Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.01.2014, 16:03:08
stireana stireana is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.08.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 128
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Cum abia aflase cate ceva? Tu ai citit Jurnalul fericirii? Nu abia aflase, cauta si citea si frecventa preoti de multi, multi ani (chiar din copilarie), dar inca nu avusese curajul s afaca pasul hotaritor. Abia in inchisoare il face.
Inainte sa se boteze, citise de exemplu Filocalia, citise multi parinti ai Bisericii, citise multi teologi moderni.
Iar deschiderea catre alti crestini i-a ramas si pe urma. Fara bineinteles sa accepte orice spun ceilalti.
Chiar in textele pe care le citati, in care critica citeaza autori catolici si texte liturgice catolice in latina!!
Posibilitățile lui Nicu Steinhardt erau cel puțin trei, în acel moment al alegerii confesiunii. Cochetase în trecut cu mediile protestante, în închisoare a întâlnit greco-catolici, știa despre fiecare cult în parte atât cât avea nevoie pentru a renunța la toate în favoarea ortodoxiei. Când a fost întrebat care îi va fi botezul, el n-a răspuns penticostalo-adventisto-greco-catolico-romano-catolico-martor-iehovisto-de-rit-vechi, a zis simplu ORTODOX. Ecumenismul pentru el însemna dragoste de oameni, iubire față de orice seamăn, dar nu unirea-n eres. După cum el însuși spune, nu unire fără cinstirea Crucii și a Maicii Domnului.*

Îmi pare rău că nu se vede viclenia. Cei care acum dau mâna și zâmbesc sub masca tovărășiei sunt aceiași care în mediul virtual o spurcă pe Maica Domnului. Cine poate suporta asta? Iubim oamenii, dar nu găsesc nimerită și iubirea credințelor eronate.


* " Cum de ne-am înfrăți cu toți acei care treceau clătinându-și bărbile și rânjind sarcastic pe dealul Căpățânii?" - este vorba despre cei care se arată necinstitori ai Sfintei Cruci, dar sensul poate fi și altul, și anume, unirea cu ocărâtorii Crucii este similară cu întovărășirea noastră cu batjocoritorii lui Iisus Hristos Dumnezeu.

Last edited by stireana; 24.01.2014 at 16:59:54.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.01.2014, 19:44:49
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stireana Vezi mesajul
Posibilitățile lui Nicu Steinhardt erau cel puțin trei, în acel moment al alegerii confesiunii. Cochetase în trecut cu mediile protestante, în închisoare a întâlnit greco-catolici, știa despre fiecare cult în parte atât cât avea nevoie pentru a renunța la toate în favoarea ortodoxiei. Când a fost întrebat care îi va fi botezul, el n-a răspuns penticostalo-adventisto-greco-catolico-romano-catolico-martor-iehovisto-de-rit-vechi, a zis simplu ORTODOX. Ecumenismul pentru el însemna dragoste de oameni, iubire față de orice seamăn, dar nu unirea-n eres. După cum el însuși spune, nu unire fără cinstirea Crucii și a Maicii Domnului.*

Îmi pare rău că nu se vede viclenia. Cei care acum dau mâna și zâmbesc sub masca tovărășiei sunt aceiași care în mediul virtual o spurcă pe Maica Domnului. Cine poate suporta asta? Iubim oamenii, dar nu găsesc nimerită și iubirea credințelor eronate.


* " Cum de ne-am înfrăți cu toți acei care treceau clătinându-și bărbile și rânjind sarcastic pe dealul Căpățânii?" - este vorba despre cei care se arată necinstitori ai Sfintei Cruci, dar sensul poate fi și altul, și anume, unirea cu ocărâtorii Crucii este similară cu întovărășirea noastră cu batjocoritorii lui Iisus Hristos Dumnezeu.
Dar cine a pus la îndoială, pe acest topic, unicitatea teologiei și spiritualității ortodoxe între toate confesiunile și denominațiunile creștine?
Cine a relativizat Ortodoxia, astfel încât să fie necesar ca dvs să ne argumentați de ce este preferabil să fim ortodocși?
Și, în primul rând, cine dintre noi a îndrăznit să scrie vreun cuvânt necuviincios la adresa Preasfintei Născătoare de Dumnezeu și Pururea Fecioare Maria, pe care niciodată nu o vom părăsi?
Personal visez o unitate în care fiecare dintre noi să-și păstreze credința proprie și să avem comuniune în rugăciune, în dialog, în iubire.
Niciodată nu aș accepta să încetez a o mai cinsti pe Măicuța, pentru nici un fel de motiv!
Dacă mi s-ar cere așa ceva, atunci ecumenismul, la care acum ader cu bucurie, ar deveni pentru mine o simplă ideologie bună de aruncat la gunoiul istoriei, întocmai ca toate ereziile și ideologiile apărute și dispărute în negura veacurilor, împrăștiate și risipite, rând pe rând, de către lumina adevărului divin.
La ecumenism aș fi dispusă să renunț, fără regrete, dacă s-ar transforma în relativism religios;
nu voi renunța, însă, niciodată la Sfintele Taine (în special Sfânta Euharistie, pentru că acolo este Trupul și Sângele Dumnezeului meu) și la relația cu Sfinții (mai ales cu Fecioara Preacurată);
nu voi abandona niciodată, de asemenea, idealul unității tuturor creștinilor, chiar dacă îl voi căuta în actuala mișcare ecumenică sau în cu totul altceva (în cazul în care această mișcare va degenera în relativism).
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca

Last edited by laurastifter; 24.01.2014 at 20:51:14.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 24.01.2014, 20:24:36
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Dar cine a pus la îndoială, pe acest topic, unicitatea teologiei și spiritualității ortodoxe între toate confesiunile și denominațiunile creștine?
Cine a relativizat Ortodoxia, astfel încât să fie necesar ca dvs să ne argumentați de ce este preferabil să fim ortodocși?
Și, în primul rând, cine dintre noi a îndrăznit să scrie vreun cuvânt necuviincios la adresa Preasfintei Născătoare de Dumnezeu și Pururea Fecioare Maria, pe care niciodată nu o vom părăsi?
Personal visez o unitate în care fiecare dintre noi să-și păstreze credința proprie și să avem comuniune în rugăciune, în dialog, în iubire.
Niciodată nu aș accepta să încetez a o mai cinsti pe Măicuța, pentru nici un fel de motiv!
Dacă mi s-ar cere așa ceva, atunci ecumenismul, la care acum ader cu bucurie, ar deveni pentru mine o simplă ideologie bună de aruncat la gunoiul istoriei, întocmai ca toate ereziile și ideologiile apărute și dispărute în negura veacurilor, împrăștiate de lumina adevărului divin.
La ecumenism aș fi dispusă să renunț, fără regrete, dacă s-ar transforma în relativism religios;
nu voi renunța, însă, niciodată la Sfintele Taine (în special Sfânta Euharistie, pentru că acolo este Trupul și Sângele Dumnezeului meu) și la relația cu Sfinții (mai ales cu Fecioara Preacurată);
nu voi abandona niciodată, de asemenea, idealul unității tuturor creștinilor, chiar dacă îl voi căuta în actuala mișcare ecumenică sau în cu totul altceva (în cazul în care această mișcare va degenera în relativism).
Am subliniat fraza la care vreau sa raspund:
Cred ca asta este intr-adevar o forma de unitate, dar desigur incopleta, nu o unitate ecleziala. Eu ma bucur ca exista, si ca nu ne mai batem sau omorim intre noi, ca nu mai facem convertiri fortate (cu unele exceptii regretabile).
Sigur ca unitatea perfecta ar fi unitatea euharistica. Ea nu ar putea fi realizata decat daca rezolvam problemele dogmatice care ne despart. O diversitate liturgica sau de forme de exprimare poate continua sa existe (cum a existat in primul mileniu) daca exista unitate in credinta.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 24.01.2014, 20:49:46
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Am subliniat fraza la care vreau sa raspund:
Cred ca asta este intr-adevar o forma de unitate, dar desigur incopleta, nu o unitate ecleziala. Eu ma bucur ca exista, si ca nu ne mai batem sau omorim intre noi, ca nu mai facem convertiri fortate (cu unele exceptii regretabile).
Sigur ca unitatea perfecta ar fi unitatea euharistica. Ea nu ar putea fi realizata decat daca rezolvam problemele dogmatice care ne despart. O diversitate liturgica sau de forme de exprimare poate continua sa existe (cum a existat in primul mileniu) daca exista unitate in credinta.
Da, cred că aveți dreptate, aici ar fi minunat să ajungem: la comuniunea euharistică.
Hristos în mijlocul nostru!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #5  
Vechi 24.01.2014, 21:09:50
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Da, cred că aveți dreptate, aici ar fi minunat să ajungem: la comuniunea euharistică.
Hristos în mijlocul nostru!
.. dar sunt putine sanse dupa parerea mea.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 24.01.2014, 21:56:33
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Da, cred că aveți dreptate, aici ar fi minunat să ajungem: la comuniunea euharistică.
Hristos în mijlocul nostru!
N-ai cum să ajungi la Brăila plecând spre Cluj de la București.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.01.2014, 00:50:49
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
N-ai cum să ajungi la Brăila plecând spre Cluj de la București.
Ba da, se poate...
doar că pe un traseu mai lung, mai ocolit.
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #8  
Vechi 25.01.2014, 01:02:23
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Da, cred că aveți dreptate, aici ar fi minunat să ajungem: la comuniunea euharistică.
Hristos în mijlocul nostru!
Eventual si cu budhistii, samanii si altii asemenea cum incerca romano-catolicii la Taize.

http://www.jesusjazzbuddhism.org/the...-of-taize.html

Eventual am putea visa si la un orizont spiritual in care si relatiile extraconjugale ar putea fi integrate cu cele familiale, in pace, armonie, comuniune, etc..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 26.01.2014, 18:54:00
aubergine aubergine is offline
Banned
 
Data înregistrării: 29.07.2013
Locație: Arad
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.030
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Eventual si cu budhistii, samanii si altii asemenea cum incerca romano-catolicii la Taize.

http://www.jesusjazzbuddhism.org/the...-of-taize.html

Eventual am putea visa si la un orizont spiritual in care si relatiile extraconjugale ar putea fi integrate cu cele familiale, in pace, armonie, comuniune, etc..
Astfel de lucruri fac cei de la Taise? Ma bucur ca nu m-am dus, am primit o invitatie sa merg acolo.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 24.01.2014, 22:50:23
stireana stireana is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.08.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 128
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Dar cine a pus la îndoială, pe acest topic, unicitatea teologiei și spiritualității ortodoxe între toate confesiunile și denominațiunile creștine?
Cine a relativizat Ortodoxia, astfel încât să fie necesar ca dvs să ne argumentați de ce este preferabil să fim ortodocși?
Și, în primul rând, cine dintre noi a îndrăznit să scrie vreun cuvânt necuviincios la adresa Preasfintei Născătoare de Dumnezeu și Pururea Fecioare Maria, pe care niciodată nu o vom părăsi?
Personal visez o unitate în care fiecare dintre noi să-și păstreze credința proprie și să avem comuniune în rugăciune , în dialog, în iubire.
Niciodată nu aș accepta să încetez a o mai cinsti pe Măicuța, pentru nici un fel de motiv!
Dacă mi s-ar cere așa ceva, atunci ecumenismul, la care acum ader cu bucurie, ar deveni pentru mine o simplă ideologie bună de aruncat la gunoiul istoriei, întocmai ca toate ereziile și ideologiile apărute și dispărute în negura veacurilor, împrăștiate și risipite, rând pe rând, de către lumina adevărului divin.
La ecumenism aș fi dispusă să renunț, fără regrete, dacă s-ar transforma în relativism religios;
nu voi renunța, însă, niciodată la Sfintele Taine (în special Sfânta Euharistie, pentru că acolo este Trupul și Sângele Dumnezeului meu) și la relația cu Sfinții (mai ales cu Fecioara Preacurată);
nu voi abandona niciodată, de asemenea, idealul unității tuturor creștinilor, chiar dacă îl voi căuta în actuala mișcare ecumenică sau în cu totul altceva (în cazul în care această mișcare va degenera în relativism).

Acest "dar cine... cine... cine" chezășuiește absența oricăror moderații și judecăți cumpănite, nădăjduiesc într-o absență de moment. Deunăzi mă întrebai, pe același ton nechibzuit, care-i legătura între ecumenism și convertirea satelor ortodoxe la protestantism, într-o perioadă-n care toți vor unitate, dar bat în porțile oamenilor, lăsându-le jumătate de sac lângă zăplaz, cu mălai, grâu, crupe, că-i bun orice la sărăcie, cu promisiunea că vor căpăta cealaltă jumătate dacă își cheamă toți frații, cumnații, să-și adune tot neamul, care de pe unde or fi, să semneze că din data primirii sacului îs protestanți sadea, unul și unul. Interesul pentru o aderare conștientă a individului fiind nul, că nu contează omul, ci numărul pe care om lângă om îl formează. Și uite așa, gardurile de pe toate ulicioarele primesc câte-o bidinea cu vopsea, să se știe care-i prozelit fruntaș și o trecut din prima și cu care încă mai e de lucrat... la sacii de grâu.


Nu vezi legătura, nu? Între același protestant care îți zâmbește că vrea unitate, dar el cu o zi înainte chiaunea de cap muierile prin cele cătune sărmane. Că de la muieri se-ncepe treaba, vezi și tu că-s naive. Și de la bețivi. Singurii care rămân ortodocși îs câinii din legătoare, numai de ăia se mai tem "leagă-ți javra, bade, că am ceva să-ți spun".


Apoi tot tu spui - cine alta? - că vrei să-și păstreze fiecare credința, dar să vă rugați împreună, căci tu nu renunți - nu, nuuuu, nuuuuu!- la Preasfânta Maică a lui Hristos. Și când ajungeți la rugăciunile închinate Preacuratei, ce faci? Crapă protestantul când aude, înghiți tu vorbele, leșină ăla pe covoare, pui tu ceaslovul jos? Cum faceți? Să știu și eu cum stă treaba, că de privit de lângă voi, nicicum n-o voi face. Mulțumesc lui Dumnezeu că mai sunt biserici și mănăstiri neatinse.

Last edited by stireana; 25.01.2014 at 01:06:53.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
catolicism, credinta, papa