Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #91  
Vechi 01.08.2015, 18:01:07
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Dar cum iti permiti tu, Emiliane, sa stabilesti cine s-a indumnezeit si cine nu ?! Nu vezi ca dai pe dinafara de mandrie desarta, si iti ingadui sa judeci ceea ce numai lui Dumnezeu Ii este dat ?!
Reply With Quote
  #92  
Vechi 01.08.2015, 18:20:13
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Nu citind din G. G. Marquez sau nu citind "Puterea și gloria" lui Graham Greene. Aceștia doi, și miliarde ca ei, nu au ajuns și nu vor ajunge la îndumnezeire niciodată.
N-o fi ajuns, frate Igor, n-o fi ajuns. Dumnezeu știe mai bine!
Dar ei și alți oameni printre care trăim ne-ar putea împrospăta și antrena mintea, inima, pentru omenescul din noi și dintre noi, oamenii. Că de omenescul ni s-a pocit de tot ori de nu-l mai avem, ce să sfințească, frate, Duhul Sfânt?
Și, oare, beletriștii ăștia de i-am studiat noi la școală, pe la toate materiile școlare și parașcolare, or fi fost piedicile și surpătorii mântuirii și sufletelor noastre? Ne-or fi îndrăcit alde Rebreanu și Ion Creangă, alde Rachmaninov și Baudelaire, alde Anderson și evreul de Bashevis Singer, nu?... Nu-i așa că în lume n-a înflorit nimic vrednic de mântuire decât cartea bisericească, mai exact opera catehetică?
Reply With Quote
  #93  
Vechi 01.08.2015, 21:01:31
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Dincolo de declarațiile normative, în continuitate însă cu ele, dincolo de principiile cu valoare de reper pe care orice învățătură bună ni le expune, dincolo de repetarea pătimașă și foarte radicală a unor formulări din cărți, fie acestea chiar sfinte, ceea ce rămâne de întrebat cred că ar putea fi formulat cam așa: cum a fost preschimbat omul din întâlnirea cu acestea? Ce și cât și în ce mod s-a dezvoltat în om prin întâlnirea cu toate cele enumerate aici?
A devenit omul acesta mai bun, mai înțelegător, mai inteligent, mai liniștit, mai creativ ș.a.m.d.?
Este înțelepciune în el? E vedere limpede? E răbdare și milă? E putere a minții, a simțirii, a voinței? E reușită întru frumusețe? E rodnicie întru lucruri bune pentru viața lui și a aproapelui? Eventual a tuturor oamenilor?
Sau, dimpotrivă, în ciuda adăpării cu atâtea și atâtea bunătăți spirituale, omul acesta a preschimbat, nu știu cum, lumina în întuneric, blândețea în asprime, învățătura în poruncile lui către semeni, harul în mocirlă egoistă ș.a.m.d.

Creatorii despre care am vorbit, de la Graham Green la Rachmaninov, precum și atâția alți oameni care au strălucit în cultura lumii, nu au fost neapărat niște trâmbițe declamative. Nu și-au consumat viața pentru a trânti teribil vorbe culese din cărți catehetice împotriva semenilor, nici nu au năruit comoara harului pentru a arăta cât de nevrednici sunt cei care nu le fac lor voia, așa cum s-a folosit ea de cărțile și vorbele altora.
Oamenii aceștia au lucrat nu la suprafața lucioasă a ideologiei pompoase, corelată dealtfel cu nenumărate căderi și neîmpliniri personale ci, învățînd să coopereze cu harul din ei și simțind cu acuitate omenescul din ei și din semeni, au rodit în forma unor opere artistice adresate tuturor spre înfrumusețarea minții, spre șlefuirea și împlinirea sufletelor. Simțind aceasta, oamenii de pretutindeni le-au arătat, mai devreme sau mai târziu, recunoștință. Iar unii semeni au dat, datorită frumuseții aduse de acești creatori, slavă lui Dumnezeu pentru toate cele înflorite și împlinite în oameni.
Munca artiștilor a fost adeseori uriașă. În condiții extreme, greu de suportat dacă acele caractere umane nu erau cu totul excepționale și nu își trăgeau seva dintr-o nespusă iubire. Unul dintre marii scriitori ai lumii și-a impus, zeci de ani în șir, să scrie zilnic, la aceleași ore, în picioare pe un pupitru special confecționat. Nu se abătea de la acest canon, pe cât era omenește s-o facă. E aici o conduită ascetică veritabilă, pusă în slujba frumuseții și adevărului. Un alt artist și-a compus operele scuipînd sânge și tremurînd de friguri. Nu de frig, cu care se mai obișnuise cât de cât, ci de friguri, frate. Le cunoști? Te lupți cu ele când ne scrii nouă blagosloveniile? Altul a ajuns cerșetor, beat criță făcea pipi pe el înaintea primăriei și era ținta batjocurii copiilor târgului, iar concetățenii, care până mai ieri îi aplaudau frenetic simfoniile, abia de își mai aminteau numele lui. În timpul acesta el compunea "Odă Bucuriei", printre altele...
E comod, frate Igor, să șezi cuminte la măsuța ta, să citești cărți duhovnicești, să frecventezi regulat biserica din cartier și să scrii oamenilor pe internet cum e să fii un bun creștin și cum nu sunt ei, sărmanii needucați, bieții înșelați. E comod frate, e ușor așa.
Dar să bagi dintr-o lovitură toată marea de oameni bogați sufletește, frumos împliniți și, mai ales, pe toți cei care au scris/au creat ceva cât de mic și pentru tine - asta e curată neatenție, ca să zic așa...
Fii mai atent, frate Igor, la lumea în care trăiești. Și, mai ales, la cât de mult ți s-a dat de nenumărați oameni cărora le datorezi cam tot ce ai trăit omenește de la naștere până azi. Nu de alta dar pe drumul pe care te încăpățînezi să mergi s-ar putea ca într-o zi să-L întâlnești pe Hristos și să zici că-i doar Gică ori, mai știi, taman dracu.
Sau invers, Doamne ferește!
Ceea ce Dumnezeu a exprimat sintetic, o dată pentru totdeauna sau foarte des repetat, unii oameni au desfășurat și concretizat în toată viața și munca lor. Scriitorii mari nu formulează ceea ce însuși Domnul a ținut să ne spună, ci arată concret, prin personajele și scenele din creația lor, cum este ori cum poate fi viața oamenilor la întâlnirea dintre Viață și moarte, dintre Iubire și ură ș.a.m.d. Să spui că aceste opere nu îți sunt folositoare pentru mântuire arată, printre altele, o aplecare cam mare către magie și lene, mai degrabă decât pohtă de viață și de Viață.
Reply With Quote
  #94  
Vechi 01.08.2015, 22:58:01
Darth Ludicus
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Nici cultură generală în materie de literatură, nu vreau să adun. Nu-mi ajută la mântuire. E vorba de mântuire. E scopul pentru care omul, adică creștinul, trăiește. Mântuirea lui și a celorlalți din jurul lui.
Nu citind din G. G. Marquez sau nu citind "Puterea și gloria" lui Graham Greene. Aceștia doi, și miliarde ca ei, nu au ajuns și nu vor ajunge la îndumnezeire niciodată.
Ori ăsta-i scopul. Eu, pentru asta trăiesc, pentru Hristos, pentru a-L înțelege, a-L dori, aL căuta, a-L găsi, a-L urma, a trăi în El, a mă curăți, lumina și îndumnezeii prin El. Numai când ajuns la luminarea în Hristos, la acea "pace care covârșește orice minte", spune Scriptura, la vederea luminii necreate, în harul necreat, atunci poți să mântuiești și pe alții în jurul tău. Și atunci și doar atunci, poți ajunge la îndumnezeire.

E mult de scris, prea mult, căci doar prin cuvintele acestea materiale, poți exprima ineprimabilul, dar e atât de frumos...

Am spus că nu scriu mult... iartă-mă.

Doamne, ajută.
Faza cu "cultura nu ajuta la mantuire" e priceless. E esenta fanatismului. Btw, se stie ca inainte sa arda califul Biblioteca din Alexandria, au ars-o cu ceva secole inainte, crestinii, insa doar partial? Probabil gandeau ca si colegul nostru.
Igore, intre cultura si alergatul fanatic dupa himere mistice, eu aleg intotdeauna cultura. Asa, ca sa stii. Sac-sac!
Reply With Quote
  #95  
Vechi 01.08.2015, 23:32:54
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Dar cum iti permiti tu, Emiliane, sa stabilesti cine s-a indumnezeit si cine nu ?! Nu vezi ca dai pe dinafara de mandrie desarta, si iti ingadui sa judeci ceea ce numai lui Dumnezeu Ii este dat ?!
Gasesc oarecum amuzant ca desi il detesti, ii citesti in de amanuntul postarile :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #96  
Vechi 01.08.2015, 23:43:25
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Dar cum iti permiti tu, Emiliane, sa stabilesti cine s-a indumnezeit si cine nu ?! Nu vezi ca dai pe dinafara de mandrie desarta, si iti ingadui sa judeci ceea ce numai lui Dumnezeu Ii este dat ?!
Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar Vezi mesajul
N-o fi ajuns, frate Igor, n-o fi ajuns. Dumnezeu știe mai bine!
Dar ei și alți oameni printre care trăim ne-ar putea împrospăta și antrena mintea, inima, pentru omenescul din noi și dintre noi, oamenii. Că de omenescul ni s-a pocit de tot ori de nu-l mai avem, ce să sfințească, frate, Duhul Sfânt?
Și, oare, beletriștii ăștia de i-am studiat noi la școală, pe la toate materiile școlare și parașcolare, or fi fost piedicile și surpătorii mântuirii și sufletelor noastre? Ne-or fi îndrăcit alde Rebreanu și Ion Creangă, alde Rachmaninov și Baudelaire, alde Anderson și evreul de Bashevis Singer, nu?... Nu-i așa că în lume n-a înflorit nimic vrednic de mântuire decât cartea bisericească, mai exact opera catehetică?
Citat:
În prealabil postat de Darth Ludicus Vezi mesajul
Faza cu "cultura nu ajuta la mantuire" e priceless. E esenta fanatismului. Btw, se stie ca inainte sa arda califul Biblioteca din Alexandria, au ars-o cu ceva secole inainte, crestinii, insa doar partial? Probabil gandeau ca si colegul nostru.
Igore, intre cultura si alergatul fanatic dupa himere mistice, eu aleg intotdeauna cultura. Asa, ca sa stii. Sac-sac!
Întâi de toate nu sunt anticultură. Sunt neutru față de cultura beletristică, pe care nu o găsesc că ajută la mântuire și sunt pentru și pro cultura biblică, patristică, dogmatică, istorică creștină, istorică a religiilor, comparativă, exegetică, isihastă, noetică, iconografică, filosofică, pedagogică, socială, familială, și altele.

Apoi, ca să vorbim despre îndumnezeire, nu putem ieși din cheile ermineutice ale patristicii. Niciun om care nu practică Ortodoxia, nu se poate îndumnezeii. Sfinții Părinți ne arată clar, că îndumnezeirea se obține numai în empiricul creștinismului, nu prin scolastic, nu prin sistematizări și teorii, ci prin nous-ul, ochii sufletului și mintea cea mai presus de minte (cum am explicat și în postul anterior, dar nu știu cine a citit și mai ales, cât s-a înțeles). Deci limpede: nimeni nu se îndumnezeiește, dacă nu e ortodox. Căci doar în Ortodoxie mai există patristica teologiei empirice, noetice, doar aici nous-ul este și poate fi atins, doar aici transcendem empiricul în cauzalul ființei noastre, tangibil prin energiile necreate și harul necreat.
Dar asta-i dogmatică. Nu ne băgăm prea departe că vă pierd și nu asta intenționez.

Pe scurt: creștinul nu are nevoie să-și împrospăteze omenescul, ci duhovnicescul și dumnezeiescul din el, din om, acela trebuie îmbunătățit constant. Ori prin literatură beletristică, se depărtează de duhovnicesc, se pierde, rătăcește.
"nu puteți să slujiți lui Dumnezeu și lui mamona." - Matei 6, 24.
"Nu puteți să beți paharul Domnului și paharul demonilor; nu puteți să vă împărtășiți din masa Domnului și din masa demonilor." - I Corinteni 10, 21.
Deci mintea (adevărata minte, nous-ul, nu cea rațională) alături de inimă, nu are nevoie de beletristic pentru urcușul duhovnicesc, pentru îmbunătățire, pentru curățire, despătimire, neprihănire, luminare de lumina necreată și apoi îndumnezeirea, care nici Adam și Eva în Rai, nu au avut-o. Sunt stări, trăiri, mai presus de cuvinte, dar care Sfinții Părinți, în Tainele Revelației, au trăit acestea și ne-au transmis ce sunt, în cuvinte omenești, cele Dumnezeiești, iar ei nu amintesc de vreun alt folos decât dăruirea deplină și contompirea omului cu Dumnezeu, în fiecare secundă și respirație a vieții lui, urmând războaie de atacuri deosbit de brutale, din partea demonilor, a lumii și a sinelui, până când Dumnezeu va ridica războiul de la el și îl va odihni o bună perioadă, când iar va permite războiul, ca să se facă aurul cel mai curat din topitoare, dar nu peste măsura inimii noastre de a duce și nu peste pregătirea noastră.
E mult de vorbit despre acestea... Foarte mult.
Și dacă nu ești îndrăgostit să le citești, să le trăiești, să-ți dedici viața acestora și să mori pentru ele, căci știi dulceața lor, și rezultatul lor, atunci, vor fi doar niște afirmații bolânde ale lu' Igor. Dar nu-s' a mele, sunt ale Părinților, a Patristicii, a Bisericii, revelate din Duhul Sfânt Dumnezeu. Sunt ale Lui.
Și în toată splendoarea asta cea mai presus de cuvinte... rolul altcuiva, care prezintă alte idei, diametral opuse acestora, cum ar fi beletristica, prin care am trecut cu toții în gimnaziu și liceu, o văd, ineficientă, ca să nu spun incapabilă și inadecvată scopurilor creștine. De ce? Simplu: beletristica e opera unui singur om. Creștinismul e opera lui Dumnezeu trasmisă Sfinților, adică a acelora care au dorit-o și au trăit-o. Creștinismul devine opera a mii de oameni, în același timp, fără de timp, în același spațiu terestru, fără de spațiu terestru, văzut și nevăzut în același timp. Astfel, fiecare carte de beletristică, devine o cană de apă scoasă din ocean...
Așa văd și așa simt eu, din ce am experimentat.
Dar dacă nu guști toate acestea, și rămâi la stadiul beletristicii, nu poți cunoaște, nu înțelegi ce vorbesc, nu poți face comparație și eu iată-mă, cred că vorbesc degeaba.
E ca la universitatea de teologie din Atena, unde se fac cursurile pe sistem: mediu, avansat, cunoscător. Unde cunoscător e cea mai înaltă treaptă.

Iertați-mă dacă v-am smintit. Departe gândul. Dar dacă nu veți citi Sfinții Părinți, nu veți înțelege niciodată creștinismul. Niciodată. Cu atât mai puțin să-l practicați înaintând pe treptele spre continuă îmbunătățire și autodepășire, prin nevoință, jertfă față de aproapele și alte valori ale sfințeniei, care nu le voi mai menționa, pentru profunzimea, limpezimea și lumina lor. Ci veți stagna, la stadiul creștin de Duminică: "mi-am făcut datoria". Spovedanie, Împărtășanie, Maslu, Liturghie, poate o vecernie odată la câteva luni sau așa, fără să știți exact ce sunt acestea, și de ce le faceți, de când sunt, de unde, de ce, cauză, efect, rezultat, etc. Of...

Dumnezeu să ne ajute.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #97  
Vechi 01.08.2015, 23:49:04
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.250
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Gasesc oarecum amuzant ca desi il detesti, ii citesti in de amanuntul postarile :)
Foarte bine că cineva urmărește pe unde mai răsar metastazele gândirii flăcăului... Nu de alta, dar există un inventar al imbecilităților crase, care trebuie actualizat aproape zilnic.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #98  
Vechi 02.08.2015, 00:11:42
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Pe tine te iertăm, că nu cunoști teologie.
Vezi tu, Igor frate, singură afirmația asta spune multe...

Mai întâi folosești pluralul. Să fie al Majestății? Să fii tu cu alți oameni care-s puși să ierte pe semenii lor privindu-i de sus (anume din turnul "teologiei")? Nu pricepem prea bine, poate a înțeles însă Gabero.

Apoi, frăția voastră care ne ceartă că nu-i citim pe Sfinții Părinți (asta de unde mai știi? crezi că dintre toți forumiștii tu ești singurul care se hrănește din Comoara Bisericii?), spune către alt creștin "nu cunoști teologie". Păi bine frate, așa te-au învățat Sfinții Părinți? Nu te-au dăscălit, oare, suficient, pe tema "cunoaștere teologică"? Nu ai aflat încă de la Părinți ce este aceea teologie? N-ai auzit până azi că teologia e, înainte de toate, rugăciune? Nu aflat-ai de la Bătrâni și din Sfânta Scriptură că omul care se roagă lui Hristos e teolog?
Ar reieși din afirmația frăției voastre că forumistul Gabero nu se roagă (altminteri ar fi teolog, după cuvântul Părinților). De unde știi tu asta? Ca purtător de teologie cum te prezinți, mă așteptam să scrii că rugăciunea lui e mai curată decât a ta și altele asemenea...

*
Curios lucru, frate Igor, că ne-ai împărtășit de mai multe ori visul de a deveni preot al lui Hristos. Să îți ajute Bunul Dumnezeu să devii preot și să fii vrednic de aceasta!
Dar, frate, ca unul care vei fi păstor de oițe rătăcite și care vei fi în contact, măcar la Taina Spovedaniei, cu suferințele și căderile oamenilor, cum poți să scrii lui Gabero lucruri ca acelea, din moment ce știi foarte bine prin ce trece colegul nostru? Tu însuți te-ai apucat să-i răspunzi când era vorba de suferința lui, de încercările/ispitele grele prin care trece... Ai uitat de la mână pân la gură? Apăi să știi, frate, că preotului i se cere o memorie foarte bună, atât a evenimentelor (sufletești, mai întâi) din parohie, cât și a oamenilor păstoriți.
Vorbind în așa mod unui om care ți-a împărtășit suferința lui, ce crezi: l-ai ajutat măcar "sufletește"? Dar duhovnicește?

Poate că ar mai fi multe de spus, vorba ta.
Eu însă mă opresc aici, să las loc și altora care ar dori să te ajute un pic, ca să să îți dai seama, adică, pe unde te afli de-o vreme și cam ce ți se întâmplă... Dacă primești, desigur.
Doamne ajută!
Reply With Quote
  #99  
Vechi 02.08.2015, 00:17:27
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Dar asta-i dogmatică. Nu ne băgăm prea departe că vă pierd și nu asta intenționez.
Frumos îți șade!
Reply With Quote
  #100  
Vechi 02.08.2015, 00:19:46
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Da, da, da, Mihaile, cum să nu, dacă tu spui, așa o fi.
Ochiul curat, le vede pe toate curate. Și cel murdar, murdare.
Adrian în toate vede fanatism, fiindcă asta-i una din marile lui frici și marile lui lupte. Dacă vrei să privești psihologic.

Iar tu, frățioare Mihail, iartă-mă, dar nu te menajez, ești bărbat, așa că ține-te bine, vrei trânte, hai la trânte.

Iar ai pus o epopee e egoismului tău și a iluziei în care trăiești, a minciunilor care le accepți și a manipulării de bună voie, cu care-ți îndulcești viața, la semnătura ta. Pe semne că numai asta ai în cap, spre acestea gravitează sufletul tău. Măi frate, dar un citat al unui Sfânt Părinte, nici pomeneală să pui, parcă te-ar arde pe suflet. Sau un verset scripturistic. Da de unde... Numa' abureli și ispitiri îți pui la semnătură. Consideri că sunt cuvinte mari și profunde, nu? Sau ca să arăți cât de citit și de cult ești, așa-i? E foarte bine că ești, dar ești înafara citirii și culturii celei mântuitoare, cel puțin așa arată semnătura ponegritoare și mincinoasă a Bisericii lui Hristos. Așa simt. E părerea mea. Sigur că nu ești de acord cu ea. Dar vreau să explic. Deci semnătura:

Adâncindu-mă în viziune și cugetare, mi-am dat seama că orientul creștin suferea de sete lângă izvorul de apă cel mai curat și de foame în mijlocul unui câmp îmbelșugat, leagănul vieții lumii; ca un bancher închis înlăuntrul seifului său de fier, pierea de foame călare pe grămezi de aur. (Kahlil Gibrain)

În primul rând atunci când ai o viziune, nu te poți adânci în ea, fiindcă nu ești deplin conștient de ea, e ca un om cu mâinile în ghips, la care soția lui e surdă și îi face duș, că el nu poate, și orice spune el, ea tot cum vrea ea, îi face dușul. Îți redau un exemplu adaptat, din ce am citit la Sfinții Părinți. Și deci nu poți controla în intensitate o viziune.
În cugetare, da se poate adânci omul, dar și acolo, când e fără rugăciune, gândul e invadat de șoapte viclene ale demonilor, care de cele mai multe ori, reușesc să demoleze binele adunat, să scoată pe om din starea de har, vrând să-l adâncească în stări cât mai apropiate de iad, construind înspre acolo.

Apoi Orientul creștin, niciodată nu a suferit de foame și de sete. Ci el a fost cel care a oferit întregii lumii apa vie și pâinea vie, pe Hristos. Orientul creștin a aplicat cu adevărat și a îmbunătățit monahismul, cu rădăcinile sale adânc în Biblie, a luptat contra celor mai mari erezii a tuturor timpurilor și a biruit în Hristos, a scris cele mai mari opere creștin din toate timpurile, a dat cei mai valoroși Sfinți, cei mai mulți Martiri, cei mai curați oameni, a dăruit mereu, fără să primească aproape nimic și fără să se aștepte la răsplătire din partea oamenilor. Orientul creștin a dat cele mai mari minuni și Sfintele învățături mântuitoare ale Bisericii.
Orientul creștin, e exact invers față de cum afirmă acel Kahil Gibrain. Parcă acest Kahil ar sluji demonilor. Sper că nu. Oricum e complet eronat, anti-biblic și anti-patristic ce a spus. Creștinismul nu este leagănul vieții lumii, ci Dumnezeu Treime, Savaot Iubire, El este. Amin

Iartă-mă, dar a trebuit să spun ce am spus. Spre întărirea ta.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
Răspunde

Tags
acceptare, pierdere, resemnare, singuratate