![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Konjiro iti apreciez sinceritatea, esti ateu, nu ai suflet, crezi in teoria probabilitatilor, extrateresti,... bravo nene, macar tu spui ce gandesti. Sunt de acord cu tine, normal ca stiinta nu duce la credinta, ea conduce spre ateism ... asa este.
Corinusha, de bine ce ai terminat-o cu psihologia, nu ai fost in stare sa ne dai nici macar un exemplu de psiholog recunoscut care sa afirme cu subiect si predicat ca acea ramura a psihologiei pe care el o reprezinta ar recunoaste ca omul ar avea suflet ... nu prea te ajuta netul, nu-i asa ? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Greu, asa-i? teoretic psihologie = stiinta sufletului, practic nu s-a gasit "sediul" sufletului, de aceea nu se poat spune aca el exista sau nu in realitate. Dar se poate filozofa pe tema asta mult si bine; insa nu exsta dovezi concrete care sa spun exact: da, exista au nu, nu exista. ps: nu am terminat-o cu psihologia: consilierea si psihoterpia e o ramura a psihologiei. Vad ca nici pe tine nu te ajuta netul. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asa e si cu psihologia, daca ti-ar spune franc, in fata, ca ei nu cred ca omul are suflet, nu ar mai fi atat de credibili si oamenii s-ar feri de psihologi ca de dracu ! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Altul care confunda ce zice ateul despre stiinta cu stiinta.
Mai omule, pricepe ca pentru consiliere psiholoica, existenta sufletului sau a vietii de dupa moarte este irelevanta. Sigur, cazul cel mai fericit ar fi ca omul sa faca schimbarile de care are nevoie dintr-o perspectiva crestina. In unele cazuri, fara aceasta perspectiva, problema doar se amana, nu se rezolva. Insa nu toata lumea este dispusa sa asimileze perspectiva crestina, si chiar si pentru cei care sunt dispusi, poate dura ani de zile, iar omul are o urgenta, o situatie pentru care are nevoie de o rezolvare imediata, oameni se despart, mor, etc. E greu de ex. sa ierti doar pentru ca si Hristos a iertat, dar daca explici unui om care sunt mecanismele urii si cum de fapt isi face singur un deserviciu preferand ura in locul iertarii, s-ar putea ca omul sa se schimbe mult mai repede si mai usor, renuntand chiar si in felul asta la uram, devine mai deschis si incepe sa aiba si o perspectiva duhovniceasca asupra iertarii, sa o perceapa si la un nivel mai profund, etc. Doi oameni se cearta, sunt in pragul despartirii, unul nu e prea dus la biserica, si nu vrea sa comunice, celalat este credincios, ar vea sa spuna niste lucruril dar nu prea e capabil sa o faca - psihologul/consilierul ii poate ajuta sa stabileasca o legatura, sa ajunga la un consens. Un preot oarecare probabil nu va reusi asta, parte pentru ca unul din ei, nefiind credincios nu va vrea sa vorbeasca cu unul, parte pentru ca preotul daca nu are si o pregatire in directia asta, va pune din start problema dintr-o perspectiva religioasa si cel necredincios o va respinge, etc. Si sunt multe aspecte dar de care tu neavand habar, le ignori.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? | lourdes19 | Generalitati | 2 | 19.10.2010 12:06:29 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
"Interconfesionalitate" in aceeasi credinta | praxis | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 0 | 18.11.2008 12:42:40 |
|