![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
oameni ca de acest gen au rupt biserica intotdeauna cu arogantele lor. si chiar si acum o fac de ras inaintea necredinciosilor.
si daca tu esti fericit cu ce a zis, atunci, iti adresez tie aceeasi mica remarca: nici tu nu esti ortodox, ci orice altceva. o sa fii ortodox cand o sa iti dau eu, sfantul, voie in rai. e bine? |
|
#2
|
||||
|
||||
|
E perfect. Continuați.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#3
|
|||
|
|||
|
OK, mersi.
Am vazut ca e o tendinta a antiecumenistilor sa inceapa discutia despre ecumenisti cu termenii farisei, iuda, antihristi, fatarnici (si altele, care imi scapa acum). Si au intotdeauna impresia ca ei sunt niste profeti carora le e permis orice, iar ceilalti trebuie sa intoarca 100 de obraji, sa vorbeasca sfios, sa-si ceara scuze dupa fiecare virgula. Eu sunt un ecumenist putin diferit: am cate un blestem si cate o anatema pentru toti antiecumenistii care blestema si anatemizeaza. Si am si altele. Orice. Se pare ca trebuie sa le apelam la toate. Ori ca sa ramana asa, ori ca sa putem trece pana la urma si la argumente, cu mai mult respect. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Daca-L avem ca model pe Iisus, nu gresim. Daca vrem sa ne asemanam Lui, e minunat. Valorificam talantul dat spre slava Sa si spre ajutorul aproapelui, ne ducem crucea vietii in smerenie etc. Daca vrem sa facem o religie din care Iisus, adica Acela Care ne-a lasat o credinta capabila sa mute muntii din loc, sa lipseasca de fapt, atunci suntem de plans. Sa nu cream forme fara fond!
Sa ne intoarcem la credinta primilor crestini, la simplitatea lor, la frumusetea relatiilor umane intre ei. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
si nu doar Iisus. chiar si Moise a spus ca nu vrea in rai daca Dumnezeu nu mantuieste poporul israelit care nu il asculta. pare putin absurd dar de fapt nu putea spune altceva. si avea dreptate. Totusi e bine sa nu mai lungim mult discutia. Se vede de ce |
|
#6
|
||||
|
||||
|
calinp
vreti sa facem un exercitiu de comuniune ecumenista? iata hadeti sa imbracam urmatoarele roluri: dvs antiecumenist (faceti efortul sa va puneti in pielea unui astfel de crestin) si eu eterodoxa (voi face si eu acest efort de a ma pune in pielea unui eterodox). Amandoi vom discuta, vom face anumiti pasi care nu ne pune in pericol propria noastra invatatura. Vom discuta incercand sa ne spunem punctul de vedere. Propunem chiar si rugaciuni impreuna. Pana aici foarte frumos. Apoi eu va propun, ca si eterodoxa, sa incercam un acord de unire ca doar suntem crestini si vin si va prezint o invatatura care sa fie comuna. Eu va spun ca nu cred in sfinti si in Fecioara Maria. Dvs acceptati? Morala mea este ca oricati pasi mici se vor face impreuna, pana la urma se ajunge la compromis. diferentele dintre Adevarul revelat de Dumnezeu in Biserica ortodoxa si soiul de adevar la care tin cu incrancenare cei de alte credinte sunt de netrecut. Toti acesti pasi mici, intalniri , rugaciuni comune nu fac decat sa sminteasca si sa piarda crestini buni iar aceasta umbrela numita umanitate in forma in care este prezentata este un balon de sapun. Umanitatea nu exista cu adevarat decat la omul curatit de pacat, restul sunt doar interese. Unirea tuturor crestinilor nu poate fi decat atunci cand se vor uni sub acelasi Adevar , Unul, atunci cand se va crede in acelasi Hristos, cand va fi o singura invatatura. Unire cu mai multe invataturi nu este unire ci un talmes balmes, o spurcare a Adevarului. Cred ca noi ca si crestini ortodocsi, trebuie sa admitem ca unirea crestinilor este doar atunci cand toti au aceleasi invataturi de credinta. Credeti ca ceilalti aflati in afara Bisericii ortodoxe vor accepta sa isi insuseasca invatatura ortodoxa ca sa putem fi in comuniune? Discutii pe aceasta tema pot avea loc zile in sir, ne vom invarti, cum spune o vorba romaneasca, "in jurul cozii" si mai aruncam si mici intepaturi unii impotriva altora, insa daca ne ducem la esenta vom vedea ca vom ajunge sa fim pusi in fata unui compromis si ca singura cale de a pasi impreuna pe acest drum ecumenist este compromisul, fie de o parte fie de alta. De ce sa pornim pe un drum fara rezultat? va dati seama cati ortodocsi se pot sminti si cati oameni eterodocsi vor accepta adevarurile de credinta ortodoxe? Nu va ingrijoreaza acest raport? Ortodoxul adevarat poate iubi semenii de orice credinta ar fi, are invatatura iubirii de la Hristos, la ce bun alte artificii pentru a iubi?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
asta cu rugaciunile in comun era de pe alt post tv. ce sa discute un antiecumenist, in calitate de ce? de tanacoid, buletinolog, legionar, ca ortodox nu prea e Citat:
Citat:
Last edited by calinp; 11.05.2014 at 14:31:57. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
un principiu in linii mari, in concluzie:
daca vezi ca religiozitatea te face mai rau decat erai inainte, fara ea, atunci poate ar trebui sa te gandesti ca nu ai inteles ceva cum trebuie. deci provizoriu ar trebui sa revii si sa fii putin pagan in acele puncte, si crestin acolo unde esti indemnat la dragoste. asa eviti multe derapaje. ca sa nu ajungi ca horia sima, de pilda, sa ucizi, pe "unu, iorga sau cam asa ceva" in numele crestinismului inteles de tine. sau, mai nou, ca popa de la tanacu |
|
#9
|
||||
|
||||
|
D-le calinp
cei care se aseaza singuri intr-o parte a lumii punandu-si o eticheta pe frunte aratand cu degetul spre ceilalti care si ei se aseaza in partea cealalta a lumii punandu-si o alta eticheta , si apoi striga unii la altii , acestia sunt dezbinatori ai Bisericii. Nici unii , nici altii nu sunt nici ecumenisti nici antiecumenisti ci dezbinatori. Ortodoxul trebuie sa fie ortodox si atat, iar aceasta implica si ortodoxia ecumenica, insa acea invatatura data noua de Hristos si pe care sfintii nostri au inteles-o foarte bine si nu o tinichea caraghioasa pe care au scrijelit cu degetul pacatului cuvantul ecumenism. Ortodoxul adevarat este si ecumenist si antiecumenist in acelasi timp. \si aceasta nu este o contradictie ci o intelepciune caci trebuie sa fim ecumenisti asa cum Domnul ne-a invatat, dorind unirea tuturor si toti sa se mantuiasca insa intru Adevar si antiecumenist cu invatatura proasta si gresita de a gasi cai de mijloc si invataturi care sa imbrace omul ca "o manusa ce poate imbraca si palma cea mare si palma cea mica, fiind elastica", sub stindardul iubirii. Hristos ne-a aratat ce inseamna iubirea, Hristos ne invata ce este iubirea, nu e nevoie de artificii ca sa exersam iubirea.\ \sa fim ecumenisti asa cum ne invata sfintii: "Doamne, cât de mult îl iubești Tu pe om! Milostive Doamne, dă harul Tău tuturor noroadelor pă*mântului, ca ele să Te cunoască pe Tine, căci fără Duhul Tău Cel Sfânt omul nu poate să Te cunoască și să înțeleagă iubirea Ta. Doamne, trimite peste noi pe Duhul Tău Cel Sfânt, căci Tu și toate ale Tale se cunosc numai prin Sfântul Duh, pe Care L-ai dat la început lui Adam, apoi sfinților proroci și pe urmă creștinilor. Doamne, dă tuturor noroadelor Tale să înțeleagă iubirea Ta și dulceața Duhului Sfânt, ca oamenii să uite durerea pământului și să lase tot răul, să se alipească de Tine prin iubire și să trăiască în pace, făcând voia Ta spre slava Ta." Mă rog Ție, Milostive Doamne, dă tuturor noroadelor pământului să Te cunoască prin Duhul Sfânt. Cum mi-ai dat mie, păcătosului, să Te cunosc prin Du*hul Sfânt, așa dă și tuturor noroadelor pământului să Te cunoască și să Te laude ziua și noaptea. Știu, Doamne, că Tu iubești oamenii Tăi, dar oamenii nu înțeleg iubirea Ta, și pe pământ toate noroadele se vânzolesc iar gândurile lor sunt ca norii mânați de vânt în toate părțile. Oamenii Te-au uitat pe Tine, Făcătorul lor, și caută liber*tatea lor neînțelegând că Tu ești milostiv și-i iubești pe pă*cătoșii care se pocăiesc și le dai harul Sfântului Tău Duh. Doamne, Doamne, dă puterea harului Tău tuturor no*roadelor, ca să Te cunoască prin Sfântul Duh și să Te la*ude cu bucurie, așa cum mie, necuratului și ticălosului,mi-ai dat bucuria doririi Tale și sufletul meu e atras spre iubirea Ta ziua și noaptea, nesăturat." Sf. Siluan Athonitul Aceasta este ecumenismul acela de a iubi desavarsit oamentii toti si de a-i dori mantuiti. De a le dori sa cunoasca pe HristosMă rog Ție, Milostive Doamne, dă tuturor noroadelor pământului să Te cunoască prin Duhul Sfânt. Cum mi-ai dat mie, păcătosului, să Te cunosc prin Du*hul Sfânt, așa dă și tuturor noroadelor pământului să Te cunoască și să Te laude ziua și noaptea. Știu, Doamne, că Tu iubești oamenii Tăi, dar oamenii nu înțeleg iubirea Ta, și pe pământ toate noroadele se vânzolesc iar gândurile lor sunt ca norii mânați de vânt în toate părțile. Oamenii Te-au uitat pe Tine, Făcătorul lor, și caută liber*tatea lor neînțelegând că Tu ești milostiv și-i iubești pe pă*cătoșii care se pocăiesc și le dai harul Sfântului Tău Duh. Doamne, Doamne, dă puterea harului Tău tuturor no*roadelor, ca să Te cunoască prin Sfântul Duh și să Te la*ude cu bucurie, așa cum mie, necuratului și ticălosului,mi-ai dat bucuria doririi Tale și sufletul meu e atras spre iubirea Ta ziua și noaptea, nesăturat." Sf. Siluan Athonitul Ortodoxul adevarat iubeste pe tot omul din lumea asta si il doreste mantuit. Ortodoxul adevarat doreste tuturor oamenilor de pe pamant sa cunoasca pe Hristos prin Duhul Sfant si astfel sa isi castige mantuirea. Pentru aceasta se roaga ortodoxul adevarat, pentru toata omenirea. Pentru ea plange si suspina si roaga pe Domnul. Discutiile ecumenice de astazi, au loc doar atata timp cat interlocutorii inca mai gasesc puncte comune. In clipa in care punctele comune s-au epuizat discutia nu va mai fi discutie caci atunci va avea loc un raport de forte. caci se vor afla in fata primului pas care nu concorda iar pentru a pasi mai departe unul va trebui sa renunte. Am toata convingerea ca ceilalti nu vor renunta la pasul lor. In mesajele mele d-le calinp nu vorbeam de mine, ci tocmai despre acest moment vorbeam, de momentul compromisului, pa care stiu ca dvs l-ati sesizat foarte bine. si mai vorbeam despre acesti pasi mici facuti inainte , despre punctele comune, care vor sminti oameni. De vorbit dle , sigur putem vorbi cu oricine, nu ne afecteaza daca avem credinta tare, insa pe langa noi sunt oameni care aud si se smintesc. Am sa va dau un exemplu concret. Am discutat cu o crestina, membra a "Bisericii spiritualiste a lui Hristos". Nu cred in sfinti, in Sfanta Treime, in Fecioara Maria, au Biblia lor rescrisa cu modificari, cred ca toti pot sa se sfinteasca devenind mediumuri care vor lua legatura cu ingerii si chiar cu Dumnezeu, dupa un stagiu de studiu in biserica lor cu alte mediumuri care deja s-au sfintit. Este un fel de credinta care amesteca crestinismul cu religiile orientale. Am discutat cu ea frumos atata timp cat am stabilit punctele comune: credinta in Hristos , mai departe .....nu a mai fost nimic. Cand i-am aratat cum se face crucea a luat-o la goana strigand cu vehementa ca ea asa ceva nu va face. experienta aceasta mi-a dovedit ca pasii facuti, in aparenta mici victorii, sunt inutili deoarece , pentru ca un astfel de crestin sa simta adevarul trebuie sa vina Adevarul sa i se faca simtit.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 12.05.2014 at 01:39:18. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca s-ar fi impus atatea conditii teoretice detaliate pentru unire si in trecut, n-ar fi existat niciodata Biserica una, universala, de la apus la rasarit. Multi probabil ar ramane blocati sa auda din partea catolicilor invocat, cu privire la Filioque, pe Sf Chiril al Alexandriei. Lucurile sunt nitel mai complicate, cu privire la opiniile parintilor, pentru cine face efortul sa puna mana pe un curs de patrologie. si apropo de ce am spus mai sus, despre documentele ecumeniste ortodoxo-catolice, se pot gasi si aici http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_I...rthodox_Church pentru cei care pot citi in engleza. cine vrea poate sa vada daca e ceva gresit si sa spuna. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Ecumenism | Tartaruga | Biserici Protestante | 230 | 04.12.2012 02:46:41 |
| Ecumenism | ancah | Biserica Ortodoxa Romana | 206 | 31.05.2010 04:51:19 |
| ecumenism | alexandra | Generalitati | 15 | 20.04.2008 17:10:49 |
| Ecumenism | Iacov | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 178 | 08.10.2007 21:02:36 |
| Ecumenism | Noesis | Generalitati | 13 | 17.07.2007 10:35:57 |
|
|