![]() |
![]() |
|
#101
|
|||
|
|||
![]()
Nu cred. Eu doar la ortodocsi si la adventisti am citit, negru pe alb, despre "datoria de a pazi ziua a saptea ca zi de odihna inchinata Domnului" ( Catehismul Ortodox).
P.S. Alte culte chiar desfiinteza Decalogul. Ortodoxia si adventismul numesc Decalogul ca fiind "legea morala" si considera ca are un caracter vesnic. Asta este o alta mare asemanare. Vedeti Catehismul Ortodox, capitolul intitulat chiar "Legea Morala". http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ala-80574.html Gasim multe asemanari izbitoare intrea invatatura ortodoxa si invatatura adventista. Discutam despre aceasta mai tarziu. Acum trebuie sa plec si eu. Last edited by roboam; 04.03.2013 at 09:56:10. |
#102
|
||||
|
||||
![]()
Cred ca ati repetat si bolduit propozitia respectiva de cel putin 3 ori :))
Acum chiar va las, trebuie sa ies. Incercati sa va eliberati de prejudecati. Citat:
Last edited by ioanna; 04.03.2013 at 09:59:23. |
#103
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#104
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Că nu au caracter sacru pentru dventiști, ai dreptate; cât despre "sacralitatea" icoanelor, aceasta e conferită de om. Când Dumnezeu sfințește ceva, El ne și anunță. Chiar în scris. Chiar cu Mîna Lui Proprie. Vezi porunca a IV-a. Când El numește ceva la polul opus, chiar sub amenințarea blestemului, o face la fel. Vezi porunca a II-a. |
#105
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.scribd.com/doc/2520734/Pa...dinta-ortodoxa http://www.scribd.com/doc/2397550/Pa...dinta-ortodoxa Sau o descarci de aici: http://fisierulmeu.ro/22DYXXQMO73U/P...odoxa-pdf.html Cap 28 Pag. 326 "Despre serbarea Duminicii în locul sâmbetei" "Preotul: In zadar ai înșirat atâtea citate biblice care ți se par că susțin rătăcirea dumitale și a tuturor sâmbătarilor, căci noi știm limpede că nu mai avem nici o obligație să serbăm sâmbăta. Noul Testament a înlocuit pe cel Vechi și a instituit o altă zi de odihnă și de serbare, și anume ziua dintâi a săptămânii sau Duminica. Instituirea acestei zile ca zi de sărbătoare și de odihnă este independentă de cea a sâmbetei vechi. Sâmbăta Legii Vechi - după cum am arătat mai sus - a fost instituită de Dumnezeu ca zi de sărbătoare și de odihnă, în amintirea ieșirii din robia Egiptului a unui singur popor: a poporului Său, Israel. Iar Duminica creștină o serbăm în amintirea Învierii Domnului - prin care s-a făcut crearea din nou și înnoirea întregii lumi - și, totodată, ieșirea noastră din robia cea mult mai grea decât cea egipteană, adică ieșirea din robia păcatului, a satanei și a morții, precum și dobândirea Canaanului ceresc." Teologic vorbind, perspectiva din catehism e oarecum gresita, mai ales daca vrei sa o intelegi gresit. Este probabil pentru mintile simple, cum este si adventistul nostru, care de altfel a mai fost pe forum de cateva ori si banat - emblema lui este obsesia pentru acea parte din catehism si dupa cum vezi, orice explicatie ar primi oricum nu e lamurit cu nimic, scopul lui e sa faca "norma".
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 04.03.2013 at 10:03:11. |
#106
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cand revin, prefer ca pe acest topic sa continuam discutia despre asemanari. "Legea Morala" este un subiect bun. Despre alte culte si pozitia lor fata de Decalog putem discuta pe alt topic. |
#107
|
|||
|
|||
![]()
Eu am citat din Catehismul Ortodox care se gaseste chiar sub nasul nostru (pe site-ul "Crestinortodox"). Sa inteleg ca nu am citat de unde trebuie?
Last edited by roboam; 04.03.2013 at 10:06:34. |
#108
|
|||
|
|||
![]()
Si cu invierea si dumnezeul diabolic al adventistilor cum a ramas?
Ca toti adventistii o dau cotita la problema asta. Sau cu "sfanta traditie" adventista sunteti de acord?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#109
|
||||
|
||||
![]()
Pentru adventisti legea noua e in continuarea legii vechi, pentru noi legea veche se citeste prin prisma legii noi, adica nu o separam de Hristos, caci El este cel care confera legii vechi sensul ei adanc.
Citat:
Last edited by ioanna; 04.03.2013 at 10:16:35. |
#110
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cunosc antropologia ortodoxa. Tocmai de aceasta era legata nedumerirea mea: care este scopul invierii pentru un mort care traieste deplin (cu gandire, simtiri, etc), in prezenta Domnului? Doar ca sa-si recapete carcasa (trupul)? Cat priveste traditia, adventistii o respecta (la fel ca ortodocsii) daca nu contravine Cuvantului lui Dumnezeu. |
|