Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.01.2014, 14:07:47
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Parintele abia aflase cate ceva despre crestinism, e evident ca nu avea de unde sa stie adevarul, neavand nici surse de informare. Ce am mai putea spune atunci de sfantul Nicolae Velimirovici, care cand era tanar a scris o carte in care spunea ca zeii din religiile pagane sunt sfinti. Sau Sfantul Pavel, care ii prigonea pe crestini. Si eu cand am devenit credincios cateva luni ma rugam inca pentru vietile anterioare. Apoi credeam ca toate cultele sunt al fel. Chiar si un sfant trebuie mai intai sa citeasca adevarul, nu primeste totul prin revelatie.
Invatatura ortodoxa este aceeasi de la inceput, sfintii doar au lamurit unele invataturi. In zilele noastre se gaseste rezumata in catehisme, la ea se raporteaza toti, inclusiv sfintii.
Cum abia aflase cate ceva? Tu ai citit Jurnalul fericirii? Nu abia aflase, cauta si citea si frecventa preoti de multi, multi ani (chiar din copilarie), dar inca nu avusese curajul s afaca pasul hotaritor. Abia in inchisoare il face.
Inainte sa se boteze, citise de exemplu Filocalia, citise multi parinti ai Bisericii, citise multi teologi moderni.
Iar deschiderea catre alti crestini i-a ramas si pe urma. Fara bineinteles sa accepte orice spun ceilalti.
Chiar in textele pe care le citati, in care critica citeaza autori catolici si texte liturgice catolice in latina!!
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.01.2014, 14:58:37
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Cum abia aflase cate ceva? Tu ai citit Jurnalul fericirii? Nu abia aflase, cauta si citea si frecventa preoti de multi, multi ani (chiar din copilarie), dar inca nu avusese curajul s afaca pasul hotaritor. Abia in inchisoare il face.
Inainte sa se boteze, citise de exemplu Filocalia, citise multi parinti ai Bisericii, citise multi teologi moderni.
Iar deschiderea catre alti crestini i-a ramas si pe urma. Fara bineinteles sa accepte orice spun ceilalti.
Chiar in textele pe care le citati, in care critica citeaza autori catolici si texte liturgice catolice in latina!!
Daca cineva citeste despre zebra nu inseamna ca stie din aceasta cauza si despre camila. Trebuie citite invataturile care tin de aceste lucruri, pentru ca invatatura ortodoxa e vasta.
De exemplu, in catehism aceste invataturi sunt la cele despre Biserica:
"47. Ce este Biserica?
Biserica este asezamantul sfant intemeiat de Donmul nostru Iisus Hristos, pentru mantuirea oamenilor.
In Biserica, iar nu in afara de ea, Domnul nostru Iisus Hristos impartaseste harul Sau mantuitor, prin Duhul Sfant in Sfintele Taine. De aceea numai in Biserica este sigura mantuirea. Caci daca "Hristos este capul Bisericii, trupul sau, al carui mantuitor este" (Efeseni. 5, 23), cum zice cuvantul dumnezeiesc al Sfintei Scripturi, atunci nimeni nu poate sa se impartaseasca de mantuire, daca nu este madular al trupului lui Hristos, adica al Bisericii.
Adevarul mantuirii in Biserica este mare si taina lui este adanca; de primirea si urmarea lui atarna insasi mantuirea noastra. Pentru a apropia acest adevar de intelegerea noastra, Mantuitorul face asemanarea cu vita si mladitele: "Ramaneti intru mine si eu intru voi. Precum mladita nu poate sa aduca roade de la sine, daca nu ramane in vita, tot asa nici voi, daca nu ramaneti inru mine. Eu sunt vita, voi sunteti mladitele. Cine ramane intru mine si eu intru el, acela aduce roada multa, caci fara mine nu puteti face nimic. Daca unul nu ramane intru mine, este lepadat ca o mladita ce s-a uscat" (Ioan 15, 4-6). Precum mladita se usuca daca este rupta de vita, de la care primeste hrana prin seva, tot asa si sufletul moare duhovniceste, adica isi pierde mantuirea, daca se rupe de Biserica, trupul tainic al lui Hristos, care il hraneste duhovniceste prin harul dumnezeiesc. Harul din Biserica este ca sangele cald din trupul omenesc viu, sange care hraneste toate madularele trupului. Daca un madular se desprinde de trup, atunci de indata se lipseste de viata, caci nu mai curge in el sangele trupului, si asa este de lepadat. Tot asa si credinciosul care se desprinde de Biserica, in care este harul, moare sufleteste, pentru ca nu mai are viata duhovniceasca din trupul tainic al lui Hristos. "

Daca, de exemplu, cineva citeste tot catehismul fara capitolul asta isi va da seama mai greu ce sa creada in aceasta privinta.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 24.01.2014, 19:06:57
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daca, de exemplu, cineva citeste tot catehismul fara capitolul asta isi va da seama mai greu ce sa creada in aceasta privinta.
Tu chiar cresi ca Steinhardt avea nevoie sa reciteasca catehismul dupa ce s-a botezat? Pia citise deja mai toti parintii Bisericii, nu numai vreun catehism.
Ai citit Jurnalul fericirii?
Stia lucrurile astea, de aia s-a facut ortorox. Asta nu l-a impiedicat sa fie si proecumenic.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 24.01.2014, 15:03:08
stireana stireana is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.08.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 128
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Cum abia aflase cate ceva? Tu ai citit Jurnalul fericirii? Nu abia aflase, cauta si citea si frecventa preoti de multi, multi ani (chiar din copilarie), dar inca nu avusese curajul s afaca pasul hotaritor. Abia in inchisoare il face.
Inainte sa se boteze, citise de exemplu Filocalia, citise multi parinti ai Bisericii, citise multi teologi moderni.
Iar deschiderea catre alti crestini i-a ramas si pe urma. Fara bineinteles sa accepte orice spun ceilalti.
Chiar in textele pe care le citati, in care critica citeaza autori catolici si texte liturgice catolice in latina!!
Posibilitățile lui Nicu Steinhardt erau cel puțin trei, în acel moment al alegerii confesiunii. Cochetase în trecut cu mediile protestante, în închisoare a întâlnit greco-catolici, știa despre fiecare cult în parte atât cât avea nevoie pentru a renunța la toate în favoarea ortodoxiei. Când a fost întrebat care îi va fi botezul, el n-a răspuns penticostalo-adventisto-greco-catolico-romano-catolico-martor-iehovisto-de-rit-vechi, a zis simplu ORTODOX. Ecumenismul pentru el însemna dragoste de oameni, iubire față de orice seamăn, dar nu unirea-n eres. După cum el însuși spune, nu unire fără cinstirea Crucii și a Maicii Domnului.*

Îmi pare rău că nu se vede viclenia. Cei care acum dau mâna și zâmbesc sub masca tovărășiei sunt aceiași care în mediul virtual o spurcă pe Maica Domnului. Cine poate suporta asta? Iubim oamenii, dar nu găsesc nimerită și iubirea credințelor eronate.


* " Cum de ne-am înfrăți cu toți acei care treceau clătinându-și bărbile și rânjind sarcastic pe dealul Căpățânii?" - este vorba despre cei care se arată necinstitori ai Sfintei Cruci, dar sensul poate fi și altul, și anume, unirea cu ocărâtorii Crucii este similară cu întovărășirea noastră cu batjocoritorii lui Iisus Hristos Dumnezeu.

Last edited by stireana; 24.01.2014 at 15:59:54.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 24.01.2014, 18:44:49
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stireana Vezi mesajul
Posibilitățile lui Nicu Steinhardt erau cel puțin trei, în acel moment al alegerii confesiunii. Cochetase în trecut cu mediile protestante, în închisoare a întâlnit greco-catolici, știa despre fiecare cult în parte atât cât avea nevoie pentru a renunța la toate în favoarea ortodoxiei. Când a fost întrebat care îi va fi botezul, el n-a răspuns penticostalo-adventisto-greco-catolico-romano-catolico-martor-iehovisto-de-rit-vechi, a zis simplu ORTODOX. Ecumenismul pentru el însemna dragoste de oameni, iubire față de orice seamăn, dar nu unirea-n eres. După cum el însuși spune, nu unire fără cinstirea Crucii și a Maicii Domnului.*

Îmi pare rău că nu se vede viclenia. Cei care acum dau mâna și zâmbesc sub masca tovărășiei sunt aceiași care în mediul virtual o spurcă pe Maica Domnului. Cine poate suporta asta? Iubim oamenii, dar nu găsesc nimerită și iubirea credințelor eronate.


* " Cum de ne-am înfrăți cu toți acei care treceau clătinându-și bărbile și rânjind sarcastic pe dealul Căpățânii?" - este vorba despre cei care se arată necinstitori ai Sfintei Cruci, dar sensul poate fi și altul, și anume, unirea cu ocărâtorii Crucii este similară cu întovărășirea noastră cu batjocoritorii lui Iisus Hristos Dumnezeu.
Dar cine a pus la îndoială, pe acest topic, unicitatea teologiei și spiritualității ortodoxe între toate confesiunile și denominațiunile creștine?
Cine a relativizat Ortodoxia, astfel încât să fie necesar ca dvs să ne argumentați de ce este preferabil să fim ortodocși?
Și, în primul rând, cine dintre noi a îndrăznit să scrie vreun cuvânt necuviincios la adresa Preasfintei Născătoare de Dumnezeu și Pururea Fecioare Maria, pe care niciodată nu o vom părăsi?
Personal visez o unitate în care fiecare dintre noi să-și păstreze credința proprie și să avem comuniune în rugăciune, în dialog, în iubire.
Niciodată nu aș accepta să încetez a o mai cinsti pe Măicuța, pentru nici un fel de motiv!
Dacă mi s-ar cere așa ceva, atunci ecumenismul, la care acum ader cu bucurie, ar deveni pentru mine o simplă ideologie bună de aruncat la gunoiul istoriei, întocmai ca toate ereziile și ideologiile apărute și dispărute în negura veacurilor, împrăștiate și risipite, rând pe rând, de către lumina adevărului divin.
La ecumenism aș fi dispusă să renunț, fără regrete, dacă s-ar transforma în relativism religios;
nu voi renunța, însă, niciodată la Sfintele Taine (în special Sfânta Euharistie, pentru că acolo este Trupul și Sângele Dumnezeului meu) și la relația cu Sfinții (mai ales cu Fecioara Preacurată);
nu voi abandona niciodată, de asemenea, idealul unității tuturor creștinilor, chiar dacă îl voi căuta în actuala mișcare ecumenică sau în cu totul altceva (în cazul în care această mișcare va degenera în relativism).
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca

Last edited by laurastifter; 24.01.2014 at 19:51:14.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 24.01.2014, 19:24:36
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Dar cine a pus la îndoială, pe acest topic, unicitatea teologiei și spiritualității ortodoxe între toate confesiunile și denominațiunile creștine?
Cine a relativizat Ortodoxia, astfel încât să fie necesar ca dvs să ne argumentați de ce este preferabil să fim ortodocși?
Și, în primul rând, cine dintre noi a îndrăznit să scrie vreun cuvânt necuviincios la adresa Preasfintei Născătoare de Dumnezeu și Pururea Fecioare Maria, pe care niciodată nu o vom părăsi?
Personal visez o unitate în care fiecare dintre noi să-și păstreze credința proprie și să avem comuniune în rugăciune, în dialog, în iubire.
Niciodată nu aș accepta să încetez a o mai cinsti pe Măicuța, pentru nici un fel de motiv!
Dacă mi s-ar cere așa ceva, atunci ecumenismul, la care acum ader cu bucurie, ar deveni pentru mine o simplă ideologie bună de aruncat la gunoiul istoriei, întocmai ca toate ereziile și ideologiile apărute și dispărute în negura veacurilor, împrăștiate de lumina adevărului divin.
La ecumenism aș fi dispusă să renunț, fără regrete, dacă s-ar transforma în relativism religios;
nu voi renunța, însă, niciodată la Sfintele Taine (în special Sfânta Euharistie, pentru că acolo este Trupul și Sângele Dumnezeului meu) și la relația cu Sfinții (mai ales cu Fecioara Preacurată);
nu voi abandona niciodată, de asemenea, idealul unității tuturor creștinilor, chiar dacă îl voi căuta în actuala mișcare ecumenică sau în cu totul altceva (în cazul în care această mișcare va degenera în relativism).
Am subliniat fraza la care vreau sa raspund:
Cred ca asta este intr-adevar o forma de unitate, dar desigur incopleta, nu o unitate ecleziala. Eu ma bucur ca exista, si ca nu ne mai batem sau omorim intre noi, ca nu mai facem convertiri fortate (cu unele exceptii regretabile).
Sigur ca unitatea perfecta ar fi unitatea euharistica. Ea nu ar putea fi realizata decat daca rezolvam problemele dogmatice care ne despart. O diversitate liturgica sau de forme de exprimare poate continua sa existe (cum a existat in primul mileniu) daca exista unitate in credinta.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 24.01.2014, 19:49:46
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Am subliniat fraza la care vreau sa raspund:
Cred ca asta este intr-adevar o forma de unitate, dar desigur incopleta, nu o unitate ecleziala. Eu ma bucur ca exista, si ca nu ne mai batem sau omorim intre noi, ca nu mai facem convertiri fortate (cu unele exceptii regretabile).
Sigur ca unitatea perfecta ar fi unitatea euharistica. Ea nu ar putea fi realizata decat daca rezolvam problemele dogmatice care ne despart. O diversitate liturgica sau de forme de exprimare poate continua sa existe (cum a existat in primul mileniu) daca exista unitate in credinta.
Da, cred că aveți dreptate, aici ar fi minunat să ajungem: la comuniunea euharistică.
Hristos în mijlocul nostru!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #8  
Vechi 24.01.2014, 20:09:50
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Da, cred că aveți dreptate, aici ar fi minunat să ajungem: la comuniunea euharistică.
Hristos în mijlocul nostru!
.. dar sunt putine sanse dupa parerea mea.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 24.01.2014, 20:56:33
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Da, cred că aveți dreptate, aici ar fi minunat să ajungem: la comuniunea euharistică.
Hristos în mijlocul nostru!
N-ai cum să ajungi la Brăila plecând spre Cluj de la București.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #10  
Vechi 25.01.2014, 23:50:49
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
N-ai cum să ajungi la Brăila plecând spre Cluj de la București.
Ba da, se poate...
doar că pe un traseu mai lung, mai ocolit.
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
Răspunde

Tags
catolicism, credinta, papa