![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
![]() Citat:
Citat:
[quote]dar vad ca tu preferi atacurile personale in locul rationamentului logic. Iar tu se pare ca preferi sa faci confuzie intre ce ai fost instruit sa pricepi tu din Biblie si Biblie. Citat:
Din pacate nu reusesti sa ai o interpretare unitara a Bibliei, altfel n-ai pierde din vedere, asemeni lui Luther, pasajele in care se spune ca o credinta fara fapte este moarta. In teologia ortodoxa se face diferenta clara intre mantuirea obiectiva - darul lui Dumnezeu pentru noi, si mantuirea subiectiva - ceea ce omul face pentru a primi aceasta mantuire. Din pacate acesta delimitare a devenit tare confuza datorita lui Luther si cultele (neo)protestante au mostenit-o, facand din mantuire o chestiune cel putin ambigua daca nu chiar indoielnica. Citat:
Cine facea "punerea mainilor"? Se ridica Gigi si cu Gica din popor, isi puneau mainele pe cate unul si acesta devenea pastor, cum se intampla la voi? Citat:
Ca puneti slabele voastre intelegeri in seama Scripturii, asta este fara indoiala tragic. Citat:
Citat:
[quote]1. Dupa modul arogant si iritat cu care vorbesti, nu prea cred ca esti un credincios adevarat.[quote] As putea sa-ti spun acelasi lucru. Atunci cand dai niste raspunsuri stereotipe din limbajul vostru de lemn (nu pentru ca nu are forma ci pentru ca nu are substanta) cu infatuare si asumtia ca iti apartin cand de fapt au fost furate din tezaurul Bisericii, nu pot sa ma abtin sa nu-ti atrag atentia, poate ceva mai pe ocolite. Citat:
Citat:
De unde crezi ca vin sectele, ca cele din care faci tu parte? De la Dumnezeu? Citat:
Citat:
Tind sa cred ca cei ca tine au impresia ca a pus-o Dumnezeu intr-un cosuletz si i-a dat drumul din cer taman in ograda lui Luther. Citat:
Pacat ca le-a trebuit cam 1500 de ani sa faca asta, nu-i asa? Citat:
Ceea ce duc aceia nu este adevarata Evanghelie ci o versiune falsificata a ei. Este normal, din pacate, in aceasta lume cazuta, ca raul sa se raspandeasca cu mai multa eficienta decat binele. Citat:
Iar daca tineti neaparat sa va cautati inaintasi in istorie, intotdeuna dati peste eretici cu a caror invatatura nici macar voi n-ati fi de acord azi decat ca flagrante erori de intelegere a Scripturii. Cum credeti ca voi sunteti feriti de aceste erori spre deosebire de cei care ii considerati inaintasi, nu reusesesc sa inteleg.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Augustin, Clement si multi altii credeau ca mantuirea se obtine doar prin credinta in Isus Hristos, si nu prin faptele noastre.
Vedeti? Crestinii adevarati existau mereu de-a lungul istoriei. Vrei sa spui ca si acestia sunt niste pagani, niste sectari ordinari ca si mine? :) Citat:
Biblia vorbeste clar ca mantuirea se obtine doar prin credinta. Biserica catolica si ortodoxa in schimb spun ca mantuirea se obtine prin fapte. Sa vedem ce are de spus Apostolul Pavel despre acesta: Galatians 1:8 "Dar, chiar dacă noi înșine sau un înger din cer ar veni să vă propovăduiască o Evanghelie deosebită de aceea pe care v-am propovăduit-o noi, să fie anatema!" Deci, Pavel ne spune ca crestinii nu ar trebui sa creada nicio alta evanghelie diferita de cea vestita de el (Pavel) sau alti apostoli din vremea aia. Last edited by DanielS; 22.02.2014 at 16:11:31. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pentru cei care nu au o intelegere profunda va fi permanent o sursa de scandal. Un motiv de cearta pentru suflete care cauta cearta pentru a demonstra altora "rataciti" superioritatea punctului lor de vedere - si astfel sa poata sa proclame mindri si victoriosi ca detin "religia adevarata". Este instinctul incepatorului. Credinta si faptele sunt de fapt una si aceeasi moneda. Faptele sunt credinta vadita. Credinta este o fapta a mintii si inimii. Ce este credinta fara fapte? - ipocrizie. Caci inseamna ca Dumnezeu nu are nicio lucrare in acea inima. Nu cunoaste acea inima. Mantuirea, intradevar, se obtine doar prin CREDINTA nu prin fapte - insa CREDINTA ADEVARATA. Ca sa ne dam seama ca este CREDINTA ADEVARATA si nu aprindere prozelita a mintii, fara dragoste si intelegere adanca, trebuie sa ne uitam la faptele noastre. FAPTELE EXTERIOARE nu sunt cauza directa a mantuirii ( ca sa nu ne laudam si sa picam in placere de sine), insa sunt markerii care ne avertizeaza ce avem cu adevarat in saculetul inimii.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 22.02.2014 at 16:41:40. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajută.
Perfect de acord spui? Ești în perfecta erezie și înșelare de la dracu, precum ți-am dovedit mai sus. Biblic, apropo, cum place ereziei neo-protestante. Bucurii. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am mai explicat asta mai demult: Iacov vorbeste impotriva credintei false, nu impotriva credintei adevarate. Daca ne uitam cu atentie la Efeseni 2:8 "Căci prin har ați fost mântuiți, prin credință. Și aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni." si comparam aceste versete cu cele din Iacov 2, vom ajunge la urmatoarea concluzie: Ori Iacov si Pavel se contrazic unul pe celalalt, ori interpretarea ta despre ceea ce spune Iacov 2 e gresita. Deoarece prima optiune nu e posibila, o sa incerc cat pot sa iti explic pe cea de-a doua: Biblia ne invata clar ca suntem salvati/justificati prin credinta in Hristos si prin ceea ce a facut El pe cruce. NU exista nicio contradictie intre ceea ce spune Iacov si ceea ce spune Pavel. Tot ce trebuie sa facem este sa ne uitam la context. Iacov 2 are 26 de versete: versetele 1-7 ne invata sa nu aratam favoritism doar anumitor oameni, versetele 8-13 sunt niste comentari despre Lege, versetele 14-26 vorbesc despre relatia dintre credinta si fapte. Iacov incepe cu exemplul unei persoane care spune ca are credinta dar nu are fapte, "Frații mei, ce-i folosește cuiva să spună că are credință, dacă n-are fapte? Poate oare credința aceasta să-l mântuiască?" (Iacov 2:14). Cu alte cuvinte, Iacov vorbeste despre o credinta moarta, o credinta care nu e mai mult decat o pronuntare verbala, o marturisire publica a mintii, care nu e simita in inima. Este lipsita de viata si de actiune. Iacov incepe cu un exemplu negativ si demonstreaza ce este cu adevarat o credinta moarta (versetele 15-17, vorbe fara fapte). Apoi ne arata ca acel tip de credinta nu este diferit de credinta demonilor (versetul 19). Si in final, Iacov ne da exemplu de o credinta vie care contine vorbe, urmate de fapte. Faptele urmeaza credinta adevarata, si acestea ne demonstreaza credinta oamenilor, nu lui Dumnezeu. Iacov vorbeste despre Avraam si Rahab ca doua exmple de oameni care si-au demonstrat credinta prin faptele lor. Pe scurt, Iacov examineaza doua tipuri de credinta: una care produce fapte bune, si una care nu. Una care este adevarata si una care este falsa. Una care este moarta, si una care este adevarata; prin urmare "credinta fara fapte este moarta", Dar el nu contrazice versetele care spun ca mantuirea/salvarea/justificarea este doar prin credinta. In plus, te rog sa observi ca Iacov citeaza acelasi verset pe care Pavel il citeaza in Romani 4:3, care vorbeste despre mantuirea obtinuta doar prin credinta. Iacov 2:23 spune "Astfel s-a împlinit Scriptura care zice: „Avraam a crezut pe Dumnezeu, și i s-a socotit ca neprihănire". Daca Iacov incerca sa predice o doctrina contradictorie fata de ceilalti scriitori ai Noului Testament, o doctrina care spune ca mantuirea nu se obtine doar prin credinta, atunci Iacov nu l-ar fi folosit pe Avraam ca si un exemplu, si versetul 23 nu ar fi existat. Asa ca putem vedea ca mantuirea este doar prin credinta, si ca Iacov vorbea despre credinta falsa, nu despre cea adevarata atunci cand spunea ca nu suntem mantuiti doar prin credinta. Sper ca m-am facut suficient de inteles. Daca nu esti de acord cu mine, atunci explica-mi te rog Efeseni 2:8 ("Căci prin har ați fost mântuiți, prin credință. Și aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni.") prin prizma doctrinei mantuirii prin fapte. Deabia astept sa iti aud ( adica, citesc :D ) raspunsul la problema asta. Citat:
NICIO religie falsa (inclusiv cea ortodoxa) nu i-ar fi dat ABSOLUT nicio speranta taharului! Daca ar fi acolo la Golgota un preot ortodox din zilele noastre, si talharul l-ar fi intrebat ce trebuie sa faca ca sa fie mantuit? Ce i-ar fi spus? Hai sa fim seriosi. Ce i-ar fi spus? I-ar fi spus ca nu mai are nicio sansa, pentru ca pentru a se mantui trebuie sa se boteze, sa se spovedeasca, sa intre in Biserica Ortodoxa si sa devina membru, sa faca fapte bune, etc, etc... Talharul acela nu ar mai fi avut nicio sansa, dupa voi. Dar el totusi a fost mantuit si a mers in cer, nu prin faptele lui, nu prin bunatatea lui, nu pentru ca ar fi meritat ci datorita faptelor si meritelor lui Isus si prin credinta in Isus Hristos. Doar crestinismul adevarat care spune ca mantuirea se obtine prin credinta, i-ar mai fi dat o sansa, si aceasta este: credinta in Isus Hristos. "Crede in Domnul Isus Hristos si vei fi mantuit" (Faptele Apostolilor 16:30-31) Citat:
Sfantul Augustin (15 iunie) este considerat un sfant in biserica ortodoxa, la fel si Sfantul Clement al Romei (care se serbeaza pe 24 noiembrie), asa ca nu mintii spunand ca ei sunt niste eretici. Daca sunt eretici atunci de ce ii sarbatoriti? Cum puteti sarbatorii si considera ca fiind "sfinti" niste eretici? P.S. Nu imi amintesc daca te-am mai intrebat, dar sunt curios ce vei spune: De ce a murit Isus Hristos pe cruce? Daca sangele Lui nu a fost capabil sa ne mantuiasca complet, iar noi mai trebuie sa adaugam ceva ca sa fim mantuiti cu adevarat, atunci asta inseamna ca Hristos nu a fost in stare sa ne mantuiasca. De ce a mai murit pe cruce? (Galateni 2:21 "Nu vreau să fac zadarnic harul lui Dumnezeu; căci, dacă neprihănirea se capătă prin Lege, degeaba a murit Hristos.") Geneza 15:6 "Avram a crezut pe Domnul, și Domnul i-a socotit lucrul acesta ca neprihănire." -> Ce i-a fost socotit ca neprihanire? Credinta. Avraam a fost mantuit datorita credintei lui, nu datorita faptelor lui. Credinta adevarata va produce fapte bune, dar NU faptele ne mantuiesc, CI credinta. Isaia 53:4-5 "Totuși El suferințele noastre le-a purtat, și durerile noastre le-a luat asupra Lui, și noi am crezut că este pedepsit, lovit de Dumnezeu și smerit. Dar El era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre. Pedeapsa care ne dă pacea a căzut peste El, și prin rănile Lui suntem tămăduiți." Suntem mantuiti DOAR datorita sacrificiului lui Isus de pe cruce, si NU datorita noua insine. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#8
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Ce sa mai, perle peste perle ![]()
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
DanielS,
Pentru ca incerci cu orice pret sa-ti apari traditia mostenita de la Luther, nu poti pricepe Scriptura si ca si Luther care in ratacirea lui a ajuns sa numeasca scrisoarea lui Iacov "epistola de paie" si tu ai ajuns sa o desconsideri, nici tu nu reusesti sa vezi cum ceea ce e scris acolo se imbina perfect cu restul Sf. Scripturi. Bati campii amestecand ideile lui Luther cu citate din Scriptura asa cum si diavolul amesteca ispia cu citate din Scriptura, scoase din context, incercand sa-L ispiteasca pe Hristos. Si asta cand lucrurile sunt atat de simple: 1. doar prin fapte (fara credinta in mantuirea adusa prin jerfa lui Hristos) nu se mantuieste nimeni 2. doar prin credinta (moarta, care nu are fapte) nu se mantuieste nimeni 3. mantuirea vine din credinta (mantuirea obiectiva) insotita de fapte (mantuirea subiectiva) - ceea ce Luther n-a putut pricepe si nici voi, urmasii lui nu puteti. Intr-adevar este o diferenta destul de subtila dar care inseamna totul: asa cum credinta este un act voluntar, raspunsul omului la chemarea lui Dumnezeu, si faptele credintei trebuiesc sa fie un act voluntar, care probeaza autenticitatea acestui raspuns, demonstreaza ca este mai mult decat o simpatie intelectuala pentru o cauza. Ori, pentru Luther, faptele credintei se pare ca au fost prea mult pentru "credinta" lui, asa ca ce a zis? "credinta e de ajuns, faptele fie care or fi". Si de asta a ajuns pana la urma sa scrie si sa faca tot felul de mizerii si crime, asta a fost "credinta" lui Luther, dar voi nu puteti vedea, persistanti in aceeasi eroare si aveti tupeul sa va considerati mai buni decat el. Stii ce spunea Einstein? "Definitia nebuniei este sa faci mereu acelasi lucru si sa astepti rezultate diferite."
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 24.02.2014 at 22:17:14. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajută.
Nu măi frățioare, eu cînd spun că vorbesc aspru, îl numesc nerușinat, neșimțit, așa cum văd că e. Slujitorul protestantului-demon-hristos-mincinos, DanielS., a fost doar sincer, în ereziile în care crede, el chiar crede că are dreptate, și pentru asta nu a avut de ce să fiu aspru cu el. Oricum, mulțumesc. Ți-a lipsit smerenia, pentru că ai multe momente de mîndrie, cum am și eu, dar mulțumesc. Iartă-mă și bucurii. |
|