Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #71  
Vechi 06.08.2015, 23:21:41
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar Vezi mesajul
Nu e același raport. Tu vorbești de un raport material, mecanic. De o relație între două obiecte.
Da
Citat:
Or, nu așa e relația dintre corp și suflet! Spre deosebire de obiectele cadou/ambalaj, corpul și sufletul sunt convive, se întrepătrund, se influențează, se luptă uneori sau se sprijină. E o dinamică vie, biologică, psihologică și chiar duhovnicească între corp și suflet. Or, nu putem spune același lucru despre obiectele cuplului cadou-ambalaj.
Pai si atunci sufletului ii pare rau de corp, dupa despartirea de el ?

Citat:
P.S. Ai văzut tu cadou care să anime ambalajul?...:)
Nu...:)
Citat:
Ai văzut tu ambalaj care să împiedice cadoul să crească, să se mântuiască?....:)
Nu :))

Citat:
"Eu sunt vița, voi sunteți mlădițele..."
(Ioan 15, 1-12)
Deci in poza de mai sus avem de-a face cu mladitza de a lui Hristos :D
Reply With Quote
  #72  
Vechi 06.08.2015, 23:22:42
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
Pai si atunci sufletului ii pare rau de corp, dupa despartirea de el ?
Istetzule, ce este Invierea?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #73  
Vechi 07.08.2015, 00:00:53
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
Deci in poza de mai sus avem de-a face cu mladitza de a lui Hristos :D
Poză?
La ce te referi, mai exact?
Reply With Quote
  #74  
Vechi 07.08.2015, 00:09:49
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar Vezi mesajul
Poză?
La ce te referi, mai exact?
Aia care a dat-o Mihail(vezi in urma)
Reply With Quote
  #75  
Vechi 07.08.2015, 00:10:06
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar Vezi mesajul
Poză?
La ce te referi, mai exact?
Cea postată de Mihail.
Reply With Quote
  #76  
Vechi 07.08.2015, 00:18:49
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Aha. Păi și ce vrei să spui despre Gheron Iosif și Hristos și versetul din Ioan?....
Nu, chiar nu pricep. Vrei să dezvolți un pic?
Reply With Quote
  #77  
Vechi 07.08.2015, 00:43:10
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar Vezi mesajul
Aha. Păi și ce vrei să spui despre Gheron Iosif și Hristos și versetul din Ioan?....
Nu, chiar nu pricep. Vrei să dezvolți un pic?
Ca acel domn (din poza) este fericit ca este in Rai (mladitza a lui Hristos)
Reply With Quote
  #78  
Vechi 07.08.2015, 01:22:55
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Of... În fine, dacă pe aici merge discuția, conexiunea, înțelesul... OK.
Măi oiță, zău așa, teologia ioanită și chipul cuviosului la câteva minute după trecerea din această viață merită ceva mai multă atenție decât... așa, o aruncătură distrată de ochi, pe fugă, urmată de reacții stimul-reacție atât de firave, ca să spun așa, încât par mai degrabă o glumă nu tocmai nimerită...
Îmi pare rău dar nu te pot însoți nici cu privire la textul din Ioan, nici referitor la Gheron Iosif. Bănuiesc că Mihai a pus fotografia Cuviosului mizînd pe alte abordări sau ecouri... În fine.
Aceeași fotografie a expus-o Delia, în urmă cu câteva luni, în alt context - nu foarte diferit de discuția de față.
Poate ar fi mai bine să cugetăm nițel la materialul expus și discutat, ca să nu aruncăm chiar totul în aer cu discuții extrem de superficiale.
Toate cele bune,
Doamne ajută!

Last edited by Ioan_Cezar; 07.08.2015 at 01:27:25.
Reply With Quote
  #79  
Vechi 07.08.2015, 03:08:53
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar Vezi mesajul
În primul rând, din câte știu numim moarte despărțirea (temporară) a sufletului de corp. Când unitatea dintre corpul și sufletul unui om s-a destrămat, numim aceasta moartea acelui om. Am înțeles că sufletul merge la Domnul iar trupul se întoarce în țărînă.
(...)
Rămâne, astfel, să căutăm alt sens pentru a susține că moaștele sunt vii. În orice caz, dacă susținem că moaștele sunt vii în sensul obișnuit al termenului, mă tem că afirmăm o bazaconie teribilă.
Deci, în ce sens putem afirma că moaștele sunt vii? Deși sunt materie moartă, pe de altă parte... Adică sunt în același timp și moarte și vii...:)
In Antropologia patristica, sfintii parinti (in special Sf. Grigore de Nyssa) fac mereu distinctie intre cele doua tipuri de moarte: cea duhovniceasca = gr.thanatos si cea biologica = gr.nekrotes si intre cele doua tipuri de viata: harica = gr. zoe si biologica = gr.bios.

Spre deosebire de limba romana, care are un singur inteles pt. termenul moarte, limba greaca delimiteaza cu mult mai multa acuratete ideea de despartire a omului de Dumnezeu, denumind-o "thanatos", in timp ce despartirea partii materiale de partea nemateriala a omului, o numeste "nekrotes" ( mortalitate, degradare lenta. De aici si termenul necrozare).

Dupa cum se stie, moartea "thanatos", adica despartirea de Dumnezeu si-a dobandit-o omul singur in Eden. Cu sprijinul binevoitor al sarpelui.

Dar, Dumnezeu, in marea Lui iubire, i-a/ne-a dat in schimbul vietii harice pe care o pierduse, posibilitatea de a supravietui temporar in aceasta stare de moarte, dandu-i omului vesmintele de piele ale corporalitatii biologice, grosiere, in locul transparentei diafane a trupului invesmantat de harul care-l invaluia.
Acest trup opacizat, ingrosat si plin de stricaciune, mostenit de toti urmasii lui, e menit sa dureze doar pana la o vreme, sa se degradeze si sa nu mai functioneze, dupa care omul incepe sa se faca una cu tarana din care a fost facut. Asta ziceam mai sus ca este moartea "nekrotes".
Prin "nekrotes", nu omul e distrus, ci stricaciunea si putrejunea de care e cuprins incepand inca de atunci din Eden.

De ce vad sfintii parinti in acest episod din Facere, extrem de semnificativ al imbracarii omului in vesmintele de piele ale biologicului, care se va deteriora in cativa ani, de ce vad asadar in acest tip de moarte "nekrotes" dat de Dumnezeu, marea Lui iubire de oameni in ciuda opiniei comune ca ar fi apogeul tragediei?

Pentru ca omul, odata despartit de Dumnezeu prin calcarea poruncii, sa nu inainteze din rau in mai rau, sa nu se invesniceasca in rele asa cum s-a intamplat cu ingerii cazuti, Dumnezeu a hotarat modul acesta de a supravietui temporar biologic.

Asadar, moastele sfintilor, desi, strict biologic vorbind, se afla in starea de moarte nekrotes, adica nu mai functioneaza dpdv al supravietuirii biologice (epibiose), sunt in continuare salas al Sf. Duh, ceea ce le face sa fie cat se poate de pline de viata harica. Spre oripilarea si incruntarea unora care vad in ele doar oase de morti, in ciuda faptului ca izvorasc mir spre tamaduirea multora.



Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar Vezi mesajul
Rezultă că moaștele nu pot fi considerate vii, în sens biologic. Sunt componente ale unui corp (organism) mort, biologic mort. Sunt materie moartă.

Fac parte din alt fel de organism, cu totul Viu, cu adevarat Viu, ce va fi pe deplin alcatuit la parusie si caruia ii zice ,,soma pnevmatikon", trupul firii umane indumnezeite, al carui cap e Hristos.


Stiu ca stii. Am citat postarea ta ca sa ma refer la distinctiile terminologice.
Reply With Quote
  #80  
Vechi 07.08.2015, 03:17:49
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Ai aluzia, zvonul, pregustarea frugală a unui răspuns chiar în erminia umbratică a praznicului Schimbării la Față.

Avem un personaj care e și deopotrivă mort pentru oameni, dar cât se poate de viu în Împărăție și nu sub formă de fantomă: Moise, întruchiparea Torei.

Lucrurile sunt împachetate cu grijă într-o mare taină, deci nu e cazul să speculăm în jurul acestui indiciu fragil, imposibil de scormonit cu mințile noastre total neînvățate cu asemenea lecturi ale realităților de dincolo.
Adica? Vrei sa zici ca atunci la Schimbarea la Fata, Moise fusese prezent in trup?
Ok, nu speculam, nu scormonim, da' cand zici "nu sub forma de fantoma", la ce varianta sa ne gandim?
Reply With Quote
Răspunde