Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Cultura, Arta, Stiinta > Teologie si Stiinta
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.06.2015, 08:22:33
nogura nogura is offline
Member
 
Data înregistrării: 19.10.2013
Mesaje: 35
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Gravitatia intotdeauna o sa traga cu o forta constanta un avion spre centrul Pamantului, deci n-o sa iasa niciodata din atmosfera in modul acesta.

http://i.imgur.com/uX1Z01H.jpg

Ca in imagine. E fizica.
intrebarea se refera la cum se fac corectiile de altitudine, sa nu spui ca un pilot lasa gravitatia sa faca asta, iar daca se invoca instrumente de zbor (giroscop) intrebarea
ramane, cum si dupa ce distanta parcursa se fac corectiile, eventual giroscopul ala
poate doar sa indice, nu sa ia decizii !
  #2  
Vechi 12.06.2015, 08:45:27
abaaaabbbb63
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nogura Vezi mesajul
intrebarea se refera la cum se fac corectiile de altitudine, sa nu spui ca un pilot lasa gravitatia sa faca asta, iar daca se invoca instrumente de zbor (giroscop) intrebarea
ramane, cum si dupa ce distanta parcursa se fac corectiile, eventual giroscopul ala
poate doar sa indice, nu sa ia decizii !
Nu, dar dupa un timp s-ar regla singur (desi ar fi periculos, si avionul ar merge intr-un mod ciudat).

Autopilotul ajusteaza altitudinea permanent.
  #3  
Vechi 12.06.2015, 09:33:07
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Atat timp cat pozitia avionului este orizontala, adica e perpendicular pe forta gravitationala, el va urma curbura pamantului iar din punctul de vedere al pasagerilor, zboara orizontala.

Daca ar urma o linie dreapta geometrica (presupunere, pentru ca nu exista nici un instrument care sa o descrie) atunci instrumentul de bord ar arata un zbor inclinat (in sus).

Daca zborul e manual, pilotnul mentine manual orizontul aratat de instrument (care se raporteaza la forta gravitationala), daca e pe "automat" atunci corectiile se fac automat.

Sunt chestii simple, dar pe cei care nu le stiu/inteleg e usor sa-i duci de nas cu presupuneri SF si o logica aparent corecta.

Uite si mai multe detalii despre "Attitude indicator" sau "Giroorizont" cum e tradus in romana pe wikipedia:


http://en.wikipedia.org/wiki/Attitude_indicator
http://ro.wikipedia.org/wiki/Giroorizont
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 12.06.2015 at 09:37:09.
  #4  
Vechi 12.06.2015, 11:16:53
nogura nogura is offline
Member
 
Data înregistrării: 19.10.2013
Mesaje: 35
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Atat timp cat pozitia avionului este orizontala, adica e perpendicular pe forta gravitationala, el va urma curbura pamantului iar din punctul de vedere al pasagerilor, zboara orizontala.

Daca ar urma o linie dreapta geometrica (presupunere, pentru ca nu exista nici un instrument care sa o descrie) atunci instrumentul de bord ar arata un zbor inclinat (in sus).

Daca zborul e manual, pilotnul mentine manual orizontul aratat de instrument (care se raporteaza la forta gravitationala), daca e pe "automat" atunci corectiile se fac automat.

Sunt chestii simple, dar pe cei care nu le stiu/inteleg e usor sa-i duci de nas cu presupuneri SF si o logica aparent corecta.

Uite si mai multe detalii despre "Attitude indicator" sau "Giroorizont" cum e tradus in romana pe wikipedia:


http://en.wikipedia.org/wiki/Attitude_indicator
http://ro.wikipedia.org/wiki/Giroorizont
ca sa mentina manual orizontul aratat de instrument(care se raporteaza la forta gravitationala ) trebuie ca pilotul sa "intervina" !
cand intervine ?

daca e pe "automat" aceeasi intrebare : cand se intervine ?

in ambele cazuri, pilot manual sau pilot automat, la un moment dat trebuie intervenit pentru ajustarea altitudinii...cand are loc interventia ?

la 1 mach (aprox 1200 km/H) daca ar zbura drept, intr-o ora ar ajunge la aprox 110 km altitudine, Himalaya are 8 km altitudine (conform d=3.57*radical din h, d-1200 km)

ca sa nu ajunga acolo la 110 km voi spuneti ca...ce spuneti de fapt ?
cine si cand a redus altitudinea ?
  #5  
Vechi 12.06.2015, 11:51:23
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Sunt corectii minore, la secunda.
Tu ce crezi ca pilotul doarme la mansa o ora sau cum?

E ca mersul pe bicicleta, trebuie sa o tii dreapta, e un reflex si nu trebuie sa notezi intr-un carnet de fiecare data cand misti de ghidon pentru asta.

Tot asa, pe manual controland mansa, tii nivelul indicat de giroorizont orizontal, daca se inclina stanga/dreapta se schimba directia, fata/spate altitudinea.
Nivelul fata/spate orizontal inseamna perpendicular pe directia campului gravitational, care inseamna o traiectorie care urmeaza curbura pamantului.

Pe automat e si mai simplu, corectiile de altitudine se realizeaza automat.

Nu inteleg ce e asa greu de inteles.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 12.06.2015 at 11:54:12.
  #6  
Vechi 12.06.2015, 12:11:12
nogura nogura is offline
Member
 
Data înregistrării: 19.10.2013
Mesaje: 35
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Sunt corectii minore, la secunda.
Tu ce crezi ca pilotul doarme la mansa o ora sau cum?

E ca mersul pe bicicleta, trebuie sa o tii dreapta, e un reflex si nu trebuie sa notezi intr-un carnet de fiecare data cand misti de ghidon pentru asta.

Tot asa, pe manual controland mansa, tii nivelul indicat de giroorizont orizontal, daca se inclina stanga/dreapta se schimba directia, fata/spate altitudinea.
Nivelul fata/spate orizontal inseamna perpendicular pe directia campului gravitational, care inseamna o traiectorie care urmeaza curbura pamantului.

Pe automat e si mai simplu, corectiile de altitudine se realizeaza automat.

Nu inteleg ce e asa greu de inteles.
corectii minore??? la secunda ??? unde scrie ca trebuie sa se faca corectii la secunda ?
in fiecare secunda el se poate inalta cu 15 m, n-am auzit niciun pilot spunand vreodata ca trebuie sa ajusteze altitudinea ! nici la secunda nici la milisecunda nici la fiecare 10 min !
orice pilot zboara drept !

la pilot automat , la fel...cine si mai ales cum a programat pilotul automat sa faca ajustarea de altitudine ?
  #7  
Vechi 12.06.2015, 12:13:27
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Ia niste cursuri de pilotaj, cand o sa ti se explice cum se tine mansa ai sa pricepi.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 12.06.2015 at 12:18:44.
Subiect închis