![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca ma arunc in mijlocul autostrazii in trafic maxim exista doua variante: 1) Cunosc consecintele acestui fapt si mi le asum, exercitandu-mi liberul arbitru; cu alte cuvinte, eu am decis sa ma sinucid. Puteam sa-mi manifest liberul arbirtru luand decizia sa nu sar in mijlocul autostrazii aglomerate. Atata timp cat exista o varianta alternativa (cea de a NU ma arunca in mijlocul autostrazii), fara ca aceasta sa fie conditionata de suportarea unei consecinte negative, decizia mi-a apartinut in totalitate. S-a manifestat pe deplin liberul arbitru. Concluzie: cunosc consecintele si mi le asum, exercitandu-mi liberul arbitru 2) Nu cunosc consecintele (ex: sunt ametit de la niste pastile) dar suport totusi consecintele. Ma calca masina si mor ca prostul, fara ca eu sa-mi fi dorit asta. Nu am avut posibilitatea sa-mi exercit liberul arbitru. Nu am luat nicio decizie constienta cu privire la evenimentul ce a urmat. Concluzie: nu cunosc consecintele dar le suport, fara a-mi exercita insa liberul arbitru Citat:
In cazul de fata liberul arbitru este redus la un joc de cuvinte. Concluzie: Cunosc consecintele, nu mi le asum/nu subscriu la acestea, dar le suport, fara a-mi exercita liberul arbitru. Va rog sa nu imi mai spuneti ca "am ales", pentru ca nu este cazul. Recomand cu caldura si: http://www.youtube.com/watch?v=Nv9IvCpiHxA |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Tu asta ii ceri lui Dumnezeu sa-ti dea "bani" indiferent daca lucrezi sau nu,indiferent de ce faci tu.Daca ai face cererea asta oricarui patron de pe lumea asta, te-ar considera nebun.Nu crezi?
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Spre exemplu, daca un om exemplar din punct de vedere moral si sufletesc ajunge la portile raiului, si i se spune "Ai facut fapte bune, poti sa intri in rai". Iar el zice "Dar nu vreau nici in rai, nici in iad", ce o sa se intample, o sa fie obligat sa intre in rai? Sau un hindu ajunge la portile raiului, fiind bun in viata, este poftit in rai, dar el niciodata nu a vrut sa se duca in raiul crestin, ci in Vaikuntha din religia sa, asadar refuzand. Ce se intampla cu el? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Intrebarea care ma macina pe mine cel mai mult a fost deja pusa si nu si-a gasit raspuns. Insist pe aceasta. Care este probitatea morala a unui parinte care poate interveni oricand decisiv, insa nu o face atunci cand propriul copil este schingiuit? ...Lasam la o parte faptul ca este schingiuit pentru greseli facute fata de parintele in cauza. Last edited by Inorogul; 28.10.2014 at 21:00:05. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cred ca de aceea spunea parintele Arsenie Boca sa multumim in necazuri si sa intelegem ca ele sunt mana intinsa a milei lui Dumnezeu. Last edited by Heurtebise; 28.10.2014 at 21:13:44. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Care este, mai exact, fragmentul prin care am sugerat ca Dumnezeu este cel care chinuie?
Intrebarea mea face abstractie totala de "agresor" si de motivele agresiunii. Consider ca restul postarii nu are legatura cu intrebarea pe care am pus-o. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Posibil sa fi inteles gresit. Ceea ce m-a indus in eroare a fost ca omul e schingiuit pentru greseli pe care le face fata de Dumnezeu. Or, acele greseli (pacate) il schingiuiesc pe om. Pacatele nu sunt fata de Dumnezeu, ci sunt fata de om. Omul, pacatuind, se schingiuieste, nu il ofenseaza pe Dumnezeu. Asta voiam sa spun.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Vorbim acelasi lucru dar avem perspective diferite. Cred ca largesti foarte mult intelesul de "liber arbitru". El nu se poate manifesta in varianta: "Cum spun eu, sau iadul te paste! Alegerea iti apartine". |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|