![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Asta-i din ciclul : Cand nebunii ajung oameni de stiinta.
![]() Daca omul nu are liber arbitru atunci nimeni nu ar trebui sa fie la puscarie. De aia si fac un terci pana la urma spunand ca nu are liber arbitru dar de fapt poate alege, Asta lasand deoparte discutia despre care ar trebui sa fie etalonul omului normal conform cu psihologia evolutionista. Probabil e ceva de genul : Eu sunt etalonul, cine gandeste diferit e anormal. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Parintele Cleopa- DUMNEZEU ESTE TOTUL ÎNTRU TOATE ȘI ÎNTRU NIMENI, NIMIC:
http://carteromaneasca.wordpress.com...-nimeni-nimic/ "Sfântul Efrem Sirul, când vorbește de cele zece puteri ale omului – cinci în partea văzută, cele cinci simțiri: văzul, auzul, mirosul, gustul și pipăitul, de care se servește trupul, și cinci puteri nevăzute ale sufletului: mintea, gândul care izvorăște din minte, ca raza de soare, cugetarea, alegerea și hotărârea –, care vorbește și de a unsprezecea putere a omului, care este instinctul sau priceperea firească. Această putere, a unsprezecea, care nu face parte din minte, ci din instinct, a dat-o Dumnezeu la toate viețuitoarele de sub cer și din ape și din cer și de pe pământ, ca să-și întrețină viața, să se păzească de dușmanii lor, să știe la ce vreme să vină și să plece. Aceasta-i priceperea firească. Și calul și câinele și papagalul și măgarul și boul și oricare vezi că au pricepere, aceasta nu-i minte, este a unsprezecea putere a omului: priceperea firească sau instinctul, prin care ele să-și apere viața, cunosc pe stăpânii lor, știu să se păzească de primejdii, știu să se hrănească, știu să se ferească. Aceasta le-a dat Dumnezeu și lor pentru viața de aici, dar nu-i minte, este pricepere firească. Dacă vom zice că-i minte, cădem în cealaltă extremă, împotriva Duhului Sfânt." http://carteromaneasca.wordpress.com...esc-al-mortii/ "Părinții spun adeseori că, la început, mai înainte de a păcătui, omul nu era nici muritor, nici nemuritor. Sfântul Teofil al Antiohiei scrie în acest sens: „Dar îmi vei spune: A fost făcut omul, prin fire, muritor? Nu ! Atunci, nemuritor? Nici asta n-o spun! Dar poate mă vei întreba: Nu era nimic din acestea? Nici asta n-o spun. Prin fire, omul n-a fost făcut nici muritor, nici nemuritor. Dacă l-ar fi făcut dintru început nemuri tor, l-ar fi făcut Dumnezeu; și iarăși, dacă l-ar fi făcut muritor, s-ar fi crezut că Dumnezeu este pricina morții lui. Așadar, nu l-a făcut nici nemuritor, nici muritor, ci, după cum am spus mai înainte, capabil și de una, și de alta. Dacă omul înclina spre nemurire, păzind porunca lui Dumnezeu, avea să primească de la Dumnezeu ca plată nemurirea și avea să ajungă dumnezeu; și iarăși, dacă se îndrepta spre faptele morții, neascultând de Dumnezeu, el însuși avea să fie pricina morții sale, că Dumnezeu l-a făcut pe om liber, cu voință liberă.” Sfântul Grigorie Palama socotește chiar că porunca i-a fost dată omului tocmai ca să se poată feri de stricăciune și moarte, păstrându-și totodată libertatea de a alege ; el subliniază faptul că a fi muritor ori nemuritor, stricăcios ori nestricăcios, ținea în fapt de alegerea omului , pentru ca Dumnezeu l-a creat liber să-și hotărască destinul ." Last edited by antiecumenism; 28.09.2013 at 21:41:29. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ușurel frate iliegh. Ușurel!
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Usurelul are si el treptele sale. Nu o sa suport pana la infinit aroganta si obraznicia unui mucos ca iuliu. Asa ceva numai un crestin ar putea sa faca.
Ma intreb ce natie de om poate sa faca ceea ce face iuliu . |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nu strica distractia omului, e locul favorit al multora de a da de-a dura cu pianul pe scari.
![]()
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Buna Alin si comunitate,
ce parere aveti de cercetarile neuropsihologice recente? http://en.wikipedia.org/wiki/Neuroscience_of_free_will mai ales de cele mai recente ale Simone Kühn si Marcel Brass. Intelegerea mea este ca vor sa explice ca multe decizii se iau in subconstient si foarte putine in constient...e un topic deshis spre dezbatere in lumea stiitifica , nu cred ca s a ajuns la o concluzie inca. Cum vi se pare experimentul cu semaforul de pe link? Toate cele bune, Silviu |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pai eu cred ca existenta subiectivitatii presupune automat si existenta liberului arbitru.
Avem o experienta constienta, la persoana 1, care include si faptul ca ne simtim liberi. Cele doua sunt profund legate, dupa mine. In privinta cercetarilor neuropsihologice si a subconstientului, sunt destul de sceptic. In sensul ca ma indoiesc de posibilitatea stiintei de a infirma liberul arbitru. Dupa cum spunea eminentul filozof al mintii John Searle, problema liberului arbitru ne va insoti mereu, chiar si atunci cand toate celelalte probleme ale mintii umane se vor fi rezolvat. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Obiectivitatea și Duhul Sfânt impun liberul arbitru.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 25.11.2013 at 00:16:10. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Oricum parca s-a discutat ceva de genul asta deja, nu mai stiu daca tot pe topicul asta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|