![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Extrapoland, tu deci combati o chestie BUNA! Mai departe, daca TU combati o chestie buna ce este DE FOLOS COPIILOR atunci sincer mi-asi pune problema : Doamne, ce fel de om esti atunci? Brr!!! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Dezbaterea este un lucru bun, cui ii e frica de dezbatere?
__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur. User vechi: hmiron. User si mai vechi: scrabble. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Da la ce foloseste daca este inutila?
E ca si cum am dezbate faptul ca apa curge, focul arde si vanul sufla! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Daca e inutila, atunci n-ai nimic de pierdut. Daca e utila, cineva poate invata ceva din ea. Cine esti tu sa spui ca dezbaterea cu privire la religia in scoli nu e utila nimanui?
__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur. User vechi: hmiron. User si mai vechi: scrabble. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE ne informează: ORA DE RELIGIE ESTE O COMPONENTĂ A ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PUBLIC EUROPEAN ,,Patriarhia Română a luat act cu uimire de afirmațiile publice ale domnului Csaba Asztalos, președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, care dezinformează prin omisiune în ceea ce privește înscrierea elevilor la ora de religie. Este surprinzător faptul că domnia sa, în calitate de președinte al unei instituții publice din România, nu cunoaște prevederile constituționale și jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului (CEDO), referitoare la ora de religie în școlile publice." Astfel, potrivit articolului 29, aliniatul (1) din Constituția României, „libertatea gândirii și a opiniilor, precum și libertatea credințelor religioase nu pot fi îngrădite sub nicio formă. Nimeni nu poate fi constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credință religioasă, contrare convingerilor sale”. De asemenea, conform articolului 32, aliniatul (7), „statul asigură libertatea învățământului religios, potrivit cerințelor specifice fiecărui cult. În școlile de stat, învățământul religios este organizat și garantat prin lege.” În argumentarea deciziei CEDO din 29 iunie 2007, în cazul „Folgero contra Norvegiei”, se precizează că statele au dreptul de a difuza prin învățământ sau educație informații sau cunoștințe având, direct sau indirect, caracter religios sau filosofic. Convenția Europeană a Drepturilor Omului nu autorizează părinții să se opună la integrarea unui astfel de învățământ sau educații în programa școlară (paragraful 84). De asemenea, CEDO nu consideră o problemă caracterul obligatoriu al orei de religie, constatând faptul că „în Europa, învățământul religios este profund legat de învățământul secular”. Dintre cele 46 de state membre ale Consiliului Europei (în anul 2007) doar în trei state religia nu este predată în școlile publice (Franța, Albania și Macedonia); ora de religie este obligatorie în 25 de state, în restul fiind facultativă sau opțională (conform celor reținute de CEDO în 9 octombrie 2007, cu ocazia judecării cauzei „Hasan și Eylem Zengin contra Turciei”, paragraful 30). Doar două condiții se cer respectate de statele care prevăd caracterul obligatoriu al orei de religie: să poată obține o scutire de participare, în situația în care respectivul învățământ are un caracter confesional accentuat (cauza „Folgero contra Norvegiei”), iar scutirea de a participa să nu implice obligația de a motiva în vreun fel solicitarea respectivă (cauza „Hasan și Eylem Zengin contra Turciei”). Cele două condiții sunt pe deplin respectate în România, fiind prevăzute în Constituția României și în Legea Educației Naționale nr. 1/2011, articolul 18: religia are caracter obligatoriu în oferta curriculară a școlii, dar opțiunea pentru frecventarea acestei discipline aparține elevului major, respectiv părinților sau tutorilor legali instituiți pentru elevii minori. Prin urmare, opiniile unor pretinși experți din România în respectarea drepturilor omului nu au nici o legătură cu realitatea din Europa. România, prin tradiția și istoria ei europeană, se numără printre statele care asigură libertatea învățământului religios, datorită contribuției educației religioase la formarea și educarea tinerei generații în spiritul valorilor autentice. În acest sens, cercetarea națională realizată în cadrul Institutului de Științe ale Educației, arată că pentru 85% dintre tinerii din România credința religioasă constituie o valoare fundamentală cu o importanță decisivă în viața proprie (a se vedea studiul: Monica Cuciureanu și Simona Velea, coordonatori, Educația moral—religioasă în sistemul de educație din România, București, Editura Didactică și Pedagogică, 2012). Deci, atât legislația română, cât și practica europeană sunt în favoarea menținerii orei de religie în școlile publice. Biroul de Presă al Patriarhiei Române http://www.crestinortodox.ro/forum/s...?t=7489&page=4 #34 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
iar ora de religie, predată catehetic, nu este benefică copilului de 6-7 ani. în schimb este benefică bisericii și părinților credincioși. vorbești despre ce e bun. citește acest articol, în care se demontreaza că ateii au mai multă compasiune decât religiosii. în plus ei o fac gratuit, nu pentru recompense sau de frică. http://www.scienceworld.ro/religio-i...eii-11918.html |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Dar daca s-ar preda numai la liceu ar fi vreo problema ?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Crestinismul nu poate fi obligatoriu.
Studiul religiei, ca o stiinta, este problema politicilor de invatamant. Obligativitatea studiului religiei nu trebuie confundata procesul de cateheza. Studiu nu implica partea harica, adica trairea si accesul la sfintenie, ci numai morala unor religii si viziunea fiecarei religii asupra rolului pe care omul il joaca in Univers. Pentru accesul la sfintenie este nevoie de adoptarea crezurilor, adica punerea intregii gandiri personale la dispozitia predaniei crestine si de lucrarea poruncilor: rugaciunea si dragostea de aproapele, postul si luarea aminte la sine, descoperirea patimilor, cainta si spovedania inaintea lui Dumnezeu, lacrimile si rugaciunea inimii, despatimirea si sfintenia. Obligativitatea crestinismului in scoli e un fel de jihad european. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
ar benefic pentru cultura tânărului. dar la noi se face cateheza încă din clasa zero. am citit programa. |
|