Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #51  
Vechi 12.04.2013, 09:01:36
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Îmi pun întrebarea: oare cum se explică din punct de vedere psihologic această dorință de a-ți vedea convingerile recunoscute oficial?... Cum se explică psihologic această nerăbdare ca ceilalți să-ți confirme că, într-adevăr, ai convingerile pe care le susții?...
De ce cautati dv explicatii psihologice pentru un fenomen, in fond, spiritual ?

De cateva decenii bune incoace, adversarul lui Dumnezeu si al oamenilor a adoptat tactica disimularii. Omul s-a invelit intr-o cochilie materialista care se vrea impenetrabila celor de sus. Dar care prezenta avantajul ca-i asigura o anumita aparare si fata de cele de jos. De dragul aderentei oamenilor la ideea insuflata "Dumnezeu nu exista", diavolul a acceptat aderenta lor la ideea "nici eu, diavolul, nu exist". Astfel, ingustarea orizontului oamenilor a devenit fara precedent, desi niciodata in istorie nu s-a vorbit atat de mult de "viziune larga", "deschidere" etc. Inchizandu-se pe ei insisi in lumea vizibilelor, oamenii erau convinsi ca nu exista nimic din ceea ce ei nu vad si nu pot masura. Aceasta a fost paradigma materialist-ateista. Aurora ei a fost in epoca denumita "a luminilor" (nu e amuzant ca intunecarii vederii spirituale i s-a dat acest nume?). Apogeul ei a fost secolul al XX-lea. Iar noi, acum, traim in coada cometei.

Dar am fi naivi daca am crede ca Sarsaila se va opri aici si ca asta e tot ce isi doreste. Am fi naivi daca am crede ca ateismul este, in fond, scopul lui. Ateismul ii prieste numai ca obiectiv de etapa si nu ca obiectiv al operei lui de deconstructie. Sa nu confundam tactica cu strategia. Sa fim atenti si sa vedem daca ateismul iluminist de secol XVIII este acelasi cu ateismul de secol XX, ca sa pricepem semnele vremurilor. Vom descoperi ca nu e acelasi fel de ateism. In fond, paradisma modernista (care incepe de fapt cu Renasterea) nu a fost ateista de la inceput. Covarsitoarea majoritate a iluministilor nu erau atei in sensul de azi, ci ar fi calificati drept "deisti". Cazul evreului Spinoza, bunaoara. Sau lunga pleiada a iluministilor francezi. Ca sa nu mai vorbim de renascentistii de cu o generatie inainte, care au inaltat si impodobit biserici. Nu, ei nu au promovat ideea "Dumnezeu nu exista", ci au mers pe promovarea "maretiei omului". O deplasare a accentelor si, din cristocentrica, lume devine antropocentrica. Cu enciclopedistii francezi incepe o noua etapa dintre cele jalonate de Intunecila: desi majoritatea lor inca mai cred intr-un "Dumnezeu al filozofilor", un "Creator", devin foarte inversunati impotriva Bisericii. A Bisericii Catolice, se intelege, contra protestantismului nici un iluminist sau enciclopedist nu are nimic: planului de deconstructie ii convine ca o manusa. La Voltaire, inca un deist sau, in orice caz,, un om care nu neaga posibilitatea lui Dumnezeu, intalnim pentru prima data un anticlericalism de fond, caustic, aproape violent in idei. Dar, la sugestia diabolica, formatorii de opinii nu sunt inca "impotriva lui Dumnezeu", ci "impotriva Ecclessiei". A fi impotriva lui Dumnezeu e urmatoarea etapa. "Dumnezeu nu exista" spune abia secolul al XIX-lea in mod paradigmatic. Si abia in secolul al XX-lea afirmatia trece, din planul ideilor, in acela al realitatii din teren.

Ei bine, am fi seriosi daca am crede ca diavolul se va opri la paradigma "Dumnezeu nu exista" ? Si ce daca nu exista ? Diavolul este el doar "a-christic" sau este mai mult: "anti-christic" ? Sa nu uitam ca dracusorii au si ei liturghiile lor negre, in cadrul carora rostesc un legamant al contrainitierii, jurand ca se leapada de Dumnezeu, de toata slujirea Lui, ca vor ataca toata lucrarea Lui si pe toti slujitorii Lui. Ateismul de azi nu mai este un ateism "a-religios", ci un ateism "anti-religios". Ei bine, exact acestei etape a luptei spirituale ii corespund cererile de certificat de apostazie care va mira ca s-au indesit in ultima vreme. Necredinta isi cauta forme, adica tinteste la a fi formala. Sunt primele semne ca diavolul isi cauta o "contra-ecclesie".

Ce va urma ? Parerea mea e ca, in chiar timpul vietii celor mai multi dintre noi in trup, vom fi martorii unei schimbari de paradigma. Paradigma materialismului ateist, cu toate etapele ei aratate de mine, nu poate fi ultima. Diavolul se ascunde o vreme, dar turbeaza facand astfel. Din punctul lui de vedere, acesta e un enorm sacrificiu tactic. Nu asta isi doreste. El nu doreste (numai) ca oamenii sa nu creada in Dumnezeu. Nici macar nu-i e suficient ca oamenii sa fie dusmani lui Dumnezeu si sa persecute Biserica Sa. Diavolul vrea cult public. Diavolul vrea sa fie el, dumnezeu. Astfel, vom asista cu surprindere la revenirea la lumina a ceea ce am numi "spiritualitate", adica la o reluare a preocuparii si legaturii oamenilor cu invizibilele. Numai ca, pentru cei mai multi, va fi o spiritualitate cu semn inversat. Mai bine spus: o anti-spiritualitate.

In fond, se va sfarsi cum s-a inceput. Noi, cei din Europa cel putin, traim in vremea dintre Edictul de la Milan si Edictul de la Tesalonic. Biserica inca mai e tolerata, dar la paritate cu alte religii si culte. Bisericile coexista cu templele. In curand, insa, roll-back-ul va trece dincolo de Edictul de la Milan. Ma astept la zece persecutii, care sa ne aminteasca din nou de cele zece plagi ale Egiptului lui faraon. Intre timp, cochilia materialista de care am vorbit la inceput, aceea in care s-au imbracat oamenii ca intr-o platosa, va incepe sa crape pe ici pe colo, si anume prin partile ei de dedesupt, lasandu-i pe oameni prada influentelor infraumane tot mai vizibile si mai agresive, in timp ce partea de sus a platosei ii va lipsi de apararea celor de sus, ei nevazand, in continuare, nimic din cele de deasupra lor. Aceasta va fi etapa in care diavolul va fi dezlantuit, despre care vorbesc multe revelatii. In sfarsit, oamenii vor crede, iarasi, in ceva. Si anume, in basme grecesti. Evident, nu neaparat in Zeus si Hera, ci "grecesti" in sens biblic, adica "de la neamuri" (din afara celor 12 semintii ale Poporului Ales).

Moralitatea va urma aceeasi curba, morala fiind secundara dogmaticii in oricare ev. O vreme, vremea dintre Edictul de la Tesalonic si cel de la Milan, a fi drept in Cetate va mai fi un lucru tolerat. Pe urma, pacatul va deveni norma si multi drepti vor suferi nu in mod direct, fiindca cred in Cristos, ci pur si simplu fiindca nu vor fi ca ceilalti.

In final, intr-o asemenea atmosfera va fi Adventiul. Si toate cate vor parea fara intoarcere, vor fi intoarse.

Domnul ii va mirui cu semnul Lui pe cei ai Lui si ingerul mortii va umbla fara sa-i atinga. Toti curajosii inrolati in armata Lui vor parasi Egiptul lui Faraon. Timpul se va accelera mult atunci, iar calatoria spre Tara Fagaduita prin desertul indeciziei va dura, poate, doar 40 de ore.

Parerea mea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 12.04.2013 at 09:15:50.
Reply With Quote
  #52  
Vechi 12.04.2013, 10:45:59
ilieadrian28 ilieadrian28 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 03.09.2012
Mesaje: 2
Implicit

Eu pot să cred că exiști sau nu chiar în acest moment; faptul că ai postat, adică ai scris cateva cuvinte și nu te-am văzut nu mă poate obliga nimeni să cred că existi sau nu; aș putea să spun și eu cum ai spus dumneata despre Dumnezeu că numai dacă il vezi crezi, că numai dacă te vad cred ce ai scris aici! Dar vederea necesita jertfa din partea fiecăruia sau din parte celui care vrea sa se convingă, ceea ce lipsește de cele mai multe ori omului de azi! Eu cred că exiști chiar dacă nu te-am văzut niciodată și poate nu o să te vad niciodata! Dar apropo draga, ma ierti ca indraznesc sau dacă crezi sau nu ce spun, te privește, dar chiar nu interesează pe nimeni ca persoana ta crede sau nu crede, pentru că nu ești primul și nici ultimul. Dacă nu crezi în Dumnezeu foarte bine, cine te obliga, dar asta nu înseamnă ca nu există, datorită faptului ca dumneata nu crezi! Dar fi atent ca Acel "Dumnezeu in care spui ca nu crezi, crede El in tine."Nicolae Steinhardt.
Credința se trăiește, nu se vorbește, iar de un lucru poți vorbi numai daca ai avut experiența lui...nu poți vorbi de rugaciune fara rugaciune, de post fara post, de Dumnezeu fară Dumnezeu....Și apropo nimeni nu poate fi ateu...pentru ca chiar dacă nu vrei să crezi în Bunul Dumnezeu cu siguranță crezi în altceva și acel altceva ți se va face mai devreme sau mai tarziu Dumnezeul tau caruia îi vei sluji cu siguranță.

"Daca vrei sa scapi din prima de rele, leapada-te de mama relelor, care este iubirea de sine".Sfantul Talasie
"Chemarea lui Dumnezeu nu inceteaza niciodata. Repet acest cuvant: bea cineva sau nu, izvorul curge."Parintele Constantin Galeriu
Dacă omul nu bea nu înseamnă că izvorul nu există, e alegerea lui, dar totuși Izvorul va curge mereu în așteptarea celor care mai devreme sau mai târziu își vor da seama că le este sete. Iar,

Dacă Dumnezeu există și cred nu pierd nimic!
Dacă Dumnezeu nu există și nu cred, iar nu pierd nimic!
Dar dacă Dumnezeu există și nu cred pierd totul! Dostoievski
Reply With Quote
  #53  
Vechi 12.04.2013, 11:08:52
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ilieadrian28 Vezi mesajul
Dacă Dumnezeu există și cred nu pierd nimic!
Dacă Dumnezeu nu există și nu cred, iar nu pierd nimic!
Dar dacă Dumnezeu există și nu cred pierd totul! Dostoievski
Dostoievski, (ne)citandu-l pe Pascal. Acest argument rational asupra existentei lui Dumnezeu este cunoscut ca "argumentul lui Pascal" sau "pariul lui Pascal".
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #54  
Vechi 12.04.2013, 11:13:35
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dostoievski, (ne)citandu-l pe Pascal. Acest argument rational asupra existentei lui Dumnezeu este cunoscut ca "argumentul lui Pascal" sau "pariul lui Pascal".
Pascal stia ca Dostoievski o sa se gandeasca la asta asa ca i-a furat ideea.
Reply With Quote
  #55  
Vechi 12.04.2013, 13:37:47
ilieadrian28 ilieadrian28 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 03.09.2012
Mesaje: 2
Implicit

Imi cer iertare ca te-am deranjat!
În credință nu e așa cum gândim!
Trebuie să crezi pur și simplu și convingerile vin din partea lui Dumnezeu cu siguranță!
Nu te judeca nimeni că nu crezi (cel putin așa ar trebui să fie), pentru că un creștin bun, autentic, trăiește credința sa prin iubire fața de Dumnezeu și fata de aproapele, iar unul dintre acel aproape ești și tu!
Bunul Dumnezeu e iubire și așteapta de la noi iubire în toate actiunile noastre, iar iubirea nu e vorbă, ci faptă concretă.
Pentru a fi cu Dumnezeu și pentru Al vedea trebuie să ne silim, să muncim, să facem o inima curată. (Matei cap.5:8)......
Într-o zi....Bunul Dumnezeu te va îmbrățișa și vei vedea că toate aceste vorbe se transformă într-o tăcere care te va uimi mereu!
Să ai (să aveți) o zi bună și o viață binecuvântată în Hristos Domnul!
Doamne ajută tuturor!
Reply With Quote
  #56  
Vechi 12.04.2013, 14:01:41
Barsaumas
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
De ce cautati dv explicatii psihologice pentru un fenomen, in fond, spiritual ?

De cateva decenii bune incoace, adversarul lui Dumnezeu si al oamenilor a adoptat tactica disimularii. Omul s-a invelit intr-o cochilie materialista care se vrea impenetrabila celor de sus. Dar care prezenta avantajul ca-i asigura o anumita aparare si fata de cele de jos. De dragul aderentei oamenilor la ideea insuflata "Dumnezeu nu exista", diavolul a acceptat aderenta lor la ideea "nici eu, diavolul, nu exist". Astfel, ingustarea orizontului oamenilor a devenit fara precedent, desi niciodata in istorie nu s-a vorbit atat de mult de "viziune larga", "deschidere" etc. Inchizandu-se pe ei insisi in lumea vizibilelor, oamenii erau convinsi ca nu exista nimic din ceea ce ei nu vad si nu pot masura. Aceasta a fost paradigma materialist-ateista. Aurora ei a fost in epoca denumita "a luminilor" (nu e amuzant ca intunecarii vederii spirituale i s-a dat acest nume?). Apogeul ei a fost secolul al XX-lea. Iar noi, acum, traim in coada cometei.

Dar am fi naivi daca am crede ca Sarsaila se va opri aici si ca asta e tot ce isi doreste. Am fi naivi daca am crede ca ateismul este, in fond, scopul lui. Ateismul ii prieste numai ca obiectiv de etapa si nu ca obiectiv al operei lui de deconstructie. Sa nu confundam tactica cu strategia. Sa fim atenti si sa vedem daca ateismul iluminist de secol XVIII este acelasi cu ateismul de secol XX, ca sa pricepem semnele vremurilor. Vom descoperi ca nu e acelasi fel de ateism. In fond, paradisma modernista (care incepe de fapt cu Renasterea) nu a fost ateista de la inceput. Covarsitoarea majoritate a iluministilor nu erau atei in sensul de azi, ci ar fi calificati drept "deisti". Cazul evreului Spinoza, bunaoara. Sau lunga pleiada a iluministilor francezi. Ca sa nu mai vorbim de renascentistii de cu o generatie inainte, care au inaltat si impodobit biserici. Nu, ei nu au promovat ideea "Dumnezeu nu exista", ci au mers pe promovarea "maretiei omului". O deplasare a accentelor si, din cristocentrica, lume devine antropocentrica. Cu enciclopedistii francezi incepe o noua etapa dintre cele jalonate de Intunecila: desi majoritatea lor inca mai cred intr-un "Dumnezeu al filozofilor", un "Creator", devin foarte inversunati impotriva Bisericii. A Bisericii Catolice, se intelege, contra protestantismului nici un iluminist sau enciclopedist nu are nimic: planului de deconstructie ii convine ca o manusa. La Voltaire, inca un deist sau, in orice caz,, un om care nu neaga posibilitatea lui Dumnezeu, intalnim pentru prima data un anticlericalism de fond, caustic, aproape violent in idei. Dar, la sugestia diabolica, formatorii de opinii nu sunt inca "impotriva lui Dumnezeu", ci "impotriva Ecclessiei". A fi impotriva lui Dumnezeu e urmatoarea etapa. "Dumnezeu nu exista" spune abia secolul al XIX-lea in mod paradigmatic. Si abia in secolul al XX-lea afirmatia trece, din planul ideilor, in acela al realitatii din teren.

Ei bine, am fi seriosi daca am crede ca diavolul se va opri la paradigma "Dumnezeu nu exista" ? Si ce daca nu exista ? Diavolul este el doar "a-christic" sau este mai mult: "anti-christic" ? Sa nu uitam ca dracusorii au si ei liturghiile lor negre, in cadrul carora rostesc un legamant al contrainitierii, jurand ca se leapada de Dumnezeu, de toata slujirea Lui, ca vor ataca toata lucrarea Lui si pe toti slujitorii Lui. Ateismul de azi nu mai este un ateism "a-religios", ci un ateism "anti-religios". Ei bine, exact acestei etape a luptei spirituale ii corespund cererile de certificat de apostazie care va mira ca s-au indesit in ultima vreme. Necredinta isi cauta forme, adica tinteste la a fi formala. Sunt primele semne ca diavolul isi cauta o "contra-ecclesie".

Ce va urma ? Parerea mea e ca, in chiar timpul vietii celor mai multi dintre noi in trup, vom fi martorii unei schimbari de paradigma. Paradigma materialismului ateist, cu toate etapele ei aratate de mine, nu poate fi ultima. Diavolul se ascunde o vreme, dar turbeaza facand astfel. Din punctul lui de vedere, acesta e un enorm sacrificiu tactic. Nu asta isi doreste. El nu doreste (numai) ca oamenii sa nu creada in Dumnezeu. Nici macar nu-i e suficient ca oamenii sa fie dusmani lui Dumnezeu si sa persecute Biserica Sa. Diavolul vrea cult public. Diavolul vrea sa fie el, dumnezeu. Astfel, vom asista cu surprindere la revenirea la lumina a ceea ce am numi "spiritualitate", adica la o reluare a preocuparii si legaturii oamenilor cu invizibilele. Numai ca, pentru cei mai multi, va fi o spiritualitate cu semn inversat. Mai bine spus: o anti-spiritualitate.

In fond, se va sfarsi cum s-a inceput. Noi, cei din Europa cel putin, traim in vremea dintre Edictul de la Milan si Edictul de la Tesalonic. Biserica inca mai e tolerata, dar la paritate cu alte religii si culte. Bisericile coexista cu templele. In curand, insa, roll-back-ul va trece dincolo de Edictul de la Milan. Ma astept la zece persecutii, care sa ne aminteasca din nou de cele zece plagi ale Egiptului lui faraon. Intre timp, cochilia materialista de care am vorbit la inceput, aceea in care s-au imbracat oamenii ca intr-o platosa, va incepe sa crape pe ici pe colo, si anume prin partile ei de dedesupt, lasandu-i pe oameni prada influentelor infraumane tot mai vizibile si mai agresive, in timp ce partea de sus a platosei ii va lipsi de apararea celor de sus, ei nevazand, in continuare, nimic din cele de deasupra lor. Aceasta va fi etapa in care diavolul va fi dezlantuit, despre care vorbesc multe revelatii. In sfarsit, oamenii vor crede, iarasi, in ceva. Si anume, in basme grecesti. Evident, nu neaparat in Zeus si Hera, ci "grecesti" in sens biblic, adica "de la neamuri" (din afara celor 12 semintii ale Poporului Ales).

Moralitatea va urma aceeasi curba, morala fiind secundara dogmaticii in oricare ev. O vreme, vremea dintre Edictul de la Tesalonic si cel de la Milan, a fi drept in Cetate va mai fi un lucru tolerat. Pe urma, pacatul va deveni norma si multi drepti vor suferi nu in mod direct, fiindca cred in Cristos, ci pur si simplu fiindca nu vor fi ca ceilalti.

In final, intr-o asemenea atmosfera va fi Adventiul. Si toate cate vor parea fara intoarcere, vor fi intoarse.

Domnul ii va mirui cu semnul Lui pe cei ai Lui si ingerul mortii va umbla fara sa-i atinga. Toti curajosii inrolati in armata Lui vor parasi Egiptul lui Faraon. Timpul se va accelera mult atunci, iar calatoria spre Tara Fagaduita prin desertul indeciziei va dura, poate, doar 40 de ore.

Parerea mea.
Splendida analiza!
Reply With Quote
  #57  
Vechi 12.04.2013, 14:11:54
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Barsaumas Vezi mesajul
Splendida analiza!
A copiat-o de la Dostoievski.
Reply With Quote
  #58  
Vechi 12.04.2013, 14:13:16
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Ba de la Tolstoievsky.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
renuntare la religie 111111111111 Intrebari utilizatori 30 08.08.2013 21:12:16
Bani si religie User Generalitati 4 31.10.2010 18:53:31
Ce fel de religie sa imi doresc? MariaB Biserica Romano-Catolica 42 18.10.2010 02:17:29
Religie Darkanian Pocainta 4 07.12.2009 12:20:13
prieten vs religie mirelat Generalitati 30 10.11.2009 22:15:07