![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
-pai de asta au cazut in ratacirea mintii si Francisc si ceilalti,asa cum zice Sfantul Ignatie -nu e clar ceea ce zice p Boca,sunt multe amestecate,ortodoxia cu gandirea lui proprie -si in "Cararea" apar destule elemente new-age-iste |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Reiese limpede din citat că Părintele caută, pe de o parte, să evidențieze un oarecare merit sau avantaj al metodei respective (pe care însă nu o recomandă!), iar pe de altă parte evidențiază critic lipsurile metodei. Nu vezi? Nu conștientizezi ce citești? Nu știi să citești o analiză evaluativă a unui expert? Nu ești obișnuit cu procedeul unor astfel de acțiuni evaluative? Scuză-mă, ce nivel de școlaritate ai absolvit? Părintele însuși precizează că stăruirea în imaginație poate aduce dilatarea în conștiință a unor fenomene subiective și menționează apoi că, din acest motiv al igienei psihice, Răsăritul ortodox a ținut ca în practica rugăciunii să fie evitată cultivarea imaginației. Practica rugăciunii, pe care și Părintele o cunoștea foarte bine, a dus la concluzia că rugătorul e în mai multă siguranță dacă își ține în frâu imaginația - deși ea e utilă până la un punct (dar nu e necesară). Când spune că e ceva de folos în această metodă, Părintele precizează și ce anume. Ca bun cunoscător al psihologiei rugătorului, enumeră câteva fenomene firești care însoțesc imaginația - în special asociațiile emoționale, cu rol în încălzirea psihică a atmosferei sufletești. Astfel de fenomene nu au nimic negativ în sine, sunt firești, însă tocmai caracterul lor firesc poate împiedica pe rugător să avanseze în stadiile mai înalte ale rugăciunii. Pe măsură ce rugătorul avansează în rugăciune, caracterul subiectiv al fenomenelor crește în intensitate și, pe acest fond, pot apărea la unii oameni diverse interpretări care deviază, opresc sau falsifică rugăciunea, făcînd-o sterilă. Din aceste motive care țin strict de practică, Răsăritenii recomandă un plus de acrivie/acuratețe. Din prudență, ca măsură profilactică - nu pentru că ar fi ceva cu totul lipsit de orice folos. În concluzie, comentînd metoda lui Francisc, Părintele distinge foarte frumos între latura psihologică (specifică treptei începătorilor) unde are loc o anumită încălzire prealabilă a sufletului prin mijloace psihologice banale, la îndemâna oricui și latura duhovnicească mai înaltă, care nu poate fi atinsă dacă omul rămâne în limitele firești. Mai mult, evidențiază și posibilele riscuri. Din modul îngrijit în care Părintele își expune cunoștințele despre treptele și felurile rugăciunii, comentînd de pe o poziție superioară metoda de rugăciune a apuseanului (pe care probabil că Francisc o mânuia fără probleme, controlînd riscurile - dar nu oricine e Francisc ca să generalizăm recomandarea acestei metode), tu ai tras concluzia că Părintele lăuda sau recomanda metoda franciscanului? Păi nu vezi că o critică finuț? Atât de prost înțelegi un text, omule? Te întreb încă o dată? Ce nivel de școlaritate ai reușit să absolvi? Last edited by Ioan_Cezar; 04.10.2014 at 09:22:27. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
-vad foarte clar textul,trebuia sa lase doar partea a doua a textului fara aprecierea metodei |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
În fond tu ești liber să crezi și să spui ce vrei, ce consideri. Fiecare e responsabil, sau în orice caz va răspunde pentru ale sale. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Să cercetăm cu puțină atenție și oleacă de bunăvoință. Ba chiar cu considerație! - întrucât ne vorbește Părintele Arsenie, iar nu un oarecare bălmăjitor. Deci haide să punem de la început ochelarii cei buni și aducători de folos! Părintele ne transmite un mesaj. O face de pe poziția lui de duhovnic, de teolog, de mesager al lui Hristos către semeni, de păstor. Nu a inventat el acest statut, ci i s-a conferit de către Biserică, în perioade foarte tulburi ale istoriei concrete din țara noastră - o știm, știm printre altele cât a fost (și este inclusiv în prezent) de hăituit de Securitate precum și de alți dușmani. Să îi recunoaștem așadar măcar buna intenție și jertfelnicia, dacă sfințenia nu voim, să ținem cont că atunci când Părintele vorbește sau scrie, el slujește! Și, înarmați cu acest context al minții noastre, să cercetăm ce spune Părintele. Mai întâi să ne asigurăm de un lucru: cui vorbește Părintele, în ce situație de viață se află, ce a spus mai înainte, ce a spus după acest moment pe care îl dezbatem. Ce scop urmărește, ce metodă folosește. De câte ori citim un text, fie el și din Scriptură (și mai ales atunci!!) trebuie să luăm în calcul datele reale care vin spre noi. Altminteri, cădem în eroarea inversării/răsucirii perspectivei: când nu noi mergem spre text, la întâlnire, ci tragem textul spre noi, îl asimilăm la noi, la organizarea noastră. Practic, nici nu mai receptăm datele unui text ci, trăgînd textul la ale noastre, ne preamărim pe noi cu prilejul întâlnirii altuia - text sau persoană. Dacă ținem aceste preliminarii necesare unei întâlniri sănătoase și inteligente, atunci textul Părintelui nu mai poate fi incriminat atât de ușor. Crezi că judec bine? Fără supărare, ți-o spun cu camaraderie, ca un confrate care voiește ca și tine, sper, să cunoască cum stau lucrurile cu adevărat. Crezi că procedez bine? Sau mă înșel undeva? |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Dacă ar fi să analizăm la virgulă, toate scrierile sfinților după criteriile domniei tale, nu ar mai rămâne nici unul!!
Spui că în "Cărarea" apar "destule elemente new-age-iste", deși nu le numești care sunt acelea. Atunci, ce ne poți spune despre cartea Sfântului Luca al Crimeei canonizat de Biserica Rusă, unde se vorbește direct despre existența extratereștrilor, somnabulism, spiritism, practici energetice și multe altele din ceea ce tu numești "elemente new-age-iste"... Citește "Cărarea Împărăției" cap-coadă a Părintelui Arsenie Boca, apoi citește și "Duh - Suflet " Trup (Puterea inimii)" cap-coadă a Sfântului Arhiepiscop Luca al Crimeii, fă o comparație între acestea două cărți, apoi vreau să-ți aud părerea. Eu am rămas oarecum derutat când am citit pentru prima dată cartea Sfantului Luca, însă la scurt timp mi-am revenit. Și să spui apoi, de ce Părintele Arsenie Boca nu ar trebui canonizat spre deosebire de Sf. Luca al Crimeei, care este canonizat. Sincer eu nu te pot înțelege. Se simte o ură în postările tale față de persoana Părintelui Arsenie Boca pe care vrei să-l scoți cu orice preț ca eretic Last edited by tot-Laurentiu; 04.10.2014 at 16:13:04. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ceva concret? |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| ma poate ajuta cineva sa cumpar o rasa("vesmant"pt. Protopsalti)? | inclusiveu | Generalitati | 9 | 02.07.2012 16:08:55 |
| Ceva frumos..."invata" | ioana30 | Generalitati | 1 | 29.11.2010 18:23:12 |
| Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? | lourdes19 | Generalitati | 2 | 19.10.2010 13:06:29 |
| "imoralitatea" lui Dumnezeu din Biblie? Nu exista asa ceva! | flying | Despre Sfanta Scriptura | 203 | 18.05.2010 21:31:10 |
|
|