![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sa inteleg ca dvs spuneti ca pacatele mici nu se mai spovedesc ca sunt oricum iertate fara spovedanie prin rugaciunile de la Maslu de pilda? sau Sfanta Liturghie? cum spune Florin?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#2
|
||||
|
||||
![]()
"Taina maslului nu se poate confunda cu Taina sfantului mir (mirungerea) si nici cu miruirea. Taina sfantului mir impartaseste credinciosu*lui harul pentru cresterea duhovniceasca. Taina maslului se savarsestea la cererea bolnavului sau apropiatilor sai - rude, prieteni - in vederea insanatosirii sau in perspectiva eshatologica : iertarea pacatelor care au dus la suferinta, la tulburarea sufletului, sau pentru raspuns bun la dreapta judecata (judecata particulara si apoi cea obsteasca)."
http://www.crestinortodox.ro/dogmati...slu-69140.html Cred ca , "iertarea pacatelor care a dus la suferinta" se refera la pacatele grele care nu sunt iertate prin spovedanie, rugaciunile de la Liturghie ... nicidecum iertarea pacatelor care nu le mai spovedim, cu buna stiinta, or pacatele uitate si deci nespovedite din aceasta cauza. Cred ca un preot ar putea lamuri pe acest fir, mai bine problema. Intrebarea ce se distinge este aceasta: putem sa nu mai spovedim pacatele mici, ci doar informandu-l pe duhovnic cand ne intalnim cu el, deci fara rugaciuni de dezlegare si punerea mainilor? acestea sunt iertate prin rugaciunile de la Sfanta Liturghie sau prin taine?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#3
|
||||
|
||||
![]()
"Inainte de Taina sfantului maslu se cere bolnavului sa-si marturiseasca pacatele pentru iertare in Taina spovedaniei ca sa Se poata invrednici apoi si de Sfanta imparta*sanie. Sunt si cazuri cand si cei din jurul bolnavului trebuie sa-si marturi*seasca pacatele in Taina spovedaniei ca sa fie impreuna rugatori cu cel in suferinta, pentru insanatosire. Sfantul maslu este o taina a participa*rii comune la ridicarea din patul suferintei, o comuniune de rugaciune pentru sufletul celui chinuit. Pentru aceasta, se invoca ajutorul Preasfintei Fecioare, al Sfintei Cruci, ajutorul sfintilor si ingerilor, al tuturor slu*jitorilor traitori in Hristos si in comuniune cu sfintii."
din cuprinsul aceluiasi articol.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Cine e autorul articolului? Văd că nu e semnat.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sfîntul Ioan Gură de Aur - Omiliile la Postul Mare
Despre Sfânta Cină ”Noi avem de gând a ne apropia de masa cea prea sfântă, care umple pe fiecare de o sfială cucernică. Să ne apropiem dară de ea cu o conștiință curată. Să nu fie aici vreun Iuda, care poartă în inimă înșelăciunea împotriva aproapelui său, să nu fie vreun înrăutățit, care ascunde în sufletul său otrava prihanei. Aici se află de față însuși Hristos, spre a găti pentru noi această masă, căci nu omul a putut să prefacă pâinea și vinul în trupul și în sângele lui Hristos, ci preotul stă acolo numai spre a înfățișa pe Hristos și a săvârși rugăciunea; numai harul și puterea lui Dumnezeu lucrează acea prefacere. „Acesta este trupul Meu" (Lc. 22, 19). Așa se rostește cuvântul, care aduce acea prefacere. Precum glasul acela, care a zis: „Creșteți și vă înmulțiți, și umpleți pământul" (Fac. 1, 28), deși era numai un cuvânt, dar a trecut în faptă, și a înmulțit omenirea, așa și la Cina cea Sfântă glasul acesta al lui Dumnezeu înmulțește harul la toți cei ce se împărtășesc din ea cu vrednicie. De aceea să nu fie părtaș la această sfântă masă nici un fățarnic, nici un înrăutățit, nici un răpitor, nici un hulitor, nici un învrăjbit, nici un zgârcit, nici un bețiv, nici un lacom de avere, nici un desfrânat, nici un pizmăreț, nici un fur, nici unul cu răutatea ascunsă în inimă, ca nu cumva el însuși să-și atragă judecata, adică hotărârea osândirii. Iată, Iuda s-a împărtășit cu nevrednicie din Cina cea tainică, și apoi de acolo s-a dus și a vândut pe Domnul. De aici tu trebuie să vezi că diavolul tocmai asupra acelora are stăpânire, care cu nevrednicie se împărtășesc din această Sfântă Taină, și că ei înșiși se aruncă într-o osândă încă mai mare. Eu aceasta o zic nu pentru a vă înspăimânta de această sfântă masă, ci pentru a vă face mai cu luare aminte. Adică, precum hrana cea trupească, intrând într-un stomac bolnav, mai mult sporește boala, așa hrana cea sufletească, gustându-se cu nevrednicie, mai mult mărește răspunderea și osânda. De aceea vă conjur să nu ascundem în sufletul nostru nici un gând păcătos, ci să curățim inima noastră, căci noi suntem Biserica lui Dumnezeu, dacă facem aceasta! Așa, să curățim sufletele noastre, și să facem aceasta curând. Cum și în ce chip ? - întrebi tu. Iată cum: dacă tu ai ceva împotriva vrăjmașului tău, stârpește mânia și curmă dușmănia, pentru ca la această masă să dobândești iertarea păcatelor tale. Tu te apropii de jertfa cea prea sfântă, cea înaltă. Hristos este aici Cel jertfit. Socotește, deci, pentru ce Hristos S-a adus pe Sine jertfă ? El a pătimit de bună voie [...]” Iată cum ne învață Sfîntul Ioan Hrisostom să ne apromiem de Potir. Condițiile de bază nu sînt Spovedania obligatorie și lipsa totală a păcatelor - imposibil de realizat pentru orice om - ci împăcarea cu ceilalți, căința și lipsa păcatelor mari de genul desfrînare, furt, hulă, vrajbă, beție, zgîrcenie șamd. Celalte păcate mici sînt iertate prin însăși Taina Împărtășaniei, lucru de netăgăduit pentru orice creștin ortodox care are cunoștințe de bază privitoare la subiectul discutat.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Intelegerea mea este ca: Pacatul vatama pe om sufleteste. Consecintele pacatului raman, chiar daca cel ce pacatuieste este iertat. Treptat aceste consecinte imbolnavesc. Presupun ca o comparatie plastica ar fi ca asa cum daca iti faci rau prin ceva (de ex iti tai mainile - cum exista din pacate oameni care incearca nu numai sa se sinucida dar unii isi cresteaza pielea de pe maini - se automutileaza in felul acesta; sau altul te vatama - de ex daca unul ii rupe altuia o mana), chiar daca faptuitorul este iertat (si de Dumnezeu si de cel vatamat pt prejudiciul facut), aceste consecinte raman (omul trebuie in continuare sa traiasca cu mana taiata de exemplu). Daca prin Sf Maslu Dumnezeu vindeca pe om, il face sanatos inapoi de exemplu, iar in loc sa se straduie spre metanoie, cel vindecat continua sa pacatuiasca (de ex continua sa se automutileze crestandu-si mainile; sau continua sa rupa mainile altora), atunci se ajunge inapoi la loc si nu se obtine vindecarea, desi Dumnezeu a vindecat pe om prin Sf Taina, daca omul continua dupa aceea sa se imbolnaveasca singur prin pacat. Asa cum exista vatamare fizica, asa exista si vatamare sufleteasca. Pacatul vatama pe om! Si pe cel ce il savarseste si pe cel asupra caruia se face raul. Iar Sf Maslu vindeca bolile sufletesti ale omului, ajutandu-l astfel pe om sa iasa din robia pacatului. Dar nu poti sa spui ca exista vindecare fara sa existe iertare! Iertarea trebuie sa fie prima ca sa poata fi si vindecare. Totul este ca omul vindecat sa se straduie si el sa nu mai pacatuiasca ca sa nu se imbolnaveasca singur inapoi.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 06.08.2013 at 13:05:05. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Spunea un parinte intr-o predica odata (o predica ce mie mi-a placut mult), ca Sf Maslu trebuie inteles si ca o taina a crediintei, o taina a iubirii, o taina a iertarii si ca o taina a comuniunii.
Parintele spunea ca sintem datori, cerînd iertare de la Dumnezeu, sa iertam si noi pe cei din jurul nostru si ca, de fiecare data cind ne rugam lui Dumnezeu, cerind iertare, aceasta rugaciune trebuie sa se transforme într-o dispozitie iertatoare a noastra fata de seamanul nostru
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|