![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Doamne ajuta !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Noapte buna.
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Necunoașterea lucrării practice în viața duhovnicească naște în mintea omului contemporan multe semne de întrebare, pe care le auzim continuu în întâlnirile și în discuțiile noastre zilnice. Sfințirea, adică desăvârșirea după Dumnezeu, și conținutul ei esențial aproape întotdeauna sunt interpretate greșit de către cei care se află departe de adevărata experiență. Să-mi fie îngăduit să citez cu frica și sfială câteva din judecățile Părinților referitoare la aceasta, pentru a se face înțelese sensul și însemnătatea sfințirii potrivit duhului Sfinților Părinți.
Este cu putință ca fiecare dintre noi să guste un anume fel de sfințire, căci nevoința și calea spre sfințirea desăvârșitoare trec progresiv prin diferite stadii. Calea care duce la sfințire și la desăvârșirea în Hristos este pocăința, deoarece âtoți am păcătuit și suntem lipsiți de slava lui Dumnezeuâ. Cu cât cineva urcă mai sus pe scara pocăinței, în aceeași măsură urcă și pe treptele sfințirii. Acesta este scopul adevăratei pocăințe, ca omul să redobândească Harul dumnezeiesc, pe care l-a pierdut din pricina păcatului sau de care s-a lipsit trăind departe de credință și de cunoașterea lui Dumnezeu. Dobândirea Harului nu este ceva în parte, ci înfierea deplină, pe care Hristos o dă credincioșilor prin Biserica Sa. Credincioșii se pot apropia de desăvârșire dacă vor, atât cât este cu putință omului. Iar această apropiere Părinții o împart în trei stări: curățitoare, luminătoare și desăvârșitoare. Starea a treia se numește și desăvârșire sau nepătimire sau cunoaștere dumnezeiască sau dragoste de Dumnezeu. (Monahul Iosif Vatopedinul, Cuviosul Iosif Isihastul: nevointe, experiente, învătături, traducere din limba greacă de Ieroschimonah Stefan Nutescu, Editura Evanghelismos, Bucuresti, 2009, pp. 152-153)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 20.05.2015 at 22:32:16. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Televizorul este una dintre invențiile care pervertesc crunt copiii, și asta în primul rând deoarece copiii absorb tot ce li se prezintă prin el. Pentru adulți, el nu este atât de periculos, fiindcă ei pot să sară peste ceea ce nu vor să vadă.
Rațiunea și sufletul copilului lucrează atât de intens, cum nici nu ne închipuim! Copilul primește jumătate din informația sa despre viață înainte de a împlini trei ani. Literatura duhovnicească ne vorbește despre aceasta, și acesta este motivul pentru care Maica Domnului a fost dusă la trei ani în Templu. Copiii se joacă, dar totodată absorb tot. Și este foarte important să înțelegem lucrul acesta, fiindcă deseori spunem:Copiii nu aud. Nu-i așa: copiii aud și văd tot. Uneori, copilul spune: Uite, lucrul pe care îl cauți este acolo!. El a văzut tot: era ocupat cu altceva, dar a văzut unde a fost pus lucrul. Și dacă principala condiție pentru educația unei familii ortodoxe normale este educația bisericească, să știți că informația venită prin televizor este contrară acesteia și înstrăinează de ea. (Protoiereul Valerian Krecetov)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Astfel, de cele mai multe ori, au loc diverse contradicții și chiar certuri de mai mare sau mai mică intensitate. Firește că există și certuri constructive și lupte contradictorii, unele care preced independența și altele care îi măresc doar intensitatea. Asta depinde de personalitatea părinților, de cum și-au dobândit ei înșiși independența în adolescența proprie, precum și de sentimentele de mânie și de resentiment ce se dezvoltă în timpul certurilor, sau de unele influențe exterioare. „Certurile constituie o parte firească și obișnuită a legăturilor între părinți și adolescenți. Băieții se ceartă mai mult cu mamele decât cu tații lor, iar fetele, chiar mai mult... Certurile în cadrul relației caracterizate de încredere, de familiaritate și sentimente pozitive, sunt legate de o mai mare conștientizare a identității și de înțelegerea abilităților proprii și a responsabilităților interpersonale, în timp ce acelea care stau sub semnul dușmăniei, al neînțelegerii, și care cresc în intensitate, îi îndepărtează pe indivizi unul de altul și limitează capacitatea unei influențări reciproce pozitive în viitor.”
Pentru a înțelege mai bine diferența între certurile cu părinții, ar trebui să cunoaștem că adolescenții mențin o legătură mai strânsă cu mamele decât cu tații lor și de aceea se și contrazic și se ceartă mai mult cu acestea. (Să ne amintim de observația pe care am făcut-o mai sus, conform căreia femeile sau fetele adolescente stabilesc de obicei relații mai strânse cu cele de vârsta lor.) Deseori, pentru a putea lua distanță, este nevoie de o ceartă. Manifestarea certurilor și contradicțiilor exterioare exprimă existența unor tensiuni interioare. Adolescentul este încercat de tendințe contradictorii înlăuntrul său, de îndoieli și oscilații, pe care le administrează cu greu. Adolescența devine, astfel, vârsta cea mai conflictuală la nivel interior. „Împotrivirea pe care o trăiește adolescentul este un alt element caracteristic care probează, în decursul adolescenței, prezența caracteristicilor stadiilor precedente de dezvoltare. Aceasta se poate manifesta printr-o nestatornicie sentimentală în relații, printr-o împotrivire la orice gândește sau simte sau prin schimbările ciudate și iraționale de comportament... Toate aceste elemente sunt, de asemenea, indicatori ai unei imaturități, însă ceea ce trebuie subliniat este că imaturitatea este un element constitutiv al sănătății adolescentului. Winnicott scrie: „Există doar o singură terapie pentru imaturitatea adolescenței, și aceasta este trecerea timpului”. Același autor susține că imaturitatea este cel mai important lucru în adolescență. În acesta sunt cuprinse elementele importante ale creativității, ale gândurilor și părerilor noi, ale ideilor cutezătoare despre viață”. Astfel, părinții nu înțeleg împotrivirea copiilor lor, sunt dezamăgiți din cauză că le sunt înșelate așteptările, în timp ce, de fapt, aceasta este doar o treaptă către următorul stadiu al maturizării. Pr. Vasilios Thermos
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Cum să ne smerim? „Dacă, de exemplu, vine cineva și-ți spune că nu-i bun cum ai făcut un anume lucru, tu să-i răspunzi cu toată inima: Așa-i frate, cum spui tu. Sau îți spune cineva că ești proastă, că nu știi să faci una sau alta, chiar dacă știi lucrul acela foarte bine și ești specialist – tu să nu te mânii, ci cu dragoste să-i răspunzi: Mă rog de mă iertați. Și nici măcar în gândul tău să nu îndrăznești să cârtești în vreun chip. Tot timpul să fii supusă. Întotdeauna am zis: ca să înveți un lucru, trebuie să-l întâmpini, să te lovești de el. Până ce nu te lovești, chiar de-ți spune cineva, înțelegi doar în parte. Dar atunci când tu singur te lupți cu greșeala, știi prin ce-ai trecut și nu-ți mai dorești; așa căpătăm și noi experiența vieții în toate”, consideră maica Andreea.
Care e cel mai important lucru într-o obște? „Să cauți pacea cu toți”, îmi răspunde maica Veniamina. „Monahul trebuie să-și taie voia. Eram mai tânără și aveam o ispită mare. Și atunci cineva m-a întrebat: Nu-ți pare rău c-ai venit la mănăstire? Uite prin ce treci... / Nu, nu îmi pare rău că am venit, pentru că știam de la început că voi întâmpina astfel de lucruri. Dar e și frumoasă viața de monah. Trebuie să știm noi să trecem peste toate”, completează călugărița.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Oare puțini sunt între voi cei ce varsă lacrimi amare pentru fiii lor și fiicele lor? Oare puțini dintre voi aveți fii și fiice care desfrânează, care fură, care comit acte de huliganism? Multe, multe lacrimi vărsați pentru ei. De ce?
Pentru că mai înainte nu v-ați amintit cuvintele lui Hristos: „Vedeți să nu disprețuiți pe vreunul din aceștia mai mici” (Matei 18, 10). Când vă vine greu din pricina lucrurilor pe care le fac copiii voștri, atunci plângeți, atunci vă rugați lui Dumnezeu să vă ajute. Iar rugăciunea voastră rămâne neroditoare, pentru că nu este îngăduit să arunci asupra lui Dumnezeu propriile tale îndatoriri, pentru că trebuie să vă îngrijiți voi înșivă de copiii voștri și să-i educați, nu să așteptați ca Dumnezeu să facă asta în locul vostru. (Sfântul Luca al Crimeii)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 18:13:32 |
Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 13:43:12 |
|