Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Pocainta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.01.2013, 23:28:57
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Dumitru73 Vezi mesajul
asta este. sentimentul negativ simțit fata de bunul altuia.
asta este invidia.
Exact asta este invidia!

INVÍDIE, invidii, s. f. Sentiment egoist de părere de rău, de necaz, de ciudă, provocat de succesele sau de situația bună a altuia; pizmă.

Iti pare rau ca altul are (si tu nu).
Deci mai intai iti pare rau ca vecinul are capra si tu nu. Ca pe urma gasesti o solutie sa ai si tu este altceva. Dar in prima faza este invidie.

Pentru Yasmine:

1. Orice ai spune, in orice lucru sunt doua persoane (cel putin). Si am dat si exemple mai sus.
Intotdeauna sunt cel putin doi vinovati. Mi-au trebuit ani de zile sa inteleg asta.
Chiar si criminalul ala pe care il dai de exemplu. Vina ai cand nu stii sa fii prudent sa nu dai de el, sau sa nu ajunga sa-ti faca rau.
Vina are si fata violata, chiar fara voia ei.
E greu de acceptat.
Nu spune nimeni ca trebuie acum luati in brate criminalii.
Dar sa-i pui numai pe unii la zid si restul sa zici ca sunt buni...
Intr-un divort sunt tot doi vinovati, ca nu trebuie sa ne inchipuim ca unul este perfect.
A gandi asa simplu ca ala e rau si e vinovat, e usor, dar nu e corect.

Reiau exemplul meu simplu:
Daca un copil are mere si altul n-are si tanjeste si il invidiaza, amandoi sunt vinovati. Cel care are mere trebuie sa-i dea si celuilalt.
Asa ne invata bunul Dumnezeu. Sa fim smeriti, sa impartim ceea ce avem.

2. Invidia este si ceva omenesc.
Exista cazuri cand ea este din pura rautate. Nu-ti trebuie lucrul celuilalt, dar mai bine sa nu-l aibe. Uite asa.
Si chiar din placere: ia sa vad ce are vecinul, sau colegul! Ce mai am de invidiat. Ce grozav!

Dar in majoritatea cazurilor invidia este de nevoie, de dorinta. Ai nevoie si tu de un lucru, sau de iubire, de recunoastere si etc. Iti doresti sa ai si tu.

Cineva chiar adusese la extrem si spunea ca invidia duce la criminalitate. De acord. Dar astea sunt cazuri extreme.

Sunt oameni care fac rau din invidie si distrug si oameni care doar sufera in tacere si nu fac rau. Sa nu-i punem pe toti in aceeasi oala.

Si sa ridice aici mana unul care cu mana pe inima sa spuna ca n-a invidiat niciodata! Si se considera acesta criminal, sau raufacator? Nu cred.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.01.2013, 00:43:27
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Exact asta este invidia!. . .

Dar in majoritatea cazurilor invidia este de nevoie, de dorinta. Ai nevoie si tu de un lucru, sau de iubire, de recunoastere si etc. Iti doresti sa ai si tu.

.
Sa vedem ce spun unii ceva ma isteti ca noi , adica Sfintii Parinti


Invidiosul in mod obisnuit examineaza viata semenilor lui si urmareste compararea vietii lui cu a lor. Cand se incredinteaza ca fratele lui ii este superior, atunci lasa sa se manifeste groaznica patima a invidiei. Si in mod obisnuit prima manifestare este mohorarea, supararea si mahnirea. "Niciodata tristetile, niciodata mahnirile nu parasesc pe cel gelos". Calitatile trupesti si sufletesti ale celorlalti sunt cauza de tristete si mahnire. Chiar si bunurile materiale sunt cauza supararii. De aceea invidiosul nu se deosebeste de un om gol care este ofensat de toti. "Nimic nu-l deosebeste de omul gol jignit de catre toti". Si aceasta ranire este foarte adanca. Coboara in inima. "Toate aceste lovituri si rani izbind in adancul inimii lui" (Sfantul Vasile cel Mare).
Invidiosul in mod obisnuit are multi ochi. Supravegheaza cu sarguinta sa gaseasca totdeauna motive sa condamne. Observa pe celalalt cum va vorbi, cum se va comporta. Este pregatit sa-i faca observatii si mai ales in fata celorlalti, ca sa-l coboare si paralel sa se inalte pe el insusi. Cand cel invidiat este laudat, atunci cel care invidiaza este gata sa exprime contrariul. Este pregatit sa spuna "da, dar..." si sa prezinte intamplator parti necunoscute ale vietii celuilalt, evident ca sa-l umileasca.
Sfantul Vasile cel Mare infatiseaza foarte sugestiv si manifestarile trupesti ale omului invidios. Fiindca este adevarat ca patimile sufletului de multe ori sunt manifestate si trupeste, de vreme ce exista stransa legatura intre suflet si trup. Spune Sfantul Vasile cel Mare ca invidiosii devin evidenti din expresia fetei lor. "Privirea acestora este seaca si nestralucitoare, obrazul mohorat, spranceana ofilita; sufletul tulburat de patima, nemaiavand criteriul adevarului asupra lucrurilor". Invidiosii nu gasesc ceva bun la ceilalti, gasesc numai urateniile celuilalt.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.01.2013, 00:48:52
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit din “Problemele vietii” Editura Egumenita

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul

INVÍDIE, invidii, s. f. Sentiment egoist de părere de rău, de necaz, de ciudă, provocat de succesele sau de situația bună a altuia; pizmă.
Sfantul Ioan gura de Aur nu prea e deacord , ori el e depasit si noi suntem prea destepti , ori . . . !
Deci :
Ioan Gura de Aur

Invidia
Nimic nu-i dezbină mai mult pe oameni decât invidia, care e o boală neînchipuit de grea și mult mai primejdioasă decât iubirea de argint, căci ea este rădăcina tuturor relelor. Iubitorul de argint este mulțumit atunci când el dobândește ceva, pe când cel care invidiază nu se mulțumește decât atunci când semenul său nu dobândește nimic. Fericirea sa este nefericirea celuilalt. Există o nebunie mai mare ca aceasta? Omul invidios se topește ca o lumânare văzând că vecinului său îi merge bine. Astfel, el nu numai că se lipsește de bunătățile cerești, dar nici în această viață nu are liniște. Molia nu roade lâna și nici viermele carnea așa cum invidia roade și distruge inima și măruntaiele omului invidios.
Nu este nici o greșeală dacă îi numim pe invidioși fiare și demoni. Așa sunt invidioșii sau chiar mai răi, pentru că fiarele se năpustesc asupra noastră numai când sunt flămânde sau când noi le stârnim, însă invidioșii, de multe ori chiar și atunci când le facem bine, se poartă ca și cum i-am fi nedreptățit. Demonii simt dușmănie față de noi, dar nu și față de ceilalți demoni, în vreme ce oamenii invidioși nu țin cont de nimic. Aceștia nu se îngrijesc de mântuire și își dau sufletul la iad, umplându-și inimile cu tristețe și tulburare fără nici un motiv.
Rău mare este invidia. Există ceva mai rău decât ea? Poate preacurvia. Dar cel care săvârșește preacurvie măcar, pe de o parte, simte o anumită plăcere, iar pe de altă parte, păcătuiește doar câteva minute, pe când cel care invidiază nu se odihnește zi și noapte, căci invidia este un vierme care îi roade inima fără încetare.
Așa cum porcul este mulțumit când se tăvălește prin noroi, și diavolul, când ne face rău, la fel se bucură omul invidios de răul semenului său. Se simte foarte bine când cineva din jurul său pățește o nenorocire. Nefericirea celuilalt este fericirea sa și fericirea celuilalt este nefericirea sa. Așa cum scarabeul se hrănește cu murdărie, la fel se hrănește și omul invidios cu suferințele altora.
Oamenii văd cum este înjunghiat un animal și le pare rău de el. Însă cel invidios vede că semenul său are parte de binefaceri, și suferă, se face fiară sălbatică și se îngălbenește de ciudă. Ce nebunie mai e și asta? Spu- ne-mi: de ce faci astfel? Ce te-a apucat? Te necăjește faptul că fratele tău este fericit, important și faimos? Dimpotrivă, pentru acestea ar trebui să te bucuri și să-I mulțumești lui Dumnezeu. Toți creștinii suntem un trup, iar capul nostru este Hristos și fiecare suntem mădulare unii altora (Rom. 12, 5). De aceea, atunci când se întristează și suferă un mădular, și celelalte suferă cu el, iar când unul dintre mădulare se bucură și este fericit, atunci și celelalte sunt bucuroase (1 Cor. 12, 26), căci printr-un mădular se slăvește întreg trupul, dar și capul, adică Hristos. Cu toate acestea, tu, în loc să te bucuri, suferi. Suferi pentru că este slăvit Dumnezeu. Iată până unde te duce patima ta!
Îmi vei spune: „Am vrut doar ca Dumnezeu să Se slăvească prin mine”. Însă atunci când te bucuri pentru fericirea aproapelui tău, Dumnezeu Se slăvește prin tine. Iar dacă Dumnezeu Se slăvește prin aproapele tău, iar acesta îți este dușman, este un motiv în plus să ți-l faci prieten. Dar tu, dimpotrivă, faci din prieten dușman, pentru că Dumnezeu Se slăvește prin acela. În ce fel ți-ai mai putea arăta dușmănia față de Dumnezeu?
Iată de ce, chiar dacă ai face minuni sau ai fi curat cu trupul, dacă ai posti și te-ai nevoi și dacă ai ajunge la virtuțile îngerilor, nu ești decât un păcătos, pentru că a pus stăpânire pe tine patima invidiei. Nu te deosebești cu nimic de închinătorii la idoli, dacă îi iubești pe cei care te iubesc. Gândește-te atunci care este starea ta dacă îi urăști pe cei care te iubesc. Este mai rău să invidiezi decât să dușmănești, pentru că cel care dușmănește se potolește dacă dispare pricina dușmăniei lui și chiar și-l face prieten pe dușmanul său, pe când cu cel care invidiază așa ceva nu se întâmplă niciodată. Cel care dușmănește își arată pe față patima, pe când invidiosul o ține ascunsă. Cel care dușmănește are un anumit motiv pentru care se comportă astfel, pe când invidiosul nu are nici un motiv, în afară de patima sa și de îndemnul satanei.
Află că cine dorește rău semenului său sau îl nedreptățește, sie însuși își face rău. Pe când cine dorește binele pentru semenul său sau îi face bine, sie își face bine. Cel care este vorbit de rău, nu numai că nu va fi nedreptățit, dar va primi și o mare răsplată. Nu acesta este vrednic de pedeapsă – bineînțeles, dacă nu a prici-nuit el însuși vorbele rele care s-au iscat despre el –, ci acela care îl vorbește de rău.
Poate că îmi vei spune acum: „Nu îl vorbesc de rău degeaba. Mi-a făcut nedreptate”. Ți-a făcut nedreptate? Atunci de ce te nedreptățești și tu acum, judecându-l pe omul care ți-a făcut nedreptate? Astfel, semeni cu cel care, încercând să se apere, întoarce cuțitul înspre sine. Dacă vrei și ție să-ți faci bine și pe acela să-l cumințești, spune despre el cuvinte bune. Dacă spui cuvinte rele, nu vei fi crezut de ceilalți, care se vor gândi că vorbele tale izvorăsc din dușmănia pe care o ai față de el.
Nu-ți murdări, dar, sufletul cu răutate, ci împodobește-l cu virtuți. Nu arunca în semenul tău cu noroi, ci împletește-i cununi prin cuvinte de laudă. Nu scoate din gura ta necurății, căci tu vei fi primul care le va simți duhoarea, ci oferă bunătate și dragoste, ca să fii tu primul care le simte mirosul plăcut. Nimeni nu-l iubește pe omul invidios, pe când pe omul bun, care știe să spună cuvinte frumoase despre orice, cu toții îl iubesc ca pe un frate adevărat.
Și pentru că ți-am spus mai înainte că cel care invidiază și vorbește de rău își face rău sieși, nu celui căruia îi dorește răul, trebuie să-ți explic acum ce am vrut să spun. Îți voi da mai multe exemple.
Cu ce l-a vătămat Cain pe Abel atunci când l-a omorât din invidie? Fără să vrea, l-a trimis mai devreme în Împărăția cerurilor. Pe când el, dimpotrivă, a fost aspru pedepsit pentru păcatul său.
La fel Isav: cu ce l-a vătămat el pe Iacov? Iacov s-a îmbogățit, dobândind nenumărate bunătăți materiale, pe când el a ajuns să rătăcească prin locuri străine.
Preabunului Iosif, ce rău au reușit să-i facă frații săi, care puțin a lipsit să nu-l omoare din pricina invidiei? Aceștia au ajuns să sufere de foame și să fie în primejdie de a-și pierde viețile, pe când Iacov a ajuns stăpânitorul Egiptului, al doilea după Faraon.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.01.2013, 00:50:28
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit din “Problemele vietii” Editura Egumenita

Ioan Gura de Aur

Invidia
( pareta a doua )


Toate aceste exemple ne arată că atunci când invidiem pe cineva, îi facem acestuia, fără voia noastră, un mare bine. Pentru că Dumnezeu există și le vede pe toate. Și dacă este nedreptățit un om care nu nedrep-tățește pe nimeni, cu atât mai mult este acesta binecuvântat și slăvit. În același timp, tu care invidiezi, ești pedepsit. Și cum să nu fii pedepsit când invidiezi un om care nu ți-a făcut nici un rău, dacă ești pedepsit și atunci când nu te bucuri pentru binele vrășmașului tău? Cum să fie iertată ura ta față de un om nevinovat, când Domnul ne spune în Evanghelie că oamenii care îi iubesc numai pe cei de care sunt iubiți nu fac mai mult decât ce fac vameșii (Mat. 5, 46).
De ce suferi, omule, pentru fericirea semenului tău? Dacă trebuie să suferi pentru ceva, să suferi pentru nefericirea ta, nu pentru bunăstarea celuilalt. Invidia ta este o nebunie, după cum vezi și tu, de aceea ești de neiertat. Desfrânatul poate aduce în apărarea sa faptul că l-a îndemnat dorința cărnii, criminalul aduce furia, hoțul, sărăcia. Dar tu ce motiv ai avut? Nici un alt motiv decât răutatea ta nemăsurată.
Mare neajuns este invidia, foarte mare neajuns! Invidia ne face să nu ne îngrijim de mântuirea sufletului nostru. Invidia l-a îndemnat pe Saul să-l omoare pe David, care era binefăcătorul său și al întregului Israel. Vă aduceți aminte ce s-a întâmplat atunci?
Filistenii porniseră încă o dată război împotriva israeliților. Filistenii au făcut tabără la Soco, iar israelitenii pe valea Stejarului. Cele două armate stăteau față în față și erau pregătite de luptă. Dintr-odată, un om de statură uriașă din tabăra filistenilor, pe nume Goliat, a ieșit în față și a strigat cu trufie către israeliți: „Alegeți un bărbat dintre voi ca să lupte cu mine! Dacă mă va birui, cu toții vom fi robii voștri. Dar dacă eu voi birui, atunci voi veți fi robii noștri. Să vină unul dintre voi ca să luptăm, dacă are curaj!”
Atunci, toți israelitenii, de la Saul până la ultimul soldat, s-au temut. Nu știau ce să facă. Au început să tremure de frică. Nu îndrăzneau să scoată nici nasul afară din mulțumea ostașilor, gândindu-se la moartea care îi aștepta. Ce să facă?…
Timp de patruzeci de zile, în fiecare dimineață, Goliat ieșea în față și striga cuvinte umilitoare, încercând să-i ațâțe pe israeliteni. Atunci, a apărut un tânăr pe nume David, care plecase de la oile sale, pe care le păștea, cu gândul să ajute și el poporul său pe câmpul de bătălie. Cum l-a auzit de departe pe Goliat strigând cuvinte batjocoritoare la adresa israeliților, s-a hotărât să se lupte el cu filisteanul. Nu au reușit să-l facă să se răzgândească nici cuvintele aspre ale fratele său, Eliab, și nici povețele regelui Saul. Cu mult curaj și credință în ajutorul lui Dumnezeu, s-a pornit spre lupta inegală ce îl aștepta, strigând către rege: Să nu se împuțineze nimeni cu duhul din pricina lui; robul tău se va duce și se va bate cu acest filistean! (1 Regi 17, 32).
Este, așadar, puțin lucru, ca nefiind silit de nimeni și neavând nici o nevoie, David să își pună viața în primejdie pentru a-i salva pe cei care nu i-au făcut nici un bine? După biruință, nu era firesc ca el să fie cinstit ca un adevărat izbăvitor al poporului lui Israel? Există o binefacere mai mare ca aceasta? După așa o faptă, Saul îi datora lui David viața și regatul său, deși David nu s-a luptat cu Goliat pentru bogăție și cinstire sau alte bunătăți pământești, ci pentru slava lui Dumnezeu. După fapta aceasta, nu s-ar fi mirat nimeni dacă Saul scotea coroana de pe capul său și o punea pe capul lui David, ba încă și așa tot i-ar fi rămas dator, pentru că David i-a dăruit lui Saul viața și împărăția, pe când Saul i-ar fi dăruit numai împărăția. Și cu toate acestea, care a fost răsplata lui Saul? Ascultați ca să aflați.
După omorârea lui Goliat și fuga în dezordine a filistenilor, Saul și David s-au întors biruitori și, așa cum era obiceiul pe vremea aceea, femeile au ieșit de prin cetăți, ca să-i întâmpine, cu dansuri și cântece. Ele strigau bucuroase: Saul a biruit mii, iar David zeci de mii! (1 Regi 18, 7). Lucrul acesta l-a făcut pe Saul foarte invidios. De atunci, a început să crească în inima sa o mare dușmănie față de David. În mod normal, nu se explică, dat fiind faptul că strigând astfel, femeile acelea nu numai că nu l-au nedreptățit pe Saul, dar chiar i-au făcut un bine, pentru că deși acelea strigau că a omorât mii, el de fapt, fiind cuprins de frică, nici nu ieșise la luptă. Cinstea biruinței în luptă aparținea cu totul lui David. Nu a fost, așadar, o nebunie din partea lui Saul să ceară să fie cinstit la fel ca David? Dimpotrivă, cel care trebuia să se supere era David, căci deși victoria îi aparținea în întregime, a fost cinstit împreună cu el și Saul. Dar acesta este omul invidios: nu poate suferi să-l vadă p
e celălalt că este fericit, căci fericirea aproapelui său este nenorocirea sa.
Nu la fel a fost și cu Abimelec, regele celor din Gherara? Acesta l-a invidiat pe Isaac pentru că îi mergea bine. Și a semănat Isaac în pământul acela și a cules anul acela rod însutit. Domnul l-a binecuvântat, și omul acela a ajuns bogat și a sporit tot mai mult, până ce a ajuns bogat foarte. Avea turme de oi, cirezi de vite și ogoare multe (Facerea 26, 12-14). Iată dărnicia lui Dumnezeu! Iată câte bunătăți le dă celor care nu se despart de El!
Iată ce i-a spus Abimelec, din invidie, dreptului Isaac: Du-te de la noi, că te-ai făcut mult mai tare decât noi! (Facerea 26, 16). Și, cu adevărat, în toate era mai puternic, pentru că avea ajutorul lui Dumnezeu.
Unde îl alungi, Abimelec, pe cel drept? Nu știi că oriunde s-ar duce, ajutorul lui Dumnezeu va fi cu el? Și în pustie dacă l-ai trimite, prin harul lui Dumnezeu, el tot va fi fericit. Însă, tu, care te chinui din pricina invidiei, vei fi nefericit.
Nefericiți sunt și au fost toți oamenii invidioși din toate timpurile și din toate locurile, pentru că se chinuiesc din pricina răutății lor și, mai mult decât atât, sunt izgoniți de Dumnezeu pentru acest păcat înfricoșător. Nu le rămâne altceva de făcut decât să se pocăiască și să dobândească smerenie și dragoste, ca să primească liniște sufletească și bunăvoința lui Dumnezeu.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.01.2013, 12:07:31
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

@Cristi (si altii)

Inseamna ca este clar, vorbim de lucruri diferite. Daca asa arata invidia, ca in descrierile si citatele voastre, atunci eu vorbesc despre altceva care nu stiu cum se cheama. Poate nedreptate...
Eu nu vad partea asta oribila de a face rau, sau de criminalitate despre care vorbiti voi, dimpotriva. Vad si o latura constructiva.
In plus voi vorbiti despre o stare permanenta a cuiva, iar eu despre o stare temporara, intr-o anumita imprejurare.
Chiar asa: exista persoane care sa fie permanent, prin constructia lor invidiosi?
Exemplele din sfintii parinti cam asta arata.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.01.2013, 20:54:45
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Chiar asa: exista persoane care sa fie permanent, prin constructia lor invidiosi?
.
Chiar asa : exista. . .
" Ca iata intru faradelegi m-am zamislit si in pacate m-a nascut maica mea . . . "
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.01.2013, 21:01:25
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Smile

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Chiar asa : exista. . .
" Ca iata intru faradelegi m-am zamislit si in pacate m-a nascut maica mea . . . "
In toti exista "microbul" mandriei , invidiei , maniei . . . , numai ca la unii "sistemul imunitar" este ceva mai slab , iar boala se declanseaza mai rapid , dar vorba psalmistului , toti suntem nascuti in pacate din pantecele maicii noastre !
Pocainta asta , ce-i pana la urma , draga Sofia ?
Sa ai un an nou mai bun cu realizari si bucurii !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.01.2013, 21:20:07
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Invidia este rezultatul comparatiei propriului sine cu sinele altora.

Cauza imediata a invidiei este lipsa virtutii denumita "exultarea in sinele altora".

Cauza profunda a invidiei este "parerea de sinele propriu" si "parerea de sinele celuilalt".
__________________

Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.01.2013, 22:09:51
Tomita Tomita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.04.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 287
Smile

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
numai ca la unii "sistemul imunitar" este ceva mai slab , iar boala se declanseaza mai rapid ..

toti avem un "sistem imunitar" mai slab in cate o directie sau slabiciune/(i).
de recunoscut personal e usor, public mai greu, de tratat e grozav de greu uneori.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 05.01.2013, 02:40:21
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Exact asta este invidia!

INVÍDIE, invidii, s. f. Sentiment egoist de părere de rău, de necaz, de ciudă, provocat de succesele sau de situația bună a altuia; pizmă.

Iti pare rau ca altul are (si tu nu).
Deci mai intai iti pare rau ca vecinul are capra si tu nu. Ca pe urma gasesti o solutie sa ai si tu este altceva. Dar in prima faza este invidie.

Pentru Yasmine:

1. Orice ai spune, in orice lucru sunt doua persoane (cel putin). Si am dat si exemple mai sus.
Intotdeauna sunt cel putin doi vinovati. Mi-au trebuit ani de zile sa inteleg asta.
Chiar si criminalul ala pe care il dai de exemplu. Vina ai cand nu stii sa fii prudent sa nu dai de el, sau sa nu ajunga sa-ti faca rau.
Vina are si fata violata, chiar fara voia ei.
E greu de acceptat.
Nu spune nimeni ca trebuie acum luati in brate criminalii.
Dar sa-i pui numai pe unii la zid si restul sa zici ca sunt buni...
Intr-un divort sunt tot doi vinovati, ca nu trebuie sa ne inchipuim ca unul este perfect.
A gandi asa simplu ca ala e rau si e vinovat, e usor, dar nu e corect.

Reiau exemplul meu simplu:
Daca un copil are mere si altul n-are si tanjeste si il invidiaza, amandoi sunt vinovati. Cel care are mere trebuie sa-i dea si celuilalt.
Asa ne invata bunul Dumnezeu. Sa fim smeriti, sa impartim ceea ce avem.

2. Invidia este si ceva omenesc.
Exista cazuri cand ea este din pura rautate. Nu-ti trebuie lucrul celuilalt, dar mai bine sa nu-l aibe. Uite asa.
Si chiar din placere: ia sa vad ce are vecinul, sau colegul! Ce mai am de invidiat. Ce grozav!

Dar in majoritatea cazurilor invidia este de nevoie, de dorinta. Ai nevoie si tu de un lucru, sau de iubire, de recunoastere si etc. Iti doresti sa ai si tu.

Cineva chiar adusese la extrem si spunea ca invidia duce la criminalitate. De acord. Dar astea sunt cazuri extreme.

Sunt oameni care fac rau din invidie si distrug si oameni care doar sufera in tacere si nu fac rau. Sa nu-i punem pe toti in aceeasi oala.

Si sa ridice aici mana unul care cu mana pe inima sa spuna ca n-a invidiat niciodata! Si se considera acesta criminal, sau raufacator? Nu cred.

Scuza-ma Sophia,ca ma lungesc in detalii dar...

Ceea ce recomanzi tu ca tratament al invidiei(daruirea)este cam foarte discutabil.
Unele motive ale invidiei se pot imparti cu altii:merele,perele,nucile si alte chestii materiale insa INVIDIA mai pune ghiara si pe alte obiective pt care chiar nu poti dispune cu cei invidiosi:SUCCESUL PROFESIONAL,MARIAJUL,FAMILIA,EXISTENTA COPIIILOR,FRUMUSETEA FIZICA,CALITATI SUFLETESTI DEOSEBITE,CHARISMA PERSONALA...
(scuzati-ma ca folosesc Caps Locks).

Stiu asta din proprie experienta.
Am o verisoara,cu care am crescut din copilarie si m-am atasat de ea caci eu nu am avut frati sau surori.Cat am fost copile a fost ok,cu timpul insa ce am inceput sa ma dezvolt,ea a devenit foarte invidioasa,si te asigur ca nu eram invidiata pentru merele pe care le-as fi mancat fara ea :))
Invidia venea(si poate inca mai vine)din faptul ca avem feluri de abordare diferita a problemelor,a vietii in general.Invidia vine din diferente.
Cine face aceste diferente?Ne nastem diferiti in primul rand si in plus de asta,ne mai si formam diferit in viata.Unii sunt mai charismatici,altii mai bosumflati,altii mai cinici.

Un fapt banal:o colega de-a ei cu care devenise prietena,avea ochii verzi...a ajuns sa nu o mai suporte,deoarece multe persoane faceau acestei fete complimente vizavi de ochii sai si avea o gramada de admiratori.
Cu aceasta atitudine,toti s-au debarasat de ea pentru ca se uita piezis la orice aspect.Si era trista sau iritata din orice.Pentru ea,viata este nedreapta:este singura pt ca nu arata ca un fotomodel,nu are serviciu pt ca familia ei nu are pile etc etc. Gaseste o gramada de scuze pentru nerealizarile ei,in loc sa mearga la sursa.
Ea nu a auzit de munca,de rezultate,de teluri,de ambitie,de educare a vointei.Toti cei care reusesc,in viziunea ei sunt niste profitori,lingusitori sau ilegali.

Macar daca s-ar uita la capra vecinilor si i-ar veni ideea sa-si ia si ea una!Dar ea se uita cu ciuda si nu se alege cu nimic,nici macar cu informatia,cu ideea!
Caci daca ti-ai rezolva"nevoia","frustarea" preocuparea pt starea altora cat si ciuda ar dispare.Daca ti-ai pune timpul si vointa in rezolvarea stagnarii personale si i-ai da pe altii uitarii,sa vezi ce frumos s-ar aseza toate!

Sa nu credeti ca o barfesc pe forum,noi am discutat impreuna despre problemele ei;ba chiar si cu prieteni de-ai mei mai apropiati.
Doar-doar,voi gasi ceva care s-o salveze!

Deci,draga Sophia eu tot nu vad vina celui care isi traieste succesul culegand ce a semanat?Ce vina are sa fie invidiat?
De ce se face vinovat?
Si tot nu inteleg cu impartitul merelor?

O femeie are un sot bancher,care ii cumpara cadouri fabuloase...Eu sunt invidioasa ca i-a luat un colier cu diamante si un Ferrari...
Cum ma va multumi femeia asta pe mine?Va imparti diamantele si masina cu mine?De ce?Cu ce imi este ea datoare?
Ne invata Dumnezeu ca orgoliile si luxul trebuiesc intretinute si impartite intre prieteni?
Daca eu as fi mai SMERITA nu mi-ar arde de diamantele si Ferrari-ul ei,as fi multumita cu viata mea modesta dar m-as bucura pt dansa(daca aceste lucruri o fac fericita).

Eu tot insist si cred ca lectia invidiei trebuie invatata prin smerenie-
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.

Last edited by Yasmina; 05.01.2013 at 02:44:23.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Invidia Delirul Generalitati 11 18.04.2012 21:53:36
Invidia distructiva - despre Cain si Abel ioan cezar Generalitati 2 19.02.2012 16:51:45
Invidia impiedica orice bucurie jonella Intrebari utilizatori 5 25.05.2010 18:19:57