![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Astfel, după ce depăși colina din apropiere, samarineanul făcu un popas sub un măslin și, înainte de a trece la un nou plan, mai întâi se rugă. "Doamne ..." Numai Dumnezeu știe cum s-a rugat samarineanul cel milostiv. Fapt e că după o vreme s-a întors cu nădejde nouă la omul cel căzut. Apropiindu-se, îi legă iar rănile și iarăși turnă pe ele untdelemn și vin. Și iar îl apostrofă tâlhăritul, zicînd: "Ascultă nevrednicule, nu ți-am spus că n-am nevoie de mila ta? Cară-te până nu pun mâna pe tine!" Atât mai apucă el să spună și căzu, epuizat, în somn profund... Crezînd că omul rănit și-a dat duhul, samarineanul ridică mai întâi ochii spre cer... Erau plini de lacrimi. Cu un oftat din toată inima, făcu ce îi mai rămăsese de făcut: se aplecă să verifice dacă rănitul murise, cu gândul de a-l purta pe asin până la cimitirul din apropiere unde, din întâmplare, știa un mormânt care fusese abandonat și care putea fi utilizat la nevoie. Dar apropiindu-se i se păru că omul cel căzut șoptea ceva, abia auzit... Samarineanul își încordă deîndată atenția. Spre bucuria lui, desluși: "Ajută-mă!..." Așadar oamenii preferă mai întâi să ajungă la un pas de moarte decât să primească ajutor la necaz, își spuse în gînd samarineanul, apoi, fără să mai piardă vremea, îl ridică pe umeri pe rănit și îl așeză, cu grijă, pe asin. Aveau să tragă, într-un sfârșit, la un han unde, ca în poveștile frumoase de demult, rănitul avu parte de tot ce îi era de trebuință. Pe deasupra, se mai și îndrăgosti de fiica cea mare a hangiului, aceea care jucase cu dăruire rolul de infirmieră și, cum sentimentul de dragoste se dovedi reciproc iar hangiul aștepta de mult un prilej minunat ca să-și mărite fata, nunta se făcu deîndată. Și fu așa o veselie și o bunăstare, și așa se învârtiră și nuntiră, încât nimeni nu mai avu răgazul să întrebe: "Dar de unde a venit băiatul ăsta între noi? Cine l-a adus nouă aici, ca să ne bucurăm, să cântăm și să dansăm?" Last edited by Ioan_Cezar; 30.07.2015 at 02:47:44. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Foarte frumos epilogul, felicitări sincere! E important să acceptăm că ajutorul lui Dumnezeu vine de cele mai multe ori prin oameni, deși există experiențe dureroase de viață care construiesc între noi și ceilalți ziduri greu de străpuns, alcătuite preponderent din spaime sacralizate. Vorba unui părinte contemporan, nu e suficient să ne ferim de rău, trebuie să ne și deschidem porțile inimii binelui, chiar și atunci când vine către noi sub înfățișarea ambiguă a samarineanului.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 30.07.2015 at 03:08:00. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mai,mai ce nostimi sunteti :)
Bine ca se lasa cu happy end,ca asa va sade frumos!
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Nu există destin și nu există soartă.
Astea și le face omul cu mânuța lui. Cine spune că există destin și soartă, cade în erezia predestinației, reneagă libertatea și liberul albitru și devine eretic. Să nu fie. Grijă mare la ce gânduri avem și ce exprimări folosim. "puțină nebunie strică prețul la multă înțelepciune." - Eccesiasticul 10, 1. "Nu puteți să beți paharul Domnului și paharul demonilor; nu puteți să vă împărtășiți din masa Domnului și din masa demonilor." - I Corinteni 10, 21. ![]() P.S.: Mihail C., în plus, samarineanul nu s-a căsătorit la casa hangiului, ar fi trebuit să știi asta. Era doar o narațiune a fratelui Ioan. Dar nu mă mir, căci unde intră o erezie, intră și tot întunericul și harul pleacă. Deci grijă mare pe viitor, frățior. Că nu ne permitem să fim așa flexați și relaxați, că nu ne jucăm cu lucrurile astea.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 30.07.2015 at 11:31:43. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Stiam o vorba, daca vrei sa-l faci pe Dzeu sa rada spune-i despre planurile tale. Adica eu unul nu cred ca exista control asupra vietii tale sau a destinului. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Din planul lui Dumnezeu nu ieși, asta-i clar!
Da' zicala aia românească cu "ce ți-e scris în frunte ți-e pus" nu prea-i aedvărată dpdv ortodox. Nu există predestinare.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dar ar trebui să cunoști, fiindcă din aceste mici neajunsuri, să le spunem, intră tot hăul de întuneric. În primul rând, nu mai scurta cuvântul Dumnezeu, pentru că Îl iubești și Îl cinstești, nu? "Dacă vrei să-l faci pe Dumnezeu să râdă, spune-i planurile tale", așa ceva nu există în Bibliei, nici la Sfinții Părinți. Destin nu există. Soartă nu există. Predestinație nu există. Astea sunt invențiile lui Origen și Augustin și Luther și Calvin. Ar înseamna că toți oamenii sunt niște păpuși legate cu ață și Dumnezeu le manevrează, nu? Ar însemna că Dumnezeu vrea ca oamenii să ajungă în iad, nu? Dumnezeu a vrut ca Hitler, Stalin, Napoleon, Mao, Hingis Han, și alți fii ai blestemului, slujitori diavolului, să ucidă atât de mulți oameni, nu? A vrut Dumnezeu ca Adam să muște din rodul pomului oprit, nu? Păi nu, desigur. În Biblie spune altceva: "Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide." - Matei 7, 7-8. Deci planurile noastre trebuie cerute de la Dumnezeu. Și apoi, dacă Dumnezeu vede că ne este de folos spre mântuire, ni le va da, altfel nu. Apoi după ce-I cerem la Dumnezeu cum vrem să fie viața noastră și începem obligatoriu să lucrăm și să construim planurile noastre cerute lui Dumnezeu (că zice: "dacă cineva nu vrea să lucreze, acela nici să nu mănânce" - II Tesaloniceni 3, 10), în final spunem: "facă-se voia Ta, precum în cer, așa și pe pământ" (Matei 6, 10). Că noi adesea, nu știm ce avem nevoie spre mântuire, dar totuși, trebuie să cerem. "cereți și veți primi, ca bucuria voastră să fie deplină." - Ioan 16, 24. Deci dacă cerem și nu primim, înseamnă că bucuria noastră nu e deplină, dar tot trebuie să fie bucurie, chiar dacă nu primim și tot trebuie să cerem. Faptul că trebuie să ne rugăm unii pentru alții, să cerem în rugăciunile noastre diverse lucruri pentru noi sau pentru alții, abundă Biblia de mărturisiri, în privința asta. Iar de aici: cum cerem, când cerem, ce cerem, pentru cine cerem, de la cine cerem, unde cerem, cât cerem... Acestea deja sunt alte teologii... În același timp adânci și înalte, la care tu nu poți avea acces, dacă nu ți le-ai însușit pe cele elementare. E mult de vorbit, dar asta ar fi în linii mari.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 30.07.2015 at 11:58:49. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Dacă cineva te-ar fi cunoscut numai pe tine cu singuranță i-ai fi spulberat orice gând de a studia teologia. :))
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
^ aia-i sigur.
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau. Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare. Iubeste si nu astepta nimic in schimb. Daruieste si vei primi la randul tau. Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Vezi tu, Igor frate, singură afirmația asta spune multe...
Mai întâi folosești pluralul. Să fie al Majestății? Să fii tu cu alți oameni care-s puși să ierte pe semenii lor privindu-i de sus (anume din turnul "teologiei")? Nu pricepem prea bine, poate a înțeles însă Gabero. Apoi, frăția voastră care ne ceartă că nu-i citim pe Sfinții Părinți (asta de unde mai știi? crezi că dintre toți forumiștii tu ești singurul care se hrănește din Comoara Bisericii?), spune către alt creștin "nu cunoști teologie". Păi bine frate, așa te-au învățat Sfinții Părinți? Nu te-au dăscălit, oare, suficient, pe tema "cunoaștere teologică"? Nu ai aflat încă de la Părinți ce este aceea teologie? N-ai auzit până azi că teologia e, înainte de toate, rugăciune? Nu aflat-ai de la Bătrâni și din Sfânta Scriptură că omul care se roagă lui Hristos e teolog? Ar reieși din afirmația frăției voastre că forumistul Gabero nu se roagă (altminteri ar fi teolog, după cuvântul Părinților). De unde știi tu asta? Ca purtător de teologie cum te prezinți, mă așteptam să scrii că rugăciunea lui e mai curată decât a ta și altele asemenea... * Curios lucru, frate Igor, că ne-ai împărtășit de mai multe ori visul de a deveni preot al lui Hristos. Să îți ajute Bunul Dumnezeu să devii preot și să fii vrednic de aceasta! Dar, frate, ca unul care vei fi păstor de oițe rătăcite și care vei fi în contact, măcar la Taina Spovedaniei, cu suferințele și căderile oamenilor, cum poți să scrii lui Gabero lucruri ca acelea, din moment ce știi foarte bine prin ce trece colegul nostru? Tu însuți te-ai apucat să-i răspunzi când era vorba de suferința lui, de încercările/ispitele grele prin care trece... Ai uitat de la mână pân la gură? Apăi să știi, frate, că preotului i se cere o memorie foarte bună, atât a evenimentelor (sufletești, mai întâi) din parohie, cât și a oamenilor păstoriți. Vorbind în așa mod unui om care ți-a împărtășit suferința lui, ce crezi: l-ai ajutat măcar "sufletește"? Dar duhovnicește? Poate că ar mai fi multe de spus, vorba ta. Eu însă mă opresc aici, să las loc și altora care ar dori să te ajute un pic, ca să să îți dai seama, adică, pe unde te afli de-o vreme și cam ce ți se întâmplă... Dacă primești, desigur. Doamne ajută! |
|
|