![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Pai tocmai asta incercam: sa terminam cu aiurelile spuse de unii ,dar ei continua si continua...
Citat:
Oricum e o discutie irelevanta pentru mantuire,dar relevanta pentru orgolii.
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dar, fiindca tot ati adus vorba de orgolii, am urmatoarea rugaminte. Cand discutati data viitoare cu preotul dv, intrebati-l asa: "Parinte, spuneti-mi, va rog, cine a spus cuvintele "va lăsa omul pe tatăl său și pe mama sa și se va uni cu femeia sa și vor fi amândoi un trup": Adam sau Dumnezeu ?" Sa ne transmiteti si noua raspunsul!
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Cum cine? Adam.
Mură-n gură și tot degeaba. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Eu am crezut dintotdeauna si cred si acum ca cel care a pronuntat cuvintele din versetul Gen 2:24 este Dumnezeu. A se corobora si cu Matei 19:2-4.
In fine, nu insist. E o chestiune in care fiecare incredintare e legitima, nu e ceva ce tine de Revelatie, nici nu e ceva dogmatic formulat. Ceea ce am avut de spus, am spus, iar a spune mai departe inseamna a intra in bucla. Sa ne citim cu bine, pe alte topicuri.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ești liber să crezi. Omiliile la Gen 2, 23-24 vorbesc destul de clar. Ai cerut citate din Sfinții Părinți. Le-ai primit, se pare, degeaba.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Este o problema de traducere in Geneza 2.24. Depinde cum traduci in context ceea ce urmeaza dupa sintagma 'al-ken(de aceea).Eu am vazut doua opinii: daca verbul care urmeaza este la timpul viitor atunci s-a mers pe interpretarea (dpdv lingvistic) ca Dumnezeu spune acele cuvinte lui Adam.Daca verbul care urmeaza este la prezent atunci ceea ce urmeaza este de fapt o concluzie redactionala a celui care a scris textul.Traducerea ortodoxa pare a sprijini prima varianta ( va lasa).Eu optez pt a doua: nota redactionala explicativa.
Last edited by Pelerin spre Rasarit; 03.03.2015 at 01:10:16. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
,,Regrets, I've had a few. But then again, too few to mention" :) |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Invatatura catolica este diferita de cea ortodoxa (adevarata) in privinta caderii. Din aceasta intelegere eronata s-a dezvoltat apoi o teologie gresita la catolici, despre har, pacatul adamic, pedeapsa, reparatia onoarei Lui Dumnezeu, indulgente, etc.
Astfel, in invatatura catolica, efectul caderii a fost retragerea harului, ca o pedeapsa pentru pacatul lui Adam. Firea omului nu a fost afectata, fiind la fel ca inainte de cadere. Pacatul lui Adam este mostenit de toti oamenii, desi nu ei l-au facut. In invatatura ortodoxa caderea a dus la intunecarea firii omenesti (nu degradarea totala, cum spun protestantii, nici nu a ramas la fel, cum spun catolicii). Din aceasta cauza oamenii au ineput sa faca pacate si au pierdut harul. Este o autopedeapsa, nu o pedeapsa divina, cum spun catolicii. Oamenii pot face fapte bune, dar nu intr-o asemenea masura incat sa capete harul (cum spune si catehismul ortodox). Nu se transmite vina lui Adam, ci urmarea ei, firea decazuta. Iisus vine sa raduca harul mantuitor (pe care oamenii nu-l mai puteau primi si nu se puteau mantui) si sa vindece firea omeneasca. |
|
|