![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
In plus am constatat o anumita intoleranta fata de semenii care nu le impartasesc teoriile. Cei care nu vor sa accepte aceste idei inovatoare in ortodoxie sunt invariabil jigniti si umiliti. exemplu userul antiecumenism a fost facut tampit, eu si catalin nebuni, Decebal la fel, si cu dereglari. Eu cred ca trebuie sa toleram pe fiecare si sa acceptam ca sunt oameni care nu ne impartasesc ideile si teoriile. asta nu inseamna ca sunt mai prejos ca noi si nici nu inseamna ca trebuie jigniti si umiliti. Cred ca a tolera seamanul si al intelege in acelasi timp este o parte din intregul iubirea de semeni. legat de sminteala iarasi sunt de acord cu tine. Luat mai in particular a trimite un om la psiholog in loc de preot mi se pare o mare sminteala. Eu cred ca toti oamenii ar trebui sa ajunga la duhovnic iar daca printre oameni se afla si dintre cei care au nevoie de doctor cred ca preotul stie sa discearna si poate sa decida mai ales ca este sfintit si vas ales prin care se revarsa Duhul Sfant noua oamenilor. Sigur nu ma refer aici la anumite probleme de sanatate care necesita medic. Sper ca nu se impinge acum discutia spre extreme.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 11.09.2013 at 23:31:37. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dar unde e toleranța cînd e vorba ce a ierta celui care ție îți greșește? Tu dai dovadă de înțelegerea pe care o susții? Am văzut că ai avut niște tentative de împăcare cu Ioan, dar acum te-ai răzgîndit? De ce îl tot zădărăști, de ce îl ispitești să păcătuiască? Aș zice să-ți asumi creștinește răspunderea pentru partea de vină și să încerci o împăcare reală cu el, promițînd ca pe viitor să nu mai dai frîu liber demonilor în spațiul virtual-nemuritor. Și acum pentru voi doi, Ioan și Mihaela, o întrebare: voi cînd spuneți ”Tatăl nostru”, cum ziceți cînd vine partea cu iertarea? Cum puteți trece peste acest principiu fundamental care este toleranța și iertarea celui care, slab fiind, ți-a greșit cu cuvîntul? Că nu v-a lovit nimeni peste față ca să spuneți că nu ați reușit să vă abțineți. Nu pot să vă înțeleg. Sînteți creștini sau îmi scapă mie ceva?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ce a fost aceasta afirmatie daca nu o respingere a gestului meu? o zgandarire si indemn la alte pacate? Eu am terfelit, dar el ce a facut? de ce nu putem admite amandoi ca am gresit si gata? Tocmai ca asta incerc sa spun, Ioan este intolerant fata de cei care il contrazic si nu ii impartasesc ideile. Altfel ar fi acceptat gestul meu, l-ar fi primit cu inima deschisa, si in loc sa raspunda cu "Dobrin terfeleste" putea sa spuna altceva. Si daca tacea era mai bine. Am inteles ca nu poate ierta dar macar dadea dovada de toleranta fata de semeni. Din toata inima iti spun ca nu am nici cea mai mica suparare pe Ioan , insa vad ca oricate iertari as cere este degeaba. asta este. Nu stiu, insa pot spune ca simt orice mica nuanta de rautate. Chiar si adresarea cu Dobrin, a unui om care pana acum imi spunea Mihaela, imi transmite ceva in suflet. Cand sfintii spun ca sufletul omului este delicat stiu ei ce ne invata. Sper ca acum ma intelegi pe deplin.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am spus-o si o repet, un preot poate acorda iertarea pacatelor, dar veleitatile lui de psiholog tin mai degraba de latura umana si mai ales cum a inteles el sa si-o dezvolte, sau nu. In ceea ce priveste discernamentul spiritual, iarasi tine intr-o buna masura de el, de cum a inteles sa-si dezvolte aceasta latura, binenteles cu asistenta de sus. Si da, este o linie uneori destul de subtire care separa sarcina psihologului de cea a psihiatrului, sunt cazuri evidente dar si cazuri mai putin evidente unde trebuie o formare de specialitate, sa crezi ca toti preotii o au nu poti fi decat naiva.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
M-am referit la faptul ca preotul prin Sfintele Taine poate vindeca, iar daca totusi vindecarea nu survine poate decide daca e nevoie si de medic. Ma refer strict la starea sufleteasca a unui om, si la faptul ca multi oameni pot fi vindecati in cadrul Bisericii avand boli ce vin din prea multe pacate.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Omul ar trebui oricum sa consulte in paralel si un medic. Macar din smerenie.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
stiu eu Alin cum e cu smerenia?
eu asa am citit ca smerenia inseamna in primul rand ascultare de duhovnic nu de psiholog. Cel putin asa am citit in Sfanta Traditie, toti sfintii asa ne invata. sa ascultam de duhovnic, sa nu suparam semenii, sa incercam sa ne vedem pe noi insine si propriile noastre pacate. Nicaieri in scrierile sfintilor nu am citit de indemnul de a merge crestinii la psiholog in paralel cu preotul. Unde ar putea sa cada acela care se afla mai jos decat toti ? (Sf. Macarie cel Mare). Adu-ti aminte de caderile celor puternici si smereste-te in virtutile tale (Sf. Efrem Sirul). Daca vrei sa dobandesti adevarata smerenie, deprinde-te sa rabzi barbateste ocarile aduse de altii (Avva Serapion). Desavarsita smerenie consta in faptul ca rabdam cu bucurie invinuirile mincinoase (Sf. Isaac Sirul). Nu vad, oricat as cauta, sa spuna sfintii ca a merge la psiholog este o dovada de smerenie.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#8
|
|||
|
|||
|
eu asa am citit ca smerenia inseamna in primul rand ascultare de duhovnic nu de psiholog. [/quote]
Pai daca nu stii, de ce te pronunti? Citat:
Citat:
Nu uita cum ai deschis postarea, cu o autentica indoiala. Ei bine, e perfect justificata.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
alin am spus ce am citit nu m-am laudat ca stiu din experienta ci din ce am citit in scrierile sfintilor. Tu poti spune ca vorbesti de smerenie din experienta?
Da, merg la doctor daca trupul meu are nevoie. La preot merg sa imi vindec sufletul.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Desigur, fiind vorba de bani, se urmareste diminuarea rolului Bisericii, mai ales a Bisericii Ortodoxe, unde se poate vindeca si trupul si sufletul. In schimb, e corect politic, ca in locul credintei ortodoxe sa apara tot soiul de vrajitorii cu haina stiintifica prin care sa se faca false minuni si sa se duca sufletele in iad, asigurand sau nu o sanatate vremelnica. A spune mai intai duhovnicului ca avem o problema sufleteasca sau de sanatate mi se pare absolut firesc. El stie daca aceea se va rezolva cu doar cu ajutorul lui Dumnezeu sau daca necesita un specialist. Cunosc oameni care s-au vindecat de boli grave mergand la anumiti preoti sau chiar la anumite icoane sau sfinte moaste. Pe unii, insa, preotul i-a trimis la operatie. |
|
|