![]() |
![]() |
|
#81
|
|||
|
|||
![]() Citat:
* Nu, nu e vorba doar despre costume, formule și trepte. Sau nu e vorba despre acestea ca fiind hotărâte de oameni. Ci de Dumnezeu. Și nu e vorba de o autoritate autoasumată. Această autoritate vine din și prin Hristos, Capul Bisericii. Domnul vorbește clar despre Biserica pe care o va întemeia nevăzut prin Jertfa Lui (Mt. 16,18). Despre Apostoli și episcopi găsim clar în FA 20,28 și Ef. 2,20 etc. Inaugurarea e limpede - FA 2. Autoritatea celor care L-au pălmuit nu este aceeași cu a Apostolilor și preoților din Biserică. E așa greu de sesizat? * Eu și alții nu mergem din frică superstițioasă în Biserică. Sfântă frica lui Dumnezeu nu e nici superstiție nici frică naturală. Nu e totuna cu frica de foc, de apă, de câini sau de tigri. Când vei avea experiența personală a cutremurului fricii lui Dumnezeu, atunci nu o vei mai confunda cu nimic. Niciodată! Mergem în Biserică din conștientizarea obârșiei noastre ca oameni, din conștientizarea dependenței noastre de Hristos, mergem din sfânta frică și din bucurie, mergem pentru că, în ciuda faptului că suntem păcătoși, avem inimă. Iar inima noastră iubește pe Domnul, fie și extrem de puțin, într-un loc cât de mic. Noi simțim această iubire împletită cu sfânta frică și simțim pentru că El ne iubește pe noi. Simțim Iubirea Lui și îi răspundem cu iubire înfricoșată, chiar dacă mintea noastră bolnavă și faptele păcătoase ne surpă dragostea, ne îndepărtează de El și Îl rănesc. * Faptul că Biserica este (în ființa ei teandrică) și instituție - nu ar trebui să ne îndepărteze de Ea. Normele de viață ale Bisericii sunt de la Dumnezeu. Nu poate lipsi organizarea instituțională deoarece Biserica are și o existență terestră. Dar toate acestea se văd doar cu ochii credinței. Iar credința este un dar. Care trebuie păstrat mai mult decât orice alt dar. Prin credință vedem și ceea ce nu putem vedea cu ochii trupești și înțelegem și ceea ce nu putem înțelege cu mintea noastră naturală. Credința ridică pe om din ordinea naturală. Teandria este o întâlnire/unire tainică, nepătrunsă de minte, a naturalului cu supranaturalul. A ceea ce este omenesc cu ceea ce este dumnezeiesc. Crezul nostru, Simbolul Credinței - arată limpede cum stau lucrurile. Last edited by Ioan_Cezar; 23.09.2014 at 02:24:52. |
#82
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Câtă vreme afirmăm că Sinodul este Sfânt, înțelegem că Hristos, Capul Bisericii, Se exprimă prin Sinod. Ceea ce hotărăște Sinodul este Sfânt. Deoarece în Comunitatea și Comuniunea Sinodală lucrează Hristos prin Duhul Sfânt, Duhul Adevărului. În nici un caz nu confundăm Sfântul Sinod cu Parlamentul României democratice... Nici cu ONU sau Parlamentul UE. Consultarea conștiinței credincioșilor se face pe altă cale decât referendumul național privind X chestiune, altfel decât prin recensământ, altfel decât prin sondajele IRSOP sau prin chestionarele amabile ale Vodafonului. Last edited by Ioan_Cezar; 23.09.2014 at 02:18:30. |
#83
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Mi-am mai completat imaginea si contextul - în speranta că într-o bună zi poate ajunge si la noi cartea .. Last edited by mirela.t; 23.09.2014 at 06:59:45. |
#84
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cine stabileste daca se incalca sau nu dogma ortodoxa si Sfintele Canoane?Eu cred ca varianta a.a. Biserica prin ierarhii ei. Tu ce crezi? |
#85
|
|||
|
|||
![]()
Eu cred ca virgula cuvantul final il are Dumnezeu si nu omul (indiferent ce pozitie ocupa in Biserica).
Iar Dumnezeu vorbeste prin evenimente/actiuni/fapte.Omul face conferinte/dezbateri.Dumnezeu nu face conferinte, Dumnezeu actioneaza. Exemplu concret din zilele noastre: Mai marii Bisercii tot studiaza si studiaza canonizarea lui Arsenie Boca Dumnezeu vobeste tuturora(inclusiv mirenilor si preotilor) prin minunile (adica fapte) care au loc la mormantul lui Arsenie Boca Last edited by oaie_cugetatoare; 23.09.2014 at 12:18:01. |
#86
|
|||
|
|||
![]()
Ssst, cum poți vorbi așa, noi doar trebuie să facem ascultare, nu mai contează de cine, doar e teolog cu diplomă. Discernământul nici nu mai încape în discuție.
|
#87
|
|||
|
|||
![]()
Nu ține de noi să dezbatem asemenea lucruri. Și am tot dreptul să judec un lucru pentru a stabili dacă e bun sau nu, dar nu am dreptul să osândesc. Și chiar dacă greșesc în stabilirea corectitudinii acelui lucru și iau o decizie greșită, Domnul mă va îndrepta prin marea lui milostivire și dragoste. Dumnezeu nu e limitat de șabloanele noastre și nu îngăduie decât ceea ce ne este de folos.
|
#88
|
||||
|
||||
![]()
Si eu cred la fel in aceasta privinta.
Vrei sa raspunzi si la cealalta intrebare? Dar, dace se poate, simplu, direct, barbateste. |
#89
|
|||
|
|||
![]()
aaaaa....
![]() |
#90
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Care ridica pe Apostolii Pavel si Petru care in Duhul Sfant hotarasc in Sinodul Apostolic ce este bine pentru Biserica. Pentru fiecare Sinod Dumnezeu a ridicat un Pavel si un Petru, dovediti prin har si invatatura si putere. Asta ignori tu, pe Dumnezeu care ESTE PREZENT si lucreaza. Dumnezeu a zis clar: Eu, Iisus Hristos va las pe Duhul Sfant care VA FI CU VOI si VA VA INVATA TOATE. Daca Duhul Sfant ESTE CU NOI prezent in mod tainic de 2000 de ani, de ce voi protestantii IL IGNORATI SI OMORATI PE DUMNEZEU. Ignori Dalian ca Dumnezeu A RIDICAT UN TEMPLU AL SAU PENTRU TOATE NEAMURILE, AICI PE PAMANT. Adica BIserica Sa de pe Pamant, si Casa Sa de pe Pamant. Cu temelia in Hristos si cu Apostolii ca primii zidari in zidul Bisericii. Iar Casa lui Dumnezeu NU VA FI BIRUITA IN VECI, de nici o vorba stricata a sectarilor, care anunta ca Duhul Sfant nu mai este. A spune ca Biserica a murit, sau Biserica a fost in erezie dupa anul 100 pana la reforma este echivalent cu a spune ca NU MAI ESTE DUH SFANT PE PAMANT. Ori Hristos a spus exact contrariul: Ca noi vom primi PUTERE MAI MULTA, ca Toata Biserica va primi putere prin Duhul SFant. Iar Faptele Apostolilor arata exact acest lucru. Tare interesant lucrul asta: au murit Apostolii si nu au mai scris Epistole, gata, s-a terminat si cu Biserica, s-a terminat si cu credinta, Dumnezeu a murit, credinta a murit. Extrem de usor de aruncat la gunoi 1500 de ani de credinta, nu ti se pare Dalian. Si te-as ruga sa raspunzi la fiecare propozitie, nu la greseli. La afirmatiile mari, nu la greselile facute. DALIAN, noi, ortodocsii IL AVEM PE DUMNEZEU DREPT CAP. Dumnezeu este in permanenta intre noi. Iar vocea Lui este in permanenta intre noi asa cum era si in VT. Prin marii prooroci, pe care noi ii numim SFINTI, si care sunt intocmai cu proorocii VT in putere, invatatura, apropiere de Dumnezeu. Pentru ca nu esti capabil sa raspunzi la o problema majora si te legi doar de lucrurile minore, dar ignori cu desavarsire lucrurile serioase. Nu poti sa raspunzi cum zice Hristos: DA unde este DA si NU unde este NU. SCRIPTURA SE CUNOASTE INTAI IN DUH SI APOI IN LITERA. Protestantii nu stiu decat o forma confuza si gresita a literei dar habar nu au de Dumnezeu si de gandul Lui, habar nu au cum se traieste Scriptura. Last edited by gpalama; 23.09.2014 at 13:24:36. |
|