|  |  | 
|  | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Atitudinea lui Decebal este justificata. Il inteleg, si intr-un fel sunt de partea lui, impotriva mea. In unele cazuri, exceptionale (pentru ca trebuie sa fie inspirate de Har, nu de instinctele noastre reactive), putem apela la forme violente pentru a apara ceea ce este valoros, delicat, sfant. Rapunsul meu poate sa fie inselator. Depinde din ce unghi este privit. Insa, in general, Dumnezeu trebuie aparat cu blandete, toleranta si rugaciune pentru aproapele. Nu de sabie, nu de manie, nici de foc in priviri si in vorbe. Aceasta insa este dificil atunci cand intelesurile delicate ale inimii noastre par sa fie rasucite, terfelite, masluite, falsificate. Alte "cuvinte"/"intelesuri" sunt percepute de minte ca inamici invizibili, perfizi. Insa, cel ce are cunostinta Duhului nu se aprinde de manie, pentru ca vede ca toate sunt fum, fara nicio putere asupra sufletului. Aceasta realitate este in natura ei mincinoasa, pentru ca se infatiseaza ochilor ca fiind fara de Dumnezeu. Aceasta nu inseamna ca trebuie anihilata prin forte inchizitorii si anatemizare. Nu exista niciun om care sa nu fie ipocrit/viclean/'ratacit' (pentru ca nu suntem pe deplin stapani pe mintea noastra - prin Duhul). Numai Dumnezeu este integru. 
				__________________ Last edited by florin.oltean75; 14.02.2013 at 23:05:24. | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 După cum spune Pavel, Legea a fost o călăuză spre Hristos, dar legea nu avea putere să dea libertatea, nu avea puterea să distrugă trupul de moarte care ne apasă; numai în Hristos și în Duhul Sfânt, numai prin Hristos, prin Jertfa Lui și prin Înviere ne este cu adevărat deschisă poarta libertății în speranța căreia am fost făcuți, dar pe care nu o aveam; în sfârșit, nu mă apuc să repet tot ce am scris mai sus. Creștinul nu denigrează și nu anulează legea, chiar dacă este sub har iar nu sub lege, ci doar o pune la locul care i se cuvine, pentru că legea nu are aceeași importanță în religie pentru un talmudist ori pentru un creștin. | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|  Omul este liber: în ce sens? Citat: 
 cărui stăpân slujește: lui Dumnezeu sau lui Mamona. Acesta este miezul alegerilor omenești, dincolo de diverse văluri ale aparențelor formale și, pe temeiul acestei alegeri, ale cărei sensuri și implicații au fost nuanțate de Hristos prin toată Lucrarea Lui pe pământ, proces care se continuă permanent în Biserică de la începuturi până azi, se petrece și Judecata. "Facă-se voia ta" este, pe scurt, răspunsul Domnului la Judecată. Care voie? Aceea, pe care ai ales-o și ai cultivat-o în decursul întregii tale vieți, la răscrucea faptelor văzute și nevăzute - Dumnezeu sau Mamona, asta-i tot, iar Biserica este mediul în care învățăm și reușim să alegem bineplăcut Domnului, spre mântuirea noastră. Așa înțeleg și cred că stau lucrurile. Last edited by cezar_ioan; 19.03.2013 at 02:42:32. | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 Sau poate vezi o diferență între "libertatea deplină" și "libertatea autentică"...? Apoi cum vine zdrobirea morții ȘI învierea în Hristos și în Duhul? Sunt lucruri diferite, cu puteri și mijloace diferite? Poți să reformulezi spre mai bună înțelegere, te rog? Ceva mai simplu, ca pentru omul din popor (cazul meu), dacă se poate... | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Citat: 
 și cum îți dai seama că este inspirație divină? | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Cred că aici are dreptate florin oltean. E vorba de ceea ce numim „sfânta mânie”, pe care am cunoscut-o și la blândul Iisus, care este însăși sursa harului.  Îmi mai vine în minte și moartea năprasnică a lui Anania și a Safirei, care mințiseră Duhului Sfânt. Sau alte pedepse categorice ale păcatului, din Sfânta Scriptură sau din viețile sfinților. Însă pentru a face diferența în noi înșine între o mânie sfântă și una împătimită cred că ar trebui întâi să ne despătimim. Sau cel care dă curs acestei mânii să fie în har măcar atunci. Cred că un criteriu pentru a face diferența este că ea e nedespărțită de dragostea și de mila față de cel vinovat, lovindu-l nu spre vătămare, ci spre îndreptare. | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 În ce sens putem spune așa? | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Cred că problema apare de la felul în care e scrisă fraza, dar zic că am citit și interpretat corect, și anume că faptul că omul are liber arbitru ca să aleagă nu înseamnă în mod necesar și că are libertate (adică e liber), sau libertate autentică. Libertatea autentică înseamnă acea libertate care alege numai binele, care nu mai alege răul, fiind deci asemenea cu libertatea desăvârșită a lui Dumnezeu, care este Iubire, Lumină și întru care nu este întuneric și nici posibilitatea întunericului și a răului.
		 | 
|  |