![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#71
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#72
|
|||
|
|||
![]()
Istetzule, ce este Invierea?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#73
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La ce te referi, mai exact? |
#74
|
|||
|
|||
![]()
Aia care a dat-o Mihail(vezi in urma)
|
#75
|
|||
|
|||
![]() |
#76
|
|||
|
|||
![]()
Aha. Păi și ce vrei să spui despre Gheron Iosif și Hristos și versetul din Ioan?....
Nu, chiar nu pricep. Vrei să dezvolți un pic? |
#77
|
|||
|
|||
![]()
Ca acel domn (din poza) este fericit ca este in Rai (mladitza a lui Hristos)
|
#78
|
|||
|
|||
![]()
Of... În fine, dacă pe aici merge discuția, conexiunea, înțelesul... OK.
Măi oiță, zău așa, teologia ioanită și chipul cuviosului la câteva minute după trecerea din această viață merită ceva mai multă atenție decât... așa, o aruncătură distrată de ochi, pe fugă, urmată de reacții stimul-reacție atât de firave, ca să spun așa, încât par mai degrabă o glumă nu tocmai nimerită... Îmi pare rău dar nu te pot însoți nici cu privire la textul din Ioan, nici referitor la Gheron Iosif. Bănuiesc că Mihai a pus fotografia Cuviosului mizînd pe alte abordări sau ecouri... În fine. Aceeași fotografie a expus-o Delia, în urmă cu câteva luni, în alt context - nu foarte diferit de discuția de față. Poate ar fi mai bine să cugetăm nițel la materialul expus și discutat, ca să nu aruncăm chiar totul în aer cu discuții extrem de superficiale. Toate cele bune, Doamne ajută! Last edited by Ioan_Cezar; 07.08.2015 at 01:27:25. |
#79
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Spre deosebire de limba romana, care are un singur inteles pt. termenul moarte, limba greaca delimiteaza cu mult mai multa acuratete ideea de despartire a omului de Dumnezeu, denumind-o "thanatos", in timp ce despartirea partii materiale de partea nemateriala a omului, o numeste "nekrotes" ( mortalitate, degradare lenta. De aici si termenul necrozare). Dupa cum se stie, moartea "thanatos", adica despartirea de Dumnezeu si-a dobandit-o omul singur in Eden. Cu sprijinul binevoitor al sarpelui. Dar, Dumnezeu, in marea Lui iubire, i-a/ne-a dat in schimbul vietii harice pe care o pierduse, posibilitatea de a supravietui temporar in aceasta stare de moarte, dandu-i omului vesmintele de piele ale corporalitatii biologice, grosiere, in locul transparentei diafane a trupului invesmantat de harul care-l invaluia. Acest trup opacizat, ingrosat si plin de stricaciune, mostenit de toti urmasii lui, e menit sa dureze doar pana la o vreme, sa se degradeze si sa nu mai functioneze, dupa care omul incepe sa se faca una cu tarana din care a fost facut. Asta ziceam mai sus ca este moartea "nekrotes". Prin "nekrotes", nu omul e distrus, ci stricaciunea si putrejunea de care e cuprins incepand inca de atunci din Eden. De ce vad sfintii parinti in acest episod din Facere, extrem de semnificativ al imbracarii omului in vesmintele de piele ale biologicului, care se va deteriora in cativa ani, de ce vad asadar in acest tip de moarte "nekrotes" dat de Dumnezeu, marea Lui iubire de oameni in ciuda opiniei comune ca ar fi apogeul tragediei? Pentru ca omul, odata despartit de Dumnezeu prin calcarea poruncii, sa nu inainteze din rau in mai rau, sa nu se invesniceasca in rele asa cum s-a intamplat cu ingerii cazuti, Dumnezeu a hotarat modul acesta de a supravietui temporar biologic. Asadar, moastele sfintilor, desi, strict biologic vorbind, se afla in starea de moarte nekrotes, adica nu mai functioneaza dpdv al supravietuirii biologice (epibiose), sunt in continuare salas al Sf. Duh, ceea ce le face sa fie cat se poate de pline de viata harica. Spre oripilarea si incruntarea unora care vad in ele doar oase de morti, in ciuda faptului ca izvorasc mir spre tamaduirea multora. Citat:
Fac parte din alt fel de organism, cu totul Viu, cu adevarat Viu, ce va fi pe deplin alcatuit la parusie si caruia ii zice ,,soma pnevmatikon", trupul firii umane indumnezeite, al carui cap e Hristos. Stiu ca stii. Am citat postarea ta ca sa ma refer la distinctiile terminologice. |
#80
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ok, nu speculam, nu scormonim, da' cand zici "nu sub forma de fantoma", la ce varianta sa ne gandim? |
|