![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apoi eu mai am si alte dubii. Sunt multe marturii dubioase despre parintele Arsenie. Daca erau doar cateva as fi zis ca sunt vorbe. Dar sunt foarte multe inclusiv de la ucenicii parintelui (preotul Vamvulescu etc) care cred ca il proslavesc pe parintele dar de fapt il acuza. Parintele Papacioc care l-a cunoscut pe Arsenie Boca personal spune ca parintele Boca a incercat sa-l impresioneze si pe el cu anumite gesturi teatrale, dar parintele Papacioc a rezistat avand discernamant. Mie de exemplu nu imi place nici faptul ca spunea pe fata pacatele oamenilor, ceea ce nici Mantuitorul nu facea. Mantuitorul le zicea sa nu mai pacatuiasca, dar nu le spunea pacatele in vazul lumii. Mai mult, Mantuitorul zicea de multe ori oamenilor pe care ii vindeca sa nu mai spuna nimanui. E parca ceva teatral si "fachiric" in multe din gesturile si actiunile parintelui Boca si eu sunt mai mult decat rezervat. Daca mai punem la socoteala si credinta in reincarnare, cartile de hipnoza, vrajitorie si altele despre care pomenesc mai multi parinti ca l-ar fi interesat, cred ca lucrurile se clarifica din ce in ce mai mult. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Cred că o caracteristică a sfinților este aceea că ei schimbă viețile celor care-i întâlnesc într-un mod radical. Cine vede un om sfânt înțelege, pe de o parte, că viața pe care o duce el nu este adevărată viață pentru că omul din fața lui vorbește, privește, trăiește altfel. Recunoaște în el un om al lui Dumnezeu, pentru că nu doar vorbește despre El, ci are și roadele Duhului Sfânt și este aprins de dragoste atât față de Dumnezeu cât și față de oameni, pe care îi vrea mântuiți și face tot ce-i stă în putere pentru aceasta.
Sunt destule mărturii, inclusiv pe acest forum, ale celor care și-au schimbat viața în urma întâlnirii cu părintele Arsenie Boca, fie că l-au cunoscut aievea, fie că i-au citit cărțile sau au fost la mormântul său, iar valoarea sa nu trebuie diminuată din pricina fenomenului discutabil creat în jurul numelui său, respectiv a darurilor deosebite pe care se pare că le avea. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nu cred ca o caracteristica a sfintilor este schimbarea neaparat a comportamentului oamenilor. Oamenii au liber arbitru. Mantuitorul Insusi care era Dumnezeu intrupat NU i-a schimbat pe toti. Iuda de exemplu nu s-a schimbat in bine, desi a stat langa Mantuitorul.
Tanarul caruia Domnul i-a spus sa-si lase averea si sa-l urmeze nu s-a schimbat, ci s-a intristat fiindca avea avere multa. La fel, carturarii si fariseii care l-au ascultat si ei pe Hristos predicand nu s-au schimbat. Nici Pilat nu s-a schimbat cand l-a cunoscut pe Mantuitorul. Si exemplele pot continua. Oamenii nu se schimba in mod automat stand langa cineva. Si eu as putea aduce chiar argumentul contrar in privinta parintelui Arsenie Boca: am cunoscut oameni care aveau mare evlavie la parintele Arsenie Boca pana intr-atat incat vorbeau mereu numai de el. Insa unii din ei practicau ortodoxia in forme decazute, oculte. De pilda, o doamna mai in varsta, foarte "credincioasa", cu mare evlavie la Arsenie Boca credea in reincarnare si imi spunea ca Biserica a scos intentionat din Biblie credinta in reincarnare care inainte era in Biblie. Alta doamna, tot asa cu mare evlavie la parintele si care il citea tot timpul credea in diverse forme de ocultism. Si mai am exemple. Asa ca nu confundati credinta cu trairea ei magica, superstitioasa. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ca sa dau si un exemplu binecunoscut, si la Medjugorie se inghesuie lumea si unii zic ca s-au schimbat in bine si s-au vindecat, si cu toate astea ceea ce se intampla acolo are mai degraba caracteristici oculte decat crestine.
Sa fim atenti la criteriile pe care le folosim. Asta cu schimbarea vietii e ceva foarte alunecos. Viata se schimba mereu. Nu se schimba doar o data si gata. Noi avem de luptat cu raul pana la moarte. Nu cred in schimbari din astea bruste si miraculoase, sau daca exista, cu siguranta sunt foarte rare. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tocmai asta e problema, ca viata se poate desfasura in Biserica intr-un mod doar aparent. Adica persoana respectiva poate merge la liturghie, poate face pelerinaje, poate sa se spovedeasca de forma etc. Insa poate cultiva de exemplu inlauntrul ei un duh de trufie si de evlavie denaturata despre care foarte greu iti dai uneori seama, numai dupa ce ai stat mai mult in preajma persoanei respective, iar uneori nici atunci.
Asa ca nu consider asta un criteriu valabil. Mai degraba, cum spunea Alin, e un criteriu pe care il folosesc mereu sectele, care secte au ca verset preferat: "Dupa roadele lor ii veti cunoaste". Si ei zic: uite dom'le ce credinciosi suntem noi, nu fumam, nu bem, nu curvim, mergem la biserica, facem milostenie, dar inlauntrul lor cultiva un duh de trufie si de marire de sine, se simt bine in pielea lor si au impresia ca s-au pocait si s-au sfintit. Din pacate un asemenea duh razbate si din multe din marturiile despre Arsenie Boca. Preotul Vamvulescu, unul din ucenicii parintelui Boca spunea chiar ca parintele Boca i-a povestit cum ca atunci cand era copil, adolescent, spunea in gura mare: "Eu sunt Zian Boca. Veniti la mine si eu o sa va duc la Hristos". Apoi sunt si multe alte marturii din care reiese ca parintele Boca se considera pe sine sfant inca din timpul vietii, ceea ce e in total dezacord cu experienta sfintilor. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Păi acest criteriu („după roade”) nu-i de la Hristos? Dar între roade, evident trebuie să fie și smerenia. Care, se știe, nu-i ușor de dobândit, mai ales la omul care începe să-și rânduiască viața creștinește.
În orice caz, vroiam să spun că sunt de părere că nu părintele Arsenie Boca trebuie respins, ci o anumită falsă evlavie (lipsită de roade duhovnicești) care poate apărea (nu știu dacă așa este) în jurul numelui său, speculată de unii. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Schimbarile astea nu certifica faptul ca au apucat pe un drum bun. Avem si un B.O. exemple de oameni, nume rasunatoare, in care s-a intamplat momentan si aparent o schimbare, insa ani mai tarziu au apucat-o pe alte drumuri dubioase: Danion, Saccsiv, "maica" Ecaterina, monahul Teodot, etc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Cei cu Maica Ecaterina?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Una din "stalpii" miscarii cipofobe, la inceputuri.
Agresiva, anticlericala. Pe urma, ca si Filoteu, s-a retras.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Parintele Arsenie Boca | Carmen FUNIERU | Biserica Ortodoxa Romana | 141 | 20.01.2014 16:22:05 |
PR. ARSENIE BOCA | cristina83 | Mari Duhovnici si predicile lor | 70 | 17.01.2013 14:14:43 |
7 intamplari cu Arsenie Boca | florisca | Generalitati | 13 | 31.08.2010 20:40:31 |
|