Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.02.2015, 21:51:17
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Ovidiu, daca Biserica se lasa influentata de politica, nu e greu sa se gaseasca doi-trei profesori teologi zelosi care sa spuna ceea ce li se impune referitor la cipuri si carduri. Aceiasi oameni o sa spuna ca ecumenismul e extraordinar, iar homosexualitatea este o virtute! Problema de timp.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 12.02.2015, 23:24:14
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Ovidiu, daca că Biserica se lasa influentata de politica, nu e greu sa se gaseasca doi-trei profesori teologi zelosi care sa spuna ceea ce li se impune referitor la cipuri si carduri. Aceiasi oameni o sa spuna ca ecumenismul e extraordinar, iar homosexualitatea este o virtute! Problema de timp.
Antonia, omiți un lucru foarte important, și anume, uiți sau nu știi că Biserica este trupul lui Hristos, iar noi credincioșii suntem mădularele trupului lui Hristos. Așadar, nu poți fi mădular al lui Hristos și în același timp să lovești în trupul și mădularele Lui. Sau poți, fiecare este liber să aleagă. Cei care mereu aduc acuze la adresa Bisericii nu fac decât să dovedescă o râvnă prost înțeleasă.

Legat de "profesori teologi zeloși", îți dedic acest cuvânt al părintelui Mihoc despre înșelare: https://www.youtube.com/watch?v=a4tOVwFEIpI#t=6m53s

"Monahul trebuie foarte mult sa se pazeasca de rava trupeasca si sufleteasca, ce se infatiseaza la aratare ca evlavioasa, iar de fapt este nesocotita si stricatoare de suflet. Oamenii din lume si multi dintre cei ce duc viata monahiceasca, datorita nestiintei lor, lauda mult o asemenea ravna, nepricepand ca izvoarele ei sunt parerea de sine si trufia. Aceasta ravna ei o preama*resc ca ravna pentru credinta, pentru evlavie, pentru Biserica, pentru Dumnezeu. Ea consta in osandirea si acuzarea mai mult sau mai putin aspra a celorlalti, pentru greselile lor in privinta moralei si pentru cele impotriva bunei oranduieli si intocmiri bisericesti. Amagiti fiind de o falsa conceptie despre ravna, ravnitorii lipsiti de intelepciune socot ca, lasandu-se in voia acestei ravne urmeaza Sfintilor Parinti si sfintilor mucenici, uitand ca ei - ravnitorii - nu sunt sfinti, ci pacatosi." - Sf. Ignatie Briancianinov
Reply With Quote
  #3  
Vechi 13.02.2015, 12:25:05
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Cei care mereu aduc acuze la adresa Bisericii nu fac decât să dovedescă o râvnă prost înțeleasă.
Nu e ravna prost inteleasa este prostie pur si simplu si multa fudulie.

Citat:
Legat de "profesori teologi zeloși", îți dedic acest cuvânt al părintelui Mihoc despre înșelare: https://www.youtube.com/watch?v=a4tOVwFEIpI#t=6m53s
Bate antoniap saua sa pricepa ovidiu.b.

Pai n-a scris ea cateva postari mai sus?

Ca par. Mihoc dupa mintea ei (care?) e unul din ala vandut Fiarei, care apara cipul si 666 -le ascuns intre foile de plastic, gata sa te loveasc acu lepadarea inconstienta - definitia ne(o)-ortodoxa a pacatului supremdupa mintea sectei cipofobe.

O chestie trebuie sa-ti intre in cap, cu prostul n-ai cum sa castigi un argument.

Pentru ca tu vrei sa-l faci sa rationeze, iar el n-are treba cu asa ceva, el e un raspandac cu o misiune: sa dea copy/paste sau sa repete ca un robot aceleasi idei stupide peste care incearca sa intinda o spoiala de virtute.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 13.02.2015 at 12:28:40.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 14.02.2015, 18:19:41
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Nu e ravna prost inteleasa este prostie pur si simplu si multa fudulie.



Bate antoniap saua sa pricepa ovidiu.b.

Pai n-a scris ea cateva postari mai sus?

Ca par. Mihoc dupa mintea ei (care?) e unul din ala vandut Fiarei, care apara cipul si 666 -le ascuns intre foile de plastic, gata sa te loveasc acu lepadarea inconstienta - definitia ne(o)-ortodoxa a pacatului supremdupa mintea sectei cipofobe.

O chestie trebuie sa-ti intre in cap, cu prostul n-ai cum sa castigi un argument.

Pentru ca tu vrei sa-l faci sa rationeze, iar el n-are treba cu asa ceva, el e un raspandac cu o misiune: sa dea copy/paste sau sa repete ca un robot aceleasi idei stupide peste care incearca sa intinda o spoiala de virtute.
Nici ideile tale nu sunt originale! Doar ca te situezi de cealalta parte a baricadei. Tu esti corect politic, eu nu. In privinta aprecierilor, iti multumesc pentru complimente! Acestea sunt cele mai frumoase complimente pentru un crestin. Tu ma ajuti sa nu cad in mandrie, de aceea chiar nu-ti port pica. Mantuire!

Pe mine ma intereseaza parerea lui Iisus Hristos. Cu ce se aleg oamenii pe care-i lauda toata lumea de buna voie, de frica sau din interes? Tot la mila lui Dumnezeu ajung si ei...
Reply With Quote
  #5  
Vechi 14.02.2015, 19:21:18
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Antonia, ce spune pr. Mihoc chiar nu contează. Dar de ce spune Sf. Ignatie Briancianinov ce spui?
Ceee ce omiți ai înțeles?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 14.02.2015, 20:12:22
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Ovidiu, reiau citatul postat de tine.

"Monahul trebuie foarte mult sa se pazeasca de rava trupeasca si sufleteasca, ce se infatiseaza la aratare ca evlavioasa, iar de fapt este nesocotita si stricatoare de suflet. Oamenii din lume si multi dintre cei ce duc viata monahiceasca, datorita nestiintei lor, lauda mult o asemenea ravna, nepricepand ca izvoarele ei sunt parerea de sine si trufia. Aceasta ravna ei o preama*resc ca ravna pentru credinta, pentru evlavie, pentru Biserica, pentru Dumnezeu. Ea consta in osandirea si acuzarea mai mult sau mai putin aspra a celorlalti, pentru greselile lor in privinta moralei si pentru cele impotriva bunei oranduieli si intocmiri bisericesti. Amagiti fiind de o falsa conceptie despre ravna, ravnitorii lipsiti de intelepciune socot ca, lasandu-se in voia acestei ravne urmeaza Sfintilor Parinti si sfintilor mucenici, uitand ca ei - ravnitorii - nu sunt sfinti, ci pacatosi." - Sf. Ignatie Briancianinov

Delicata problema! Imi pui trufia la incercare. Voi incerca sa ma strecor printre cuvinte.

Una e sa spun ca X e mincinos pentru ca m-a mintit pe mine sau pe altcineva si alta e sa spun ca X e un crestin bun, doar ca aici si aici greseste cu buna stiinta sau din nestiinta, aducand prejudicii credintei ortodoxe! Iau ca repere sfintii si imi argumentez spusele cu cuvintele lor, de aceea trag nadejde sa nu ma pedepseasca Dumnezeu prea tare, daca gresesc scriind. In fond, e vorba despre mantuirea mea si a celor dragi mie. Si nu e gresit ca pacatului sa-i spun pacat si sa lupt cu acesta. Insa pe pacatos, da, trebuie sa-l las in grija lui Dumnezeu. Ma straduiesc.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 14.02.2015, 21:28:06
Corinusha's Avatar
Corinusha Corinusha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.09.2009
Locație: Mures
Mesaje: 1.231
Implicit

Dna dobrin, acum, si daca s-ar da de maine salariile care s-ar merita, coruptia, hotia si santajul nu vor disparea. Ar mai trebui macar inca vreo sapte generatii cu salarii pe merit ca sa se ajunga sa se diminueze coruptia si hotia.

Da, in Anglia or fi preturi mari la privat, dar la stat mai gasesti un loc unde sa te tratezi farasa platesti. Incearca in Romania; aici daca nu sari cu banu mori cu zile. Pana si liftiera trebuie platita in unele locuri...
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau.
Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare.
Iubeste si nu astepta nimic in schimb.
Daruieste si vei primi la randul tau.
Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 14.02.2015, 21:45:10
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Părerea mea, nu îți este de folos să îndrepți preotul, ierarhul, chiar dacă am pleca de la premisa că aceștia ar fi în greșeală. Dacă dorești să vindeci pe cineva de vreo boală află că cel bolnav are mai multă nevoie de îngrijire, decât mustrare, de dragoste, decât de ură, de pace, decât de tulburare, de milă, decât de neîndurare. Când copilul tău a căzut și s-a lovit, ce faci? Îl mustri că nu a fost atent? Sau îi pansezi rana și te rogi lui Dumnezeu să-l vindece?

Îndreaptă-ți toată râvna ta împotriva păcatului din tine și vei aduce mai mult folos, atât pentru tine cât și pentru Biserică al cărui mădular pretinzi că ești. Îndreaptă-te pe tine și mulți se vor îndrepta în jurul tău. Apoi, nu uita că noi nu sutem sfinți, ci păcătoși.

"Amagiti fiind de o falsa conceptie despre ravna, ravnitorii lipsiti de intelepciune socot ca, lasandu-se in voia acestei ravne urmeaza Sfintilor Parinti si sfintilor mucenici, uitand ca ei - ravnitorii - nu sunt sfinti, ci pacatosi."
Reply With Quote
  #9  
Vechi 15.02.2015, 00:38:13
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
... ce spune Sf. Ignatie Briancianinov ....
Ce spune Sfântul a fost folosit (și va mai fi mereu) pe post de bâtă, de către unii. Cuvintele lui sunt transformate de unii în sârmă ghimpată. Noi înșine, "râvnitorii" facem asta adeseori.
Ce spunea și făcea Părintele Arsenie Boca a fost folosit ca bâtă și bici, de către unii. Și va mai fi.
Ce spunea și făcea Cuviosul Paisie a fost, spre marea lui durere mărturisită, mereu răstălmăcit, edulcorat, catastrofizat și folosit pe post de bâtă de către unii.
Ce a învățat și a făcut Hristos Domnul, a fost mereu și va mai fi răstălmăcit și folosit pe post de bâtă, scuipat, glonț, sabie, de către unii, de către noi înșine, credincioșii.
Mereu suntem "râvnitori" la căsăpirea noastră și a aproapelui folosind "armele" cele mai generoase - vorbele și faptele sfinților. Când e știut că nu e bine să lași pe mâna copiilor fără minte nici cuțitul, nici chibritul... Ca să nu mai amintesc despre mărgăritare și porci, despre computere și trandafiri...

Acum voi spune și eu câteva cuvinte despre un alt sfânt, anume Sfântul Nicolae Velimirovici, mult agreat și folosit de unii "râvnitori", întocmai ca pe Sfântul Ignatie Brancianinov. Cu nădejdea că sunt altfel de cuvinte decât se folosesc mereu pe acest forum cu prilejul luptelor cinstiților antiecumeniști și pravoslavnici.
Voi folosi, atât cât mă ajuta biata mea memorie, mărturisirea unuia dintre ucenicii Sfântului Velimirovici.
Acest ucenic, pe nume monahicesc Calist ("Calist monahul") era un sârb care supraviețuise câtorva măceluri relativ recente din istoria țării vecine. El avea într-o zi suspiciuni la adresa Sfântului. Nu pricepea ce face de fapt Episcopul, de ce spune una și alta etc. Ucenicul povestește că într-o zi s-a hotărât să tragă cu urechea, să iscodească, să privească pe gaura cheii - pentru a afla ce fel de om e de fapt Sfântul și cu ce se îndeletnicește el. Viețuiau împreună în aceeași fericită obște monahicească.
La scut timp după această hotărâre a lui, ucenicul s-a pomenit chemat de Episcop și a auzit, spre uimirea lui, următoarele: pentru că am aflat că vrei să știi ce fac eu și cum îmi trăiesc viața, iată că de azi vei locui cu mine, vei trăi împreună cu mine, întocmai ca mine, vei avea experiența modului meu de a fi chiar pe pielea ta. Începem!
Și din acea clipă, vreme de câteva săptămâni, ucenicul și Sfântul au trăit împreună tot ceea ce trăia Sfântul.
Ce, oare, avea să trăiască ucenicul Calist?
Nimic altceva decât o viață într-o cămară unde exista un singur pat, o masă, un scaun și câteva cărți precum și unele obiecte de cult bisericesc.
Adică, mai concret, ucenicul a postit trei săptămâni, așa cum postea Sfântul - la început foarte puțină apă și un colț de pâine, apoi ...nimic. Pur și simplu nimic de pus pe gură vreme de 3 săptămâni.
Ce mai făcea în rest? Rugăciune, neîncetată rugăciune.
Și mai ce? Studiul Scripturii și al Filocaliei.
Și mai ce? În cazul ucenicului, după două-trei zile proteste verbale. Apoi rugăminți. Apoi urlete. Apoi amenințări. Apoi încercarea de a fugi (dar Sfântul a pus patul în dreptul ușii, baricadînd ieșirea, iar fereastra se afla la mai mulți metri deasupra pământului, zădărnicind astfel orice tentativă de fugă pe geam). Apoi implorări, târâri pe jos, cuprinderea genunchilor Sfântului, iarăși reînnoite implorări și așa mai departe. Precizez că ucenicul era unul dintre cei mari duri războinici sârbi, unul care supraviețuise unor măceluri interumane greu de descris în cuvinte... Era, pe scurt, un dur și un "supraviețuitor". Iar acum un mielușel care scâncea și implora...
În tot acest timp Sfântul își făcea mai departe programul, ducea viața aceea simplă de ascet al lui Hristos: postea, se ruga, citea Scriptura și Filocalia.
După ce, cu mila lui Dumnezeu și cu rugăciunile Sfântului Nicolae Velimirovici, au trecut cele trei săptămâni iar ucenicul Calist a supraviețuit, acesta povestește că niciodată nu a mai avut îndoieli cu privire la viața Sfântului, la ceea ce făcea și cum și cât făcea.

Când facem așadar vreo referire la Sfântul (oricine ar fi acest sfânt sau sfântă) sau când îi cităm din cărți pentru a "îndrepta" pe vreunul dintre frații noștri, eu cuget că e de folos să ne întrebăm mai întâi: dacă aș fi eu acum în locul ucenicului Sfântului, oare aș putea duce aceeași viață ca Sfântul? Iar dacă nu am viața lui, atunci de ce îndrăznesc eu să îi folosesc cuvintele lui sfinte împotriva aproapelui? Oare sunt în același duh cu Sfântul atunci când vorbesc semenului? Oare cu adevărat prin mine vorbește însuși Sfântul Velimirovici sau Sfântul Ignatie etc.? Și dacă nu, nu e așa, atunci de ce continui să mă folosesc împotriva aproapelui de vorbele lui sfinte, care exprimă o viață sfântă? Aceste întrebări mi le adresez mie însumi, mai întâi, iar răspunsul care îmi vine în minte acum nu mă măgulește, nu mă felicită, nu mă îndreptățește deloc...
http://ro.orthodoxwiki.org/Nicolae_Velimirovici

Last edited by Ioan_Cezar; 15.02.2015 at 01:12:17.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 15.02.2015, 01:01:19
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

http://ro.orthodoxwiki.org/Nicolae_Velimirovici

În perioada dintre cele două Războaie Mondiale, Episcopul Nicolae face câteva vizite în Sfântul Munte, care îi modelează și îi preschimbă pentru tot restul vieții perspectiva și viața duhovnicească. În această perioadă îl cunoaște la Mănăstirea Sfântul Pantelimon (Muntele Athos) pe Sf. Siluan Athonitul și îl hirotonește în 1930 ierodiacon pe Părintele Sofronie (Saharov); ulterior, după război, în 1952, la Londra, îl încurajează pe acesta să publice scrierile Sfântului Siluan, spunând: "Siluan e mai mare decât toți ceilalți sfinți în dragostea sa! Când citești pe toți ceilalți, o disperare te cuprinde, dar niciodată nu se întâmplă așa ceva cu ceea ce a scris Siluan".

În necrologul dedicat Sf. Siluan, publicat în revista misionară a eparhiei sale, Episcopul Nicolae scria:

"Despre acest minunat monah nu se poate spune decât un singur lucru: era un suflet plin de blândețe. Nu sunt singurul care să fi simțit această blândețe, orice pelerin la Sfântul Munte care l-a întâlnit a simțit această blândețe. Siluan era un bărbat viguros, înalt; avea o barbă neagră mare și, la prima vedere, înfățișarea lui nu îl făcea atrăgător pentru cine nu-l cunoștea. Dar era de ajuns o singură conversație ca să-l iubești pe acest om. Vorbea despre nemăsurata dragoste a lui Dumnezeu și îi făcea pe păcătoși să se judece foarte sever pe ei înșiși. Acest minunat ascet era un simplu monah, dar plin de dragoste de Dumnezeu și de aproapele. Din toate părțile Sfântului Munte numeroși monahi alergau la el să-i primească sfaturile, dar era deosebit de iubit de monahii de la Hilandari și Sfântul Savva care vedea în el pe părintele lor duhovnicesc. Și pentru mine, Părintele Siluan mi-a fost de un mare ajutor duhovnicesc. Simțeam cum rugăciunea lui mă întărea. La fiecare dintre vizitele mele la Sfântul Munte mă grăbeam să-l vizitez. [...] Cartea vieții sale e smălțuită toată de mărgăritarele înțelepciunii și de aurul dragostei. E o carte uriașă și nestricăcioasă."
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sanatate Mosh-Neagu Postul 255 30.07.2017 14:46:00
o rugaciune pentru sanatate maria32 Umanitare 34 09.07.2015 17:05:09
Crestinul ortodox si cardurile de sanatate dorinastoica14 Despre Biserica Ortodoxa in general 134 26.11.2012 02:34:06
Religie alternativa CristanN29 Despre Biserica Ortodoxa in general 8 25.11.2010 13:05:42
Rugaciune pentru Sanatate t_a_pirvu Umanitare 4 15.09.2010 13:58:53