![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.scribd.com/doc/2520734/Pa...dinta-ortodoxa http://www.scribd.com/doc/2397550/Pa...dinta-ortodoxa Sau o descarci de aici: http://fisierulmeu.ro/22DYXXQMO73U/P...odoxa-pdf.html Cap 28 Pag. 326 "Despre serbarea Duminicii în locul sâmbetei" "Preotul: In zadar ai înșirat atâtea citate biblice care ți se par că susțin rătăcirea dumitale și a tuturor sâmbătarilor, căci noi știm limpede că nu mai avem nici o obligație să serbăm sâmbăta. Noul Testament a înlocuit pe cel Vechi și a instituit o altă zi de odihnă și de serbare, și anume ziua dintâi a săptămânii sau Duminica. Instituirea acestei zile ca zi de sărbătoare și de odihnă este independentă de cea a sâmbetei vechi. Sâmbăta Legii Vechi - după cum am arătat mai sus - a fost instituită de Dumnezeu ca zi de sărbătoare și de odihnă, în amintirea ieșirii din robia Egiptului a unui singur popor: a poporului Său, Israel. Iar Duminica creștină o serbăm în amintirea Învierii Domnului - prin care s-a făcut crearea din nou și înnoirea întregii lumi - și, totodată, ieșirea noastră din robia cea mult mai grea decât cea egipteană, adică ieșirea din robia păcatului, a satanei și a morții, precum și dobândirea Canaanului ceresc." Teologic vorbind, perspectiva din catehism e oarecum gresita, mai ales daca vrei sa o intelegi gresit. Este probabil pentru mintile simple, cum este si adventistul nostru, care de altfel a mai fost pe forum de cateva ori si banat - emblema lui este obsesia pentru acea parte din catehism si dupa cum vezi, orice explicatie ar primi oricum nu e lamurit cu nimic, scopul lui e sa faca "norma".
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 04.03.2013 at 10:03:11. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eu am citat din Catehismul Ortodox care se gaseste chiar sub nasul nostru (pe site-ul "Crestinortodox"). Sa inteleg ca nu am citat de unde trebuie?
Last edited by roboam; 04.03.2013 at 10:06:34. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pentru adventisti legea noua e in continuarea legii vechi, pentru noi legea veche se citeste prin prisma legii noi, adica nu o separam de Hristos, caci El este cel care confera legii vechi sensul ei adanc.
Citat:
Last edited by ioanna; 04.03.2013 at 10:16:35. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Știți ce e straniu? Că niciodată nu m-am lăudat cu puritatea doctrinei adventiste, am căutat doar să mă justific că e biblică, când am fost atacat. În schimb, cât de sfântă, veche și apostolică e dogma ortodoxă... potop! Nu există pagină pe acest subforum care să nu emane acest șuvoi laudativ...
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"""""""""""""""""""20. Ce cuprinde legea Vechiului Testament? Legea Vechiului Testament cuprinde porunci morale, ceremoniale si civile, date cu scopul de a intretine comuniunea dintre credincios si Dumnezeu si a pregati pe credinciosi pentru rascumpararea lor prin Hristos. Poruncile ceremoniale, cultul religios al poporului evreu, care doar preinchipuiau lucrarea mantuitoare a Domnului nostru Iisus Hristos, fiind - cum spune Sfanta Scriptura - numai "umbra bunurilor viitoare" (Evr. 10, 1), au incetat odata cu venirea Mantuitorului. Au ramas insa poruncile morale, care formeaza partea cea mai insemnata a legii Vechiului Testament. Decalogul este cea dintai lege scrisa a Vechiului Testament si, totodata, cea mai inalta lege morala data pana la Domnul nostru Iisus Hristos. Ea ramane valabila pentru toate timpurile, fiindca cele 10 porunci sunt poruncile legii firesti, pe care Dumnezeu le aduce la cunostinta credinciosilor intr-un chip mai limpede si mai hotarat. 21. Cele 10 porunci stau la temelia vietii morale a crestinului? Da. De aceea, pentru a sti cum sa-si intocmeasca viata potrivit vointei lui Dumnezeu, pentru a-si castiga mantuirea, crestinul trebuie sa cunoasca si sa pazeasca cele 10 porunci. """""""""""""" (Catehismul Ortodox - Cap. "Legea Morala") . P.S. Acum ca am trecut la alt subiect, sa inteleg ca v-ati lamurit cu asemarea referitoare la "datoria de a pazi ziua a saptea ca zi de odihna inchinata Domnului" (asa cum spune Catehismul Ortodox)? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Este a 5-a oara, daca nu ma insel, sau a 6-a cand repetati acest lucru, de parca noi nu l-am sti sau aplica (ca d-voastra considerati altceva, nu ma mai priveste, raspundem in fata Domnului, nu in fata adeptilor cultului adventist). Decalogul este la toti, nu doar la noi. Ramane sa va convingeti de asta, daca chiar ii suspectati pe ceilalti crestini ca ei considera ca au alte obligatii. Inca ceva, eu nu consider ca adventistii gresesc ca au ales ziua de sambata sa o tina ca zi a Domnului, d-voastra aveti o problema cu practica celorlalti crestini, insa dincolo de intelegerea d-voastra, fiti sigur ca noi avem convingerea ca respectam porunca, noi tinem ziua Domnului. (sau ma rog, ne straduim) o data pe saptamana, adica tot la a saptea zi. Alte discutii sunt de prisos.De fapt consider ca adventistii au gresit, insa nu pentru ca au ales sambata, ci pentru ca au facut-o in detrimentul comuniunii cu ceilalti, alegand sa serbeze separat de restul, cand ziua Domnului ar trebui sa fie un prilej de bucurie comuna pentru toti, iar asta s-a datorat, din punctul meu de vedere, “literei” ce ucide, nu “duhului” ce da viata, un amanunt neinsemnat (ziua din calendar) devenind pentru ei premisa a mantuirii.
Last edited by ioanna; 04.03.2013 at 11:23:35. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Obligativitatea tinerii sabath -ului este desfiintata clar in N.T. Secole bune Biserica nu a avut nici o zi de odihna, atat datorita faptului ca nu exista nici o porunca in acest sens dar si datorita contextului social - se muncea in fiecare zi din saptamana. Ziua de odihna a fost instituita abia de Constantin cel Mare dar vai ..ce neplacut pentru adventisti, aceasta n-a fost sabath -ul evreiesc. Ei deformeaza sistematic acest aspect istoric, sustinand ca ar fi "schimbat sabath -ul", cand de fapt, adevarul este ca pana atunci Biserica nu avea nici o zi de odihna, chiar daca exista "o zi de inchinare". Citat:
Nu exista nici o comuniune nici macar la nivel general intre neoprotestanti prin modul in care se raporteaza la ziua de duminica - fiecare secta neoprotestanta se defineste prin superioritatea fata de ceilalti, neoprotestanti sau ba, adventisti ducand arta diferentierii si a blamarii celorlati in mod intentionat si sistematic la un nivel mult superior. Practic modul lor de auto-promovare este centrat pe lovirea in ceilalti cu sabath -ul, si desi neaga binenteles acest aspect, oricine ia contact cu ei poate confirma asta. In ceea ce priveste alti (neo)protestanti nici n-ar putea sa justifice biblic tinerea unei zile de duminica ca zi de odihna in felul sabath -ului, teologic recunoscand si ei desfiintarea sabath -ului prin N.T., "tinerea" oarecum a duminicii este o traditie pastrata de la catolicii din care s-au rupt (una din putinele care nu le-au desfiintat).
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Last edited by ioanna; 05.03.2013 at 08:41:52. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Exista doua mari asemanari intre ortodoxie si adventism, referitoare la pazirea zilei de odihna inchinata Domnului: 1. "Datoria de a pazi ziua a saptea ca zi de odihna inchinata Domnului" (cine va lua foc - sa vina pompierii) este o invatatura care se gaseste atat in Catehismul Ortodox cat si in doctrina adventista; 2. Ziua a saptea este sambata iar duminica este ziua intaia, atat la ortodocsi cat si la adventisti. Paradoxal, intre ortodoxie si adventism exista o diferenta care ar trebui eliminata. Pentru asta trebuie sa ne hotaram ce pazim: ziua sfintita si binecuvantata de Dumnezeu sau alta zi? P.S. Argumnetul cu "tot a saptea zi" este bun si pentru musulmani. Si ei pazesc "tot a saptea zi" (vinerea). |
|