![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Mie mi se pare o problema serioasa acest caz si nu un circ.
O pagina de ortodoxie sa se exprime in acest fel...face mai bine oare? Nu este vorba sa criticam aici ortodoxia sau Biserica (credinta) pe ansamblu, ci sa tragem niste invataturi. Dar sa termin mai intai cu comantariul de mai sus. Din cate stiu se duc si copii la manastire, dar numai ca sa traiasca acolo (daca nu au parinti, sau acestia sunt saraci). Eu imi inchipui ca trecerea la monahism se face mai tarziu si cu anumite conditii. Eu nu am nimic nici cu manastirile sau calugaria. In orice caz nu discut aici asemenea probleme. Ceea ce as avea de spus este ca varsta de calugarie ar trebui sa fie mai mare, trebuie ca persoanele care solicita asta sa fie mature din toate punctele vedere, neinfluentate de nimeni etc. Trebuie conditii mai aspre poate, in sensul de perioada de proba, discutii indelungi cu cei candidati, pregatire religioasa. Si da, trebuie mai multa preocupare pentru toti tinerii, si pentru aceia care isi incep prea curand viata sexuala, care traiesc in desfrau si fac si alte pacate. Nu exclude nimeni acest aspect!!!! Mai intai problema asta cu fuga de acasa, sau disparitiile trebuie inteleasa bine. Fie ca este ceva pozitiv (mersul la manastire), fie ca este o indragosteala, sau un teribilism, sau o influenta de la o terta persoana, trebuie avut grija de tineri. Iata concret: copiii si tinerii trebuie sa stie pericolele care pot apare daca: corespondeaza pe net cu necunoscuti si apoi se duc sa-i cunoasca, daca pleaca de pe strada cu necunoscuti pentru om ciocolata sau o jucarie, daca fug de acasa cu prieteni sau colegi, te miri pe unde. Legat de cazul actual am citit undeva ca si in familie sau facut ceva greseli, fata are anumite traume. Sunt tot felul de informatii contradictorii: ba ca mama este vinovata ca e prea severa, ba ca ea a condus-o spre biserica. Ba ca de ce avea duhovnic... Eu de duhovnic nu am spus nimic, decat ca poate ar trebui pana la o anumita varsta a copilului sa colaboreze cu parintii. N-am inteles bine situatia si cine si ce influenta a avut asupra fetei. Daca a fugit de frica, de tulburare, sau de dragul monahismului. Ma intreb cum ar trebui sa procedeze preotii (duhovnicii) cu copiii? Daca sa anunte parintii in cazul in care afla anumite situatii riscante, daca sa intervina, daca sa indrume copiii fara stiinta parintilor. Credinta este altfel perceputa de un copil si altfel de un adult (nici adultii de multe ori nu o percep cum ar trebui, fac greseli si nu stiu sa procedeze). Asemenea aspecte am gandit sa discutam aici si nu batai de joc si atacuri la persoana. E bine ca a fost gasita si ca este teafara. Dar la varsta ei sunt niste lucruri de clarificat acum. Cred ca este foarte derutata si cine stie ce este in sufletul ei. Si altii au de suferit: parinti, duhovnic, cei de la manastire unde a fost. Nu e vorba sa facem aici praf pe cineva (nici macar pe mine), ci de vazut ce trebuie facut cu si pentru tinerii din ziua de azi. Cum sa fie educati si sfatuiti. Se vede ca sunt foarte tulburati si derutati. Si este nevoie si de niste reguli in multe locuri: - sa faci anumite actiuni cu copii sub 16 sau 18 ani (ma refer la partea cu amanetul lucrurilor pentru bani). - regulile de calugarie si primire la manastiri - consilierea de catre preoti sau chiar profesorii de religie Nu vad nici eu nici o legatura cu accidentul aviatic (nici nu cunosc cazul respectiv). Chiar nici una. Da, trebuie actionat rapid si profesional in toate cazurile.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Iata o parte din aceste hotarari: Actele necesare Art.15 - Primirea in manastire, schit sau metoc a celor care doresc sa intre in monahism se face numai cu aprobarea Chiriarhului. Atr.16 - Cel care doreste sa intre in viata monahala este dator sa inainteze Chiriarhului locului o cerere scrisa, insotita de urmatoarele acte: a) certificatul de nastere; b) certificatul de botez; c) actul de studii (solicitantul, daca este minor, sa fie absolvent al Scolii generale, cel putin si sa aiba acordul parintelui sau tutorelui; d) cazier judiciar; e) certificat de stare civila, din care sa se constate ca nu are nici una din obligatiile familiale prevazute de Codul familiei; f) recomandarea preotului paroh; g) act privind stagiul militar si declaratia ca renunta la averea sa donand-o rudelor sau manastirii; h) fisa medicala privind starea sanatatii fizice si psihice. Varsta minima pentru primirea in manastire, ca novice, este de 16 ani (cu acordul scris al parintilor sau tutorilor). Minorii vor depune si consimtamantul scris al ambilor parinti sau al tutorilor. Art.17 - La primirea in manastire, staretul (stareta) va avea in vedere cercetarea amanuntita a noului venit: scopul venirii (vocatie, deceptie, interese personale), starea fizica si psihica, caracter, temperament, aptitudini, cunostinte religioase, formare spirituala, hotarare, impedimente. Art. 18 - Dupa cercetarea actelor de mai sus, staretul (stareta) manastirii (schitului) incredinteaza pe noul venit unui (unei) calugar (consiliere) din Consiliul Duhovnicesc si-l aseaza in ascultarile manastirii pentru incepatori, iar in cazul cand candidatul (candidata) dovedeste o purtare buna si este folositor obstii manastiresti, dupa o probare de trei luni, staretul (stareta) il (o) recomanda Chiriarhului pentru admiterea in randul fratilor, inaintandu-i cererea cu toate actele, urmand ca, dupa aprobare, sa fie randuit pentru ispitirea canonica. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|