drama reala foarte dureroasa. In esenta, cred ca e vorba de un bruiaj undeva pe traseul acceptarii statutului de creaturi limitate, ce s-au nimerit fara sa fi solicitat asta, intr-o lume predominant rea.

Pledoaria dl. avocat, ca si cea a lui Ivan Karamaov, e imbatabila din perspectiva dialecticii rational versus irational.
Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
E mai "dur" cel care refuză să creadă în infanticid, sau cel care îl acceptă ?
Hristos, insa, propune o pozitionare fata de suferinta, radical diferita. Propriul exemplu. Suferinta Celui mai inocent dintre inocenti.

As fi curioasa cum ar fi pledat dl. avocat in procesul lui Hristos, daca ar fi avut parte de unul dupa toate rigorile.

Eu cred ca pana nu traim / acceptam experienta propriului iad al suferintei, ca singura cale de a-L intalni pe Hristos chiar acolo, fiindca in iadul fiecaruia S-a coborat de bunavoie, asteptandu-ne, nu avem nicio iesire din dialectica asta dramatica.
Sensul suferintei nu poate fi inteles prin nicio pledoarie, oricat de geniala ar fi. Dumnezeu ni-l descopera doar daca ne acceptam conditia de creaturi lipsite de orice autonomie in afara Creatorului.

Last edited by delia31; 26.08.2015 at 18:00:31.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 26.08.2015, 14:00:21
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul

Eu cred ca pana nu traim / acceptam experienta propriului iad al suferintei, ca singura cale de a-L intalni pe Hristos chiar acolo, fiindca in iadul fiecaruia S-a coborat de bunavoie, asteptandu-ne, nu avem nicio iesire din dialectica asta dramatica.
Sensul suferintei nu poate fi inteles prin nicio pledoarie, oricat de geniala ar fi. Dumnezeu ni-l descopera doar daca ne acceptam conditia de creaturi lipsite de orice autonomie in afara Creatorului.
Dar nu-i vorba numai de suferința noastră. Eu am adus ca exemplu suferința altora, și în special a unora lipsiți de capacitatea de a "accepta". Am mai spus-o și o repet: sunt oameni care, confruntați cu diverse drame și tragedii, și-au pierdut uzul rațiunii, mai pe românește spus, au înebunit de durere și și-au luat viața. Care-i vina lor că nu se pot ridica la înălțimea exigențelor creștine, că nu mai pot conștientiza sensul suferinței, întâlnindu-L pe Cristos în propria suferință și în suferința copiilor lor etc. etc. etc. ? E ușor să-i dăm ca exemplu pe aceia care l-au găsit pe Dumnezeu în închisoarea de la Pitești, sau în lagărele de concentrare, dar ce facem cu toți ceilalți ? Și care este proporția celorlalți ? Să știți că atunci când se deschideau camerele de gazare, imaginea nu era a unor oameni care își acceptaseră suferința și îl întâlniseră pe Dumnezeu.

P.S. Găsesc că acestea sunt variante mult prea facile de a pune capac discuției: "Dumnezeu știe mai bine decât tine" (varianta lui Cătălin), sau "dilemele tale îmi amintesc de Frați Karamazov, Ivan a înebunit, iar Alioșa a ieșit învingător"...

P.S. 2. Îmi pare rău că insist cu aceste chestiuni, și îmi cer scuze dacă cineva se simte inconfortabil datorită insistenței mele, dar aceste probleme nu sunt invenția mea.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman.

"Laudato si, mi Signore, per frate Uento
et per aere et nubilo et sereno et onne tempo,
per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento"
- Sfântul Francisc de Assisi

Last edited by GMihai; 26.08.2015 at 14:03:23.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.08.2015, 14:40:30
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Dar nu-i vorba numai de suferința noastră. Eu am adus ca exemplu suferința altora, și în special a unora lipsiți de capacitatea de a "accepta". Am mai spus-o și o repet: sunt oameni care, confruntați cu diverse drame și tragedii, și-au pierdut uzul rațiunii, mai pe românește spus, au înebunit de durere și și-au luat viața. Care-i vina lor că nu se pot ridica la înălțimea exigențelor creștine, că nu mai pot conștientiza sensul suferinței, întâlnindu-L pe Cristos în propria suferință și în suferința copiilor lor etc. etc. etc. ?
Pai nu avem de unde sa stim, e judecata lui Dumnezeu, nu a noastra.
Fiecare caz are variabilele sale.

Citat:
E ușor să-i dăm ca exemplu pe aceia care l-au găsit pe Dumnezeu în închisoarea de la Pitești, sau în lagărele de concentrare, dar ce facem cu toți ceilalți ? Și care este proporția celorlalți ? Să știți că atunci când se deschideau camerele de gazare, imaginea nu era a unor oameni care își acceptaseră suferința și îl întâlniseră pe Dumnezeu.
Nu, era imaginea unor oameni care intalnisera pe semenii lor fara Dumnezeu.
Dar cu bune intentii, desigur.
Sa construiasca o lume mai buna, cu orice pret.
Minus Dumnezeu.

La fel si la Pitesti.

Citat:
P.S. Găsesc că acestea sunt variante mult prea facile de a pune capac discuției: "Dumnezeu știe mai bine decât tine" (varianta lui Cătălin), sau "dilemele tale îmi amintesc de Frați Karamazov, Ivan a înebunit, iar Alioșa a ieșit învingător"...

P.S. 2. Îmi pare rău că insist cu aceste chestiuni, și îmi cer scuze dacă cineva se simte inconfortabil datorită insistenței mele, dar aceste probleme nu sunt invenția mea.
Lucurile se pot complica la infinit doar ca sa batem apa in piua, de asta s-a si inventat principul KISS.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 26.08.2015 at 14:45:54.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.08.2015, 15:25:20
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Am mai spus-o și o repet: sunt oameni care, confruntați cu diverse drame și tragedii, și-au pierdut uzul rațiunii, mai pe românește spus, au înebunit de durere și și-au luat viața. Care-i vina lor că nu se pot ridica la înălțimea exigențelor creștine, că nu mai pot conștientiza sensul suferinței, întâlnindu-L pe Cristos în propria suferință și în suferința copiilor lor etc. etc. etc. ?
Din cate stiu cei ce se sinucid fiind cu mintile luate nu se considera ca s-au sinucis.
In rest, eu am mai scris care e intelegerea crestina (si ati ras de mine atunci), dupa caderea lui Avraam toti oamenii ajungeau in Iad, fie ca erau drepti, fie ca erau copii, etc. Iisus a adus o posibilitate, pentru cei ce vor sa indeplineasca acele conditii. Asta nu se potriveste deloc cu umanismul secular, pe care il imbratisati. De fapt eu v-am spus ca v-ati convertit la o credinta ecumenista, combinata cu cea catolica. Credinta ecumenista este o combinatie intre protestantism si umanism secular. V-ati convertit doar la o conceptie filozofica, care avea multe contradictii, daca nu e luata doar cu credinta (cred in ea si gata), ci e analizata si logic, se dovedeste a fi o varza, plina de contradictii. Doar in ortodoxie nu exista contradictii in invatatura propagata de aceasta, se poate analiza si rational.
Dar veti afla ce este crestinismul nu analizand logic aceste conceptii gresite, ci atunci cand va veti impartasi prima data (la ortodocsi, restul nu sunt impartasite), daca o veti face.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.08.2015, 14:13:37
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
As fi curioasa cum ar fi pledat dl. avocat in procesul lui Hristos, daca ar fi avut parte de unul dupa toate rigorile.
Serios, dl. Mihai, cum ati fi pledat intr-un asemenea proces?

Tatalui, ce fel de circumstante i-ati da? Atenuante sau agravante? Guilty or not guilty for the death of His own Son?

Asta, ca sa nu punem asa facil capac dilemei dvs.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.08.2015, 14:17:10
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Pentru cine ar trebui sa pledez ? Ati spus initial "procesul lui Isus" iar ulterior ma intrebati despre vinovatia Tatalui.

Cine este clientul si care este acuzatia ?
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman.

"Laudato si, mi Signore, per frate Uento
et per aere et nubilo et sereno et onne tempo,
per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento"
- Sfântul Francisc de Assisi
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.08.2015, 14:30:00
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Pentru cine ar trebui sa pledez ? Ati spus initial "procesul lui Isus" iar ulterior ma intrebati despre vinovatia Tatalui.

Cine este clientul si care este acuzatia ?
Clientul - un reprezentant marcant al umanismului ultra iubitor de oameni.
Acuzatia – aceeasi ca in speta Avraam-Isaac.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 26.08.2015, 14:34:30
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Nu sunt sigur ca am inteles. Clientul trebuie sa fie cel acuzat. Eu sunt avocat penalist, apar persoane trimise in judecata pentru savarsirea de infractiuni.

Deci, pe cine trebuie sa apar si de ce anume este acuzat ?
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman.

"Laudato si, mi Signore, per frate Uento
et per aere et nubilo et sereno et onne tempo,
per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento"
- Sfântul Francisc de Assisi
Reply With Quote
  #10  
Vechi 26.08.2015, 14:49:01
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Nu sunt sigur ca am inteles. Clientul trebuie sa fie cel acuzat. Eu sunt avocat penalist, apar persoane trimise in judecata pentru savarsirea de infractiuni.

Deci, pe cine trebuie sa apar si de ce anume este acuzat ?
Eu cred ca intelegeti! Dar sa fiu mai explicita, ma refer la postura pe care ati avut-o ieri in cazul Avraam-Isaac.
Atunci pe cine ati aparat / acuzat?
Reply With Quote
Răspunde