![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru ca este posibil ca fiecare sa spuna ca el se afla in limita normalului, ca face bine. Uite ca sa fie mai clar ce spun eu: Un monah vede relatiile trupesti in casnicie ca fiind desfranare, pentru ca el insusi nu are. Eu vad desfranare in casatorie exact ca si tine: perversiuni sau relatii foarte dese de ex., sau patima pentru acestea. Si in acelais timp spun ca asa cum fac eu, sau altii multi, nu este nici desfrau si nici rau. La fel si cu alimentatia - monahii mananca apa cu paine (unii) si spun ca asa este bine. Sunt mireni care abia au ce sa manance si tot li se spune de cumpatare si de post si etc. Una este sa mananci vitei si purcei si sa bei butoaie de vin, alta este sa mananci o farfurie de paste si o cana de lapte pe zi. Dar cumva, la o adica toate sunt considerate in aceeasi oala. Pe mine ma deranjeaza judecata oamenilor, fie ei monahi sau mireni, care ne pun pe toti in aceeasi oala si definesc lucrurile numai dupa minea si placerea lor. Mi se pare foarte ideea din aceasta carte. Nu degeaba Evagrios Pontikos a scris ceea ce a scris, nu degeaba a scris el despre aceste teme. Asa vad eu. Trebuie cumva delimitate lucrurile. Si sper ca asta scrie in aceasta carte. Ca iata ca acus intram in Postul Pastelui. Si si despre post exista pareri si pareri. Fiecare intelege altceva prin post alimentar.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|