Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Pocainta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 06.08.2013, 12:04:30
adam000 adam000 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.09.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 719
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Da , asa e. Insa ce fel de pacate? cele care nu se mai spovedesc la scaunul spovedaniei?

Sa inteleg ca dvs spuneti ca pacatele mici nu se mai spovedesc ca sunt oricum iertate fara spovedanie prin rugaciunile de la Maslu de pilda? sau Sfanta Liturghie? cum spune Florin?
TOATE pacatele trebuie marturisite la spovedanie. Problema este ca pacatuind, ne imbolnavim sufleteste de patimi. Ori Sf Maslu este Taina vindecarii - a vindecarii de boli trupesti si sufletesti. Bolile sufletesti sint patimile (care apar pacatuind in mod repetat). Astfel Sf Maslu ajuta la vindecarea de patimi.

Intelegerea mea este ca: Pacatul vatama pe om sufleteste. Consecintele pacatului raman, chiar daca cel ce pacatuieste este iertat. Treptat aceste consecinte imbolnavesc. Presupun ca o comparatie plastica ar fi ca asa cum daca iti faci rau prin ceva (de ex iti tai mainile - cum exista din pacate oameni care incearca nu numai sa se sinucida dar unii isi cresteaza pielea de pe maini - se automutileaza in felul acesta; sau altul te vatama - de ex daca unul ii rupe altuia o mana), chiar daca faptuitorul este iertat (si de Dumnezeu si de cel vatamat pt prejudiciul facut), aceste consecinte raman (omul trebuie in continuare sa traiasca cu mana taiata de exemplu). Daca prin Sf Maslu Dumnezeu vindeca pe om, il face sanatos inapoi de exemplu, iar in loc sa se straduie spre metanoie, cel vindecat continua sa pacatuiasca (de ex continua sa se automutileze crestandu-si mainile; sau continua sa rupa mainile altora), atunci se ajunge inapoi la loc si nu se obtine vindecarea, desi Dumnezeu a vindecat pe om prin Sf Taina, daca omul continua dupa aceea sa se imbolnaveasca singur prin pacat.
Asa cum exista vatamare fizica, asa exista si vatamare sufleteasca. Pacatul vatama pe om! Si pe cel ce il savarseste si pe cel asupra caruia se face raul. Iar Sf Maslu vindeca bolile sufletesti ale omului, ajutandu-l astfel pe om sa iasa din robia pacatului. Dar nu poti sa spui ca exista vindecare fara sa existe iertare! Iertarea trebuie sa fie prima ca sa poata fi si vindecare. Totul este ca omul vindecat sa se straduie si el sa nu mai pacatuiasca ca sa nu se imbolnaveasca singur inapoi.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor
Amin.

Last edited by adam000; 06.08.2013 at 13:05:05.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 06.08.2013, 13:15:26
adam000 adam000 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.09.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 719
Implicit

Spunea un parinte intr-o predica odata (o predica ce mie mi-a placut mult), ca Sf Maslu trebuie inteles si ca o taina a crediintei, o taina a iubirii, o taina a iertarii si ca o taina a comuniunii.

Parintele spunea ca sintem datori, cerînd iertare de la Dumnezeu, sa iertam si noi pe cei din jurul nostru si ca, de fiecare data cind ne rugam lui Dumnezeu, cerind iertare, aceasta rugaciune trebuie sa se transforme într-o dispozitie iertatoare a noastra fata de seamanul nostru
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor
Amin.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.08.2013, 00:00:13
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adam000 Vezi mesajul
TOATE pacatele trebuie marturisite la spovedanie. Problema este ca pacatuind, ne imbolnavim sufleteste de patimi. Ori Sf Maslu este Taina vindecarii - a vindecarii de boli trupesti si sufletesti. Bolile sufletesti sint patimile (care apar pacatuind in mod repetat). Astfel Sf Maslu ajuta la vindecarea de patimi.

Intelegerea mea este ca: Pacatul vatama pe om sufleteste. Consecintele pacatului raman, chiar daca cel ce pacatuieste este iertat. Treptat aceste consecinte imbolnavesc. Presupun ca o comparatie plastica ar fi ca asa cum daca iti faci rau prin ceva (de ex iti tai mainile - cum exista din pacate oameni care incearca nu numai sa se sinucida dar unii isi cresteaza pielea de pe maini - se automutileaza in felul acesta; sau altul te vatama - de ex daca unul ii rupe altuia o mana), chiar daca faptuitorul este iertat (si de Dumnezeu si de cel vatamat pt prejudiciul facut), aceste consecinte raman (omul trebuie in continuare sa traiasca cu mana taiata de exemplu). Daca prin Sf Maslu Dumnezeu vindeca pe om, il face sanatos inapoi de exemplu, iar in loc sa se straduie spre metanoie, cel vindecat continua sa pacatuiasca (de ex continua sa se automutileze crestandu-si mainile; sau continua sa rupa mainile altora), atunci se ajunge inapoi la loc si nu se obtine vindecarea, desi Dumnezeu a vindecat pe om prin Sf Taina, daca omul continua dupa aceea sa se imbolnaveasca singur prin pacat.
Asa cum exista vatamare fizica, asa exista si vatamare sufleteasca. Pacatul vatama pe om! Si pe cel ce il savarseste si pe cel asupra caruia se face raul. Iar Sf Maslu vindeca bolile sufletesti ale omului, ajutandu-l astfel pe om sa iasa din robia pacatului. Dar nu poti sa spui ca exista vindecare fara sa existe iertare! Iertarea trebuie sa fie prima ca sa poata fi si vindecare. Totul este ca omul vindecat sa se straduie si el sa nu mai pacatuiasca ca sa nu se imbolnaveasca singur inapoi.
Asta sustineam si eu, ca toate pacatele trebuie marturisite . Nu am spus niciodata ca exista vindecare fara sa existe iertare, eu doar am insistat ca nu se poate sa omitem vreun pacat la spovedanie.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
Răspunde